Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Το ίδιο σχοινί... [Etta James]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058188450" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Πες τα στη Μαμά</h3><p><strong>Etta James - Tell Mama</strong> (Φεβρουάριος 1968, Cadet)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]154729[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 Tell Mama, A2 I'd Rather Go Blind, A3 Watch Dog, A4 The Love Of My Man, A5 I'm Gonna Take What He's Got, A6 The Same Rope, B1 Security, B2 Steal Away, B3 My Mother-In-Law, B4 Don't Lose Your Good Thing, B5 It Hurts Me So Much, B6 Just A Little Bit</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Etta James (φωνητικά), Carl Banks / Barry Beckett (όργανο), George Davis / Marvell Thomas (πιάνο), Dewey L. "Spooner" Oldham (πιάνο & όργανο), Roger Hawkins (τύμπανα), David Hood (μπάσο), Jimmy Ray Johnson / Albert Lowe Jr. (κιθάρα), Charles Chalmers / James Mitchell / Floyd Newman / Aaron Varnell (σαξόφωνο), Gene Miller (τρομπέτα)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή</span>: Rick Hall</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε, Αύγουστο & Νοέμβριο, 1967, στα στούντιο <em>FAME</em>, Μασκλ Σόουλς, Αλαμπάμα</p><hr /><p>Η <strong>Etta James</strong> (1938-2012) άρχισε να τραγουδάει στην ηλικία των πέντε ετών, ως μικρή <em>Jamesetta Hawkins</em>, ερμηνεύοντας δυνατά γκόσπελ στην εκκλησία των Βαπτιστών του Αγίου Παύλου στο Λος Άντζελες. Αφού ανακαλύφθηκε και ξαναβαφτίστηκε από τον διευθυντή ορχήστρας του <em>LA</em>, <em>Johnny Otis</em>, η 16χρονη <em>Etta James</em> είχε το πρώτο της χιτ το 1955, με το "<strong>Roll With Me Henry</strong>". Για τα επόμενα πέντε χρόνια η ζωή της <em>James</em> ήταν μια συνεχής περιοδεία και πλήρης βύθιση στην ταραχώδη ζωή του δρόμου. Μια βαθιά, γήινη φωνή γλυκιάς και "βρώμικης" δύναμης, όπως ένας γεννημένος-αποκλίνων άγγελος, η Τζέιμς υπέγραψε στην <em>Chess Records</em> του <em>Leonard Chess</em> το 1960 και ακολούθησαν σύντομα οι επιτυχίες: "<strong>At Last</strong>", "<strong>Something Got A Hold Of Me</strong>" και "<strong>Stop The Wedding</strong>".</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]154730[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Ο ιδρυτής της <em>Chess Records, Phil Chess</em>, η <em>Etta James</em> και ο παραγωγός <em>Ralph Bass</em> στα <em>Chess Records Studios</em>, το 1960 στο Σικάγο του Ιλινόις</p><p></p><p>Μέχρι το 1967 ήταν ένα σόουλ αστέρι πλήρους απασχόλησης με ζωγραφισμένα μάτια γάτας, με εφαρμοστά φορέματα, ένα πιστόλι στο πορτοφόλι και πλήρη εξάρτηση από την ηρωίνη. Όμως, καθώς πλησίαζε το καλοκαίρι του 1967, τα πράγματα δεν φαίνονταν ευοίωνα για την 29χρονη <em>Etta James</em>, που είχε περάσει πρόσφατα αποτοξίνωση στο <em>USC</em> κομητειακό νοσοκομείο και είχε επίσης διαστήματα στη <em>Sybil Brand</em>, τη γυναικεία φυλακή στο Λος Άντζελες, για αδικήματα ναρκωτικών. Η Τζέιμς τραγουδούσε τη ζωή που ζούσε. Ο <em>Leonard Chess</em> ήταν πεπεισμένος ότι η μόνη γυναίκα που το έκανε σαν την <em>Etta</em> ήταν η <em>Aretha Franklin</em>. Αφού, λοιπόν, ο <em>Jerry Wexler</em> έβαλε την <em>Aretha</em> στα στούντιο <em>FAME</em> το 1967 για να γράψει το κλασικό θλιμμένο ρυθμ εντ μπλουζ "<strong><a href="https://avclub.gr/forum/showthread.php/164805-Σεβασμός" target="_blank">I Never Loved a Man The Way I Love You</a></strong>", ο <em>Chess</em> αποφάσισε να κάνει το ίδιο με την <em>Etta</em>. Έτσι την πήγε στο Σέφιλντ της Αλαμπάμα για να ηχογραφήσει στα <em>FAME Studios</em> των <em>Muscle Shoals</em>, υπό την καθοδήγηση του βραβευμένου παραγωγού <strong>Rick Hall</strong>. Εκτός από την απομάκρυνση από τους πειρασμούς της ζωής στην πόλη, θα της παρεχόταν και νέα μουσική έμπνευση. Η κίνηση επιβραβεύτηκε και το αποτέλεσμα ήταν αριστουργηματικό, το <strong><span style="color: Dodgerblue">Tell Mama</span></strong>, ένα από τα καλύτερα άλμπουμ της δεκαετίας του '60.</p><p></p><p>Μεταξύ της φημισμένης ρυθμ σέξιον του στούντιο - ονομαζόμενης <strong>The Swampers</strong> - ήταν οι <strong>Jimmy Ray Johnson</strong> και <strong>Albert "Junior" Lowe</strong> (κιθάρες), <strong>Roger Hawkins</strong> (τύμπανα), <strong>Barry Beckett</strong> και <strong>Spooner Oldham</strong> (πλήκτρα) και ο <strong>David Hood</strong> (μπάσο). Αυτοί συμπληρώθηκαν με ένα δονούμενο τμήμα χάλκινων των <strong>Gene "Bowlegs" Miller</strong> (τρομπέτα), <strong>James Mitchell</strong> και <strong>Aaron Varnell</strong> (σαξόφωνα) και <strong>Floyd Newman</strong> (βαρύτονο σαξόφωνο).</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]154765[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"><em>The Swampers: Barry Beckett, Jimmy Ray Johnson, David Hood, Roger Hawkins</em> και <em>Albert Lowe Jr.</em></p><p></p><p>Ο <em>Hood</em>, υπενθύμισε: «<em><span style="color: Darkorange">Οι αδελφοί Chess ήθελαν να ηχογραφήσει όπου υπήρχε πιθανότητα να πάρουν ένα χιτ, αλλά και όπου θα απομονώνονταν από πολλούς πειρασμούς και περισπασμούς που υπήρχαν στο Σικάγο, τη Νέα Υόρκη ή αλλού. Δεν το γνωρίζαμε τότε, αλλά η Etta ήταν έγκυος [με τον πρώτο της γιο, Donto]. Ήταν υπέροχη, πραγματικά σπουδαία τραγουδίστρια. Δεν ήταν τόσο μεγαλύτερη από οποιονδήποτε από εμάς, αλλά φαινόταν έτσι επειδή ήταν καιρό στην πιάτσα. Ήταν επαγγελματίας από τότε που ήταν περίπου 14 ή 15 ετών, δουλεύοντας με τον Johnny Otis και με διάφορους στο Σικάγο και την Καλιφόρνια, γι' αυτό φαινόταν πολύ πιο πεπειραμένη για την ηλικία της</span></em>».</p><p></p><p>Το ομότιτλο αρχικό κομμάτι του άλμπουμ, ένα τραγούδι που ο <em>Hall</em> είχε ηχογραφήσει ένα χρόνο πριν με τον <em>Clarence Carter</em> (ως "<em>Tell Daddy</em>"), είναι φανταστικό παρά τις αντιρρήσεις της <em>James</em>, ότι την εκνεύριζε και ότι δεν θα γινόταν χιτ. Η βελτιωμένη τεχνολογία εγγραφής στα <em>FAME</em> σήμαινε ότι ορισμένα από τα προβλήματα του παρελθόντος - όταν οι υψηλότερες νότες της μπορούσαν να παραμορφωθούν - λύθηκαν και ο <em>Hall</em> έφτασε μια πρωτοφανή διαύγεια στο "<strong>Tell Mama</strong>" και τα επόμενα έντεκα τραγούδια. Το κομμάτι κυκλοφόρησε ως σινγκλ και έφτασε στο <em>Billboard R&B Top</em> 10.</p><p></p><table style='width: 100%'><tr><td><em>Σκέφτηκες ότι βρήκες ένα καλό κορίτσι,<br /> Κάποιο να σε αγαπά και να σου δίνει τον κόσμο<br /> Τώρα διαπιστώνεις ότι έχεις κακοπέσει,<br /> Μίλησέ μαζί μου, θα κάνω αυτό που θα επιλέξεις<br /> <br /> Σε θέλω να<br /> <br /> Πες τα στη Μαμά, όλα αυτά, πες τα στη Μαμά, τι χρειάζεσαι<br /> Πες τα στη Μαμά, τι θέλεις και θα κάνω τα πάντα σωστά<br /> <br /> Το κορίτσι που είχες δεν είχε σύνεση,<br /> Δεν άξιζε όλο τον χρόνο που ξόδεψες<br /> <br /> Είχε έναν άλλο άνδρα που σε πέταξε έξω,<br /> Τώρα ο ίδιος φοράει τα ρούχα σου</em></td><td><em>Σε θέλω να<br /> <br /> Πες τα στη Μαμά, όλα αυτά, πες τα στη Μαμά, τι χρειάζεσαι<br /> Πες τα στη Μαμά, τι θέλεις και θα κάνω τα πάντα σωστά<br /> <br /> Θα σε ντρόπιαζε οπουδήποτε,<br /> Άφηνε όλους να ξέρουν ότι δεν ενδιαφερόταν<br /> Δώσε μου την ευκαιρία, σε παρακαλώ<br /> Απλά θέλω να σε φροντίσω<br /> <br /> Σε θέλω να<br /> <br /> Πες τα στη Μαμά, όλα αυτά, πες τα στη Μαμά, τι χρειάζεσαι<br /> Πες τα στη Μαμά, τι θέλεις και θα κάνω τα πάντα σωστά<br /> Αυτό που θέλεις τώρα, πες μου<br /> Πες τα στη Μαμ...</em><br /> - Tell Mama (Clarence Carter)</td></tr></table><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]154731[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Η <em>Etta James</em> ηχογραφώντας στα <em>FAME Studios</em> το 1967, στα <em>Muscle Shoals</em> της Αλαμπάμα</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058188450, member: 30418"] [HEADING=2]Πες τα στη Μαμά[/HEADING] [B]Etta James - Tell Mama[/B] (Φεβρουάριος 1968, Cadet) [CENTER][ATTACH=CONFIG]154729._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 Tell Mama, A2 I'd Rather Go Blind, A3 Watch Dog, A4 The Love Of My Man, A5 I'm Gonna Take What He's Got, A6 The Same Rope, B1 Security, B2 Steal Away, B3 My Mother-In-Law, B4 Don't Lose Your Good Thing, B5 It Hurts Me So Much, B6 Just A Little Bit [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Etta James (φωνητικά), Carl Banks / Barry Beckett (όργανο), George Davis / Marvell Thomas (πιάνο), Dewey L. "Spooner" Oldham (πιάνο & όργανο), Roger Hawkins (τύμπανα), David Hood (μπάσο), Jimmy Ray Johnson / Albert Lowe Jr. (κιθάρα), Charles Chalmers / James Mitchell / Floyd Newman / Aaron Varnell (σαξόφωνο), Gene Miller (τρομπέτα) [COLOR=Indianred]Παραγωγή[/COLOR]: Rick Hall Ηχογραφήθηκε, Αύγουστο & Νοέμβριο, 1967, στα στούντιο [I]FAME[/I], Μασκλ Σόουλς, Αλαμπάμα [HR][/HR]Η [B]Etta James[/B] (1938-2012) άρχισε να τραγουδάει στην ηλικία των πέντε ετών, ως μικρή [I]Jamesetta Hawkins[/I], ερμηνεύοντας δυνατά γκόσπελ στην εκκλησία των Βαπτιστών του Αγίου Παύλου στο Λος Άντζελες. Αφού ανακαλύφθηκε και ξαναβαφτίστηκε από τον διευθυντή ορχήστρας του [I]LA[/I], [I]Johnny Otis[/I], η 16χρονη [I]Etta James[/I] είχε το πρώτο της χιτ το 1955, με το "[B]Roll With Me Henry[/B]". Για τα επόμενα πέντε χρόνια η ζωή της [I]James[/I] ήταν μια συνεχής περιοδεία και πλήρης βύθιση στην ταραχώδη ζωή του δρόμου. Μια βαθιά, γήινη φωνή γλυκιάς και "βρώμικης" δύναμης, όπως ένας γεννημένος-αποκλίνων άγγελος, η Τζέιμς υπέγραψε στην [I]Chess Records[/I] του [I]Leonard Chess[/I] το 1960 και ακολούθησαν σύντομα οι επιτυχίες: "[B]At Last[/B]", "[B]Something Got A Hold Of Me[/B]" και "[B]Stop The Wedding[/B]". [CENTER][ATTACH=CONFIG]154730._xfImport[/ATTACH] Ο ιδρυτής της [I]Chess Records, Phil Chess[/I], η [I]Etta James[/I] και ο παραγωγός [I]Ralph Bass[/I] στα [I]Chess Records Studios[/I], το 1960 στο Σικάγο του Ιλινόις[/CENTER] Μέχρι το 1967 ήταν ένα σόουλ αστέρι πλήρους απασχόλησης με ζωγραφισμένα μάτια γάτας, με εφαρμοστά φορέματα, ένα πιστόλι στο πορτοφόλι και πλήρη εξάρτηση από την ηρωίνη. Όμως, καθώς πλησίαζε το καλοκαίρι του 1967, τα πράγματα δεν φαίνονταν ευοίωνα για την 29χρονη [I]Etta James[/I], που είχε περάσει πρόσφατα αποτοξίνωση στο [I]USC[/I] κομητειακό νοσοκομείο και είχε επίσης διαστήματα στη [I]Sybil Brand[/I], τη γυναικεία φυλακή στο Λος Άντζελες, για αδικήματα ναρκωτικών. Η Τζέιμς τραγουδούσε τη ζωή που ζούσε. Ο [I]Leonard Chess[/I] ήταν πεπεισμένος ότι η μόνη γυναίκα που το έκανε σαν την [I]Etta[/I] ήταν η [I]Aretha Franklin[/I]. Αφού, λοιπόν, ο [I]Jerry Wexler[/I] έβαλε την [I]Aretha[/I] στα στούντιο [I]FAME[/I] το 1967 για να γράψει το κλασικό θλιμμένο ρυθμ εντ μπλουζ "[B][URL="https://avclub.gr/forum/showthread.php/164805-Σεβασμός"]I Never Loved a Man The Way I Love You[/URL][/B]", ο [I]Chess[/I] αποφάσισε να κάνει το ίδιο με την [I]Etta[/I]. Έτσι την πήγε στο Σέφιλντ της Αλαμπάμα για να ηχογραφήσει στα [I]FAME Studios[/I] των [I]Muscle Shoals[/I], υπό την καθοδήγηση του βραβευμένου παραγωγού [B]Rick Hall[/B]. Εκτός από την απομάκρυνση από τους πειρασμούς της ζωής στην πόλη, θα της παρεχόταν και νέα μουσική έμπνευση. Η κίνηση επιβραβεύτηκε και το αποτέλεσμα ήταν αριστουργηματικό, το [B][COLOR=Dodgerblue]Tell Mama[/COLOR][/B], ένα από τα καλύτερα άλμπουμ της δεκαετίας του '60. Μεταξύ της φημισμένης ρυθμ σέξιον του στούντιο - ονομαζόμενης [B]The Swampers[/B] - ήταν οι [B]Jimmy Ray Johnson[/B] και [B]Albert "Junior" Lowe[/B] (κιθάρες), [B]Roger Hawkins[/B] (τύμπανα), [B]Barry Beckett[/B] και [B]Spooner Oldham[/B] (πλήκτρα) και ο [B]David Hood[/B] (μπάσο). Αυτοί συμπληρώθηκαν με ένα δονούμενο τμήμα χάλκινων των [B]Gene "Bowlegs" Miller[/B] (τρομπέτα), [B]James Mitchell[/B] και [B]Aaron Varnell[/B] (σαξόφωνα) και [B]Floyd Newman[/B] (βαρύτονο σαξόφωνο). [CENTER][ATTACH=CONFIG]154765._xfImport[/ATTACH] [I]The Swampers: Barry Beckett, Jimmy Ray Johnson, David Hood, Roger Hawkins[/I] και [I]Albert Lowe Jr.[/I][/CENTER] Ο [I]Hood[/I], υπενθύμισε: «[I][COLOR=Darkorange]Οι αδελφοί Chess ήθελαν να ηχογραφήσει όπου υπήρχε πιθανότητα να πάρουν ένα χιτ, αλλά και όπου θα απομονώνονταν από πολλούς πειρασμούς και περισπασμούς που υπήρχαν στο Σικάγο, τη Νέα Υόρκη ή αλλού. Δεν το γνωρίζαμε τότε, αλλά η Etta ήταν έγκυος [με τον πρώτο της γιο, Donto]. Ήταν υπέροχη, πραγματικά σπουδαία τραγουδίστρια. Δεν ήταν τόσο μεγαλύτερη από οποιονδήποτε από εμάς, αλλά φαινόταν έτσι επειδή ήταν καιρό στην πιάτσα. Ήταν επαγγελματίας από τότε που ήταν περίπου 14 ή 15 ετών, δουλεύοντας με τον Johnny Otis και με διάφορους στο Σικάγο και την Καλιφόρνια, γι' αυτό φαινόταν πολύ πιο πεπειραμένη για την ηλικία της[/COLOR][/I]». Το ομότιτλο αρχικό κομμάτι του άλμπουμ, ένα τραγούδι που ο [I]Hall[/I] είχε ηχογραφήσει ένα χρόνο πριν με τον [I]Clarence Carter[/I] (ως "[I]Tell Daddy[/I]"), είναι φανταστικό παρά τις αντιρρήσεις της [I]James[/I], ότι την εκνεύριζε και ότι δεν θα γινόταν χιτ. Η βελτιωμένη τεχνολογία εγγραφής στα [I]FAME[/I] σήμαινε ότι ορισμένα από τα προβλήματα του παρελθόντος - όταν οι υψηλότερες νότες της μπορούσαν να παραμορφωθούν - λύθηκαν και ο [I]Hall[/I] έφτασε μια πρωτοφανή διαύγεια στο "[B]Tell Mama[/B]" και τα επόμενα έντεκα τραγούδια. Το κομμάτι κυκλοφόρησε ως σινγκλ και έφτασε στο [I]Billboard R&B Top[/I] 10. [TABLE] [TR] [TD][I]Σκέφτηκες ότι βρήκες ένα καλό κορίτσι, Κάποιο να σε αγαπά και να σου δίνει τον κόσμο Τώρα διαπιστώνεις ότι έχεις κακοπέσει, Μίλησέ μαζί μου, θα κάνω αυτό που θα επιλέξεις Σε θέλω να Πες τα στη Μαμά, όλα αυτά, πες τα στη Μαμά, τι χρειάζεσαι Πες τα στη Μαμά, τι θέλεις και θα κάνω τα πάντα σωστά Το κορίτσι που είχες δεν είχε σύνεση, Δεν άξιζε όλο τον χρόνο που ξόδεψες Είχε έναν άλλο άνδρα που σε πέταξε έξω, Τώρα ο ίδιος φοράει τα ρούχα σου[/I][/TD] [TD][I]Σε θέλω να Πες τα στη Μαμά, όλα αυτά, πες τα στη Μαμά, τι χρειάζεσαι Πες τα στη Μαμά, τι θέλεις και θα κάνω τα πάντα σωστά Θα σε ντρόπιαζε οπουδήποτε, Άφηνε όλους να ξέρουν ότι δεν ενδιαφερόταν Δώσε μου την ευκαιρία, σε παρακαλώ Απλά θέλω να σε φροντίσω Σε θέλω να Πες τα στη Μαμά, όλα αυτά, πες τα στη Μαμά, τι χρειάζεσαι Πες τα στη Μαμά, τι θέλεις και θα κάνω τα πάντα σωστά Αυτό που θέλεις τώρα, πες μου Πες τα στη Μαμ...[/I] - Tell Mama (Clarence Carter)[/TD] [/TR] [/TABLE] [CENTER][ATTACH=CONFIG]154731._xfImport[/ATTACH] Η [I]Etta James[/I] ηχογραφώντας στα [I]FAME Studios[/I] το 1967, στα [I]Muscle Shoals[/I] της Αλαμπάμα[/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Το ίδιο σχοινί... [Etta James]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…