Προς το τέλος του 1978 με το δεύτερο άλμπουμ της (το βιαστικά ηχογραφημένο ,σε μια προσπάθεια της EMI να κεφαλοποιήσει το εντυπωσιακό ντεπούτο της 19 χρονης,
''LIONHEART'')να εχει αρχίσει, να διαγράφει ήδη μια ικανοποιητική τροχιά στα ευρωπαικά charts η ΚΑΤΕ BUSH άρχισε να σκέφτεται σοβαρά
μια πιθανή οπτιοκοακουστική μεταφορά του ως τότε έργου της στoυς κλειστούς χώρους συναυλιών.
Αυτό που ξεκίνησε ώς ένα απλό live project κατέληξε σε ένα μοναδικό υπερθέαμα το οποίο
υμνήθηκε όσο λίγα από την συντριπτική μερίδα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου σε όλο τον κόσμο ,συμπεριλαμβανομένων και δημοσιογράφων
από την Αμερική.
Εξι μήνες σχεδόν πριν τις τελικές πρόβες η Kate μαζί με τον μπασίστα και συντροφό της DEL PALMER τον
αδελφό της Paddy και τον περίφημο illusionist SIMON DRAKE πέρναγανε ατελείωτες ώρες στο σπίτι του τελευταίου
σε αναζήτηση πρωτότυπων ιδεών που θα εμπλούτιζαν οπτικά την παρουσίαση των τραγουδιών της.
Στην τελική του μορφή το ''multimedia extravaganza project'' είχε διάρκεια 150 λεπτά και κάθε κομμάτι διέθετε την
δική του αυτόνομη μονόπρακτη δομή.
Υπήρχαν χορευτές που πλαισίωναν την Kate μαζί με τα μαγικά του simon drake , ενώ η ιδία χρησιμοποιούσε
περισσότερα από 17 κοστούμια (σχεδόν ένα ανά τραγούδι).
Bασικός στόχος της ήταν ο συνδιασμός ποίησης (τα οποία απήγγηλε ο ίδιος ο δημιουργός ,ο μεγάλος αδελφός της Jay)
- μουσικής - τραγουδιού - μιμητικής και χορού.
Οι ιδέες της ,έχοντας ήδη πίσω της ένα σημαντικό διάστημα σπουδών υπό την επίβλεψη του σημαντικού Linsday Kemp,
πάνω στα δυο τελευταία ήταν υπό την επίβλεψη του χορογράφου Anthony Van Laast του London
Contemporary Dance Company.
Ο τίτλος του όλου εγχειρήματος, όπως επελέγει από την ίδια ήταν "THE TOUR OF LIFE 1979"
Η επταμελής μπάντα της αποτελείτο από τους εξής :
Paddy Bush - mandolin - backing vocals
Del Palmer - bass
Brian Bath - rhythm guitar (αυτοί οι τρεις από το πρώτο της group THE KT BUSH BAND)μαζί με τους
Alan Murphy - lead guitar (πέθανε από aids το 1990 και ήταν μια απώλεια
που της κόστισε δεδομένου ότι επρόκειτο για τον μόνιμο κιθαρίστα της με πλεον των δέκα ετών συνεργασία),
Kevin Mc Alea - keyboards -saxophone
Βen Barson - keyboards και ο
Preston Heyman - drums (αντί του μόνιμου έως και σήμερα στο aerial, studio drummer της Stuart Elliott) + 2 κορίτσια για τα backing vocals.
ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΣΚΗΝΗ ...
Κατά την διάρκεια της 150 λεπτης παράσταστης η Κate στην ουσία δεν εγκατέλειπε ποτέ την σκηνή,
αλλά εξαφανιζόνταν πίσω από ένα τεράστιο μεταλλικό αβγό το οποίο κυλούσε πάνω κάτω ανάλογα με τις
ανάγκες εναλλαγής ρούχων , ορισμένες φορές μάλιστα έμπαινε μέσα στο βελούδινο κόκκινο εσωτερικό
του και τραγούδαγε (κυρίως το room for the life, για το οποίο υπάρχει footage από την συναυλία στη Γερμανία)
Tο opening song ήταν συνήθως το moving οπου κάτω από τους ήχους φάλαινας και μέσα σε ένα πολύχρωμο,καλειδοσκοπικό
ντεκόρ που δημιουργούσε η προβολή μέσω προτζέκτορα κυμάτων πάνω στην σκηνή έκανε την εμφανισή της με την περίφημη γαλάζια εφαρμοστή φόρμα.
Στιγμές αργότερα ήτανε η τσιγγάνα για το violin (ένα από τα λίγα τραγούδια που πρωτοπαρουσιάστηκαν από το μελλοντικό της lp ''never for ever'')η οποία είχε να
''αντιμετωπίσει'' δυο τεράστια double bass (οι στολές ήταν κατασκευής του αδελφού Paddy)τα οποία στο τέλος την χτυπούσαν μέχρι τελικής πτωσης.
Στο hammer horror μαζί της στην σκηνή ήταν ο χορογράφος της στον ρόλο δήμιου ο οποίος προσπαθούσε και στο τέλος πετύχαινε τον
στραγγαλισμό της. Σε αυτό το track οι τεράστιες απαιτήσεις κίνησης - παντομίμας την υποχρέωναν να κάνει χρήση play back (για μοναδική φορά)
επιτρεποντάς της να κάνει τα χορευτικά και τις γκριμάτσες της.
Για το james and the cold gun ήταν η πιστολέρο cowgirl η οποία ''καθάριζε'' κάθε κακό που εμφανίζοταν πάνω στην
σκηνή , σημαντική βοήθεια παρείχε ο drummer με τον οποίο συγχρονίζονταν κατά τέτοιο τρόπο ώστε το drumming του
να αντιστοιχεί με τις ''ριπές'' της.
Το Patty Smith song της (κατά δηλωσή της )ήταν το don't push your foot on the heartbreak.
Eδώ εμφανίζονταν με κολλητά δερμάτινα ρούχα κάτω από τους ήχους φρεναρισμάτων προσποιούμενη ότι οδηγεί ένα αόρατο όχημα
ενώ οι δυο μόνιμοι χορευτές (garry hurst , sreward arnold)περιέστρεφαν τα καπάκια κάδων σκουπιδιών χάριν τροχών αυτοκινήτου.
Η live εκδοχή του Κite (σε υπερδιπλάσια χρονική διάρκεια από την studio version) περιλάμβανε τα πλεον
εντυπωσιακά χορευτικά της, εδώ η Κate έδειχνε ξεκάθαρα ότι τα χρόνια σπουδών στο χορό και
η σκληρή εξάσκηση έπιαναν τόπο σε συνδιασμό με την εξαίρετη συνεργασία των βασικών χορευτών.
Τα πατριωτικά της αισθήματα ξυπνούσαν μέσω του England my lionheart,εμφανίζοταν ως αεροπόρος του δευτέρου
παγκοσμίου πολέμου ενω η σκηνή ήταν διάσπαρτη από τα σώματα νεκρών πολεμιστών.
Το closing track ήταν πάντα το trademark song wuthering heights, φανερά κουρασμένη από το ιδιαίτερα
απαιτητικό show .
Η ΠΑΤΕΝΤΑ
H αναγκαιότητα της διαρκούς κίνησης ανάμεσα στους δυο βασικούς της χορευτές τραγουδώντας και έχοντας
''ελεύθερα χέρια'' οδήγησαν την Kate στο να ζητήσει από τους τεχνικούς της και αυτοί να κάνουν πράξη την custom made πρώτη εμφάνιση στις
rock συναυλίες χρήση ασύρματου μικροφώνου, αρκετά χρόνια μετά η Μadonna ,κατά κύριο λόγο, έκανε συστηματική χρήση στα live της.
Τα υλικά αυτής της πρωτόγονης κατασκευής ήταν πολύ απλοικά, χρησιμοποιώντας μια συρμάτινη κρεμάστρα λυγισμένη στο σωστό σχήμα και εφαρμόζωτας στο άκρο της,
ένα μικρόφωνο , χρειάζονταν αρκετή προαπάθεια να συνήθησει στην παρουσία του και ανάλογη προσοχή για να μην υπάρχουν ''απρόοπτα '' κατά
την επιδειξη των χορευτικών της δυνατοτήτων.
Ακολουθουν οι φωτογραφίες του προγράμματος του ''TOUR OF LIFE 79''
''LIONHEART'')να εχει αρχίσει, να διαγράφει ήδη μια ικανοποιητική τροχιά στα ευρωπαικά charts η ΚΑΤΕ BUSH άρχισε να σκέφτεται σοβαρά
μια πιθανή οπτιοκοακουστική μεταφορά του ως τότε έργου της στoυς κλειστούς χώρους συναυλιών.
Αυτό που ξεκίνησε ώς ένα απλό live project κατέληξε σε ένα μοναδικό υπερθέαμα το οποίο
υμνήθηκε όσο λίγα από την συντριπτική μερίδα του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου σε όλο τον κόσμο ,συμπεριλαμβανομένων και δημοσιογράφων
από την Αμερική.
Εξι μήνες σχεδόν πριν τις τελικές πρόβες η Kate μαζί με τον μπασίστα και συντροφό της DEL PALMER τον
αδελφό της Paddy και τον περίφημο illusionist SIMON DRAKE πέρναγανε ατελείωτες ώρες στο σπίτι του τελευταίου
σε αναζήτηση πρωτότυπων ιδεών που θα εμπλούτιζαν οπτικά την παρουσίαση των τραγουδιών της.
Στην τελική του μορφή το ''multimedia extravaganza project'' είχε διάρκεια 150 λεπτά και κάθε κομμάτι διέθετε την
δική του αυτόνομη μονόπρακτη δομή.
Υπήρχαν χορευτές που πλαισίωναν την Kate μαζί με τα μαγικά του simon drake , ενώ η ιδία χρησιμοποιούσε
περισσότερα από 17 κοστούμια (σχεδόν ένα ανά τραγούδι).
Bασικός στόχος της ήταν ο συνδιασμός ποίησης (τα οποία απήγγηλε ο ίδιος ο δημιουργός ,ο μεγάλος αδελφός της Jay)
- μουσικής - τραγουδιού - μιμητικής και χορού.
Οι ιδέες της ,έχοντας ήδη πίσω της ένα σημαντικό διάστημα σπουδών υπό την επίβλεψη του σημαντικού Linsday Kemp,
πάνω στα δυο τελευταία ήταν υπό την επίβλεψη του χορογράφου Anthony Van Laast του London
Contemporary Dance Company.
Ο τίτλος του όλου εγχειρήματος, όπως επελέγει από την ίδια ήταν "THE TOUR OF LIFE 1979"
Η επταμελής μπάντα της αποτελείτο από τους εξής :
Paddy Bush - mandolin - backing vocals
Del Palmer - bass
Brian Bath - rhythm guitar (αυτοί οι τρεις από το πρώτο της group THE KT BUSH BAND)μαζί με τους
Alan Murphy - lead guitar (πέθανε από aids το 1990 και ήταν μια απώλεια
που της κόστισε δεδομένου ότι επρόκειτο για τον μόνιμο κιθαρίστα της με πλεον των δέκα ετών συνεργασία),
Kevin Mc Alea - keyboards -saxophone
Βen Barson - keyboards και ο
Preston Heyman - drums (αντί του μόνιμου έως και σήμερα στο aerial, studio drummer της Stuart Elliott) + 2 κορίτσια για τα backing vocals.
ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΣΚΗΝΗ ...
Κατά την διάρκεια της 150 λεπτης παράσταστης η Κate στην ουσία δεν εγκατέλειπε ποτέ την σκηνή,
αλλά εξαφανιζόνταν πίσω από ένα τεράστιο μεταλλικό αβγό το οποίο κυλούσε πάνω κάτω ανάλογα με τις
ανάγκες εναλλαγής ρούχων , ορισμένες φορές μάλιστα έμπαινε μέσα στο βελούδινο κόκκινο εσωτερικό
του και τραγούδαγε (κυρίως το room for the life, για το οποίο υπάρχει footage από την συναυλία στη Γερμανία)
Tο opening song ήταν συνήθως το moving οπου κάτω από τους ήχους φάλαινας και μέσα σε ένα πολύχρωμο,καλειδοσκοπικό
ντεκόρ που δημιουργούσε η προβολή μέσω προτζέκτορα κυμάτων πάνω στην σκηνή έκανε την εμφανισή της με την περίφημη γαλάζια εφαρμοστή φόρμα.
Στιγμές αργότερα ήτανε η τσιγγάνα για το violin (ένα από τα λίγα τραγούδια που πρωτοπαρουσιάστηκαν από το μελλοντικό της lp ''never for ever'')η οποία είχε να
''αντιμετωπίσει'' δυο τεράστια double bass (οι στολές ήταν κατασκευής του αδελφού Paddy)τα οποία στο τέλος την χτυπούσαν μέχρι τελικής πτωσης.
Στο hammer horror μαζί της στην σκηνή ήταν ο χορογράφος της στον ρόλο δήμιου ο οποίος προσπαθούσε και στο τέλος πετύχαινε τον
στραγγαλισμό της. Σε αυτό το track οι τεράστιες απαιτήσεις κίνησης - παντομίμας την υποχρέωναν να κάνει χρήση play back (για μοναδική φορά)
επιτρεποντάς της να κάνει τα χορευτικά και τις γκριμάτσες της.
Για το james and the cold gun ήταν η πιστολέρο cowgirl η οποία ''καθάριζε'' κάθε κακό που εμφανίζοταν πάνω στην
σκηνή , σημαντική βοήθεια παρείχε ο drummer με τον οποίο συγχρονίζονταν κατά τέτοιο τρόπο ώστε το drumming του
να αντιστοιχεί με τις ''ριπές'' της.
Το Patty Smith song της (κατά δηλωσή της )ήταν το don't push your foot on the heartbreak.
Eδώ εμφανίζονταν με κολλητά δερμάτινα ρούχα κάτω από τους ήχους φρεναρισμάτων προσποιούμενη ότι οδηγεί ένα αόρατο όχημα
ενώ οι δυο μόνιμοι χορευτές (garry hurst , sreward arnold)περιέστρεφαν τα καπάκια κάδων σκουπιδιών χάριν τροχών αυτοκινήτου.
Η live εκδοχή του Κite (σε υπερδιπλάσια χρονική διάρκεια από την studio version) περιλάμβανε τα πλεον
εντυπωσιακά χορευτικά της, εδώ η Κate έδειχνε ξεκάθαρα ότι τα χρόνια σπουδών στο χορό και
η σκληρή εξάσκηση έπιαναν τόπο σε συνδιασμό με την εξαίρετη συνεργασία των βασικών χορευτών.
Τα πατριωτικά της αισθήματα ξυπνούσαν μέσω του England my lionheart,εμφανίζοταν ως αεροπόρος του δευτέρου
παγκοσμίου πολέμου ενω η σκηνή ήταν διάσπαρτη από τα σώματα νεκρών πολεμιστών.
Το closing track ήταν πάντα το trademark song wuthering heights, φανερά κουρασμένη από το ιδιαίτερα
απαιτητικό show .
Η ΠΑΤΕΝΤΑ
H αναγκαιότητα της διαρκούς κίνησης ανάμεσα στους δυο βασικούς της χορευτές τραγουδώντας και έχοντας
''ελεύθερα χέρια'' οδήγησαν την Kate στο να ζητήσει από τους τεχνικούς της και αυτοί να κάνουν πράξη την custom made πρώτη εμφάνιση στις
rock συναυλίες χρήση ασύρματου μικροφώνου, αρκετά χρόνια μετά η Μadonna ,κατά κύριο λόγο, έκανε συστηματική χρήση στα live της.
Τα υλικά αυτής της πρωτόγονης κατασκευής ήταν πολύ απλοικά, χρησιμοποιώντας μια συρμάτινη κρεμάστρα λυγισμένη στο σωστό σχήμα και εφαρμόζωτας στο άκρο της,
ένα μικρόφωνο , χρειάζονταν αρκετή προαπάθεια να συνήθησει στην παρουσία του και ανάλογη προσοχή για να μην υπάρχουν ''απρόοπτα '' κατά
την επιδειξη των χορευτικών της δυνατοτήτων.
Ακολουθουν οι φωτογραφίες του προγράμματος του ''TOUR OF LIFE 79''