2 sub=1 μεγαλυτερο της ιδια ποιοτητας ?

t.chrisostomou

Established Member
25 December 2006
262
υποθετικα αν δυο μικροτερα ομοια sub τα οποια εχουν την ιδια ποιοτητα,την ιδια διαδρομη και το συνολο του εμβαδου των επιφανιων των κωνων τους ειναι η ιδια με ενα μεγαλυτερο sub το οποιο εχει την ιδια διαδρομη και ποιοτητα με τα δυο μικροτερα θα κατεβαινα το ιδιο χαμηλα τα δυο μικροτερα παιζοντας μαζι οσο το ενα μεγαλυτερο?
 
...αν και δεν είμαι σίγουρος για την έκταση του χαμηλού,θεωρώ ό,τι τα 2 sub (όπως τα περιγράφεις) θα μπορούσαν να τοποθετηθούν πιο συμμετρικά στο χώρο(καλύτερη στερ/κη εικόνα,μικρότερες πιθανότητες στάσιμων κυμ.,καλύτερη διασπορά του ήχου), να δουλεύουν πιο ξεκούραστα και να έχεις πιο γρήγορο και ελεγχόμενο μπάσο...
 
Παραείναι υποθετική η ερώτηση.. Δεν ξέρω αν μπορεί να υπάρξει τέτοιο setup σε πραγματικές συνθήκες.

Αν κάνουμε τόσες πολλές παραδοχές ώστε να ισχύσουν όλα τα παραπάνω, η απάντησή μου είναι ότι όχι. Το μεγαλύτερο θα κατέβει πιο χαμηλά.
 
γιατι να μην κατεβαινουν το ιδιο χαμηλα αφου λογικα τα δυο μικροτερα θα μετακινουν το ιδιο ογκο αερα με το μεγαλυτερο
 
Το ζουμι ειναι πως / απο που προκυπτει / πως οριζεται το ''ποσο χαμηλα κατεβαινει''

Εχω την αισθηση οτι απλως δεν ειναι θεμα μονο εμβαδου κωνων, διαδρομης, ογκου αερα κλπ (ισως συνδυασμος αυτων...δεν ξερω....)

Τεσπα, αν θες να το δεις απλα παντως (μιλωντας και εκ πειρας) :

Καλυτερα ''ενα και καλο''
 
Ενα καλό.

Τα δυο subs σε ένα χώρο ταιριάζονται πολύ πιο δύσκολα, θα έλεγα σχεδόν ακατόρθωτα και πολύ πιθανό να τα παίζεις στο τέρμα αλλά να μην ακους καθόλου μπάσο (ελέω ακυρώσεων).

Δεν υπάρχει λόγος για δυο σάμπια. Χτύπα ένα καλό REL KLIPSCH ή Velovrodyne (κατά προτίμηση με ισοστάθμιση) και καθάρισες.
 
παιδια να ρωτησω και κατι ασχετο με το θεμα αυτο.αν κλεισω την τριπα του bass reflex στο sub για να δωκιμασω κατι θα κανω ζημια?
 
θα εχω ομως ποιο σφικτο μπασο,ποιο καθαρο,ποιο γρηγορο και με περισοτερο ελεγχο ετσι?Δημητρη θελεις να πεις οτι δεν θα κατεβαινει τοσο χαμηλα η θα μειωθει ο ογκο του?για το yamaha yst-sw800 μιλαω
 
Πολλές φορές η αδυναμία ενός sub να κατέβει χαμηλά (ώστε να διεγείρει τους ρυθμούς του χώρου) εκλαμβάνεται ως "ταχύτητα, έλεγχος, ακρίβεια". Στην πραγματικότητα το sub απλά δεν μπορεί να κατέβει σε συχνότητες που δημιουργούν προβλήματα στον χώρο, οπότε κερδίζει τον τίτλο του "μουσικού" ενώ θα έπρεπε να κερδίσει τον τίτλο του "ψόφιου".

Αν κλείσεις το bass reflex θα γίνουν τρία πράγματα:

1) Θα χάσεις απόκριση χαμηλά (δεν θα κατεβαίνει τόσο όσο κατεβαίνει με το port ανοιχτό)
2) Θα χάσεις ευαισθησία (θα παίζει πιο χαμηλά)
3) Θα έχει όντως μικρότερο group delay χαμηλά (a.k.a "πιο γρήγορο"), αλλά αυτό μάλλον δεν θα το ακούσεις γιατί θα έχει πέσει τόσο η απόκρισή του σε αυτές τις συχνότητες ώστε να μην είναι καλά καλά ακουστές.
 
σε καποιους προβληματικουσ χωρους,η κλειστη οπη ισως εχει καλο αποτελεσμα

καλυτερα ενα και καλο.

επισης με τα 2 μπορει να υπαρχουν ακυρωσεις, ετσι καλο ειναι το δευτερο να το κοβεις παρα πολυ χαμηλα (απο 50 - 40)

πρεπει να κανεις πολλα πειραματα με την τοποθετηση