Βρηκα ενα (μαλλον) ενδιαφερον αρθρο στο σαιτ της δικης μας (Ελληνικης) audiotechnologies, και το παραθετω:
Διαχυτές DF-Χ και ακουστική επεξεργασία
Υπάρχουν τρεις βασικοί στόχοι ακουστικής επεξεργασίας:
1) Αποτροπή στάσιμων κυμάτων που επηρεάζουν την απόκριση συχνότητας.
2) Μείωση των ανακλάσεων σε μικρές αίθουσες και μείωση του χρόνου αντήχησης σε μεγαλύτερες.
3) Απορρόφηση ή διάχυση του ήχου στις αίθουσες για αποφυγή επαναλήψεων.
Η σωστή ακουστική επεξεργασία μπορεί να μετατρέψει ένα δωμάτιο με κακόηχα μιντρέιτζ και ακανόνιστη απόκριση μπάσων, σε ένα με σαφή απόκριση συχνοτήτων.
Χωρίς αποτελεσματική επεξεργασία, η μεταβαλόμενη απόκριση συχνοτήτων κάνει τον ήχο λιγότερο σαφή και πιο δύσκολο να εντοπιστεί. Η απόκριση συχνότητας σε ένα ανεπεξέργαστο δωμάτιο είναι πιθανόν να αποκλίνει ακόμη και 25 dB.
Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι υλικών ακουστικής επεξεργασίας , απορροφητές και διαχυτές.
Απορροφητές υπαρχουν δύο είδών. Ένας για έλέγχο των ανακλάσεων μεσαίων και υψηλών συχνοτήτων και ένας δεύτερος με την ονομασία "παγίδα μπάσων" για έλεγχο των χαμηλών συχνοτήτων.
Οι διαχυτές χρησιμοποιούνται για τη μείωση ή την εξάλειψη των επαναλαμβανόμενων ήχων που εμφανίζονται σε χώρους με παράλληλους τοίχους. Το χειρότερο σχήμα δωματίου είναι ο τέλειος κύβος. Επειδή και οι τρεις διαστάσεις είναι ίδιες και οι τρεις αντηχούν στην ίδια συχνότητα. Μία κυβική αίθουσα με πλευρά 3 μέτρα θα έχει μία ισχυρή εγγενή αντήχηση κοντά στα 55 Hz, που είναι η ανοιχτή Α χορδή σε ένα μπάσο. Η αίθουσα αυτή έχει επίσης ένα μεγαλύτερο χρόνο απόσβεσης και οι χαμηλές νότες Α διατηρούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ερχόμενες σε αντίθεση με άλλες νότες μπάσου που ακολουθούνται.
Ένα δωμάτιο του οποίου η μία διάσταση είναι πολλαπλάσια από την άλλη για παράδειγμα περίπου 3 μέτρα επί 6 μέτρα έχει τα προβλήματα του κυβικού διότι πολλές ίδιες συχνότητες τονίζονται.
Ο στόχος είναι να έχουμε έναν άνισου σχήματος χώρο για ομοιόμορφη συμπεριφορά σε όλο το χαμηλό φάσμα συχνοτήτων. Αυτό γίνεται με το σχεδιασμό ενός δωματίου με διαστάσεις μήκους, πλάτους και ύψους όσο το δυνατόν διαφορετικές.
Υπάρχουν πολλές ιδανικές αναλογίες δωματίων για το ύψος το πλάτος και το μήκος που πρέπει να χρησιμοποιούνται. Τρείς από αυτές είναι οι εξής: 1.00Υ-1.14Π-1.30Μ, 1.00Υ-1.28Π-1.54Μ, 1.00Υ-1.60Π-2.33Μ.
Αν δεν σκοπεύετε να ακούσετε μονοφωνικά, η συμμετρία του δωματίου σας και η τοποθέτηση των ηχείων είναι πολύ σημαντικά. Αν τα δύο ηχεία δεν είναι τοποθετημένα συμμετρικά σε ένα δωμάτιο διαφοροποιείται η απόκριση συχνότητας και η ένταση.
Οι σειρά διαχυτών DIF-Χ χρησιμοποιεί μια ανώμαλη επιφάνεια με ένα περίπλοκο σχέδιο για να σκορπίσει τα ηχητικά κύματα, χρησιμοποιώντας θαλάμους που έχουν διαφορετικά βάθη. Η σχεδίαση βασίζεται σε PC software σχεδιασμένο στην εταιρεία μας. Ο DIF-1200Κ5 έχει ωφέλιμη περιοχή από 1200 έως 5000Hz, ο DIF-300Κ11 από 300 έως 11000Hz κλπ.
Η καλύτερη διόρθωση γίνεται μετά από ηχοβολή του χώρου ακρόασης και επιλογή συνδυασμού διαχυτών.
Οι διαχυτές μας στέλνουν τα ηχητικά κύματα σε διαφορετικές κατευθύνσεις με βάση τη συχνότητά τους, και όχι μόνο με αναπροσανατολισμό προς την ίδια κατεύθυνση.
Πρόκειται για μια σημαντική παρατήρηση διότι σε μια επίπεδη επιφάνεια που είναι υπό γωνία ή καμπύλη, ενισχύονται οι κορυφές ¨κουτιού¨ και οι βουτιές στην απόκριση συχνότητας γνωστές ως κτενωτά φίλτρα.
Με τους διαχυτές DIF-Χ αποφεύγοναι οι άμεσες αντανακλάσεις εντελώς δημιουργώντας μια πιο ανοιχτή διάφανη και φυσική ηχητική εικόνα.
Διαχυτές DF-Χ και ακουστική επεξεργασία
Υπάρχουν τρεις βασικοί στόχοι ακουστικής επεξεργασίας:
1) Αποτροπή στάσιμων κυμάτων που επηρεάζουν την απόκριση συχνότητας.
2) Μείωση των ανακλάσεων σε μικρές αίθουσες και μείωση του χρόνου αντήχησης σε μεγαλύτερες.
3) Απορρόφηση ή διάχυση του ήχου στις αίθουσες για αποφυγή επαναλήψεων.
Η σωστή ακουστική επεξεργασία μπορεί να μετατρέψει ένα δωμάτιο με κακόηχα μιντρέιτζ και ακανόνιστη απόκριση μπάσων, σε ένα με σαφή απόκριση συχνοτήτων.
Χωρίς αποτελεσματική επεξεργασία, η μεταβαλόμενη απόκριση συχνοτήτων κάνει τον ήχο λιγότερο σαφή και πιο δύσκολο να εντοπιστεί. Η απόκριση συχνότητας σε ένα ανεπεξέργαστο δωμάτιο είναι πιθανόν να αποκλίνει ακόμη και 25 dB.
Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι υλικών ακουστικής επεξεργασίας , απορροφητές και διαχυτές.
Απορροφητές υπαρχουν δύο είδών. Ένας για έλέγχο των ανακλάσεων μεσαίων και υψηλών συχνοτήτων και ένας δεύτερος με την ονομασία "παγίδα μπάσων" για έλεγχο των χαμηλών συχνοτήτων.
Οι διαχυτές χρησιμοποιούνται για τη μείωση ή την εξάλειψη των επαναλαμβανόμενων ήχων που εμφανίζονται σε χώρους με παράλληλους τοίχους. Το χειρότερο σχήμα δωματίου είναι ο τέλειος κύβος. Επειδή και οι τρεις διαστάσεις είναι ίδιες και οι τρεις αντηχούν στην ίδια συχνότητα. Μία κυβική αίθουσα με πλευρά 3 μέτρα θα έχει μία ισχυρή εγγενή αντήχηση κοντά στα 55 Hz, που είναι η ανοιχτή Α χορδή σε ένα μπάσο. Η αίθουσα αυτή έχει επίσης ένα μεγαλύτερο χρόνο απόσβεσης και οι χαμηλές νότες Α διατηρούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ερχόμενες σε αντίθεση με άλλες νότες μπάσου που ακολουθούνται.
Ένα δωμάτιο του οποίου η μία διάσταση είναι πολλαπλάσια από την άλλη για παράδειγμα περίπου 3 μέτρα επί 6 μέτρα έχει τα προβλήματα του κυβικού διότι πολλές ίδιες συχνότητες τονίζονται.
Ο στόχος είναι να έχουμε έναν άνισου σχήματος χώρο για ομοιόμορφη συμπεριφορά σε όλο το χαμηλό φάσμα συχνοτήτων. Αυτό γίνεται με το σχεδιασμό ενός δωματίου με διαστάσεις μήκους, πλάτους και ύψους όσο το δυνατόν διαφορετικές.
Υπάρχουν πολλές ιδανικές αναλογίες δωματίων για το ύψος το πλάτος και το μήκος που πρέπει να χρησιμοποιούνται. Τρείς από αυτές είναι οι εξής: 1.00Υ-1.14Π-1.30Μ, 1.00Υ-1.28Π-1.54Μ, 1.00Υ-1.60Π-2.33Μ.
Αν δεν σκοπεύετε να ακούσετε μονοφωνικά, η συμμετρία του δωματίου σας και η τοποθέτηση των ηχείων είναι πολύ σημαντικά. Αν τα δύο ηχεία δεν είναι τοποθετημένα συμμετρικά σε ένα δωμάτιο διαφοροποιείται η απόκριση συχνότητας και η ένταση.
Οι σειρά διαχυτών DIF-Χ χρησιμοποιεί μια ανώμαλη επιφάνεια με ένα περίπλοκο σχέδιο για να σκορπίσει τα ηχητικά κύματα, χρησιμοποιώντας θαλάμους που έχουν διαφορετικά βάθη. Η σχεδίαση βασίζεται σε PC software σχεδιασμένο στην εταιρεία μας. Ο DIF-1200Κ5 έχει ωφέλιμη περιοχή από 1200 έως 5000Hz, ο DIF-300Κ11 από 300 έως 11000Hz κλπ.
Η καλύτερη διόρθωση γίνεται μετά από ηχοβολή του χώρου ακρόασης και επιλογή συνδυασμού διαχυτών.
Οι διαχυτές μας στέλνουν τα ηχητικά κύματα σε διαφορετικές κατευθύνσεις με βάση τη συχνότητά τους, και όχι μόνο με αναπροσανατολισμό προς την ίδια κατεύθυνση.
Πρόκειται για μια σημαντική παρατήρηση διότι σε μια επίπεδη επιφάνεια που είναι υπό γωνία ή καμπύλη, ενισχύονται οι κορυφές ¨κουτιού¨ και οι βουτιές στην απόκριση συχνότητας γνωστές ως κτενωτά φίλτρα.
Με τους διαχυτές DIF-Χ αποφεύγοναι οι άμεσες αντανακλάσεις εντελώς δημιουργώντας μια πιο ανοιχτή διάφανη και φυσική ηχητική εικόνα.