Οι ακίδες βοηθάνε στο να μειωθεί η επιφάνεια επαφής μεταξύ του ηχείου και του πατώματος. Όταν το ηχείο παίζει, ο κώνος πάλεται και περνάνε κραδασμοί από το ηχείο στο πάτωμα και από το πάτωμα μεταφέρονται πάλι πίσω στο ηχείο, που είναι κακό και επίσης ακούς και μέσω των κραδασμών του πατώματος που είναι πάλι κακό.
Εφόσον έχεις μοκέτα ανάμεσα στο ηχείο και το πάτομα, υπάρχουν 2 τινά:
1. Η μοκέτα αποροφάει τους κρασασμούς και επομένως όλα καλά μέχρι εδώ, κυρίως για τις χαμηλές συχνότητες και δεν χρειάζεσαι ακίδες.
2. Εφόσον όμως το ηχείο πατάει σε μοκέτα, όταν πάλεται ο κώνος μετακινείται ελαφρώς το ηχείο μπρος-πίσω, λόγο της κίνησης του κώνου (από αδράνεια) και λόγο του ότι πατάει στο μαλακό έδαφος της μοκέτας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το ηχείο να δυσκολεύεται ή να διευκολύνεται στο να αναπαράξει τις χαμηλές συχνότητες (κατά περίσταση μάλον θα έλεγα). Μπορείς να πεις ότι από την ταχύτητα του κώνου πρέπει να αφιαρέσεις ή να προσθέσεις και την ταχύτητα της καμπύνας ανάλογα αν κινήται στην ίδια κατεύθυνση με τον κώνο ή αντόστροφα.
Βάζοντας ακίδες, εφόσον το ηχείο ακουμπίσει το σκληρό πάτωμα κάτω από την μοκέτα (εφόσον η μοκέτα δεν είναι πολύ χοντρή και το ηχείο είναι αρκετά βαρύ για να "κάτσει" πάνω από την μοκέτα στο πάτωμα) σταματάει να κινείται η καμπύνα. Όμως αν βάλεις ακίδες θα μεταφέρεις τον συντονισμό του ηχείου στο πάτωμα έστω και λίγο με τις επιπτώσεις που είπαμε παραπάνω.
Το συμπέρασμα είναι το εξής:
Δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι αν βάλεις ακίδες θα μπορέσεις να ακούσεις διαφορά, γιατί εξαρτάται όπως καταλαβαίνεις από την μοκέτα, το πάτωμα, τα ηχεία, την μουσική που ακούς... κτλ.
Αν από την άλλη ακούσεις διαφορά βάζοντας ακίδες, δεν είναι σίγουρο ότι θα σου αρέσει ο καινούριος ήχος περισσότερο.
Ο μόνος τρόπος για να καταλάβεις αν είναι καλό ή όχι είναι να βάλεις τις ακίδες, να ακούσεις την διαφορά (αν υπάρχει) και να αποφασίσεις αν σου αρέσει ή όχι.