Ασυμβατότητα φλας

23 December 2007
1,719
Καλημέρα σε όλους τους φίλους της φωτογραφικής κατηγορίας.

Μια ερώτηση θέλω να κάνω σχετικά με χρησιμοποίηση φλας από την παλιά μου μηχανή.

Πρόσφατα απέκτησα μετά από πολλά χρόνια αποχής από τα φωτογραφικά μία μηχανή NIKON D3200.
Από πολύ παλιά έχω το φλας NISSIN 360FXZ με αντάπτορα AFM-CA (Auto Focus Module for Canon) όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, από την παλιά αναλογική μηχανή μου Canon eos1000.
Υπάρχει τρόπος το συγκεκριμένο φλας με κάποιο τρόπο να λειτουργήσει με την νέα μου μηχανή Nikon;
Υπάρχει περίπτωση να βρω κάπου το αντίστοιχο module για Nikon;
Καμιά πατέντα - ενδιάμεση λύση;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

Attachments

  • DSC_0244.jpg
    DSC_0244.jpg
    261.4 KB · Views: 116
  • DSC_0245.jpg
    DSC_0245.jpg
    247.1 KB · Views: 117
  • DSC_0246.jpg
    DSC_0246.jpg
    156.8 KB · Views: 116
  • DSC_0247.jpg
    DSC_0247.jpg
    212.7 KB · Views: 115
Αν το φλάς είναι πολύ παλιό μπορεί να κάνει ζημιά στη μηχανή γιατί τα παλιά φλας δεν είχαν καν ηλεκτρονικό trigger άλλα περνούσαν όλη την τάση τροφοδοσίας της λάμπας του φλας μέσα από την μηχανή γιατί η μηχανή είχε μηχανικό διακόπτη. Η τάση αυτή ήταν παλιά πάνω από 300V και όλη η εκτόνωση του πυκνωτή προς την λάμπα γινόταν μέσω της μηχανής. Αν βάλει κανείς τέτοιο φλας σε σύγχρονη μηχανή θα την κάψει σχεδόν σίγουρα.

Μετά βγήκαν τα πρώτα αυτόματα φλας που τα έλεγαν "thyristor" ακριβώς γιατί ο έλεγχος της λάμψης γινόταν μέσω thyristor που ελεγχόταν από κύκλωμα χαμηλής σχετικά τάσης. Είχαν μια οπτική θυρίδα που μια φωτοδίοδος "έβλεπε" την αντανάκλαση στο φωτογραφιζόμενο θέμα και μέσω ενός κυκλώματος αυτοματισμού έδινε εντολή στο θυρίστορ να διακόψει την τροφοδοσία της λάμπας και έτσι μείωνε τον χρόνο λάμψης άρα και την εκφώτιση. Η τάση που εφάρμοζαν αυτά τα φλας στη μηχανή ήταν μικρότερη στην περιοχή των 10-30 V αλλα επειδή οι μηχανές τότε είχαν μηχανικό διακόπτη τρίγκερ δεν υπήρχε καμία προδιαγραφή και εγγύηση για την τάση αυτή, επομένως αν κάποιον κατασκευαστή τον βόλευε να έχει 100V, μπορούσε να το κάνει.

Αυτά σε γενικές γραμμές, εγώ αν ήμουν στη θέση σου θα το έψαχνα πολύ πριν δοκιμάσω το φλάς στη μηχανή..
 
Νομίζω ότι έχεις δίκιο στο να λες να μην το χρησιμοποιήσω κάτω από αυτές τις συνθήκες.
Θα περιμένω και κάποια άλλη, ίσως, γνώμη κάποιου που το έχει δοκιμάσει και βλέπουμε.
Σε κάθε περίπτωση ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.
 
Nίκο το συγκεκριμένο έχει thyristor.
Όμως όλα τα TTL φλας της εποχής ήταν ρυθμισμένα να μετρούν την αντανάκλαση της φλασιάς πάνω στην επιφάνεια τού φίλμ.
Οι αισθητήρες στις dSLR έχουν διαφορετική επιφάνεια, οπότε οι μετρήσεις είναι λανθασμένες, συνήθως καταλήγουν σε υπερέκθεση αρκετών stop.......δηλαδή υπερεκφωτισμένες φωτογραφίες .

Οπότε Στέλιο στην περίπτωση που βρείς αντάπτορα θα πρέπει να περιοριστείς σε manual λειτουργία του φλάς.
Ίσως τελικά δεν αξίζει τον κόπο....