Trip to Sweden - Peter Korner

17 June 2006
626
Και πάμε λοιπόν στην δεύτερη ημέρα, που ξεκίνησε με ένα τρελό πρωινό(που θύμιζε πάσχα) ο Μανώλης κατάφερε και ανασήκωσε την χοληστερίνη του κατά τουλάχιστον 20% (λουκάνικα μπέικον κλπ) και εγώ άδειασα όλη την πιατέλα με τον τρομερό καπνιστό σολομό. Χορτασμένοι μπήκαμε στην Alfasud και αφού διασχίσαμε εκπληκτικής ομορφιάς τοπία δεξιά αριστερά από την τρομερή εθνική, όπου όλοι πάνε με χίλια με απόσταση 1 μέτρο, κάτι σαν συρμός τρένου ένα πράμα, φτάσαμε στην πολύ γραφική και ποδηλατοκρατούμενη πόλη Lund όπου θα επισκεπτόμασταν τον Peter Korner.

WONDERLAND!
Ο Peter λοιπόν μένει σε μια πολυκατοικία που στην οροφή της δέσποζε μια τερατώδης κατευθυνόμενη κεραία που αποκάλυπτε το πάθος του για ακροάσεις long distance FM (δικής του φυσικά σχεδίασης). To σπίτι λιτό και το σαλόνι – εργαστήριο - χώρος ακροάσεων – μετρήσεων, πραγματικά το δωμάτιο αυτό περιείχε όλα τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα πολλά από τα όνειρά μου! Μετρητικά- καταγραφικά Bruel&Kjaer, παλμογράφοι Tektronix γεννήτριες σήματος και RF άπειρα σακουλάκια γεμάτα φετ αντιστάσεις 0,001%, πυκνωτές κάθε είδους, πηνιάκια κλπ.

Από μηχανήματα τώρα δέσποζαν 2 τερατώδεις δέκτες Kenwood που είχαν μεταποιηθεί στο τμήμα RF, στο IF(με πολλές επιλογές IF) είχαν δικής του επινόησης decoder stereo καθώς και AF. To pickup ήταν δικής του κατασκευής και καθόταν πάνω σε μια σαμπρέλα ποδηλάτου. Tο τμήμα προενισχυτή κεφαλής ήταν δικής του σχεδίασης που κρίνω ότι δεν μπορώ να αποκαλύψω γιατί πρόκειται περί πατέντας που δεν έχει κατατεθεί, καθώς και τα ενισχυτικά δικής του κατασκευής 2 σταδίων (1 ενισχυτής τάσης και ένα ρεύματος) με FET που δυστυχώς πάλι δεν θα πρέπει να αποκαλύψω τοπολογία. Να συμπληρώσω ότι όλοι του οι ενισχυτές και προ έχουν δικής του πατέντας τοροειδής μετασχηματιστές με χωρητικότητες που αντί να είναι περί τα 2000pf είναι κάτω από 20pf!!!!!(θα μου εξηγήσει στο μέλλον πως γιατί ήταν πολύπλοκο).

PETER!
Όσο για τον Peter τον άνθρωπο τι να πω δεν ξέρω, ο άνθρωπος είναι ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ! Με όλη την σημασία και βάλε, κινητή βιβλιοθήκη γνώσεων, ιδεών και καινοτομιών και εκνευριστικά ΜΕΤΡΙΟΦΡΩΝ! Σε καθηλώνει με την φιλικότητά του, με την διάθεσή του να σου εξηγήσει πως και γιατί, αλλά κυρίως ο τρόπος που σου εξηγεί «διαστημικού επιπέδου τεχνολογία» και εσύ την καταλαβαίνεις! Πραγματικά έπρεπε να είχε ακολουθήσει ακαδημαϊκή καριέρα. Όσο για πτυχία έχει M.Sc.EE και είχε ξεκινήσει διδακτορικό στην ηλεκτροακουστική αλλά το παράτησε όταν έπιασε δουλειά λόγω έλλειψης χρόνου. Τώρα εργάζεται σε γνωστότατη εταιρεία κινητών σαν Senior Staff Engineer στο τμήμα σχεδίασης δεκτών για κινητά (Baseband Electronics, DU Entry Business Unit GSM&UMTS). Φυσικά είναι και ενεργό μέλλος της AES.

SPEAKING OF SPEAKERS!
Και πάμε στα ηχείαααααααααααα, εδώ μιλάμε για πολύ πολύπλοκα κόλπα κύριοι Πρώτα, πρώτα μετρήσεις, με τυποποίηση παρακαλώ σε ανηχοϊκό θάλαμο του πανεπιστημίου. Απόλυτα φλατ με τέλειες μετρήσεις φάσης και εμπέδησης (6Ω) και το σημαντικότερο? έπαιζαν τετράγωνο!!!! Από 20 Ηz Μέχρι τα 10KHz πολύ καλύτερα από πολλά γραφήματα ενισχυτών που έχω δει!!! Είναι χτισμένα μέσα σε ένα μοντέλο JBL με μια μεγάλη καμπίνα με ένα 10άρι JBL χοντρά μεταποιημένο στο spider και μαγνητικό σύστημα, ένα tweeter isophon, midrange θόλου, mid-bass κώνου 4άρι σε δικιά του καμπινίτσα με μικροσκοπική οπή(όλα τα μεγάφωνα είναι πάρα πολύ μεταποιημένα σε spider και μαγνητικό σύστημα με shorting rings, και άλλα που προσωπικά κωλύομαι να αποκαλύψω, γιατι θεωρώ οτι είναι αποτέλεσμα πολύχρονης μέλέτης και έρευνας και αποτελεί περιουσιακό στοιχείο. Αξίζει να αναφέρω ότι όλα τα μεγάφωνα επιλέχθηκαν με κύριο γνώμονα τις πολύ ταιριασμένες ευαισθησίες τους και ότι τα cross είναι αρκετά απλά απ’ όσο είδα. Επίσης γύρω από τα μεγάφωνα υπάρχουν διάφορα «τεχνουργήματα» που δεν γνωρίζω τον λόγο ύπαρξής τους αλλά δεν είναι καθόλου τυχαία κατασκευασμένα (βλέπετε φώτο), επίσης πάνω στην καμπίνα βρίσκεται από μια πλάκα μόλυβδο και μια από πάνω της από άλλο μέταλλο.
Εμφανισιακά δεν θα τα περιγράψω γιατί πολύ απλά είναι απερίγραπτα, οπότε οι φωτογραφίες τα λένε όλα.

THIS IS THE JOURNEY INTO SOUND!
Ακούσαμε από τους δέκτες τοπικούς σταθμούς από όλη την Σουηδία και Δανία, ακθώς και σταθμούς από Γερμανία αλλά και Ισπανία! Περιτό να πώ ότι οι δύο αυτοί δέκτες ακουγόντουσαν καλύτερα από το καλύτερο CD player που έχω ποτέ ακούσει, με τρομακτικό διαχωρισμό, ανάλυση και άκρα, για φύσημα ούτε κουβέντα. Το πικαπάκι τώρα εντυπωσιάζει απίστευτα σε όλα του! Αφήνει τα διάφορα CD πίσω του με διαφορά με τρομερή ανάλυση και ποιότητα πρωτόγνωρη για συσκευή αναπαραγωγής ανεξαρτήτως κόστους.
Ηχητικά τώρα να πώ πως τα ηχεία είναι μακράν , αλλά πολύ μακράν! ότι φυσικότερο και αναλυτικότερο έχω ακούσει ποτέ στη ζωή μου από bass reflex και όχι μόνο. Να σημειώσω ότι ακούγαμε σε συνθήκες mid field.

ANALYZE THIS!
Το επίπεδο ανάλυσης αυτών είναι απλά απόκοσμο, μιλάμε για ηχεία εργαλεία δουλειάς. Όλα ακούγονται πραγματικά τρομακτικά μέσα από αυτά, ακούς και την παραμικρή ατέλεια και θόρυβο στην ηχογράφηση ή το στούντιο που έγινε, τρομερή εικόνα τρομερό βάθος και ύψος και τρομερός έλεγχος και τοποθέτηση στην σκηνή. Μακράν το απόλυτο bass reflex που έχω ποτέ ακούσει! Το τέλειο εργαλείο για monitoring, ένα μικροσκόπιο ήχου! Ένα εντυπωσιακό στοιχείο του ήταν η δυνατότητα να παίζει το ίδιο ευχάριστα και αναλυτικά σε εκπληκτικά χαμηλές στάθμες έως και πολύ υψηλές χωρίς καμιά απώλεια πουθενά. Επίσης η αίσθηση ότι τα πάντα αναπαράγονται από 1 σημειακή πηγή με εντυπωσίασε πάρα πολύ!

(-)x(-) = +
Αρνητικά? Πραγματικά δεν μπορώ να βρω, ίσως τα μειωμένα δυναμικά σε σχέση με κόρνες αλλά πάλι δεν είμαι σίγουρος . Πραγματικά αυτά τα ηχεία με έκαναν να αναθεωρήσω πάρα πολλά όσον αφορά τα bass reflex, μια πραγματική άσκηση επιστήμης και τεχνολογίας. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα συγκεκριμένα ηχεία τα εξελίσσει 35 χρόνια!!!!
Ένας επιστήμονας με πραγματικό ταλέντο, ένας ερευνητής με σοβαρό σετ balls και πάνω από όλα ένα τρομερός DIYer, μακάρι η διεθνής DIY κοινότητα να είχε περισσότερους PETER.

Συγνώμη για την πολυλογία αλλά είναι αδύνατον να τα συμπυκνώσω κι’ άλλο, πραγματικά θα μπορούσα να γράφω μέρες για αυτό το σύστημα αλλά κυρίως για να μεταφέρω όλα αυτά που μας ανάλυσε με τόση φροντίδα.

Thank you Peter!
 
Last edited:

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Μερικές φωτογραφίες.

Συνηστώ λίγη προσοχή όταν ανοίγετε τις φωτογραφίες των ηχείων.
 

Attachments

  • IMG_0316.JPG
    IMG_0316.JPG
    46.2 KB · Views: 180
  • IMG_0311.JPG
    IMG_0311.JPG
    42.3 KB · Views: 158
  • IMG_0308.JPG
    IMG_0308.JPG
    68.3 KB · Views: 104
  • IMG_0312.JPG
    IMG_0312.JPG
    49.6 KB · Views: 144
  • IMG_0318.JPG
    IMG_0318.JPG
    46.6 KB · Views: 147

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
..
 

Attachments

  • IMG_0309.JPG
    IMG_0309.JPG
    54.7 KB · Views: 321
  • IMG_0307.JPG
    IMG_0307.JPG
    75.9 KB · Views: 125
  • IMG_0301.JPG
    IMG_0301.JPG
    49.5 KB · Views: 157
  • IMG_0300.JPG
    IMG_0300.JPG
    44.8 KB · Views: 220
  • IMG_0305.JPG
    IMG_0305.JPG
    56.1 KB · Views: 96

aroS3

Senior Member
19 June 2006
559
Αθήνα
Έμεινα με το στόμα ανοιχτό:speechless-smiley-0
Να δούμε όμως και καμμιά φωτό ρε συ Πανούλη


Ηταν καθ´όδόν όσο διάβαζα σόρρυ


:grinning-smiley-043
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Μερικά λόγια κι απο μένα για τον Peter.

Να τονίσω ότι πέρα απ τον large επιστήμονα Peter διαπιστώνεις και νοιώθεις ότι πρόκειται και για πραγματικό μουσικόφιλο. Περνά πολλές απ τις μέρες του σε ακροάσεις ζωντανών και οι εμπειρίες του αυτές μαζί με την βαθειά γνώση τον έχουν οδηγήσει στο αποτέλεσμα που ζήσαμε.

Θυμάμαι χαρακτηριστικά όταν προσπάθησε να μας εξηγήσει γιατί ενώ οι βασικοί νόμοι τουλάχιστον στα RF επιβάλουν την πλήρη θωράκιση τα tuners παίζουν καλύτερα χωρίς τα καπάκια τους. Δοκίμασε να μας εξηγήσει γιατί είναι σημαντικό στον ήχο να υπάρχουν φίλτρα ρεύματος σε κάθε συσκευή μελετημένο ειδικά γι αυτήν, την επιλογή υλικών, πόσο σημαντική είναι η παθητική διόρθωση της φάσης και το ταίριασμα της ευαισθησίας στα ηχεία, η διόρθωση των χαρακτηριστικών των μεγαφώνων μηχανικά και άλλα πολλά που θα έπρεπε να ηχογραφoύμε. Το cross του ηχείου που μας παρουσίασε δεν περιλαμβανει κανένα στοιχείο διόρθωσης ευαισθησίας σ σειρά με το σήμα!

Τα διαγράματα μετρήσεων των ηχείων είναι πέρα απο κάθε φαντασία. Θυμήζουν όπως γράφει και ο Πάνος παραπάνω μετρήσεις απο πολύ καλούς ενισχυτές. Θα αναφέρω ένα που μου έκανε πολύ εντύπωση και είναι πολύ απλό να το καταλάβει ο οποισδήποτε. Ολοι θα έχετε ακούσει τους ενοχλητικούς θορύβους που συνοδεύουν την αναπαραωγή των σκληρά μεταχειρισμένων βινυλίων. Στο σύστημα του Peter αυτά όχι μόνο δεν ενοχλούσαν αλλα ούτε κάν προκαλούσαν. Αυτό οφείλεται σε έναν μεγάλο βαθμό στο transient response των μεγαφώνων και γενικά όλου του ηχείου. Οι μετρήσεις σ αυτό τον τομέα πάλι θυμήζουν έναν τέλειο ενισχυτή! Και να συμπληρώσω ότι όλα αυτά σε ένα σύστημα που όπως γράφει παραπάνω ο Πάνος θα μπορούσε να είναι το τέλειο full range studio monitor.

Ο προενισχυτής MC και οι ενισχυτές του κρύβουν πολλές λύσεις σε γνωστά προβλήματα σωστά υλοποιημένες. Τίποτα παραπάνω. Οι δέκτες ... συμφωνήσαμε με τον Πάνο ότι ακόμα και τα σχέδια και τα υλικά να είχαμε με τις τροποποιήσεις (δεν είχαν μείνει και πολλά απ τα εργοστασιακά τμήματα στην θέση τους) δεν θα τολμούσαμε να καν να το ακουμπήσουμε.

Να σημειώσω εδώ ότι σε όλα τα συστήματα που ακούσαμε στο ταξίδι οι ενισχυτές είναι κολλημένοι πίσω απ τα ηχεία με τα IC να γράφουν τις μεγάλες αποστάσεις.


Τι άκουσα. Το απόλυτο ΜΟΥΣΙΚΟ studio monitor ΣΥΣΤΗΜΑ! Τέλος.



Τέλος θα ήθελα να τον ευχαριστήσω και απο δω για την φιλοξενία, την ευγένεια, την ανθρωπιά που σε κάνει να νοιώθεις τόσο κοντά του, συνοδηπόρος στο δρόμο της μουσικής αναπαραγωγής.
 

Δημοκηδής

Supreme Member
23 June 2006
9,106
Το ρικοφόν πίσω από το πικάπ τι ρόλο παίζει ;

Επίσης οι μονάδες (ιδιαίτερα μεσαίων και μεσοχαμηλών) φαίνονται να είναι αρκετά γηρασμένες. Δεν θα είχαμε καλύτερα αποτελέσματα με λιγότερο καταπονημένο υλικό ;
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Μια συμπλήρωση, το μικρόφωνο του Bruel&Kjaer μετρητικού "ακούει" 4Hertz!!! με 70KiloHertz!!!

Οτι πρέπει για να μετρήσεις ένα ηχείο που κατεβαίνει flat στους 16 δεν νομίζετε; :ernaehrung004:
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Και μια φωτογραφία της παρέας εκείνο το βράδυ.

Πάνος, Σπύρος και ο Peter.
 

Attachments

  • IMG_0313.JPG
    IMG_0313.JPG
    62.7 KB · Views: 141

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Το ρικοφόν πίσω από το πικάπ τι ρόλο παίζει ;

Επίσης οι μονάδες (ιδιαίτερα μεσαίων και μεσοχαμηλών) φαίνονται να είναι αρκετά γηρασμένες. Δεν θα είχαμε καλύτερα αποτελέσματα με λιγότερο καταπονημένο υλικό ;

Φαντάζομαι ότι αποροφά κάποιες ανακλάσεις που επηρεάζουν την σωστή λειτουργία του.

Για τις μονάδες, δεν ξέρω αν αναφέρεστε σε γήρανση που παρατηρείτε στις φωτογραφίες. Αν είναι έτσι δεν πρόκειται για γήρανση αλλά για τις άπειρες μετατροπές που έχει κάνει πάνω τους (τρύπες, κάλυψη μέρος του κώνου και άλλα πολλά που μας έδειξε σε μονάδα ίδια εκτός καμπίνας).
 
17 June 2006
626
Επίσης οι μονάδες (ιδιαίτερα μεσαίων και μεσοχαμηλών) φαίνονται να είναι αρκετά γηρασμένες. Δεν θα είχαμε καλύτερα αποτελέσματα με λιγότερο καταπονημένο υλικό ;

Φίλε Δημοκιδή μου μπορεί να μοιάζουν γερασμένες αλλά δεν είναι! Ο Peter μετρά συνεχώς τις αποκρίσεις σε κάθε μετατροπή οπότε κάθε απόκλιση λόγω γήρανσης, πιστεψέ με, θα φαινότανε άνετα, ειδικά σε ένα τόσο τρομακτικά αναλυτικό και ζυγισμένο στην κόψη του ξυραφιού σύστημα. Επίσης ίσως να φαίνονται έτσι από τις άπειρες ώρες πειραματισμού, εργασίας, έρευνας και εξέλιξης που έχουν στην πλάτη τους. Να συμπληρώσω οτι το phaseplug είναι χειροποίητο απο...φελλό!
Και για τους πιο παρατηρητικούς ας κοιτάξουν ένα συρματάκι που φαίνεται να πάει από το πλάι στο tweeter.
 
Last edited:
17 June 2006
626
Φυσικά πουθενά δεν είδα κανένα καλώδιο τύπου HiEnd κλπ
εκτός ίσως το καλώδιο σήματος της κεραίας που ήταν τρομερό ομοαξωνικό στρατιωτικής προέλευσης mil-std.

Με πρόλαβες Μανώλη!
 
Last edited:

πανκροκ

AVClub Enthusiast
17 June 2006
783
ΠΑΤΡΙΔΑΑ!!!!!
Δοκίμασε να μας εξηγήσει γιατί είναι σημαντικό στον ήχο να υπάρχουν φίλτρα ρεύματος σε κάθε συσκευή μελετημένο ειδικά γι αυτήν, την επιλογή υλικών, πόσο σημαντική είναι η παθητική διόρθωση της φάσης και το ταίριασμα της ευαισθησίας στα ηχεία, η διόρθωση των χαρακτηριστικών των μεγαφώνων μηχανικά και άλλα πολλά που θα έπρεπε να ηχογραφoύμε. Το cross του ηχείου που μας παρουσίασε δεν περιλαμβανει κανένα στοιχείο διόρθωσης ευαισθησίας σ σειρά με το σήμα!


εδω βρισκεται η ουσια και εξηγει και γιατι τα καλωδια δεν ειναι "χαιενταδικα"

επισης καπου εδω καταλαβαινει κανεις τι ρολο βαραει ενα καλωδιο ρευματος σε ενα τροφοδοτικο (χωρητικοτητα) , γιατι εχει συγκεκριμενο προτεινομενο μηκος , γιατι δεν δουλευουν ολα τα καλωδια το ιδιο σε ολα τα τροφοδοτικα, γιατι σε καποιες συσκευες ακουγονται και σε καποιες αλλες οχι κλπ

επισης τι ρολο παιζει το κρος σε σχεση με το καλωδιο, αν εχει υπολογιστει το καλωδιο σαν υλικο στο κρος κλπ

:award:
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,411
Βέροια
Σωστός ο Πήτερ.:grinning-smiley-043
Το επόμενό του βήμα μάλλον θα είναι τα ενεργά κρος!:Banane0:
Και με τις γνώσεις που έχει δεν θα του είναι δύσκολο να ασχοληθεί.

Επίσης οι μηχανικές παρεμβάσεις σίγουρα κάτι κάνουν στα μεγάφωνα.
Όπως και τα μονωτικά τα οποία στην ουσία είναι μηχανικές παρεμβάσεις.

Αυτό που με στεναχώρησε είναι πως ένα τέτοιο ηχείο δύσκολα να ξανακατασκευαστεί και αν τυχόν αυτό γίνει, πιθανολογώ πως δεν θα είναι το ίδιο με το πρωτότυπο.
Οπότε Τσιτιπάν και Πρόεδρε, σας κόβω να περνάτε δύσκολες μέρες!:flipout:
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Re: Απάντηση: Trip to Sweden - Peter Korner

Αυτό που με στεναχώρησε είναι πως ένα τέτοιο ηχείο δύσκολα να ξανακατασκευαστεί και αν τυχόν αυτό γίνει, πιθανολογώ πως δεν θα είναι το ίδιο με το πρωτότυπο.
Οπότε Τσιτιπάν και Πρόεδρε, σας κόβω να περνάτε δύσκολες μέρες!:flipout:

Γιάννη ,με τιςακαδημαικές και όχι μόνο γνώσεις, με τις εμπειρίες του και τέλος με τον εξοπλισμό που έχει αλλά και σ αυτόν που έχει πρόσβαση στο πολυτεχνείο η επαναληψημότητα είναι μάλλον εύκολη υπόθεση.

Περνάμε δύσκολες ώρες αλλά σε άλλη κατεύθηνση. Αναμείνατε στο τερματικό σας.
icon12.gif

Ούτως ή άλλως ο άνθρωπος έχει σχεδιάσει και άλλα πλην μπας ριφλεξ για τα οποία δεν έχει τον χώρο.
icon10.gif
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
επισης τι ρολο παιζει το κρος σε σχεση με το καλωδιο, αν εχει υπολογιστει το καλωδιο σαν υλικο στο κρος κλπ

:award:

Συγκεκριμένα τα καλώδια ηχείων είναι τερματισμένα με μπανάνες οργάνου. Χμμμ....