Απο VHS/NTSC σε AVI για υπολογιστή.

xrvpaul

Established Member
20 February 2007
120
Αθήνα
Καλημέρα!
Εχω κάμποσες VHS οι οποίες ειναι NTSC και θέλω να τις μεταφέρω στον υπολογιστή για να τις κανω dvd. Ο υπολογιστής μου δεν διαθέτει καρτα σύληψης. Με το υποτιθέμενο Video IN που εχει δεν γινεται δουλεια. Χάνονται υπερβολικά πολλά frames. Μηπως μπορείτε να μου προτείνεται καποια καρτα σύληψης για τη μεταφορά; Θελω να βγάζει AVI ομως διοτι εχει να πέσει πολύ μοντάζ μετα...
 
Μπορείς κα με εξωτερική usd κάρτα, παραπάνω από 50~60 ευρώ δεν κοστίζει να κάνεις δουλειά, οι εσωτερικές, είναι φθηνότερες.
 
Αυτο που με προβληματίζει ειναι αν το usb αρκει για να μεταφερει AVI σε real time capturing. Θα μπορούσα μεσω βιντεοκάμερας miniDV αλλα αυτη που εχω ειναι PAL και σε δοκιμη που εκανα με PAL VHS, η μεταφορά στον υπολογιστη εγινε μεσω του FireWire.
 
Αυτό που χρειάζεσαι είναι μια κάρτα που να κάνει αναλογικό capture. Σε κάθε περίπτωση ετοιμάσου να γεμίσεις τους σκληρούς γιατί δεν θα μιλάμε για DV codec αλλά για ασυμπίεστο avi που πιάνει πολύ περισσότερο. Αν σε ενδιαφέρει να κάνεις εξειδικευμένο μοντάζ τότε δεν υπάρχει άλλη λύση. Αν όμως σε ενδιαφέρει το μοντάζ τύπου In Out και η δημιουργία subclips, τότε μια λύση είναι να πάρεις μια κάρτα που θα κάνει capture σε MPEG 2, και μετά να χρησιμοποιήσεις το tool MPEG VCR, για να κανεις τη δουλειά σου χωρίς να γεμίσεις όλους τους σκληρούς...
 
Καλησπέρα παιδιά,
με ενδιαφέρει κι εμένα το θέμα, καθώς θέλω να ψηφιοποιήσω υλικό από αναλογικές πηγές του ένδοξου παρελθόντος όπως VHS, Hi8 κλπ.
Η βασική μου έννοια είναι να μπορέσω να κάνω capture σε avi ή mov, είτε σε uncompressed format, είτε σε dv quality. Οποιοδήποτε mpg-συμπιεσμένο format (dvd, mpg-1, 2, 4, 1144...) μου είναι παντελώς αδιάφορο, καθώς το υλικό θα χρησιμοποιηθεί σε επαγγελματική δουλειά που θα μονταριστεί σε Avid. Δυστυχώς δεν υπάρχει η δυνατότητα αγοράς mojo, επομένως ψάχνω μια απλούστερη (και οικονομικότερη...) λύση, όπως κάποια κάρτα ή κάποιον εξωτερικό adapter (ακόμα καλύτερα).

Θα ήθελα λοιπόν να παρακαλέσω οποιονδήποτε έχει κάνει capture avi ή mov σε uncompressed ή dv format επιτυχώς, να μας δώσει τον συγκεκριμένο τύπο του hardware που χρησιμοποίησε και να μας πει (αν ξέρει) αν το hardware αυτό αναγνωρίζεται μόνο από συγκεκριμένο software που ενδεχομένως να το συνοδεύει, ή από οποιοδήποτε editing software.

Και μια ερώτηση για τους... πιο προχωρημένους: Μήπως έχει χρησιμοποιήσει κανείς adapters όπως ο Canopus ADVC-110 (ενδεικτικά), που να δίνουν δηλαδή έξοδο σε firewire, την αγαπημένη του Avid;
Το συγκεκριμένο... θαυματουργό κουτάκι φαίνεται να αναγνωρίζεται από όλα τα editing softwares, εκτός από τον Avid. Κάποιος καχύποπτος θα μπορούσε να σκεφτεί πως εφόσον η Avid κατασκευάζει και πουλάει το δικό της (πανάκριβο) mojo, κορόιδο είναι να αναγνωρίζει συσκευές που μπορεί να κάνουν τα μισά από αυτό, αλλά να στοιχίζουν το ένα δέκατο;
Αν κάποιος έχει χρησιμοποιήσει κάτι παρόμοιο και μπορεί να μου δώσει οποιαδήποτε πληροφορία, θα με βοηθούσε αφάνταστα.

Thanx προκαταβολικά
 
μα το Canopus η οποιαδήποτε άλλη κάρτα μετατροπής δεν έχει ανάγκη την συνεργασία με κάποια συγκεκριμένη πλατφόρμα να δουλέψει , εσύ θα μετατρέψεις το αναλογικό video σε dv φόρμά με το πρόγραμμα που συνοδεύει το hardware και κατόπιν χρησιμοποιείς το αρχείο σου σε οποιοδήποτε editing software υποστηρίζει dv ( το 90 τα εκατό των προγραμμάτων δλδ ! )

και ναι εγώ έχω κάνει την διαδικασία πολλάκις με την DVStorm2 Pro με μεγάλη επιτυχία και μετά μοντάρω η ξαναμετατρεπω το υλικό μου σε οποιαδήποτε κονσόλα μου καπνίσει ....

επίσης το capture σε uncompressed υλικό με " σπιτικό " σεταπ .... απλά το ξεχνάς .. μιλάμε για τεράστια μεγέθη αρχείων και σε μέγεθος και σε ροή πληροφορίας , μεγέθη σχεδόν χαοτικά για ένα σύστημα έστω και πρόσφατα αγορασμένο

πρακτικά και παραγωγικά uncompressed επεξεργασία υλικού γίνεται μόνο από εξειδικευμένα workstation με εξαιρετικά περιφερειακά ..... σε εξαιρετικές τιμές κόστους αγοράς
 
Καλημέρα,
ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση!

Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τον όγκο του ασυμπίεστου υλικού και την επεξεργασία του. Επειδή αυτή είναι η δουλειά μου, έχω μοντάρει και σε σπιτικό setup και σε laptop (HP rules!) ακόμα και DVCPro και HD υλικό με τον Avid. Ο... σπιτικός έχει 4 giga μνήμη, ενώ το laptop μόλις 2 giga! Εντάξει, το laptop αγκομάχησε (κάποιες παραπάνω ώρες rendering των fx...), αλλά τα κατάφερε μια χαρά. Για standard DV δεν το συζητάμε, ακόμα και ο φορητός (δύο ετών μοντέλο) το πάει σφαίρα. Δίσκους να έχεις, να γεμίζεις (σιγά σιγά φτιάχνω... βιβλιοθήκη από MyBook).

Ο λόγος που ρωτάω για το αν αναγνωρίζεται η συσκευή από τον Avid, είναι αφενός επειδή όταν κάνεις capture το υλικό κατευθείαν στο πρόγραμμα με το οποίο θα μοντάρεις, μειώνεις το χρόνο στο λιγότερο από το μισό (πολύ σημαντικό όταν έχεις πολλές κασέτες να φορτώσεις) και αφετέρου επειδή στο import υλικού ψηφιοποιημένου με άλλο πρόγραμμα πάντα χάνεις μισή ως μία γενιά στην ποιότητα. Στην ανάγκη βέβαια, το αποδέχεσαι.

Η Storm είναι αστέρι, αλλά νομίζω πως δεν βγαίνει πια και πως θέλει το συνοδευτικό της πρόγραμμα για να κάνεις capture (αν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με, για να μην αφήνω λάθος εντυπώσεις). Σίγουρα βέβαια θα υπάρχουν οι διάδοχοι της, αλλά προσπαθώ να βρω αν υπάρχει κάτι που να το βλέπει απευθείας ο (φοβερός και τρομερός, αλλά ιδιότροπος...) Avid.
Από θέμα ποιότητας, είσαι ικανοποιημένος από την Storm, σε σχέση αρχικού - τελικού υλικού; Σε υλικό που τυχόν έχεις μοντάρει σε άλλο πρόγραμμα από αυτό με το οποίο έκανες το αρχικό capture, πιάνει το μάτι σου κάποια απώλεια (φυσικά πριν το συμπιέσεις σε dvd, mpg κλπ); Σε τι format κάνεις capture;

Sorry για το πρήξιμο, αλλά αφού μάλλον βρήκα κι άλλους που την ψάχνουν, είπα να το εκμεταλλευτώ!

Και πάλι ευχαριστώ
 
λοιπόν παρανοήσαμε λιγάκι την τεχνική ορολογία .. σε κάθε περίπτωση από αυτές που αναφέρεις μιλάμε για υλικό το οποίο έχει υποστεί συμπίεση σε σχέση με το πρωταρχικό υλικό που συλλαμβάνει η κάμερα η μια κάρτα σύλληψης εικόνας , το dv το dvcpro το dv50 το hd (m2ts η ότι άλλο ) είναι συμπιεσμένο υλικό ! γιαυτό και μπορείς αρκετά άνετα να το δουλέψεις σπίτι σου

τώρα ως αναφορά το avid αναγνωρίζει και δουλεύει native το dv χωρίς καμία ανάγκη μετατροπής του αρχείου ( μια επιφύλαξη τώρα την έχω μήπως έχεις καμιά παράξενη version και λείπει κάποιο add-on ) και στην τελική εάν κάνει τερτίπια το avid πέταξε το !!! και δούλεψε πιο σταθερά και πιο γρήγορα στο premiere η ακόμα καλύτερα στο edius !

για την δε ποιότητα μετατροπής ευθύνεται αποκλειστικά και μόνο το hardware που αναλαμβάνει την σύλληψη του υλικού

δουλεύω σε dv και δεν υπάρχει διαφορά στην ποιότητα αναπαραγωγής ανάμεσα σε διάφορα προγράμματα edit

η storm μπορεί να κάνει capture ειτε με το δικό της πρόγραμα είτε μεσω του premiere και του edius
 
από το site του avid

Work Natively with SD and HD Codecs
Start editing footage right away, with native support for a wide range of SD and HD codecs, including DV, HDV, XDCAM HD/EX, DVCPRO HD, AVC-Intra, and GFCAM. No need to transcode, even when mixing codecs in the same timeline.
 
Μια μικρή επισήμανση σε αυτά που λέει ο Βασίλης. Αν κάνεις capture με το software της κάρτας σε DV, το αρχείο έχει τον DV codec της κάρτας. Οπότε αν δουλέψεις στο ίδιο μηχάνημα, μπορείς να εισάγεις το υλικό στον AVID. Αν όμως πάς το υλικό σε άλλο μηχανημα, θα πρέπει να έχεις περασμένο ΚΑΙ εκεί τον DV codec της κάρτας. Αλλιώς ο AVID δεν θα το ανοίξει.
 
Φυσικά και μιλάμε για συμπιεσμένα formats, εφόσον έτσι γίνεται η εγγραφή από την ίδια την κάμερα στην κασέτα, ή στην p2, ή όπου αλλού. Είναι όμως άλλο το mpg-1 ή 2, όπου η μία ώρα video είναι περίπου 2gb, άλλο το dv όπου η μία ώρα είναι περίπου 13gb, άλλο το DVCPro και το HD όπου η μία ώρα είναι περίπου 90gb και βάλε. Σε κάθε περίπτωση, το ιδανικό είναι να δουλεύεις σε project του ίδιου format με αυτό στο οποίο γράφει η κάμερα, χωρίς να "ρίχνεις" το υλικό με οποιουδήποτε άλλου είδους συμπίεση. Με τέτοια formats δουλεύω, είτε είμαι στο στούντιο, είτε στο σπίτι.

Όσο για τον Avid, δεν έχει κανένα πρόβλημα στο import "έτοιμου" υλικού, το ξέρω ότι δουλεύει native dv και hd, δεν χρειάζεται καμία μετατροπή του υλικού, τα δέχεται μια χαρά με όποιον τρόπο κι αν τα κάνω capture. Τα τελευταία χρόνια, ο Avid Media Composer (που αντικατέστησε τις προηγούμενες εκδόσεις του Avid) είναι πλήρης, δεν χρειάζεται κανένα επιπλέον add-on για να λειτουργήσει.

Το ερώτημα είναι αν η κάρτα και το πρόγραμμα που κάνει capture το υλικό, το "σκοτώνει" ελαφρώς (ή και βαρέως) ΠΡΙΝ το πάρουμε για μοντάζ με οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα (πέρα από τους προφανείς περιορισμούς στην ανάλυση που μπορεί να έχει η κάθε κάρτα). Αυτός είναι ο φόβος μου, αυτό προσπαθώ να αποφύγω. Και επειδή τα reviews και τα αστεράκια δε μου λένε και πολλά, ψάχνω πληροφορίες από όσους έχουν πράγματι κάνει τέτοια διαδικασία.

Η μοναδική ιδιοτροπία του Avid έγκειται στην αναγνώριση των πηγών (κάποιες κάμερες ή κάρτες δεν τις πολυγουστάρει...), του hardware που συνδέουμε στον υπολογιστή (αλλά και αυτό έχει τους λόγους του που συμβαίνει) και όχι του ήδη captured οπτικοακουστικού υλικού.
Κατά τα άλλα είναι μακράν το καλύτερο πρόγραμμα για μοντάζ που υπάρχει (εάν και εφόσον μιλάμε για επαγγελματική χρήση). Δεν υπάρχει σύγκριση με κανένα άλλο, εκτός ίσως του Final Cut Pro, το οποίο έχει ανέβει τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά εξακολουθεί να θέλει πολλή δουλειά ακόμα...
 
H ποιότητα του capture οφείλετε στην κάρτα σύλληψης

δλδ με περιφερειακό των 100 ευρώ μην περιμένεις θαύματα ...


εδώ για όλα τα γούστα
και όλα τα βαλάντια
http://desktop.grassvalley.com/products/videoconversion.php


και το φθηνότερο να προτιμήσεις από αυτά είναι καλύτερο από οποιαδήποτε παιδική λύση τύπου κάρτα γραφικών με είσοδο βίντεο
 
Last edited:
Κατά τα άλλα είναι μακράν το καλύτερο πρόγραμμα για μοντάζ που υπάρχει (εάν και εφόσον μιλάμε για επαγγελματική χρήση). Δεν υπάρχει σύγκριση με κανένα άλλο, εκτός ίσως του Final Cut Pro, το οποίο έχει ανέβει τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά εξακολουθεί να θέλει πολλή δουλειά ακόμα...

Εαν πάρεις όλη τη σουίτα του Avid και όλη τη σουίτα του final cut, όντως δεν υπάρχει σύγκριση μιας και το final cut με motion, shake, colour είναι μίλια μπροστά από κάθε άλλη ολοκληρωμένη σουίτα που κυκλοφορεί. Και σκέψου ότι το final cut είναι βασισμένο στον κώδικα του premiere.
 
Και κάτι τελευταίο για το A/D conversion. Το σημαντικότερο που πρέπει να προσέξει κανείς για να διαφυλάξει την ποιότητα, είναι το τι είδους αναλογικό σήμα θα ταίσεις τον convertor. Αν πας με composite ή έστω και S-video έχεις χάσει το 30-50% της προσδοκόμενης ποιότητας. Η σωστή λύση είναι να χρησιμοποιήσεις έναν A/D που να δέχεται στην είσοδό του RGB, ή component. Μόνο τότε θα πάρεις αξιοπρεπές αποτέλεσμα.