Ιστορικές κινηματογραφικές αίθουσες

Σε αυτες τις αιθουσες εχω μεγαλωσει προσωπικα . Με ποναει αφανταστα οταν χανονται τετοια στολιδια.
 
  • Like
Reactions: winlink

Η επανεκκίνηση του Ciné Paris στην Πλάκα.


του Ηλία Φραγκούλη
Η κινηματογραφική ταράτσα με την ομορφότερη θέα στην Αθήνα, το Ciné Paris της πλατείας Κυδαθηναίων στην Πλάκα, μετά από μία άδικη παύση τεσσάρων ετών, επαναλειτουργεί αυτές τις μέρες, ριζικά ανανεωμένο και καλλωπισμένο με τη φροντίδα του CINOBO.
Από τα εγκαίνια της 20ης του Μάη του 1938, το Ciné Paris της πλατείας Κυδαθηναίων στην Πλάκα υπήρξε ένα ιδιαίτερα αγαπητό, λαϊκό θερινό σινεμά, με πρόγραμμα β΄ προβολής για αρκετές δεκαετίες. Το 1961 χτίστηκε το οικοδόμημα που υπάρχει εκεί μέχρι σήμερα, στο ισόγειο (ή ημιυπόγειο για την ακρίβεια) του οποίου είχε λειτουργήσει και χειμερινή κινηματογραφική αίθουσα, μέχρι να μετατραπεί σε κέντρο νυχτερινής διασκέδασης στα ‘70s, υπό την επιμέλεια της Βίκυς Μοσχολιού (μέχρι και το 1978). Ως ΖΥΓΟΣ, το μαγαζί γνώρισε μεγάλες δόξες και στα ‘80s, με επικές σατυρικές εμφανίσεις του Χάρρυ Κλυνν.

Σε αντίθεση με τις επιχειρηματικές «τρικυμίες» που αντιμετώπισε ο ΖΥΓΟΣ, το Ciné Paris είχε μία πιο υγιή και βατή πορεία, οφειλόμενη σε μεγάλο βαθμό στο ατού της τοποθεσίας και της θέας από την ταράτσα του. Ξαφνικά, εντός του πανδημικού καλοκαιριού του 2020, το θερινό σινεμά παραμένει κλειστό, με τη φημολογία περί αστάθειας του κτηρίου που χρειαζόταν σοβαρές εργασίες υποστήριξης και ανάπλασης. Το χαρακτηρισμένο ως νεότερο μνημείο είχε περάσει στην ιδιοκτησία του επιχειρηματία Στέλιου Χατζηιωάννου, ο οποίος ανέλαβε τα πάντα, με την υπόσχεση της επαναλειτουργίας του (διατηρητέου και στη χρήση) θερινού κινηματογράφου.

Ουσιαστικά, το Ciné Paris «άλλαξε χέρια» το περσινό καλοκαίρι, κατόπιν ενός… πολέμου προσφορών για την ενοικίασή του, με την εταιρεία CINOBO να κατακτά την εκμετάλλευση του κινηματογράφου. Όπως αναφέρει το σχετικό με την ανακαίνιση δελτίο Τύπου, «brand και design επιμελήθηκε το MB STUDIO του Μίλτου Μπότη, την αρχιτεκτονική πρόταση το γραφείο SpatialArchitecture + Design των Βασιλίνα Καούρη και Μάρω Κρούσκα και τη μελέτη φωτισμού ο Γιώργος Τέλλος και η εταιρία του Lighting Art. Το σινεμά εξοπλίστηκε με σύγχρονη μηχανή προβολής υψηλών προδιαγραφών, περιμετρικά ηχεία για Dolby 7.1 ήχο, καθώς και με νέα οθόνη για τις βέλτιστες συνθήκες προβολής».

Συμβολικά, η έναρξη της λειτουργίας του έγινε προ ημερών με προβολές του «Ποτέ την Κυριακή» (1960) του Ζιλ Ντασέν, ενώ χθες το βράδυ πραγματοποιήθηκε η επίσημη πρεμιέρα του νέου φιλμ του Αλέξανδρου Βούλγαρη, το «Πολύδροσο». Το σινεμά είναι ζηλευτά φρέσκο και καλοδουλεμένο αισθητικά, από την είσοδο μέχρι και την ταράτσα του, με 370 καθίσματα κι έναν αξιοζήλευτο «εξώστη» (με δύο επιπλέον πλαϊνά και πιο privé «θεωρεία»!) που προσφέρει την πιο εντυπωσιακή θέα, δίχως η απόσταση να λειτουργεί εις βάρος της (χορταστικά wide) κινηματογραφικής οθόνης. Το σινεμά θα είναι ανοιχτό καθημερινά από τις 19:30, προσφέροντας στους θεατές την ευκαιρία να απολαύσουν το ηλιοβασίλεμα, συνοδεία ποτού από την αρκετά πλούσια σε αλκοόλ κάβα του bar του.
Το να μην κλείνουν και να ξανανοίγουν κινηματογράφοι της Αθήνας (στην προκειμένη) αποτελεί πάντοτε μία θετική είδηση και κίνηση που πρέπει να στηρίζει το κοινό με την προσέλευσή του και όχι μονάχα με… social Like. Καλή σεζόν!
 
Eαν ειχαμε ΤΕΤΟΙΟ θερινο στην Θεσσαλονικη, ολοι οι 50+ θα μαζευονταν εκει.
Ηταν δεν ηταν σινεφιλ ....

Το αδιαχωρητο θα γινονταν !!!!!!
 
Αναπλαση που στην καλυτερη περιπτωση θα στοιχισει 5 εκ. και στην χειροτερη ....... 10 εκ.
Ισως να λεω και λιγα.

Ποιος θα τα δωσει ολα αυτα ......... για να ξαναλειτουργησουν κινηματογραφοι οι οποιοι πια
δεν εχουν τοση απηχηση στις νεες ηλικιες ?
 
1751047607644.png





«Είναι καλύτερο να δίνουμε κάτι παραπάνω και να μας πούνε χαζούς παρά να αδικήσουμε κάποιους και να φανούμε αλαζόνες» είπε στον εναρκτήριο λόγο του μιας ξεχωριστής αυτής μέρας ο πρόεδρος του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, Ανδρέας Δρακόπουλος.

Σαν από κάποια ταινία επιστημονικής φαντασίας,
εντός των δυο ιστορικών κινηματογράφων της Αθήνας, του Απόλλωνα και του Αττικόν, ο χρόνος μοιάζει να έχει σταματήσει. Όχι την εφιαλτική νύχτα της 12ης Φεβρουαρίου 2012 που πληγώθηκε – ανεπανόρθωτα; - αυτή η όμορφη γωνιά της Αθήνας, αλλά μια μέρα πριν όταν η τελευταία βραδιά λειτουργίας των κινηματογράφων ξεκινούσε κανονικά.
Κι αυτό διότι, όπως επιβεβαιώνει στο The TOC και στην Κατερίνα Λυμπεροπούλου, o Γιώργος Τσακαλάκης, εκμισθωτής (μαζί με τον αδερφό του, Παναγιώτη), του Αττικόν και του Απόλλωνα, «όποιος μπει στις δυο αίθουσες θα αισθανθεί σαν να μην έχει περάσει μέρα από πάνω τους».
Οι μνήμες σίγουρα
δεν θα μπορέσουν να σβηστούν. Η δικαίωση των προσπαθειών αυτών, όμως, η ανακούφιση και η ελπίδα ότι μέσα από τις στάχτες μπορεί να γεννηθεί κάτι καινούργιο έρχεται με την προοπτική της επαναλειτουργίας των δυο αυτών κινηματογράφων που τόσο ισχυρό δεσμό ανέπτυξαν μαζί τους οι Αθηναίοι.
 
  • Like
Reactions: PanMan


"Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσαμε μέχρι στιγμής ήταν η διαχείριση του κινδύνου που διέτρεχαν οι άνθρωποι που κινούνταν ανεξέλεγκτα μέσα στο κτίριο”, σημειώνει ο κ. Περρωτής. "Δυστυχώς, η Πλατεία Κλαυθμώνος έχει μετατραπεί σε στέκι τοξικοεξαρτημένων, που αναζητούν χώρους για να καλυφθούν. Αυτός ο παράγοντας μας απασχόλησε έντονα όταν έπρεπε να επιλέξουμε τη μορφή στήριξης του καλυμμένου διαδρόμου στην όψη του κτιρίου, ώστε να παραδοθεί ξανά σε κυκλοφορία το πεζοδρόμιο, 13 χρόνια μετά την πυρκαγιά”.

Παράλληλα, η πλήρης ανυπαρξία αρχείων, σχεδίων και αδειών για το ακίνητο έχει φέρει την εταιρεία του αντιμέτωπη με νέα δεδομένα σε διάφορες περιστάσεις στο πλαίσιο των αρχικών εργασιών ασφάλειας και καθαριότητας. Επιπλέον, ορισμένες διαχειριστικές αποφάσεις της προηγούμενης διοίκησης ενδέχεται να προκαλέσουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση και έναρξη λειτουργίας του έργου, καθώς απαιτούν δικαστική επίλυση, σύμφωνα με τον κ. Περρωτή. "Σκοπεύουμε να αντιμετωπίσουμε όλα τα ζητήματα με μεθοδικότητα και επιμονή”, υπογραμμίζει ο κ. Περρωτής, εκφράζοντας τη βεβαιότητά του ότι, παρά τις δυσκολίες, "όλα θα επιλυθούν με τον χρόνο και το έργο θα υλοποιηθεί σε κάθε περίπτωση”.
 
1756283401885.png

Το κτίριο επί της οδού Τριπόδων το 1971 και το 2025















Σε πολιτιστικό χώρο αναμένεται να μετατραπεί η γνωστή «οικία Κοκοβίκου» στην Πλάκα, ο χώρος που αποτέλεσε το σκηνικό της ταινίας «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα», με τον Γιώργο Κωνσταντίνου και τη Μάρω Κοντού, οι οποίοι υποδύθηκαν τον «Αντωνάκη» και την «Ελένη».

Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Πολιτισμού ανέφερε ότι προχωρά στην αποκατάσταση του κτιρίου, επί της οδού Τριπόδων 32, στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο προβλέπεται να γίνει χώρος προβολής ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου.

Εχει χαρακτηριστεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο με τον περιβάλλοντα χώρο του, διότι αποτελεί εξαιρετικό δείγμα αθηναϊκού σπιτιού, ενώ η διάσωσή του συμβάλλει στην ιστορία της ελληνικής αρχιτεκτονικής, επισημαίνει το υπουργείο.




«Μαζί με την Οικία Κωλέττη επί της Πολυγνώτου, το Σπίτι του Ελύτη, το κτίριο επί της Διοσκούρων 7, το οποίο προορίζεται να φιλοξενήσει το Μουσείο Καρόλου Κουν, την οικία Κωστή Παλαμά επί της Περιάνδρου, την “οικία Κοκοβίκου” επί της Τριπόδων, δημιουργούμε ένα πυρήνα κτιριακών υποδομών για πολιτιστικές χρήσεις, αναδεικνύοντας τις διαφορετικές εκφάνσεις και εποχές της ιστορίας των Αθηνών», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.

«Οικία Κοκοβίκου»: Σινεμά το σπίτι του «Αντωνάκη και της Ελένης»-3



Εδώ πραγματοποιήθηκαν τα εξωτερικά γυρίσματα της ταινίας «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα»

Το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εργασίες αποκατάστασης του κελύφους και ανασύστασης του κυρίως συνοδού διώροφου κτιρίου, ώστε να αποκατασταθεί η τυπολογία της αθηναϊκής αυλής, συνδυαστικά με τη διαχείριση του μετώπου της οδού Τριπόδων, καθώς και της λειτουργικής αναβάθμισης του κτιρίου για τη νέα του χρήση. Ταυτόχρονα, συντηρούνται τα αρχαία αρχιτεκτονικά λείψανα που έχουν εντοπιστεί στο εσωτερικό του κτιρίου και στον αύλειο χώρο του.


Το κτίριο, συνολικής επιφανείας 266 τ.μ., είναι τριώροφο με ξύλινο συνεχές χαγιάτι, σε όλες τις στάθμες, ανταποκρινόμενο στα πρότυπα της πρώιμης οθωνικής περιόδου. Αποτελεί μέρος συγκροτήματος με άλλοτε συνοδά κτίρια και εσωτερική αυλή, τυπολογία που επικράτησε στα χρόνια της Οθωμανοκρατίας, στην Πλάκα. Η παρουσία του κυρίως κτιρίου μαζί με τα προσκτίσματά του, τεκμηριώνεται την περίοδο 1836-1837.

Αποτελεί παλίμψηστο λόγω της παρουσίας σωζόμενων ορατών αρχαιοτήτων, σε στάθμη χαμηλότερη από το δάπεδο του ισογείου, τόσο εντός του κτιρίου, όσο και στον άλλοτε αύλειο χώρο
 

Μια παλιά τακτική των κινηματογράφων του κέντρου της Αθήνας επιστρέφει! Το CINOBO ΟΠΕΡΑ της οδού Ακαδημίας ξεκινά από φέτος προβολές ενήλικων ταινιών από τις 12:00 το πρωί, με «πιλοτική» έναρξη στις μέρες του weekend, δίνοντας την ευκαιρία στο κοινό που προτιμά να ψυχαγωγείται διαφορετικά τις νύχτες να μη χάνει τα έργα που ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει στο σινεμά.
Είναι κάτι που συνέβαινε από (πολύ) παλιά στο κέντρο της Αθήνας και συναντάται ακόμη και σήμερα σε μεγάλες πρωτεύουσες του κόσμου: σινεμά από νωρίς! Δίχως συνωστισμό, σε ώρες σχεδόν «νεκρές» για άλλες δραστηριότητες, αφήνοντας τη νύχτα ελεύθερη για άλλου τύπου κοινωνικές ή φιλικές συναθροίσεις και ψυχαγωγία.




τα σαββατοκύριακα το πρόγραμμα θα ξεκινά από το μεσημέρι (12.00) και θα συνεχίζεται, φυσικά, ως το βράδυ

Σημειώνεται, ακόμη, πως "οι δύο αίθουσες απέκτησαν ανανεωμένο τεχνικό εξοπλισμό και καινούργια μηχανή προβολής, ενώ ο χώρος αποτελεί την μοναδική αίθουσα στο ιστορικό κέντρο και την ευρύτερη περιοχή, που είναι προσβάσιμη σε άτομα με αμαξίδιο και κινητικές αναπηρίες, με εγκαταστάσεις που περιλαμβάνουν αναβατόριο, ράμπα και τουαλέτα για ΑΜΕΑ".
 
Last edited:
Το Αθηναιον μια απο τις καλυτερες εναπομεινασες αιθουσες του κεντρου "εσπασε" σε μικροτερες αιθουσες μιας και πλεον το κοινο δεν γεμιζει τις μεγαλες αιθουσες οπως παλια παρα μονον για λιγες προβολες κατι που κανει προφανως ασυμφορο να περιμενεις να βγαλεις χρηματα απο μια και μονη αιθουσα .

Για την ακριβεια η παλαια (μικρη) αιθουσα που ειχε στηθει στον παλαιο εξωστη του Αθηναιον μενει ως εχει και ειναι πλεον η μεγαλυτερη !!! αιθουσα και η μεγαλη αιθουσα της πλατειας εσπασε σε 3 μικροτερες αιθουσες μια με λογικη μεγαλου home cinema και πληρως ανακαινισμενες και με πολλαπλες ταινιες και προβολες.


1764526150527.png1764526163171.png



1764526204277.png1764526256665.png