Triode mode, push -pull tube amp- set

THANOS77

Senior Member
11 January 2007
348
Μπορεί σας παρακαλώ κάποιος να μου εξηγήσει με δυο λόγια σε τι ακριβώς συν´´ιστανται αυτοί οι ενισχυτές και ποια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.

Εκτος από αυτό που παρατήρησα ότι δεν έχουν ισχύ, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ταιριάζονται μόνο με ηχεία κόρνας ή πολύ ευαίσθητα... δεν οδηγούν πχ μεγάλα ηχεία όπως ένα δίπολο που έχω εγώ (jamo R909)...

Εάν υπάρχει ήδη κάποιο λινκ εδώ στο φόρουμ που εχει συζητηθεί , να μην επαναλαμβανόμαστε, ας με παραπέμψει κάποιος σε αυτό....

Ευχαριστώ εκ των προτέρων
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,256
Τα βασικά σε πολύ απλή γλώσσα για να μην ψάχνεις(απο τον Μορφέα)...


Single Ended - Push Pull

ή σε συντομία SE - PP

Παραπάνω τοπολογίες αφορούν όλα τα στοιχεία ενίσχυσης είτε λυχνίες είτε στερεάς κατάστασης πχ transistor/mosfet κτλ.

Τα πιο απλά λόγια που γίνεται είναι να χρησιμοποιήσουμε ένα παράδειγμα.


SE
Ας υποθέσουμε ότι μ ένα πριόνι όπως στην παρακάτω φωτογραφία προσπαθούμε να κόψουμε ένα δένδρο.

attachment.php


Ολη η προσπάθεια θα καταβάλετε απο ένα ένα άτομο (Single Ended). Αν προσθέσουμε παραπάνω απο ένα άτομα στο χερούλι έχουμε μια παραλλαγή που ονομάζεται Parallel Single Ended ή PSE.




PP
Αν χρησιμοποιήσουμε όμως ένα πριόνι όπως αυτό της παρακάτω φωτογραφίας τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δύο άτομα, ένα απο κάθε πλευρά.

attachment.php


Απλά χρειάζεται να είναι συντονισμένα και όταν η μια πλευρά τραβάει η άλλη να σπρώχνει (Push Pull). Και σ αυτή την περίπτωση μπορούμε να προσθέσουμε παραπάνω απο ένα άτομα σε κάθε πλευρά και τότε θα έχουμε την παραλλαγή του Parallel Push Pull ή PPP.

Το σημείο που δέχεταιι κριτική το PP είναι προφανές και ειδικά σε λαμπάτους ενισχυτές όπου τα στοιχεία (λυχνίες) αλλάζουν με τον χρόνο. Πάντα θα υπάρχει ένα θέμα με τον απόλυτο χρονισμό των δύο πλευρών. Δηλαδή οι δύο πλευρές να ξεκινήσουν, η μια να τραβάει και η άλλη να σπρώχνει ακριβώς στον ίδιο χρόνο. Η παραμόρφωση που προκίπτει αναφέρεται ως crossover distortion.

Ανακατεύοντας και τις τάξεις λειτουργίας που κολλάνε στο παράδειγμα μας, αν η κάθε πλευρά σπρώχνει ή τραβάει αντίστοιχα για όλο το μήκος της λάμας τότε έχουμε την τάξη Α (class A). Αν τώρα περιορίσουμε την μια απ τις δύο λειτουργίες για λιγότερο απ το συνολικό μήκος της λάμας τότε έχουμε την τάξη ΑΒ (class AB). Τέλος αν η κάθε πλευρά μόνο τραβάει και στην επόμενη φάση δεν σπρώχνει έχουμε την τάξη Β (class B).

Οπως είναι φανερό τα SE μπορούν να είναι μόνο σε τάξη Α.
 

THANOS77

Senior Member
11 January 2007
348
Το ερώτημα μου που δεν απαντήθηκε άπό οσα διάβασα στο θρεντ που παραπέμπετε είναι εάν έαν ένας τέτοιος ενισχυτής παράδειγμα 30-40βατ μπορεί να παίξει με ηχεία που προβλέπουν πολλά παραπάνω, δηλαδή μπορεί κάποια τέτοια συνδεσμολογία από τις παραπάνω να μπορεί να τα καταφερει με δυσκολα ηχεία?? Η όλοι αυτοί οι ενισχυτές είναι κατασκευασμένοι να ταιριάζουν με μικρότερα ηχεία ή να καλύπτουν μονο μικρούς χώρους, αν και είδα ότι οι ακριβοι LAMM εχουν τέτοια κατασκευή και βγάζουν αρκετα βατ. Δηλαδή για να πετύχεις πολλά βατ σε τέτοια κατασκευή πρέπει να στάξεις πολλα? εαν κατάλαβα ορθα??
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,256
Οχι δεν μπορεί άν το ηχείο είναι αναίσθητο.Αλλο αναίσθητο κι άλλο δύσκολο σαν φορτίο ηχείο.

Γι' αυτό κι οι περισσότεροι λαμπάτοι ταιριάζουν(ανάλογα και με τον χώρο),με ειδικές κατασκευές ηχείων.

ΤΑ πραγματικά βαρβάτα τροφοδοτικά κοστίζουν πολύ.
 
Last edited: