Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Wozzeck (Βότσεκ)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Brucknerian" data-source="post: 1056067247" data-attributes="member: 18005"><p>Πρόκειται για ένα εξαιρετικά δραματικό έργο. O Berg αναμφισβήτητα από τους εκπροσώπους της 2η σχολής της Βιέννης, ήταν αυτός που ήταν πιο κοντά στο μαλερικό ρομαντισμό. Είναι φανερό στις όπερες του αλλά και στα συμφωνικά έργα.</p><p></p><p>Η παρουσίαση ήταν, το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς εξαιρετική. Έχω αρκετές ερμηνείες του έργου και οφείλω να ομολογήσω, ότι όσοι ασχολήθηκαν με αυτό, πάντα είχαν εξαιρετικά αποτελέσματα.</p><p></p><p>Πέραν τον αναφερθέντων, βρίσκω εξαιρετικές τις ερμηνείες των Leif Sagerstam, του Ingo Metzmayer αλλά και του Daniel Barenboim (o οποίος έχει ίσως την πιο δύσκολη σχεδόν αβάσταχτη προσέγγιση από όλους, όμως ενδιαφέρουσα και θεαματική).</p><p></p><p>Νομίζω ότι ο Abbado δικαίως θα πρέπει να ξεχωριστεί. Υπέροχος ήχος, καταπληκτικοί ερμηνευτές, υψηλή αισθητική.</p><p></p><p>O Μητρόπουλος έχει τον δικό του τρόπο. Αφήνοντας το δεδομένο του κακού ήχου απ' εξω, είναι η πιο ανεξάρτητη και απελευθερωμένη ερμηνεία που έχω ακούσει. Πολλοί μπορεί να αποφανθούν ότι "κάνει του κεφαλιού του". Και δεν θα έχουν άδικο. Διευθύνει σαν "συνθέτης" θα έλεγε κανείς. Αντίποδας είναι ο Boulez, του οποίου η συνέπεια και η σχεδόν "παγωμένη" και συνεπή προσέγγισή του, που είναι άκρως αποτελεσματική στην παρουσίαση του ψυχισμού έργων του 20ου αιώνα.</p><p></p><p>O Karl Bohm είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Από όλους τους μαέστρους, αυτός πραγματικά γνώρισε και μίλησε με τον συνθέτη. To 1927 στο Darmastadt (φημισμένο για την παρουσίαση πρωτοποριακών έργων εκείνη το εποχή) έδωσε σειρά παραστάσεων με την παρουσία του ίδιου του συνθέτη, με τον οποίο είχε αρκετές συνομιλίες και συζητήσεις. Σε ένα αφιέρωμα ντοκιμαντέρ για την ζωή του, αναφέρεται στις συναντήσεις του με τον Alban Berg, τις εντυπώσεις του και τις συζητήσεις που είχαν (αν το βρω ίσως το εμπλουτίσω λίγο το νήμα). Ήταν γνωστός για την φιλία του με τον Richard Strauss, αλλά την μουσική του Berg την διέδωσε παντού μια και έδωσε τις πρεμιέρες του Wozzeck σε όλον τον κόσμο. Η ηχογράφηση του 1971 με τον DFD είναι απόσταγμα των εμπειριών του.</p><p></p><p>Θρυλική είναι και μια προσπάθεια ηχογράφησης του έργου που δεν έγινε ποτέ (ατυχώς). O πολύς και εκκεντρικός Carlos Kleiber είχε συμφωνήσει να ηχογραφήσει για λογαριασμό της EMI, την όπερα. To συμβόλαιο για την ηχογράφηση αυτή τεράστιο και οι απαιτήσεις του Carlos επίσης. Σημαντικά κεφάλαια δαπανήθηκαν στην προεργασία. Μεταξύ των απαιτήσεων του Carlos Kleiber, ήταν να βρουν οι τις ΕΜΙ τις "αυθεντικές" παρτιτούρες του πατέρα του από το 1925 που είχε δοθεί η πρεμιέρα του Βερολίνου. Εκεί κάπου καθυστέρησαν και κόλλησαν οι άνθρωποι της ΕΜΙ και ο Carlos αρνήθηκε να προχωρήσει την ηχογράφηση.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Brucknerian, post: 1056067247, member: 18005"] Πρόκειται για ένα εξαιρετικά δραματικό έργο. O Berg αναμφισβήτητα από τους εκπροσώπους της 2η σχολής της Βιέννης, ήταν αυτός που ήταν πιο κοντά στο μαλερικό ρομαντισμό. Είναι φανερό στις όπερες του αλλά και στα συμφωνικά έργα. Η παρουσίαση ήταν, το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς εξαιρετική. Έχω αρκετές ερμηνείες του έργου και οφείλω να ομολογήσω, ότι όσοι ασχολήθηκαν με αυτό, πάντα είχαν εξαιρετικά αποτελέσματα. Πέραν τον αναφερθέντων, βρίσκω εξαιρετικές τις ερμηνείες των Leif Sagerstam, του Ingo Metzmayer αλλά και του Daniel Barenboim (o οποίος έχει ίσως την πιο δύσκολη σχεδόν αβάσταχτη προσέγγιση από όλους, όμως ενδιαφέρουσα και θεαματική). Νομίζω ότι ο Abbado δικαίως θα πρέπει να ξεχωριστεί. Υπέροχος ήχος, καταπληκτικοί ερμηνευτές, υψηλή αισθητική. O Μητρόπουλος έχει τον δικό του τρόπο. Αφήνοντας το δεδομένο του κακού ήχου απ' εξω, είναι η πιο ανεξάρτητη και απελευθερωμένη ερμηνεία που έχω ακούσει. Πολλοί μπορεί να αποφανθούν ότι "κάνει του κεφαλιού του". Και δεν θα έχουν άδικο. Διευθύνει σαν "συνθέτης" θα έλεγε κανείς. Αντίποδας είναι ο Boulez, του οποίου η συνέπεια και η σχεδόν "παγωμένη" και συνεπή προσέγγισή του, που είναι άκρως αποτελεσματική στην παρουσίαση του ψυχισμού έργων του 20ου αιώνα. O Karl Bohm είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Από όλους τους μαέστρους, αυτός πραγματικά γνώρισε και μίλησε με τον συνθέτη. To 1927 στο Darmastadt (φημισμένο για την παρουσίαση πρωτοποριακών έργων εκείνη το εποχή) έδωσε σειρά παραστάσεων με την παρουσία του ίδιου του συνθέτη, με τον οποίο είχε αρκετές συνομιλίες και συζητήσεις. Σε ένα αφιέρωμα ντοκιμαντέρ για την ζωή του, αναφέρεται στις συναντήσεις του με τον Alban Berg, τις εντυπώσεις του και τις συζητήσεις που είχαν (αν το βρω ίσως το εμπλουτίσω λίγο το νήμα). Ήταν γνωστός για την φιλία του με τον Richard Strauss, αλλά την μουσική του Berg την διέδωσε παντού μια και έδωσε τις πρεμιέρες του Wozzeck σε όλον τον κόσμο. Η ηχογράφηση του 1971 με τον DFD είναι απόσταγμα των εμπειριών του. Θρυλική είναι και μια προσπάθεια ηχογράφησης του έργου που δεν έγινε ποτέ (ατυχώς). O πολύς και εκκεντρικός Carlos Kleiber είχε συμφωνήσει να ηχογραφήσει για λογαριασμό της EMI, την όπερα. To συμβόλαιο για την ηχογράφηση αυτή τεράστιο και οι απαιτήσεις του Carlos επίσης. Σημαντικά κεφάλαια δαπανήθηκαν στην προεργασία. Μεταξύ των απαιτήσεων του Carlos Kleiber, ήταν να βρουν οι τις ΕΜΙ τις "αυθεντικές" παρτιτούρες του πατέρα του από το 1925 που είχε δοθεί η πρεμιέρα του Βερολίνου. Εκεί κάπου καθυστέρησαν και κόλλησαν οι άνθρωποι της ΕΜΙ και ο Carlos αρνήθηκε να προχωρήσει την ηχογράφηση. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Wozzeck (Βότσεκ)
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…