The Master (2012)

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,645
στον κοσμο μου...
The_Master_poster001f-730x365.jpg



The Master

Το story είναι το εξής (πάνω , κάτω)
Ένας χαρισματικός διανοούμενος (Χοφμαν) φτιάχνει τη θρησκευτική οργάνωση "The Cause"
δεξί του χέρι γίνεται ένας περιπλανώμενος (drifter) , o Χοακιν Φινιξ
Καθώς όμως η οργάνωση αρχίζει και αποκτά δύναμη , ο Φινιξ αρχίζει να αμφισβητεί τόσο τον μέντορα του όσο και την οργάνωση


Φυσικά και μιλά για την σαιεντολογια
και ναι ο Anderson το έδειξε στον φίλο του Κρουζ , αυτός λέγεται ότι ενοχλήθηκε σε ορισμένα σημεία
ο Weinstein (παραγωγός) θα το δείξει και σε άλλα μέλη της οργάνωσης (Travolta κλπ )
οι αντιδράσεις θα δείξουν πόσο η εταιρία θα " υποστηρίξει " την ταινία




Η ταινία θα "ανοίξει "σε περιορισμένο αριθμό αιθουσών στις 12 Οκτώβρη 2012


αντιγράφω από το flix

To μυστήριο γύρω από το «The Master» του Πολ Τόμας Αντερσον πυκνώνει,
ειδικά μετά τα τελευταία νέα για την ταινία που την θέλουν να παίρνει χαρακτηρισμό «Ακατάλληλη»
επειδή περιέχει «σεξουαλικό περιεχόμενο, γυμνές σκηνές και απρεπή γλώσσα»,
βάζοντας σε σκέψεις όσους δεν μπορούν να συνδέσουν εύκολα την ιστορία της Σαϊεντολογίας με όλα τα παραπάνω.

Αλλά, ας μην γελιόμαστε.
Μιλάμε για μια ταινία του Πολ Τόμας Αντερσον και αυτό δεν μπορεί παρά να ενσωματώνει μέσα του μια απόλυτα ενήλικη ιστορία
- ακόμη κι αν αυτή βασίζεται αφήρημένα στον ηγέτη της Εκκλησίας της Σαϊεντολογίας, Λ. Ρον Χάμπαρντ.

Η αφίσα που κυκλοφόρησε , ανεβάζει τον πήχη της «ακαταλληλότητας» ακόμη περισσότερο,
αφού προσομοιάζει σε ένα μπουκάλι αλκοόλ, παραπέμποντας στο γεγονός πως ο ήρωας της ταινίας
- τον υποδύεται ο Γιοακίν Φίνιξ - πνίγει προφανώς τις κακές σκέψεις του στο ποτό.

Σύμφωνα με τα όσα - λίγα - γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το «Τhe Master»,
το φιλμ που υπογράφει σε σενάριο και σκηνοθεσία ο Πολ Τόμας Αντερσον
αφηγείται την ιστορία του ηγέτη της Σαϊεντολογίας (τον υποδύεται ο Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν)
και την στρατολόγηση ενός νέου άνδρα (Γιοακίν Φίνιξ) στους κόλπους της.
Στην ταινία πρωταγωνιστεί ακόμη η Εϊμι Ανταμς.

Η ταινία είναι πλέον σίγουρο πως θα κάνει την πρεμιέρα της στο επερχόμενο φεστιβάλ Βενετίας
με τη συνοδεία των αντιδράσεων που προκάλεσε η προβολή της στον Τομ Κρουζ
και με έντονο ακόμη τον απόηχο ενός τρέιλερ που εντυπωσιάζει σε κάθε του θέαση.


διόρθωση δική μου , δεν θα παρουσιαστεί τελικά στο φεστιβάλ Βενετίας


Εκτός από τους Philip Seymour Hoffman & Joaquin Phoenix ,
εμφανίζονται και Amy Adams, Laura Dern, Jesse Plemons, Fiona Dourif



 
Last edited by a moderator:

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,645
στον κοσμο μου...
Re: The Master 2012

Σύμφωνα με αποκλειστικότητα του deadline
το The Master θα μπει σφήνα στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ της Βενετίας ,
παρά του ότι οι ταινίες που θα συμμετάσχουν έχουν ανακοινωθεί εδώ και μια εβδομάδα.

Επίσης σύμφωνα με το site αλλάζει και η ημερομηνία από Οκτώβρη σε 21 Σεπτέμβρη
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
Staff member
7 September 2006
72,280
Εκεί ψηλά.....
Re: The Master 2012

Ναμαι ειλικρινης διαβαζοντας τα πρωτα σχολια για το εγχειρημα κατενθουσιαστηκα.....μεχρι που ανακαλυψα οτι πρωταγωνιστης ειναι ο Φινιξ και οχι ο Σειμουρ Χοφμαν οπως νομιζα αρχικα.

Θα δειξει παντως εχει ταβανι αυτο το παιδι και το ξερει.....
 

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
Re: The Master 2012

Αν και tο στυλ σκηνοθεσίας του Paul Thomas Anderson είναι, κατά την άποψη μου, ελαφρώς διανοουμενίστικο και δήθεν για αυτά που θέλει να πει και η φωτογραφία στις ταινίες του συνήθως μουντή, άψυχη και φλατ, τη συγκεκριμένη θα τη δω τόσο λόγω του σχετικά ενδιαφέροντος θέματός της και του καλού καστ, όσο και για το ότι αποτελεί την πρώτη εμπορική παραγωγή εδώ και 16 χρόνια, μετά τον Άμλετ του Μπράνα, που γυρίστηκε πλήρως σε 65άρι φιλμ.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
Staff member
7 September 2006
72,280
Εκεί ψηλά.....
Re: The Master 2012

αποτελεί την πρώτη εμπορική παραγωγή εδώ και 16 χρόνια, μετά τον Άμλετ του Μπράνα, που γυρίστηκε πλήρως σε 65άρι φιλμ.


Ειναι τρελλοι !! Απιστευτο.....πως τους αφησε η παραγωγη να κανουν κατι τετοιο.....

Εννοειται οτι και μονο αυτο ειναι για να το δεις στην μεγαλη οθονη.

Καλα το rental house θα εχει τρελλαθει στο ξεσκονισμα.....
 

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,645
στον κοσμο μου...
Κάποιοι τυχεροί στην Σάντα Μόνικα , στο κιν/φο Aero , πήγαν να δουν
την Λάμψη , και τους ανακοινώθηκε ότι μια 2η ταινία έκπληξη θα ακολουθούσε
την προβολή αυτής του Κιούμπρικ.

Η προβολή έγινε με κόπια 70mm

Ενθαρρυντικά τα πρώτα σχόλια και μιλούν για πολύ καλές ερμηνείες των 2 αντρών.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
Staff member
7 September 2006
72,280
Εκεί ψηλά.....
Εγω θα παρω τον Φωτη να παμε να την δουμε παρεα αυτην. Θελω να την δω μετα την ταινια ποσο κρεμαει το σαγονι του :D
 

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
Re: The Master 2012

Ειναι τρελλοι !! Απιστευτο.....πως τους αφησε η παραγωγη να κανουν κατι τετοιο.....

Εννοειται οτι και μονο αυτο ειναι για να το δεις στην μεγαλη οθονη.

Καλα το rental house θα εχει τρελλαθει στο ξεσκονισμα.....



Δεδομένου ότι μιλάμε για δράμα εποχής και ταινία χαρακτήρων, όπου εξ' ορισμού τα ακριβά ψηφιακά εφέ είναι ελάχιστα ως ανύπαρκτα, δεν υπήρξε ιδιαίτερο πρόβλημα στο να πάρει ο σκηνοθέτης αυτό που ζήτησε και ο προυπολογισμός να κρατηθεί στο λογικό ποσό των 40,000,000$. Μην ξεχνάμε ότι ο PTA θεωρείται, μετά το Magnolia και το There will be blood, σοβαρός και "ποιοτικός" δημιουργός με το δικό του φανατικό κοινό που θα πληρώσει για να δει κάθε καινούργια του προσπάθεια, ενώ το The Master θα είναι σχεδόν σίγουρα υποψήφιο τουλάχιστον για Όσκαρ καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας, ίσως και ανδρικών ρόλων. Μάλιστα, πέρα από το γύρισμα σε 65άρι φιλμ, ο Άντερσον απαίτησε η ταινία του να μονταριστεί με τον παραδοσιακό τρόπο σε μουβιόλα (ένωση με σιλοτέιπ και κόψιμο σκηνών με ψαλίδι του σούπερ μάρκετ εν έτει 2012!), πρακτική που μόνο ο Σπίλμπεργκ πλέον εξακολουθεί να χρησιμοποιεί. Αντίθετα, στην περίπτωση του LOTR που ο Πήτερ Τζάκσον είχε ενδιαφερθεί πριν 13 χρόνια να γυρίσει σε μεγάλο φορμά, διότι θεωρούσε ότι η ίδια η τριλογία ζητούσε κάτι τέτοιο, το εγχείρημα εγκαταλήφθηκε τόσο για οικονομικούς, όσο και πρακτικούς λόγους (π.χ. τα dailies έπρεπε να σταλούν για εμφάνιση από τη Νέα Ζηλανδία στην Αμερική και μετά πίσω!).
 

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
Εγω θα παρω τον Φωτη να παμε να την δουμε παρεα αυτην. Θελω να την δω μετα την ταινια ποσο κρεμαει το σαγονι του :D


Πέρα από το αυτονόητο πρόβλημα ότι η συγκεκριμένη ταινία δεν θα προβληθεί σωστά ούτε στην πλειονότητα των αιθουσών της Αμερικής (για τη χώρα μας δε το συζητάμε καν), το σημαντικό είναι ότι στο Χόλιγουντ κάποιοι έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται (λίγοι, αλλά σημαίνοντες άνθρωποι), ότι το 65άρι φιλμ μπορεί να αποτελέσει μια ποιοτική εναλλακτική πρόταση σε επίπεδο καταγραφής της εικόνας (γιατί η φιλμάτη προβολή είναι πλέον δεδομένο ότι σύντομα θα εξαφανιστεί). Τα 70mm μπορεί να τα σκανάρει κανείς χαλαρά στα 8Κ, ενώ τα 15/70 του IMAX τουλάχιστον στα 12Κ, χωρίς να ανησυχεί για προβλήματα δυναμικής περιοχής, περιορισμών βάθους χρώματος και χρωματομετρίας που εξακολουθούν να ταλανίζουν τους ψηφιακούς αισθητήρες και να είναι έτοιμος, ανά πάσα στιγμή, για την έλευση οποιουδήποτε ψηφιακού φορμά προβολής αντίστοιχης ανάλυσης . Μπορεί να τα μεγενθύνει εύκολα για τις τεράστιες οθόνες του Imax (όπου η ανάλυση του απλού 35άριου φιλμ μοιάζει με dvd σε αυτό το μέγεθος) ή να τα υποβαθμίσει στο 1080p (π.χ. blu ray του Baraka) με σταθερά αποτελέσματα κάθε φορά. Μια τεραστίου κάδρου, ισορροπημένη, υπέροχη, φυσική, με φαντασμαγορικά χρώματα και μειωμένο κόκκο εικόνα (όταν είχα δει τον Άμλετ του Μπράνα στο ταπεινό φορμά του VHS παρακαλώ, αδυνατούσα να εξηγήσω για πιο λόγο η εικόνα είχε περισσότερη ζωντάνια, ευκρίνεια και λεπτομέρεια από τις υπόλοιπες ταινίες). Βέβαια, αυτή τη στιγμή προωθείται αβέρτα η ψηφιακή κινηματογραφία, κυρίως λόγω της δυνατότητας της να γυρίζει εύκολα και φθηνά 3d (ενώ με το φιλμ κάτι τέτοιο είναι στην πράξη εφικτό μόνο με μετατροπή), οπότε το στοίχημα για τις ταινίες μεγάλου φορμά είναι να φέρουν λεφτά στα ταμεία, προκειμένου να κρατηθεί το όραμα ανθρώπων, όπως ο Νόλαν και ο Άντερσον, ζωντανό.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
Staff member
7 September 2006
72,280
Εκεί ψηλά.....
Δεν προκειται να επιζησει κανενα φιλμ. Το να κανεις γυρισμα με μηχανη 65 χιλιοστων ειναι ονειρο θερινης νυκτος και πρακτικα και οικονομικα. Στην Ευρωπη απλα δεν υπαρχει και στην γη της κινηματογραφικης επαγγελιας απλα το εχουν παρατησει. Ποιος θα ασχοληθει με τις τεραστιες και αβολες μηχανες ληψεως οταν με μια καμερα φτηνη και μικρη κανεις την ιδια σε γενικες γραμμες δουλεια ?

Και εχει ηχησει και το βουκινο της ψηφιακης επελασης και στις αιθουσες πλεον οποτε πλην ελαχιστων δημιουργων που θα ειναι απλα μια αλλη οπτικη δεν νομιζω να το υιοθετησει κανεις.

Ο δε Σπηλμπεργκ που οντως ειναι ο μοναδικος απο τους εμπορικους μεγαλους σκηνοθετες που επιμενει στο φιλμ...ειπε οτι η μεγαλυτερη πιθανοτητα ειναι στα επομενα 10 χρονια να μην υπαρχουν καν εργαστηρια επεξεργασιας κινηματογραφικου φιλμ.

Ηδη δεν παραγονται μηχανες .....
 

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Κατ'αρχάς, το φιλμ θα παραμείνει σίγουρα παρόν για πολύ καιρό ακόμη στον τομέα της αρχειοθέτησης, τόσο για λόγους συμβατότητας, όσο και αξιοπιστίας (ποιος μπορεί να εμπιστευθεί την ψηφιακή αποθήκευση, όταν δεν είναι σίγουρος ότι τα αρχεία του δε θα γίνουν corrupt ή δε θα μπορούν να διαβαστούν από τα μελλοντικά φορμά?). Σε επίπεδο καταγραφής, τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Όντως, οι παραγωγοί του Χόλιγουντ προωθούν με χίλια το ψηφιακό βίντεο για λόγους κόστους και της δυνατότητας 3d. Υπάρχουν αρκετοί σκηνοθέτες που τους υποστηρίζουν, με πρωτεργάτες τους Κάμερον, Τζάκσον, ενώ το στρατόπεδο των "ψηφιακών" κέρδισε πρόσφατα και τον Σκορζέζε. Όμως, ότι το φιλμ στο Χόλιγουντ το θέλει μόνο ο Σπίλμπεργκ, δεν είναι ακριβές. Στο αντίπαλο στρατόπεδο των "φιλμάτων", πέρα από τον Νόλαν και τον PTA, υπάρχουν ονόματα όπως των Άλεν, Μάλικ, Ταραντίνο, Πέιν, Κλούνι, Κάμπελ, Μπεργκ, Φαβρώ, Σόννενφελντ (σε αυτούς τους δυο μάλιστα ζητήθηκε από τα στούντιο να γυρίσουν το Cowboys and Alliens και το Men in Black 3 σε ψηφιακό και αρνήθηκαν κατηγορηματικά). Η πιο μεγάλη έκπληξη, όμως, της λίστας είναι το όνομα του άρχοντα του cgi Μιχάλη Μπέη που δήλωσε προσφάτως: Digital, no matter what people tell you, it's bullshit. They say, "Oh, it looks just like film." It doesn't look like film and never will. And it's like those people that are telling you are technicians. But I will be able to tweak film better than you tweak a digital image, because it just can't hold really bright skies to this black thing. You have to favor one thing. If I favored her, that would go much wider. Whereas film, you would be able to get more blue out of it or whatever. And you can't really do that with digital. So they're lying to you when they say it looks just like film. It doesn't. And when you shoot 3D, technically you give up some color, you give up some sharpness, you give up brightness. Στην Ευρώπη, επίσης, όπου το 3d δεν έχει πιάσει ακόμη, η συντριπτική πλειονότητα της κινηματογραφικής παραγωγής γυρίζεται σε φιλμ. Δες επίσης τι έγινε στα φετινά Όσκαρ, όπου το γυρισμένο σε δυσδιάστατο φιλμ και στα 22fps Artist κέρδισε τα βασικά βραβεία από το πολυδιαφημισμένο, τρισδιάστατο, ψηφιακά γυρισμένο Hugo. Άποψη μου είναι το ψηφιακό και το φιλμ να συνυπάρχουν, επιλέγοντας κάθε φορά το κατάλληλο για κάθε project. Ταινίες, όπως το Transformers και το Άβαταρ να γυρίζονται ψηφιακά, δεδομένου ότι ήδη ένα μεγάλο μέρος τους είναι φτιαγμένο στον υπολογιστή, ενώ δράματα εποχής και ταινίες χαρακτήρων (π.χ. το The King's Speech ή το Midnight in Paris) να γυρίζονται σε φιλμ και όχι να προσπαθούν να τα κάνουν όλα ίσα βάρκα-ίσα γιαλό (δε μπορώ να φανταστώ κάποιον σαν τον Άλεν που πρόσφατα ανακάλυψε το στερεοφωνικό ήχο στις ταινίες του ή τον Ταραντίνο που απαγορεύει ακόμη και τα κινητά τηλέφωνα στο γύρισμά του και του σηκώνεται η τρίχα στο άκουσμα της λέξης "ψηφιακό", να χρησιμοποιεί ψηφιακή κάμερα. Είναι απλώς κάτι παράταιρο). Τέλος, ότι δεν παράγονται πια φιλμάτες μηχανές είναι γεγονός, πόσες όμως υπάρχουν ήδη σε σχέση με τις ψηφιακές και ποια η αξιοπιστία τους στη χρήση και η ευκολία στη συντήρηση σε σχέση με τις τελευταίες; 100 χρόνια ιστορίας είναι αυτά. Δε θα σβήσουν έτσι εύκολα.
 
Last edited:

Kosh

Μέλος Σωματείου
Staff member
7 September 2006
72,280
Εκεί ψηλά.....
Για αρχειοθετηση ειναι οντως μια εναλλτικη αλλα οχι σιγουρη λυση. Μην ξεχναμε οτι τοσες και τοσες ταινιες χρειαζονται ανα διαστηματα remastering γιατι εχει φθαρει το φιλμ.

Το ψηφιακο υλικο τι να παθει ? Απλα πρεπει να διαμοιραστει σε αρκετες μητρες για να ειναι σιγουρο οτι δεν θα χαθουν.

Τωρα για τον Μιχαλη Μπεη ποιος νοιαζεται.....οτι κανει απλα ειναι .....μπρουτζος. Το τελευταιο σκηνοθετικο αναχωμα ειναι ο Στεφανος Σπιλβεργος και μετα το χαος.

Για τον Νολαν τωρα που θεωρω οντως πολυ σπουδαιο δημιουργο για να στηριξει μια κατασταση εχω τις επιφυλαξεις μου. Κι αυτο γιατι δειχνει να λατρευει το IMAX το οποιο ομως περσι ανακοινωσε μια 4k 3d camera που ειμαι πολυ περιεργος να δω αν θα της πει οχι ο Νολαν οταν θα του κλεισει το ματι.


Για την αξιοπιστια των φιλματων μηχανων δεν θα διαφωνησω αλλα ξερεις οταν ο παραγωγος που βαζει κατω τα νουμερα απλα βλεπει την διαφορα κοινως χεστηκε για την αξιοπιστια. Θα σε πιεσει να το κανεις οπως επιτασσει η τεχνολογικη μοδα της εποχης που ειναι και πιο συμφερουσα οικονομικα.

Το χαριστικο χτυπημα στο φιλμ δεν θα το δωσει η εξελιξη του ψηφιακου μεσου που ειναι οντως αξιοθαυμαστη πλεον και πολλες φορες πλεονεκτει εναντι του φιλμ. Το χαριστικο χτυπημα του το δινει ηδη η παγκοσμια οικονομικη κριση. Ειναι θεμα χρονου να καταρρευσει ολοκληρωτικα.
 

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
Ως προς το θέμα της αρχειοθέτησης, ένα σύγχρονο αρνητικό που δε θα κακομεταχειριστεί και θα φυλαχθεί σε ιδανικές συνθήκες υγρασίας μπορεί να βγάλει άνετα 100 χρόνια ζωής, ενώ ακόμη και το απλό 35άρι μπορεί κανείς να το σκανάρει ως τα 6κ και με οποιοδήποτε βάθος χρώματος επιθυμεί, προκειμένου να κυκλοφορήσει σε όποια τωρινή ή μελλοντική ψηφιακή μορφή. Είναι επίσης ασυμπίεστο με την έννοια ότι υπόκειται μόνο σε φυσικούς περιορισμούς και όχι σε περιορισμούς μεγέθους δεδομένων, ποιότητας και βάθους χρώματος που θέτουν οι ψηφιακοί αλγόριθμοι συμπίεσης και οι σημερινοί επεξεργαστές. Είναι επίσης οικουμενικό με την έννοια ότι οι τεχνικές επεξεργασίας του είναι κοινές σε όλο τον κόσμο και ουσιαστικά αναλλοίωτες σε βάθος χρόνου. Το ψηφιακό είναι ακόμη άγνωστη ποιότητα ως προς την μακροζωία του, οι προδιαγραφές καταγραφής του δεν μπορούν να αλλάξουν άμα οριστούν, ενώ κανείς δε ξέρει αν θα υπάρχει συμβατότητα και δυνατότητα ανάγνωσης φορμά, όπως το Arriraw ή το Red raw σε 30 χρόνια από τώρα, όπου η τεχνολογία μπορεί να είναι ριζικά διαφορετική. Ως προς το τι μπορεί να πάει στραβά σε επίπεδο σύλληψης της εικόνας, αναφέρω ενδεικτικά ότι η πρώτη μέρα γυρισμάτων του τελευταίου Transformers πήγε στράφι, επειδή το ψηφιακό μέσο αποθήκευσης απλά κάτι έπαθε και τα δεδομένα κατέστη αδύνατον να ανακτηθούν.

Για τον Bay δε συμφωνώ: οι ταινίες του είναι αυτό που είναι, αλλά το οπτικό μέρος τους είναι εξαιρετικό, ενώ σε τεχνικό επίπεδο γνώσεων μόνο ο Κάμερον τον ξεπερνάει.

Όσο για τον Νόλαν, κατά πάσα πιθανότητα, θα είναι ο τελευταίος που θα εγκαταλείψει το φιλμ, δεδομένου ότι έχει ξεκινήσει ένα είδος σύγχρονης σταυροφορίας για την υπεράσπιση της τιμής του. Ο δε Ταραντίνο έχει δηλώσει ότι τη μέρα που θα πάψει να υπάρχει το φιλμ, θα σταματήσει να γυρίζει ταινίες.

Η νέα ψηφιακή 4κ κάμερα της Imax στηρίζεται στον αισθητήρα της Phantom. Δε τίθεται ζήτημα ότι θα είναι πολύ καλή, αλλά όχι συγκρίσιμη με μια υπάρχουσα φιλμάτη Imax. Όπως και με τα αντίστοιχα σινεμά LIEMAX, έτσι και δω είναι απλά ζήτημα μείωσης κόστους.

Το ζητούμενο για όσους εξακολουθούν να θέλουν να γυρίζουν σε φιλμ είναι να μπορούν με τις ταινίες τους να γεμίζουν τις αίθουσες και να φέρνουν λεφτά στους παραγωγούς. Αν το κάνουν αυτό, τότε οι τελευταίοι θα εξακολουθήσουν για κάποια χρόνια ακόμη, να τους επιτρέπουν να παίζουν με το ακριβό τους παιχνίδι.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
Staff member
7 September 2006
72,280
Εκεί ψηλά.....
Αν δεν κακοματεχειρισθει και αν φυλαχθει σε ιδανικες συνθηκες μπορει να ......


Πολλες οι παραμετροι Στεργιο και το ξερεις οτι αυτο δεν υπαρχει πουθενα οπως μαρτυρουν και τα πολλα restoration σε υλικα νεωτερων του μισου αιωνα.

Το ψηφιακο αν μπει σε παραλληλες μητρες ειναι κατι παραπανω απο απιθανο να χαθει.

Οσο για το φιλμ ομολογουμενως περιμενα να εχει πιο αργη πτωση. Το οτι εχει επιταχυνθει τοσο αγρια και παραλληλα με τις καμερες να εξελισσονται πλεον απο ολες τις εταιρειες ενω πριν 3 χρονια οι παραδοσιακες εταιρειες σνομπαραν......δειχνει που παει το πραγμα.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
Staff member
7 September 2006
72,280
Εκεί ψηλά.....
Η οσκαρική φιλολογία ξεκινάει σχεδόν κάθε χρόνο κατά το δεύτερο εξάμηνο της σεζόν και με τα φεστιβάλ Βενετίας και Τορόντο σε τελική ευθεία, οι προβλέψεις δίνουν και παίρνουν με το το «The Master» του Πολ Τόμας Αντερσον να βρίσκεται στα χείλη των περισσότερων οσκαρο-αναλυτών.

«Δώστε του όλα τα βραβεία» φαίνεται να ήταν το συμπέρασμα τα των λίγων τυχερών που το βράδυ της Παρασκευής είχαν την ευκαιρία να δουν πρώτοι και μάλιστα εντελώς απροειδοποίητα την πρώτη μυστική προβολή του φιλόδοξου come back του δημιουργού που εντυπωσίασε πριν από λίγα χρόνια με το «Θα Χυθεί Αίμα».

Σε μια αίθουσα multiplex της Σάντα Μόνικα η ταινία προβλήθηκε χωρίς τυμπανοκρουσίες και μάλιστα σε φορμά 70mm αφήνοντας άναυδους όσους μόλις ετοιμάζονταν να βγουν από το σινεμά. Ελάχιστοι ήταν οι κριτικοί που έχοντας λάβει ένα last minute μήνυμα έσπευσαν στον κινηματογράφο.

Ιδού μερικά από τα χαρακτηριστικότερα σχόλια που εντοπίσαμε στο internet.

«Ακόμα προσπαθώ να το χωνέψω. Μου φαίνεται αίστευτο! Μοιάζει με αλλόκοτο όνειρο που προκαλεί ο πυρετός. Και μιλάμε για μια ταινία που δεν είναι καθόλου "φιλική" με το κοινό. Αμφιλεγόμενο τέλος και ούτε ένας συμπαθητικός χαρακτήρας.. Κάποιες σκηνές μεταξύ Φίνιξ & Χόφμαν σου καίνε το μυαλό. Η καλύτερη ερμηνεία της Εϊμι Ανταμς επίσης. Ο Φίνιξ σε αυτήν του την ερμηνεία αποκλείεται να χάσει το Όσκαρ α' ανδρικού κι ας είναι ό,τι πιο παράξενο έχει κάνει ως τώρα, ακόμα περισσότερο κι από το ψευτο-ντοκιμαντέρ του».

«Με μια λέξη είναι άριστο. Δεν έχω δει ποτέ κακή ερμηνεία από τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, αλλά αυτή μπορεί να είναι και η καλύτερή του. Θα πάρει σίγουρα υποψηφιότητα για καλύτερη ταινία κι έχει σοβαρές πιθανότητες να κερδίσει και βραβείο πρωτότυπου σεναρίου και φυσικά υποψηφιότητες για τους ρόλους. Αν ήταν στο χέρι μου και οι δυο πρωταγωνιστές θα ήταν στις πεντάδες. Αν μπορέσετε να δείτε το φιλμ στην εβδομηντάρα κόπια όπως εμείς, είναι εμπειρία ζωής!»

Tο twitter και τα λοιπά μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναμενόμενα πήραν φωτιά με σχόλια όπως «θα σαρώσει», «η καλύτερη ταινία όλων των εποχών» και χαρακτηρισμούς όπως «εξωπραγματικό», «ασύλληπτο» και «παράξενο αριστούργημα».

Απομένει να δούμε πόση υπερβολή μπορεί να κρύβουν τέτοιου είδους κριτικές, αλλά σε κάθε περίπτωση οι προσδοκίες χτυπούν κόκκινο. Σε αναμονή της πρεμιέρας του φιλμ στη Βενετία και στο Τορόντο, ανακοινώθηκε και η ημερομηνία της εξόδου του στις αμερικανικές αίθουσες στις 14 Σεπτεμβρίου.

Θυμίζουμε ότι στο φιλμ που άτυπα αφηγείται την ιστορία της ίδρυσης της Σαϊεντολογίας, ο Χόφμαν κρατάει τον ομότιτλο ρόλο ως χαρισματικός διανοούμενος-ηγέτης μιας θρησκευτικής οργάνωσης που αποκτά όλο και περισσότερους οπαδούς στην τσακισμένη μεταπολεμική Αμερική, ενώ ο Φίνιξ εμφανίζεται στο ρόλο του ανθρώπου που αναζητώντας την ελπίδα γίνεται το δεξί χέρι του «Master». Η πρωταγωνιστική τριάδα συμπληρώνεται από την Εϊμι Ανταμς («The fighter») που υποδύεται τη σύζυγο του αρχηγού.



http://www.e-go.gr/cinemag/article.asp?catid=10167&subid=2&pubid=129117507
 

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
Η ανάγκη αποκατάστασης παλαιοτέρων ταινιών έχει να κάνει με το ότι τα αρνητικά μέχρι και το τέλος της δεκαετίας του 70 κακομεταχειρίζονταν μέχρι θανάτου για να τυπωθούν εκατοντάδες κόπιες ενός έργου (τουλάχιστον 300, ενώ για κλασικές και επιτυχημένες ταινίες, όπως ο Νονός, ο αριθμός ανέβαινε πολύ περισσότερο), ενώ παράλληλα δεν υπήρχε καμία ουσιαστική μέριμνα και φροντίδα στη φύλαξή τους (βασικά, τα στοίβαζαν απλώς σε μια αποθήκη), με αποτέλεσμα το ξεθώριασμα, την οξείδωση και την χρωματική αλλοίωση. Αυτά τα προβλήματα έχουν λυθεί τα τελευταία χρόνια με την έλευση του ψηφιακού ενδιαμέσου, όπου το αρνητικό σκανάρεται για να βγει η dcp κόπια και άντε να βγουν και 5 φιλμάτες και πολλές λέω. Π.χ. το αρνητικό του Samsara του Fricke (στον οποίο παρεπιπτόντως προτάθηκε να χρησιμοποιήσει την Red Epic για το γύρισμα του, αλλά αρνήθηκε) ,εξ'όσων γνωρίζω, δε χρησιμοποιήθηκε καν για να βγει κόπια 70mm λόγω περιορισμένου budget, παρά σκαναρίστηκε στα 4κ και μετά πήγε κατευθείαν για αποθήκευση. Για την τελευταία, μη φανταστούμε και τίποτα τρομερό παρά έναν ειδικά κλιματιζόμενο χώρο, όπου τα ποσοστά υγρασίας είναι ιδανικά (ο Τσάρλτον Ίστον είχε ένα τέτοιο δωμάτιο σπίτι του για να φυλάει δυο κόπιες 70mm πρώτης γενιάς του Ben Hur).

Όσο για το που πάει το πράγμα, είναι όντως ξεκάθαρο, το πρόβλημα όμως είναι ότι ψηφιακό, ως επί το πλείστον, σημαίνει φθηνό και γρήγορο και αυτή η λογική του φαστ φουντ θα οδηγεί, ολοένα και περισσότερο, στην παραγωγή ταινιών αντίστοιχης λογικής. Ειδικά με την έλευση του 3d, θα εξακολουθούν να γυρίζονται για αρκετά χρόνια ακόμη ταινίες που ως μοναδικό σκοπό θα έχουν, την επίδειξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας και όχι να διηγηθούν μια καλή ιστορία. Το σινεμά έχει ήδη αρκετά σκουπίδια. Δε χρειάζεται περισσότερα.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
Staff member
7 September 2006
72,280
Εκεί ψηλά.....
Συμφωνω απολυτως και για την μοδα του 3d και για τα σκουπιδια που παραγονται για την εκμεταλευση του. Αλλα αυτο γινοταν παντα απλα αλλαξε ο προσανατολισμος των σκουπιδιων.

Ψηφιακο δεν σημαινει και τσαπατσουλια απαραιτητα.Ο fincher το εχει αποδειξει περιτρανα αυτο χρονια τωρα.
Αν εισαι τσαπατσουλης το μεσο δεν θα σε κανει σοβαρο κινηματογραφιστη.
 

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
Σκουπίδια υπήρχαν πάντοτε, όμως μέχρι πριν λίγα χρόνια ακόμη και εκεί υπήρχε ένα επίπεδο κάτω από το οποίο δεν έπεφτε το πράγμα. Λίγο ότι το φιλμ ήταν ακριβό, λίγο ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα άμεσου ελέγχου, όπως τώρα με το ψηφιακό, οι παραγωγοί το σκέφτονταν περισσότερο σε ποιον θα εμπιστευθούν τα ωραία τους λεφτά και έψαχναν να βρουν κάποιον που τουλάχιστον είχε μια ιδέα τι του γίνεται. Δημιουργοί, όπως ο Φίντσερ και ο Σιόντεμπεργκ, ανδρώθηκαν με αυτήν ακριβώς την αυστηρότητα και την πειθαρχία του φιλμ, όπου αν έκανες λάθος το πλήρωνες σε κόπο και σε χρήμα, προτού περάσουν στην αντίπερα όχθη. Τα σημερινά φυντάνια νομίζουν ότι με το να πάρουν μια ψηφιακή κάμερα, να γυρίσουν σε 3d και να έχουν κάτι γραμμένο στο πόδι που τολμούν να το αποκαλούν σενάριο, έγιναν οι γαμάτοι σκηνοθέτες. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε ήδη: Ghost Rider 2, Piranha 3DD, Shark Night και διάφορα άλλα ανεκδιήγητα εκτρώματα που κάποιος τους είπε ότι είναι ταινίες και το πίστεψαν.

Πέρα από αυτά, η χρήση των ειδικών εφέ και του 3d, μέχρι τώρα μας έχει δείξει ότι οδηγεί ακόμη και εγγνωσμένης αξίας σκηνοθέτες σε τεμπέλικες επιλογές ως προς το σενάριο και τους χαρακτήρες. Το Άβαταρ του Κάμερον δεν έχει, σε καμία περίπτωση, την αίσθηση που είχαν οι "κατώτερες" από τεχνική άποψη Άβυσσος και Τ2, ενώ και ο Σκοτ δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι ο Προμηθέας του είναι καλύτερος από το αρχικό Άλιεν, λόγω 3d και τέλειων ψηφιακών εφέ. Να μη μιλήσουμε για τη διαφορά του σπιλμπεργκικού Jaws με το σημερινό τρισδιάστατο Shark Night! Με λίγα λόγια πολλές φορές, η πληθώρα και ποικιλία εργαλείων μπορούν να αποτελέσουν τροχοπέδη, αντί ουσιαστική διευκόλυνση για το δημιουργό, όπως και το φερετζέ του κάθε ατάλαντου.
 
Last edited:

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
15,906
Μεσευρώπη
Σκουπίδια υπήρχαν πάντοτε, όμως μέχρι πριν λίγα χρόνια ακόμη και εκεί υπήρχε ένα επίπεδο κάτω από το οποίο δεν έπεφτε το πράγμα. Λίγο ότι το φιλμ ήταν ακριβό, λίγο ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα άμεσου ελέγχου, όπως τώρα με το ψηφιακό, οι παραγωγοί το σκέφτονταν περισσότερο σε ποιον θα εμπιστευθούν τα ωραία τους λεφτά και έψαχναν να βρουν κάποιον που τουλάχιστον είχε μια ιδέα τι του γίνεται. Δημιουργοί, όπως ο Φίντσερ και ο Σιόντεμπεργκ, ανδρώθηκαν με αυτήν ακριβώς την αυστηρότητα και την πειθαρχία του φιλμ, όπου αν έκανες λάθος το πλήρωνες σε κόπο και σε χρήμα, προτού περάσουν στην αντίπερα όχθη. Τα σημερινά φυντάνια νομίζουν ότι με το να πάρουν μια ψηφιακή κάμερα, να γυρίσουν σε 3d και να έχουν κάτι γραμμένο στο πόδι που τολμούν να το αποκαλούν σενάριο, έγιναν οι γαμάτοι σκηνοθέτες. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε ήδη: Ghost Rider 2, Piranha 3DD, Shark Night και διάφορα άλλα ανεκδιήγητα εκτρώματα που κάποιος τους είπε ότι είναι ταινίες και το πίστεψαν.

Διαφωνώ. Σκουπίδια υπήρχαν πάντοτε, και για το ότι έπεσε το επίπεδο του σινεμά δε φταίει η ψηφιακή κάμερα, ούτε το φιλμ έβγαζε τους φοβερούς σκηνοθέτες. Άλλη είναι η αιτία για την κατάπτωση του σημερινού κινηματογράφου, και πρέπει να αναζητηθεί στην εμφάνιση και κυριαρχία άλλων μορφών ψυχαγωγίας, όπως τα games. Πολύ απλά δεν γυρίζονται πλέον αρκετές ταινίες για να υπάρχουν και αριστουργήματα ανάμεσά τους.

Πέρα από αυτά, η χρήση των ειδικών εφέ και του 3d, μέχρι τώρα μας έχει δείξει ότι οδηγεί ακόμη και εγγνωσμένης αξίας σκηνοθέτες σε τεμπέλικες επιλογές ως προς το σενάριο και τους χαρακτήρες. Το Άβαταρ του Κάμερον δεν έχει, σε καμία περίπτωση, την αίσθηση που είχαν οι "κατώτερες" από τεχνική άποψη Άβυσσος και Τ2, ενώ και ο Σκοτ δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι ο Προμηθέας του είναι καλύτερος από το αρχικό Άλιεν, λόγω 3d και τέλειων ψηφιακών εφέ. Να μη μιλήσουμε για τη διαφορά του σπιλμπεργκικού Jaws με το σημερινό τρισδιάστατο Shark Night! Με λίγα λόγια πολλές φορές, η πληθώρα και ποικιλία εργαλείων μπορούν να αποτελέσουν τροχοπέδη, αντί ουσιαστική διευκόλυνση για το δημιουργό, όπως και το φερετζέ του κάθε ατάλαντου.

Όποτε διαβάζω τέτοια σχόλια αναλογίζομαι τα λόγια του μεγάλου Billy Wilder, που αντιστάθηκε όσο μπορούσε στην επέλαση του technicolor. Αφηγούνταν λοιπόν, σκασμένος στα γέλια,ότι όταν πρωτοεμφανίστηκε το χρώμα οι παραγωγοί ψάχνανε για σενάρια θέμα την αγγλική αποικιοκρατία του 19ου αιώνα. Όχι για κανέναν άλλο λόγο,αλλα γιατί οι άγγλοι στρατιώτες της εποχής φορούσαν κόκκινες στολές που γράφανε τόσο όμορφα στον έγχρωμο φακό.:flipout:
Έτσι και τώρα οι παραγωγοί ψάχνουν για σενάρια (λέμε τώρα) με αβύσσους, βουνά, σκάλες, ουρανοξύστες και άλλα τέτοια που "γράφουν" στον τρισδιάστατο "φακό".:flipout::BDGBGDB55: