To βραβείο κοινού
Silver Linings Playbook
αντιγράφω ένα early review από το
moviesltd
Η πρόοδος που επιδυκνείει ταινία με την ταινία ο εκκεντρικά ταλαντούχος
David O'Russell πραγματικά με έχει εντυπωσιάσει.
Στον
Fighter απέδειξε πως έχει την ικανότητα να μελετά βαθιά τους χαρακτήρες, με φυσικότητα και σοβαρότητα,
ωθώντας την ιστορία του σε ένα αναπάντεχο χάπι εντ, εν μέσω δεινών καταστάσεων.
O Fighter ήταν ένα δράμα αθλητικού περιεχομένου, ένα κακομεταχειρσμένο φιλμικό είδος
από τους συναδέλφους του που αποκαταστάθηκε στην ματιά του σινεφίλ,
αποφεύγοντας τα κλισέ στην μεγαλύτερη διάρκεια του - ένα επιχείρημα που έχει άμεσο συσχετισμό με το παρόν review.
Ο άφοβος Νεοϋορκέζος συνεχίζει το επιτυχημένο του σερί με το
Silver Linings Playbook, ένα λυτρωτικό rom com,
που ορίζει την απαρχή μιας διαφορετικής καριέρας για τον βασιλιά της πρόστυχης βωμολοχίας (ελέω Hangover)
Bradley Cooper.
Επιπλέον η ταινία σημαίνει την ολική επαναφορά του πρώην μεγαλύτερου εν ζωή ηθοποιού, του
Robert De Niro,
μετά από μια μεγάλη σειρά εμφανίσεων του, που ήταν κάτι παραπάνω από εμφανές,
το μοναδικό του ενδιαφέρον για μεγέθυνση του τραπεζικού του λογαριασμού.
Οι δυο τους ερμηνεύουν εδώ τον πατέρα και τον γιο, Πατ Ρατ Σίνιορ και Πατ Ρατ Τζούνιορ.
Ίδια ονόματα, ίδια ψυχολογικά ζόρια με μικρές διαφορές.
Ο πατήρ πάσχει από OCD, επιστημονικώς ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, ο υιός από μανιοκατάθλιψη,
αφού έχοντας ζήσει τον εφιάλτη κάθε συζύγου, πιάνοντας την συμβία του με τον εραστή της στο μπάνιο,
έχασε την ψυχραιμία του, τα έκανε όλα γης μαδιάμ, με συνέπεια να μείνει δίχως γυναίκα, δίχως δουλειά
και να καταλήξει σε ψυχιατρικό ίδρυμα για 8 μήνες, από όπου μόλις αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους.
Ο θηλυκός χαρακτήρας της ιστορίας η Τίφανι,
μοιάζει να ενδιαφέρεται περισσότερο να σώσει τον μικρό Πατ από την καταστροφή,
προσπαθώντας να τον πείσει να λησμονήσει την μοιχαλίδα, παρά να βοηθήσει τον δικό της εαυτό,
που εμφανίζει τάσεις ψυχικής κατάπτωσης, εμμονής με το σεξ και οργής για την χηρεία της σε όσο μικρή ηλικία.
Αυτή είναι η
Jennifer Lawrence, η αποκάλυψη του Silver Linings Playbook, που μαγνητίζει με την θωριά της
και πετυχαίνει μέσω της γλυκύτατης και πνευματώδους παρουσίας της να πάρει την πρωτοπορία στην κούρσα της γυναικείας οσκαρικής ερμηνείας.
Η Τίφανι είναι εκείνη που παίρνει το παιχνίδι στα χέρια της και με τις επιδέξιες κινήσεις της παλεύει να σταματήσει τον πνευματικό κατήφορο του Πατ,
ακόμη κι αν κάτι τέτοιο οδηγεί σε βίαια ξεσπάσματα.
Μπορούν όμως δυο καταπιεσμένοι χαρακτήρες να συνθέσουν ένα ευτυχισμένο ζευγάρι?
Λοιπόν, αυτή είναι η ρομαντική κομεντί που όχι μόνο υποχρεούνται όλοι να παρακολουθήσουν,
αλλά που πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα προς όλους τους άλλους δημιουργούς, για το σωστό κωμικό της ρυθμό
και για τις γεμάτες ψυχή εικόνες, που δεν χρειάζονται υπερβολές για να αναδείξουν την συγκίνηση,
αλλά και για την ποιότητα της κινηματογράφησης των πλάνων, που κατόπιν της καταιγιστικής τους αναπαραγωγής,
αφήνουν τον κατάλληλο χρόνο στον θεατή για προβληματισμό.
Το φιλμ θα μπορούσε να αγγίξει και το άριστα,
αν κατάφερνε να συγκρατηθεί από την επιμονή των τριάντα τελευταίων λεπτών του,
να ευχαριστήσει και τον τελευταίο θεατή στην αίθουσα. Τα σούπερ χάπι εντς είναι βεβαίως πάντοτε ευπρόσδεκτα,
δύσκολα όμως ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Πως αλλιώς μπορεί να ερμηνευθεί άλλωστε η ξαφνική ολοκληρωτική θεραπεία του νευρωσικού χαρακτήρα του Cooper?
Η ταινία του φύσει αισιόδοξου O'Russell, γεμάτη από πανέμορφες μουσικές επιλογές, κυριολεκτικά ξεχωρίζει
και - παρά τις νοσηρές Κασσάνδρες - παρέα με το The Master, που ήδη έχει επιτύχει έναν τεράστιο καλλιτεχνικό θρίαμβο,
αποτελούν την δυάδα του οπλοστασίου του Weinstein, που θα τραβήξει τον μακρύ δρόμο προς τα Όσκαρς.
Μπορώ μάλιστα να φανταστώ το χαμόγελο στο πρόσωπο του Harvey,
αν σε αυτές τις δυο προστεθεί ο ήδη ολοκληρωμένος Django Unchained του Tarantino, οπότε και θα πετύχει το απόλυτο 3 στα 3!
και από το
flix
Στην κινηματογραφική διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος του
Μάθιου Κουίκ
(το οποίο μετέφερε σε σενάριο ο ίδιος ο Ο' Ράσελ), ο Μπράντλεϊ Κούπερ ερμηνεύει έναν δάσκαλο,
ο οποίος πάσχει από ψυχικές διαταραχές και για αυτό έχασε τη γυναίκα του και τη δουλειά του.
Μετά από τέσσερα χρόνια σε άσυλο, επιστρέφει στο σπίτι των γονιών του και προσπαθεί να βρει τον εαυτό του.
Πεπεισμένος ότι αν μπορεί να ελέγξει την ασθένειά του και να γυμνάσει το σώμα και το μυαλό του,
τότε η ζωή θα τον ανταμείψει με την επιστροφή της γυναίκας του, πειθαρχεί σε όποια συμβουλή του ψυχιάτρου του.
Κι εκείνος του προτείνει να γνωρίσει μία ακόμα ασθενή: μία καταθλιπτική νεαρή χήρα,
η οποία θα του ανατρέψει τα σχέδιά του και, ειρωνικά, θα ισορροπήσει τη διαταραχή του.
Μία δραματική κομεντί, ένα off beat ρομάντζο,
μία παράξενη ιστορία ερμηνευμένη από μία σειρά εξαιρετικών ηθοποιών
που μοιάζουν να διασκεδάζουν την αναζωογονητική αναίδεια του σεναρίου, την ωμή ειλικρίνεια των ρόλων,
αλλά και την υπόγεια δυνατή καρδιά της ταινίας: αγάπη, αγάπη, αγάπη. Οποια κι αν είναι η κατάστασή σου, όποια κι αν ήταν η ερώτηση.
Ο Μπράντλεϊ Κούπερ κάνει την έξυπνη κίνηση να δείξει τι μπορεί να κάνει στο δράμα,
μετά τα μπουφόνικα «Hangover» - σ' έναν ρόλο που προοριζόταν για τον φίλο και συνεργάτη του Ο' Ράσελ, Μαρκ Γουόλμπεργκ.
Η Τζένιφερ Λόρενς επίσης, συνεχίζει να επιδεικνύει ότι είναι κορίτσι πολλαπλών ταχυτήτων
- από το «Στην Καρδιά του Χειμώνα» στα «Hunger Games» και πίσω.
Extra bonus: στο ρόλο του πατέρα ένας Ρόμπερτ Ντε Νίρο, επιτέλους, σκηνοθετημένος στη σωστή κωμωδία
- αυτή που δεν τον θέλει καραγκιόζη, αλλά καταλύτη στεγνού χιούμορ και έξυπνου σαρκασμού.
Δύο ψυχικά διαταραγμένοι άνθρωποι έχουν περισσότερη ψυχή από τους άτολμους όλους εμάς.
Γιατί ο κόσμος φτιάχτηκε για τους τρελούς!
Στις 21 Νοεμβρίου η αμερικανική πρεμιέρα!