16:9 από ελληνικό κανάλι!!!

Δυστηχως δεν χανεις ενα χερούλι αλλα σχεδόν το 30% του κάδρου ;)
 
Last edited:
Οταν πλεον ολοι οι σκηνοθετες γυριζουν σε 1.78:1 ή (ακομα χειροτερα) σε 2.35:1 ειναι αστειο να λεμε οτι προτιμουμε το 4:3 επειδη εχει "πιο μεγαλη εικονα" και να χανουμε απο 1/3 ως 1/2 του πλανου. Για αυτο υπαρχουν οι wide οθονες, για να περνουμε ωραια, σωστη, μεγαλη εικονα απο αυτα τα καδρα. Οχι για να βλεπουμε τον Ευαγγελατο ξεχειλωμενο...

Το 16:9 εως αναλογια ειναι πιο κοντα στο ανθρωπινο οπτικο πεδιο απ'οτι το 4:3, ενω επιλεχθηκε ως default λογος πλευρων στα Hi-Def format. Ακομα και οι Αμερικανοι (παροιμιώδεις υποστηρικτες του 4:3 στα DVD) βλεπουν πλεον ολο και περισσοτερο "μακροστενα". Οι συσκευες και το υλικο πλεον υπαρχουν και στο Ελλαντα. Το μονο που χρειαζεται ειναι λιγο γνωση και θεληση απο τα καναλια, οπως γινεται σε ολη την Ευρωπη
 
Εγώ πάλι προτιμώ το 4:3 (πολύ πιο κοντά στον κανόνα της χρυσής τομής), αλλά με την προϋπόθεση ότι το original υλικό έχει γυριστεί σε κάδρο 4:3. Θα μου πείτε ποιος γυρίζει 4:3 πια όταν όλες οι αίθουσες έχουν προσαρμόσει τις οθόνες τους σε 2.35:1 και δεν θέλουν να αφήνουν ανεκμετάλευτη τη μισή του οθόνη για να παίξουν 4:3. Κι όμως υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες που προτιμούν αυτό το full frame κάδρο, με πιο χαρακτηριστικό τον μεγάλο Στάνλεϋ Κιούμπρικ. Το Eyes Wide Shut είναι γυρισμένο σε 4:3, όσο παράξενο κι αν ακούγεται αυτό.

Αυτό που πραγματικά με τσαντίζει όμως είναι μια τάση που επικρατεί τα τελευταία 20 χρόνια, και θέλει τους σκηνοθέτες να καδράρουν σε 1.78:1 ή ακόμα και σε 2.35:1 διατηρώντας όλη την "πολύτιμη πληροφορία" εντός του κέντρου του κάδρου. Δηλαδή σε τί ακριβώς εξυπηρετεί ένας λόγος 2.35:1 όταν όλη η πληροφορία είναι συγκεντρωμένη στο κέντρο; Γιατί δηλαδή να πληρώνω 7.5 Ευρώ εισιτήριο στο σινεμά για να δω τον σκηνοθέτη να αυτοπεριορίζεται; Χίλιες φορές να μου έπαιζε 4:3 και στο σινεμά. Θα ήταν πιο τίμιο. Αυτό είναι κοροϊδία.