Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Τρένο στο πουθενά! [Savoy Brown]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1057640630" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Λίγο περισσότερο κρασί</h3><p><strong>Savoy Brown - Raw Sienna</strong> (Απρίλιος 1970, Decca)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]126649[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 A Hard Way To Go (Chris Youlden) - 2:17, A2 That Same Feelin' (Kim Simmonds) - 3:36, A3 Master Hare (οργανικό, Kim Simmonds) - 4:45, A4 Needle And Spoon (Chris Youlden) - 3:18, A5 A Little More Wine (Chris Youlden) - 4:51, B1 I'm Crying (Chris Youlden) - 4:17, B2 Stay While The Night Is Young (Chris Youlden) - 3:07, B3 Is That So (οργανικό, Kim Simmonds) - 7:40, B4 When I Was A Young Boy (Chris Youlden) - 3:02</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Chris Youlden (φωνητικά και πιάνο: Α4, Β1 και Β4), Kim Simmonds (ληντ κιθάρα και πιάνο: Α2, Α3), "Lonesome" Dave Peverett (ρυθμική κιθάρα, ακουστική κιθάρα και μπότλνεκ: A5), Roger Earl (τύμπανα, κρουστά), Tone Stevens (μπάσο)</p><p><span style="color: Indianred">Ενoρχήστρωση πνευστών και εγχόρδωνί</span>: Terry Noonan</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή & Ενoρχήστρωση / Μηχανικοί</span>: Chris Youlden, Kim Simmonds / Paul Tregurtha (ηχογράφηση), Malcolm Addey (μείξη)</p><p></p><p>Η ηχογράφηση έγινε το 1969, στα <em>Recorded Sound Studios, Ltd.</em> Λονδίνο W.1.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]126650[/ATTACH]</p><p></p><p>Στα τέλη Ιανουαρίου του 1970, οι <em>Savoy Brown</em> ξεκίνησαν την τρίτη τους περιοδεία στις ΗΠΑ, μετά την οποία επέστρεψαν στην Αγγλία για να ηχογραφήσουν τα κομμάτια για το επόμενο άλμπουμ τους, <strong><span style="color: Dodgerblue">Raw Sienna</span></strong> (με παραγωγή από κοινού, των <em>Kim</em> και <em>Youlden</em>). Το άλμπουμ ήταν πιο σύνθετο από τα προηγούμενα, και ο Κιμ εξέφρασε την ικανοποίησή του για το τελικό αποτέλεσμα. "<em><span style="color: Darkorange">Το Raw Sienna είναι ένα προσωπικό μου επίτευγμα</span></em>", είπε ο <em>Kim</em> στο <em>Melody Maker</em>. "<em><span style="color: Darkorange">Τόσο από την πλευρά της παραγωγής όσο και μουσικά. Είναι το καλύτερο άλμπουμ μας μέχρι σήμερα, εν μέρει επειδή είχαμε τόση ελευθερία, ενώ στην πραγματικότητα ηχογραφούσαμε</span></em>". Οι συνθέσεις του <em>Youlden</em> για μια ακόμη φορά έδωσαν τις καλύτερες στιγμές. Το άλμπουμ ενσωμάτωσε περισσότερα πνευστά και τζάζι συνθέσεις όπως τα "<em>Hard Way to Do</em>", "<em>Needle and Spoon</em>" και "<em>I'm Crying</em>". Το <em>New Musical Express</em>, έχοντας σε εκτίμηση το LP, έγραψε, "<em><span style="color: Darkorange">Ένας πλούσιος βαθύς μπλουζ ήχος, ειδικά από το μπάσο (Tone Stevens)... με τον Chris Youlden να βγάζει το σωστό ήχο στα φωνητικά... και τον Kim Simmonds με μια ισχυρή ληντ κιθάρα</span></em>". Παρά την προσοχή του τύπου, το <em>Raw Sienna</em> ποτέ δεν "ανεφλέγει", φθάνοντας μόλις το #121 στα τσαρτ των ΗΠΑ.</p><p></p><p>Ο δίσκος ξεκινά με το "<strong>A Hard Way To Go</strong>" του <em>Youlden</em>, μια υπέροχη μελωδία και με μερικά από τα ομορφότερα σόλο του <em>Simmonds</em>. Θα μπορούσε να ήταν μια ραδιοφωνική επιτυχία με λίγη προσπάθεια. Το "<strong>That Same Feelin'</strong>" συμπληρώνεται με πνευστά και φάνκι κρουστά και εκεί που το γκρουπ αρχίζει να μην αναγνωρίζεται, ο <em>Simmonds</em> ξεσπάει μ' ένα απίστευτο μπλουζ-ροκ σόλο. Οι συγχορδίες των πλήκτρων στην αρχή του οργανικού "<strong>Master Hare</strong>" δημιουργούν εντυπώσεις, αλλά η καυτή κιθάρα του <em>Simmonds</em> ήταν ο κύριος πόλος έλξης. Προσθέστε και την, από το πουθενά, ορμητική βουτιά του τραγουδιού σ' ένα παράξενο, τμήμα με κλασικά έγχορδα πριν επιστρέψει ξανά στο μπλουζ-ροκ. Το στενάχωρο θέμα της ηρωίνης στο "<strong>Needle and Spoon</strong>"/Βελόνα και Κουτάλι, αντιμετωπίζεται με αστειευτική, κυνική διάθεση από τον <em>Youlden</em>, παρότι οι στίχοι αποδοκιμάζουν τη χρήση. Ξεκινώντας, με μονομαχία σλάιντ και ληντ κιθάρας από τους <em>Simmonds</em> και <em>Peverett</em>, το "<strong>A Little More Wine</strong>" ήταν ένα εντυπωσιακό μπλουζ-ρόκερ, κομψό και συγχρόνως φάνκι. Ένα από τα χάιλαϊτ του άλμπουμ.</p><p></p><p>Στη δεύτερη πλευρά, τα ικετευτικά φωνητικά του <em>Youlden</em> κάνουν το "<strong>I'm Crying</strong>" αξιοπρόσεκτο, αλλά το τραγούδι απογειώνεται πραγματικά, όταν το σόλο του <em>Simmonds</em> εμφανίζεται στο τέλος του τραγουδιού. Το κεφάτο "<strong>Stay While the Night Is Young</strong>" ήταν ένα άλλο αποκορύφωμα. Ο <em>Youlden</em> παραδίδει υπέροχα φωνητικά, το μπάσο του <em>Steven</em> σπάνια ακουγόταν τόσο μελωδικό και το σύντομο σόλο του <em>Simmonds</em> ήταν σχεδόν τέλειο. Το δεύτερο οργανικό κομμάτι του άλμπουμ, το "<strong>Is That So</strong>", βρίσκει τον <em>Simmonds</em> και την μπάντα να βυθίζονται στην τζαζ. Το επίκεντρο ήταν σαφώς στον <em>Simmonds</em> και ήταν ένα από τα σπάνια κομμάτια, όπου τα παραπάνω από τα επτά λεπτά του, περνούσαν χωρίς να το καταλάβεις. Εντελώς αναπάντεχο και εκπληκτικά ευχάριστο. Το τελευταίο τραγούδι του δίσκου, "<strong>When I Was a Young Boy</strong>", ήταν βαριά ενορχηστρωμένο και για να χωνευτεί, ήθελε το χρόνο του. Η ακουστική κιθάρα του <em>Simmonds</em> πάντα αγαπημένη και ο <em>Youlden</em> ακούγεται σαν μπλουζ γερόλυκος...</p><p></p><hr /><h3>Τα χρήματα δεν μπορούν να σώσουν την ψυχή σου</h3><p><strong>Savoy Brown - Looking In</strong> (Οκτώβριος 1970, Decca)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]126651[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 Gypsy (οργανικό, Simmonds) - 0:57, A2 Poor (Stevens) - 4:04, A3 Money Can't Save Your Soul (Peverett, Simmonds) - 5:34, A4 Sunday Night (οργανικό, Simmonds) - 5:23, A5 Looking In (Simmonds, Peverett) - 5:17, B1 Take It Easy (Simmonds, Peverett) - 5:47, B2 Sitting An' Thinking (οργανικό, Simmonds) - 2:40, B3 Leavin' Again (Stevens, Peverett) - 8:29, B4 Romanoff (οργανικό, Simmonds) - 1:01</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Kim Simmonds (ληντ κιθάρα, πιάνο), Lonesome Dave (φωνητικά, κιθάρα), Roger Earl (τύμπανα), Tone Stevens (μπάσο), Owen Finnegan (κόνγκας)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή / Μηχανικοί</span>: Kim Simmonds / Eric Holand, Paul Tregurtha</p><p><span style="color: Indianred">Kαλλιτεχνική επιμέλεια</span>: David Anstey, Jim Baikie</p><p></p><p>Η ηχογράφηση έγινε στα <em>Recorded Sound Studios, Bryanston St.,</em> Λονδίνο W.1. Αγγλία</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]126652[/ATTACH]</p><p></p><p>Το 1970, ήταν μια καλή χρονιά για τους <em>Savoy Brown</em>. Μόλις είχαν κυκλοφορήσει το <em>Raw Sienna</em>, το καλύτερο άλμπουμ τους μέχρι εκείνη τη στιγμή και έχτιζαν ένα όνομα και ένα φανατικό ακροατήριο, ιδιαίτερα στην Αμερική. Τότε, χωρίς προειδοποίηση, ο βαρύτονος σόουμαν τραγουδιστής <em>Chris Youlden</em> αποφασίζει να εγκαταλείψει το συγκρότημα σε αναζήτηση προσωπικής δημοσιότητας και τα κύρια φωνητικά αναλαμβάνει πια ο <em>Lonesome Dave</em>. Η δημιουργικότητα της μπάντας, παρά τη συνθετική και φωνητική έλλειψη του <em>Youlden</em>, κορυφώνεται και τον Οκτώβριο του 1970 κυκλοφορούν το <strong><span style="color: Dodgerblue">Looking In</span></strong>, τη δυνατότερη και πιο ώριμη δουλειά τους. Τα πνευστά και η ενορχήστρωση του <em>Raw Sienna</em> παραχώρησαν χώρο στην κιθάρα και τα κρουστά, σε ένα πιο ροκ ήχο βασισμένο στο μπούγκι με μπλουζ χροιές, αλλά ενίοτε και με τζαζ αυτοσχεδιαστική διάθεση.</p><p></p><p>Για τους εξοικειωμένους με τον πατενταρισμένο μπλουζ-ροκ ήχο τους, το σύντομο οργανικό "<strong>Gypsy</strong>" είναι μια μεγάλη έκπληξη. Παρότι λιγότερο από ένα λεπτό, στέκεται σαν ένα από τα ομορφότερα πράγματα που έχει γράψει ποτέ ο <em>Simmonds</em>. Το εντυπωσιακό "<strong>Poor Girl</strong>", ένα κινητικό χαρντ-ροκ μπλουζ με πιασάρικο κιθαριστικό ριφ και όμορφη φωνητική μελωδία, ήταν το πρώτο γραμμένο κομμάτι του <em>Stevens</em>. Έχοντας ένα ενδιαφέροντα διαχωρισμό καναλιών και υπερβολική ηχώ, το τετράλεπτο "<strong>Money Can't Save Your Soul</strong>", πέρα από το προφανές μήνυμά του, ότι το χρήμα δεν μπορεί να σώσει την ψυχή, ήταν εκπληκτικό. Το κλίμα είναι αρκετά χαλαρό, με τον <em>Kim</em> να επιστρέφει περιοδικά στο θέμα με την κιθάρα και το πιάνο του, ενώ ο <em>Lonesome Dave</em> δίνει την πιο παθιασμένη ερμηνεία του και αποδεικνύει πόσο καλός τραγουδιστής ήταν. Στο οργανικό "<strong>Sunday Night</strong>", ο <em>Simmonds</em> είναι στα πιο μελωδικά του. Όμορφη, σχεδόν τζάζι, ατμόσφαιρα για το πρώτο μισό του τραγουδιού και στη συνέχεια τα εντυπωσιακά κρουστά επιδρούν και το κομμάτι παίρνει μια εντελώς απροσδόκητη φάνκι κατεύθυνση. Κρίμα που το τραγούδι σβήνει, καθώς ο <em>Simmonds</em> και οι άλλοι άρχιζαν να ανεβάζουν ταχύτητα και ενέργεια. Ο τίτλος προήλθε από το γεγονός ότι η μπάντα το ηχογράφησε ένα... κυριακάτικο βράδυ. Το πιο συμβατικό και απολαυστικό ροκ κομμάτι, το "<strong>Looking In</strong>", περιποιείται ο <em>Peverett</em> με τη μοναδική φωνή του.</p><p></p><table style='width: 100%'><tr><td><em>Εντάξει, ξέρω ότι έχεις φτιαχτεί για δράση<br /> Αλλά ζεις τη ζωή σου πολύ γρήγορα<br /> Αν δεν επιβραδύνεις σύντομα<br /> Οι καλές σου μέρες, θα έχουν περάσει<br /> <br /> Έτσι χαλάρωσε μωρό μου<br /> Δεν υπάρχει καμιά ανάγκη να ανησυχείς<br /> Ο κόσμος δεν θα τελειώσει απόψε<br /> Επομένως πες μου ποια είναι η βιασύνη;<br /> <br /> Θα πρέπει να απολαύσεις το μακρύ, μακρύ ταξίδι<br /> Ευχαριστήσου τον κάθε λόφο και στροφή<br /> Θα φτάσεις εκεί αργά ή γρήγορα<br /> Γι' αυτό μην ανησυχείς για το τέλος</em></td><td><em>Γνωρίζεις το νόμο της βαρύτητας<br /> Λέει ό,τι ανεβαίνει πρέπει να κατέβει<br /> Και όσο πιο γρήγορα πλησιάζεις το όριο<br /> Τόσο πιο γρήγορα φτάνεις στο έδαφος<br /> <br /> Ω, χαλάρωσε<br /> Με το πάσο σου<br /> <br /> Μην ανησυχείς για το μέλλον<br /> Ενώ είσαι ακόμα στα καλύτερά σου<br /> Μόνο πάρτο όπως το βρίσκεις<br /> Και θα το απολαύσεις κάθε φορά<br /> <br /> Ω! ναι<br /> Χαλάρωσε μωρό μου</em> - Take It Easy (Simmonds/Peverett)</td></tr></table><p></p><p>Το κεφάτο, απαλό μπλουζ "<strong>Take It Easy</strong>" είναι απολαυστικό, αιφνιδιάζοντας στην έναρξη της δεύτερης πλευράς, ενώ το οργανικό "<strong>Sitting An' Thinking</strong>", που ακολουθεί, είναι η μελωδικότερη στιγμή του άλμπουμ. Και έρχεται η στιγμή για το αποκορύφωμα "<strong>Leavin' Again</strong>", σύνθεση των <em>Stevens</em> και <em>Peverett</em>. Ο Πέβερετ πέρα από τα καθήκοντά του στο μικρόφωνο, ντουμπλάρει τον Κιμ σ' αυτό το εντυπωσιακό τζαμάρισμα που διαρκεί πάνω από οκτώ λεπτά. Το κομμάτι ξεκινά ήρεμα και σταδιακά παίρνει την ανάσα με την ενεργητικότητά του. Ο δίσκος κλείνει με το οργανικό "<strong>Romanoff</strong>", συνέχεια του εναρκτήριου "<em>Gypsy</em>" και όπως έχει σωστά γραφτεί, αυτά θυμίζουν το "<em><a href="http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=4426" target="_blank">Oh, Well (Part II)</a></em>", του άλλου τεράστιου λευκού μπλουζίστα <em>Peter Green</em>, με την αναζήτηση της ψυχής στο ταξίδι για την κόλαση και τον παράδεισο...</p><p></p><p>Το άλμπουμ έφτασε το #39 στα άλμπουμ τσαρτ των ΗΠΑ και διέθετε ένα έξοχο εξώφυλλο (αλήθεια, τι έχασαν οι γενιές που δεν έπιασαν στα χέρια τους τα χορταστικά χάρτινα εξώφυλλα με τις έξοχες εικονογραφήσεις ; ). Το Δεκέμβριο του 1970 οι <em>Peverett, Earl</em> και <em>Stevens</em> φεύγουν για να σχηματίσουν τους <strong>Foghat</strong> και ο <em>Kim Simmonds</em> αναγκάζεται να δημιουργήσει μια εντελώς νέα σύνθεση. Το ενδιαφέρον μου γι' αυτούς σταμάτησε ακριβώς εδώ και θεωρώ ότι οι έξι πρώτοι δίσκοι τους, με καλύτερες τις δύο ΔΙΣΚΑΡΕΣ του 1970, δείχνουν όχι μόνο τη δική τους εξέλιξη αλλά και την πορεία της ίδιας της μουσικής. Τα αμέσως επόμενα χρόνια, το περιορισμένο και μυημένο ακροατήριο, παραχωρούσε τη θέση του σε γιγαντιαίων διαστάσεων εκδηλώσεις με μαζική δημοφιλία και συμμετοχή. Το απόστημα του <em>Arena rock</em>, άρχισε να δημιουργείται αλλά αυτή είναι μια άλλη, μάλλον θλιβερή, ιστορία που δεν θέλω να την πω!</p><p></p><p>Στον Σωκ, που "αντέδρασε" στο "<em><a href="http://avclub.gr/forum/showthread.php/148900" target="_blank">Μονόπρακτο</a></em>"...</p><p></p><p>(***** και για τα δύο, πηγές: εξώφυλλα, en.wikipedia.org, savoybrown.com, badcatrecords.com)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]126653[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1057640630, member: 30418"] [HEADING=2]Λίγο περισσότερο κρασί[/HEADING] [B]Savoy Brown - Raw Sienna[/B] (Απρίλιος 1970, Decca) [CENTER][ATTACH alt="RawSienna.jpg"]126649[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 A Hard Way To Go (Chris Youlden) - 2:17, A2 That Same Feelin' (Kim Simmonds) - 3:36, A3 Master Hare (οργανικό, Kim Simmonds) - 4:45, A4 Needle And Spoon (Chris Youlden) - 3:18, A5 A Little More Wine (Chris Youlden) - 4:51, B1 I'm Crying (Chris Youlden) - 4:17, B2 Stay While The Night Is Young (Chris Youlden) - 3:07, B3 Is That So (οργανικό, Kim Simmonds) - 7:40, B4 When I Was A Young Boy (Chris Youlden) - 3:02 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Chris Youlden (φωνητικά και πιάνο: Α4, Β1 και Β4), Kim Simmonds (ληντ κιθάρα και πιάνο: Α2, Α3), "Lonesome" Dave Peverett (ρυθμική κιθάρα, ακουστική κιθάρα και μπότλνεκ: A5), Roger Earl (τύμπανα, κρουστά), Tone Stevens (μπάσο) [COLOR=Indianred]Ενoρχήστρωση πνευστών και εγχόρδωνί[/COLOR]: Terry Noonan [COLOR=Indianred]Παραγωγή & Ενoρχήστρωση / Μηχανικοί[/COLOR]: Chris Youlden, Kim Simmonds / Paul Tregurtha (ηχογράφηση), Malcolm Addey (μείξη) Η ηχογράφηση έγινε το 1969, στα [I]Recorded Sound Studios, Ltd.[/I] Λονδίνο W.1. [CENTER][ATTACH alt="SB-2.gif"]126650[/ATTACH][/CENTER] Στα τέλη Ιανουαρίου του 1970, οι [I]Savoy Brown[/I] ξεκίνησαν την τρίτη τους περιοδεία στις ΗΠΑ, μετά την οποία επέστρεψαν στην Αγγλία για να ηχογραφήσουν τα κομμάτια για το επόμενο άλμπουμ τους, [B][COLOR=Dodgerblue]Raw Sienna[/COLOR][/B] (με παραγωγή από κοινού, των [I]Kim[/I] και [I]Youlden[/I]). Το άλμπουμ ήταν πιο σύνθετο από τα προηγούμενα, και ο Κιμ εξέφρασε την ικανοποίησή του για το τελικό αποτέλεσμα. "[I][COLOR=Darkorange]Το Raw Sienna είναι ένα προσωπικό μου επίτευγμα[/COLOR][/I]", είπε ο [I]Kim[/I] στο [I]Melody Maker[/I]. "[I][COLOR=Darkorange]Τόσο από την πλευρά της παραγωγής όσο και μουσικά. Είναι το καλύτερο άλμπουμ μας μέχρι σήμερα, εν μέρει επειδή είχαμε τόση ελευθερία, ενώ στην πραγματικότητα ηχογραφούσαμε[/COLOR][/I]". Οι συνθέσεις του [I]Youlden[/I] για μια ακόμη φορά έδωσαν τις καλύτερες στιγμές. Το άλμπουμ ενσωμάτωσε περισσότερα πνευστά και τζάζι συνθέσεις όπως τα "[I]Hard Way to Do[/I]", "[I]Needle and Spoon[/I]" και "[I]I'm Crying[/I]". Το [I]New Musical Express[/I], έχοντας σε εκτίμηση το LP, έγραψε, "[I][COLOR=Darkorange]Ένας πλούσιος βαθύς μπλουζ ήχος, ειδικά από το μπάσο (Tone Stevens)... με τον Chris Youlden να βγάζει το σωστό ήχο στα φωνητικά... και τον Kim Simmonds με μια ισχυρή ληντ κιθάρα[/COLOR][/I]". Παρά την προσοχή του τύπου, το [I]Raw Sienna[/I] ποτέ δεν "ανεφλέγει", φθάνοντας μόλις το #121 στα τσαρτ των ΗΠΑ. Ο δίσκος ξεκινά με το "[B]A Hard Way To Go[/B]" του [I]Youlden[/I], μια υπέροχη μελωδία και με μερικά από τα ομορφότερα σόλο του [I]Simmonds[/I]. Θα μπορούσε να ήταν μια ραδιοφωνική επιτυχία με λίγη προσπάθεια. Το "[B]That Same Feelin'[/B]" συμπληρώνεται με πνευστά και φάνκι κρουστά και εκεί που το γκρουπ αρχίζει να μην αναγνωρίζεται, ο [I]Simmonds[/I] ξεσπάει μ' ένα απίστευτο μπλουζ-ροκ σόλο. Οι συγχορδίες των πλήκτρων στην αρχή του οργανικού "[B]Master Hare[/B]" δημιουργούν εντυπώσεις, αλλά η καυτή κιθάρα του [I]Simmonds[/I] ήταν ο κύριος πόλος έλξης. Προσθέστε και την, από το πουθενά, ορμητική βουτιά του τραγουδιού σ' ένα παράξενο, τμήμα με κλασικά έγχορδα πριν επιστρέψει ξανά στο μπλουζ-ροκ. Το στενάχωρο θέμα της ηρωίνης στο "[B]Needle and Spoon[/B]"/Βελόνα και Κουτάλι, αντιμετωπίζεται με αστειευτική, κυνική διάθεση από τον [I]Youlden[/I], παρότι οι στίχοι αποδοκιμάζουν τη χρήση. Ξεκινώντας, με μονομαχία σλάιντ και ληντ κιθάρας από τους [I]Simmonds[/I] και [I]Peverett[/I], το "[B]A Little More Wine[/B]" ήταν ένα εντυπωσιακό μπλουζ-ρόκερ, κομψό και συγχρόνως φάνκι. Ένα από τα χάιλαϊτ του άλμπουμ. Στη δεύτερη πλευρά, τα ικετευτικά φωνητικά του [I]Youlden[/I] κάνουν το "[B]I'm Crying[/B]" αξιοπρόσεκτο, αλλά το τραγούδι απογειώνεται πραγματικά, όταν το σόλο του [I]Simmonds[/I] εμφανίζεται στο τέλος του τραγουδιού. Το κεφάτο "[B]Stay While the Night Is Young[/B]" ήταν ένα άλλο αποκορύφωμα. Ο [I]Youlden[/I] παραδίδει υπέροχα φωνητικά, το μπάσο του [I]Steven[/I] σπάνια ακουγόταν τόσο μελωδικό και το σύντομο σόλο του [I]Simmonds[/I] ήταν σχεδόν τέλειο. Το δεύτερο οργανικό κομμάτι του άλμπουμ, το "[B]Is That So[/B]", βρίσκει τον [I]Simmonds[/I] και την μπάντα να βυθίζονται στην τζαζ. Το επίκεντρο ήταν σαφώς στον [I]Simmonds[/I] και ήταν ένα από τα σπάνια κομμάτια, όπου τα παραπάνω από τα επτά λεπτά του, περνούσαν χωρίς να το καταλάβεις. Εντελώς αναπάντεχο και εκπληκτικά ευχάριστο. Το τελευταίο τραγούδι του δίσκου, "[B]When I Was a Young Boy[/B]", ήταν βαριά ενορχηστρωμένο και για να χωνευτεί, ήθελε το χρόνο του. Η ακουστική κιθάρα του [I]Simmonds[/I] πάντα αγαπημένη και ο [I]Youlden[/I] ακούγεται σαν μπλουζ γερόλυκος... [HR][/HR] [HEADING=2]Τα χρήματα δεν μπορούν να σώσουν την ψυχή σου[/HEADING] [B]Savoy Brown - Looking In[/B] (Οκτώβριος 1970, Decca) [CENTER][ATTACH alt="LookingIn-1.jpg"]126651[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 Gypsy (οργανικό, Simmonds) - 0:57, A2 Poor (Stevens) - 4:04, A3 Money Can't Save Your Soul (Peverett, Simmonds) - 5:34, A4 Sunday Night (οργανικό, Simmonds) - 5:23, A5 Looking In (Simmonds, Peverett) - 5:17, B1 Take It Easy (Simmonds, Peverett) - 5:47, B2 Sitting An' Thinking (οργανικό, Simmonds) - 2:40, B3 Leavin' Again (Stevens, Peverett) - 8:29, B4 Romanoff (οργανικό, Simmonds) - 1:01 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Kim Simmonds (ληντ κιθάρα, πιάνο), Lonesome Dave (φωνητικά, κιθάρα), Roger Earl (τύμπανα), Tone Stevens (μπάσο), Owen Finnegan (κόνγκας) [COLOR=Indianred]Παραγωγή / Μηχανικοί[/COLOR]: Kim Simmonds / Eric Holand, Paul Tregurtha [COLOR=Indianred]Kαλλιτεχνική επιμέλεια[/COLOR]: David Anstey, Jim Baikie Η ηχογράφηση έγινε στα [I]Recorded Sound Studios, Bryanston St.,[/I] Λονδίνο W.1. Αγγλία [CENTER][ATTACH alt="LookingIn-2.jpg"]126652[/ATTACH][/CENTER] Το 1970, ήταν μια καλή χρονιά για τους [I]Savoy Brown[/I]. Μόλις είχαν κυκλοφορήσει το [I]Raw Sienna[/I], το καλύτερο άλμπουμ τους μέχρι εκείνη τη στιγμή και έχτιζαν ένα όνομα και ένα φανατικό ακροατήριο, ιδιαίτερα στην Αμερική. Τότε, χωρίς προειδοποίηση, ο βαρύτονος σόουμαν τραγουδιστής [I]Chris Youlden[/I] αποφασίζει να εγκαταλείψει το συγκρότημα σε αναζήτηση προσωπικής δημοσιότητας και τα κύρια φωνητικά αναλαμβάνει πια ο [I]Lonesome Dave[/I]. Η δημιουργικότητα της μπάντας, παρά τη συνθετική και φωνητική έλλειψη του [I]Youlden[/I], κορυφώνεται και τον Οκτώβριο του 1970 κυκλοφορούν το [B][COLOR=Dodgerblue]Looking In[/COLOR][/B], τη δυνατότερη και πιο ώριμη δουλειά τους. Τα πνευστά και η ενορχήστρωση του [I]Raw Sienna[/I] παραχώρησαν χώρο στην κιθάρα και τα κρουστά, σε ένα πιο ροκ ήχο βασισμένο στο μπούγκι με μπλουζ χροιές, αλλά ενίοτε και με τζαζ αυτοσχεδιαστική διάθεση. Για τους εξοικειωμένους με τον πατενταρισμένο μπλουζ-ροκ ήχο τους, το σύντομο οργανικό "[B]Gypsy[/B]" είναι μια μεγάλη έκπληξη. Παρότι λιγότερο από ένα λεπτό, στέκεται σαν ένα από τα ομορφότερα πράγματα που έχει γράψει ποτέ ο [I]Simmonds[/I]. Το εντυπωσιακό "[B]Poor Girl[/B]", ένα κινητικό χαρντ-ροκ μπλουζ με πιασάρικο κιθαριστικό ριφ και όμορφη φωνητική μελωδία, ήταν το πρώτο γραμμένο κομμάτι του [I]Stevens[/I]. Έχοντας ένα ενδιαφέροντα διαχωρισμό καναλιών και υπερβολική ηχώ, το τετράλεπτο "[B]Money Can't Save Your Soul[/B]", πέρα από το προφανές μήνυμά του, ότι το χρήμα δεν μπορεί να σώσει την ψυχή, ήταν εκπληκτικό. Το κλίμα είναι αρκετά χαλαρό, με τον [I]Kim[/I] να επιστρέφει περιοδικά στο θέμα με την κιθάρα και το πιάνο του, ενώ ο [I]Lonesome Dave[/I] δίνει την πιο παθιασμένη ερμηνεία του και αποδεικνύει πόσο καλός τραγουδιστής ήταν. Στο οργανικό "[B]Sunday Night[/B]", ο [I]Simmonds[/I] είναι στα πιο μελωδικά του. Όμορφη, σχεδόν τζάζι, ατμόσφαιρα για το πρώτο μισό του τραγουδιού και στη συνέχεια τα εντυπωσιακά κρουστά επιδρούν και το κομμάτι παίρνει μια εντελώς απροσδόκητη φάνκι κατεύθυνση. Κρίμα που το τραγούδι σβήνει, καθώς ο [I]Simmonds[/I] και οι άλλοι άρχιζαν να ανεβάζουν ταχύτητα και ενέργεια. Ο τίτλος προήλθε από το γεγονός ότι η μπάντα το ηχογράφησε ένα... κυριακάτικο βράδυ. Το πιο συμβατικό και απολαυστικό ροκ κομμάτι, το "[B]Looking In[/B]", περιποιείται ο [I]Peverett[/I] με τη μοναδική φωνή του. [TABLE] [TR] [TD][I]Εντάξει, ξέρω ότι έχεις φτιαχτεί για δράση Αλλά ζεις τη ζωή σου πολύ γρήγορα Αν δεν επιβραδύνεις σύντομα Οι καλές σου μέρες, θα έχουν περάσει Έτσι χαλάρωσε μωρό μου Δεν υπάρχει καμιά ανάγκη να ανησυχείς Ο κόσμος δεν θα τελειώσει απόψε Επομένως πες μου ποια είναι η βιασύνη; Θα πρέπει να απολαύσεις το μακρύ, μακρύ ταξίδι Ευχαριστήσου τον κάθε λόφο και στροφή Θα φτάσεις εκεί αργά ή γρήγορα Γι' αυτό μην ανησυχείς για το τέλος[/I][/TD] [TD][I]Γνωρίζεις το νόμο της βαρύτητας Λέει ό,τι ανεβαίνει πρέπει να κατέβει Και όσο πιο γρήγορα πλησιάζεις το όριο Τόσο πιο γρήγορα φτάνεις στο έδαφος Ω, χαλάρωσε Με το πάσο σου Μην ανησυχείς για το μέλλον Ενώ είσαι ακόμα στα καλύτερά σου Μόνο πάρτο όπως το βρίσκεις Και θα το απολαύσεις κάθε φορά Ω! ναι Χαλάρωσε μωρό μου[/I] - Take It Easy (Simmonds/Peverett)[/TD] [/TR] [/TABLE] Το κεφάτο, απαλό μπλουζ "[B]Take It Easy[/B]" είναι απολαυστικό, αιφνιδιάζοντας στην έναρξη της δεύτερης πλευράς, ενώ το οργανικό "[B]Sitting An' Thinking[/B]", που ακολουθεί, είναι η μελωδικότερη στιγμή του άλμπουμ. Και έρχεται η στιγμή για το αποκορύφωμα "[B]Leavin' Again[/B]", σύνθεση των [I]Stevens[/I] και [I]Peverett[/I]. Ο Πέβερετ πέρα από τα καθήκοντά του στο μικρόφωνο, ντουμπλάρει τον Κιμ σ' αυτό το εντυπωσιακό τζαμάρισμα που διαρκεί πάνω από οκτώ λεπτά. Το κομμάτι ξεκινά ήρεμα και σταδιακά παίρνει την ανάσα με την ενεργητικότητά του. Ο δίσκος κλείνει με το οργανικό "[B]Romanoff[/B]", συνέχεια του εναρκτήριου "[I]Gypsy[/I]" και όπως έχει σωστά γραφτεί, αυτά θυμίζουν το "[I][URL='http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=4426']Oh, Well (Part II)[/URL][/I]", του άλλου τεράστιου λευκού μπλουζίστα [I]Peter Green[/I], με την αναζήτηση της ψυχής στο ταξίδι για την κόλαση και τον παράδεισο... Το άλμπουμ έφτασε το #39 στα άλμπουμ τσαρτ των ΗΠΑ και διέθετε ένα έξοχο εξώφυλλο (αλήθεια, τι έχασαν οι γενιές που δεν έπιασαν στα χέρια τους τα χορταστικά χάρτινα εξώφυλλα με τις έξοχες εικονογραφήσεις ; ). Το Δεκέμβριο του 1970 οι [I]Peverett, Earl[/I] και [I]Stevens[/I] φεύγουν για να σχηματίσουν τους [B]Foghat[/B] και ο [I]Kim Simmonds[/I] αναγκάζεται να δημιουργήσει μια εντελώς νέα σύνθεση. Το ενδιαφέρον μου γι' αυτούς σταμάτησε ακριβώς εδώ και θεωρώ ότι οι έξι πρώτοι δίσκοι τους, με καλύτερες τις δύο ΔΙΣΚΑΡΕΣ του 1970, δείχνουν όχι μόνο τη δική τους εξέλιξη αλλά και την πορεία της ίδιας της μουσικής. Τα αμέσως επόμενα χρόνια, το περιορισμένο και μυημένο ακροατήριο, παραχωρούσε τη θέση του σε γιγαντιαίων διαστάσεων εκδηλώσεις με μαζική δημοφιλία και συμμετοχή. Το απόστημα του [I]Arena rock[/I], άρχισε να δημιουργείται αλλά αυτή είναι μια άλλη, μάλλον θλιβερή, ιστορία που δεν θέλω να την πω! Στον Σωκ, που "αντέδρασε" στο "[I][URL='http://avclub.gr/forum/showthread.php/148900']Μονόπρακτο[/URL][/I]"... (***** και για τα δύο, πηγές: εξώφυλλα, en.wikipedia.org, savoybrown.com, badcatrecords.com) [CENTER][ATTACH alt="SavoyBrown70.jpg"]126653[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Τρένο στο πουθενά! [Savoy Brown]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…