Αυτές οι διαφορές πως προκύπτουν;

ika

Supreme Member
20 September 2010
5,736
Αθήνα
Ριπάρισα το Have a cigar (τυχαία επιλογή) από το Wish you were here των Pink Floyd (1994 ΕΜΙ 7243 8 29750 2 1, digital remaster 1992, made in Holland) απ'ευθείας σε flac και στις διάφορες δειγματοληψίες και αναλύσεις που φαίνονται στις συνημμένες φωτο.

Κατά την αναπαραγωγή, στα δεξιά οπου φαίνεται η στάθμη σε κάποιες συχνότητες, στα 88 & 192 KHz παρουσιάζεται κάποια σήμα στα 33, 36 & 72 KHz (!!!). Δεν μπορώ να ρυθμίσω manual ποιες συχνότητες δείχνει ο αναλυτης φάσματος, το software το κάνει αυτόματα, ίσως βάσει του ρυθμού δειγματοληψίας. Δεδομένου οτι είναι CD rip (16bit 44KHz) πως εξηγείται η προέλευση των 33, 36 & 72 KHz;
 
Εκτός των διαφορών που μας δείχνεις,οι διαφορές ανάμεσα στα κανάλια πως προκύπτουν;
Γιατί είναι μεγάλες όπως φαίνεται.
Αυτό αν όλα έχουν γίνει σωστά δείχνει πως η επεξεργασία αλλάζει και την ροή,τον χρονισμό δηλαδή.
Αν έπαιζαν όλα το ίδιο ακριβώς σημείο,την ίδια χρονική στιγμή του κομματιού,δεν μπορεί να εμφανιζόταν έτσι...
 
Εκτός των διαφορών που μας δείχνεις,οι διαφορές ανάμεσα στα κανάλια πως προκύπτουν;
Γιατί είναι μεγάλες όπως φαίνεται.
Αυτό αν όλα έχουν γίνει σωστά δείχνει πως η επεξεργασία αλλάζει και την ροή,τον χρονισμό δηλαδή.
Αν έπαιζαν όλα το ίδιο ακριβώς σημείο,την ίδια χρονική στιγμή του κομματιού,δεν μπορεί να εμφανιζόταν έτσι...

Αν καταλαβαίνω καλά, η παρατήρηση δεν είναι για L+R αλλά μεταξύ των συχνοτικών φασμάτων στις διάφορες δειγματοληψίες & βάθη bit. Όλα τα ριπαρίσματα έγιναν στο ίδιο pc με το ίδιο πρόγραμμα. Όπως φαίνεται στα γραφήματα προσπάθησα να πιάσω και την ίδια χρονική στιγμή, τα 10,00". Για να γίνει αυτό κατορθωτό, μείωσα την ταχύτητα αναπαραγωγής στο ½, όπως επίσης φαίνεται. Αν πιθανότατα δεν τα σταμάτησα ακριβώς όλα στον ίδιο χρόνο (και όχι στο ίδιο δείγμα) και οι ενδείξεις είναι παραπλανητικές, δεν μπορώ να το ξέρω, αλλά το θεώρησα δευτερεύον σε σχέση με την παρουσία σημάτων σε συχνότητες που κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Εκτός αν αυτά είναι artifact του Η/Υ.
 
Last edited:
δλδ το 16/44,1 υλικο το ριπαρες σε διαφορες αναλυσεις;
εκτος απο πειραματισμο, τι νοημα εχει κατι τετοιο;;
 
Απάντηση: Re: Αυτές οι διαφορές πως προκύπτουν;

δλδ το 16/44,1 υλικο το ριπαρες σε διαφορες αναλυσεις;
εκτος απο πειραματισμο, τι νοημα εχει κατι τετοιο;;

Από περιέργεια. Υποθέτω ότι το 16/44,1 δεν μπορεί να γίνει άμεσα ψηφιακά καλύτερο όσο και αν μετατραπεί σε 24/44,1 ή 24/96 πχ. Κάτι δηλαδή σαν το ψηφιακό zoom στις φωτογραφίες, μια τραβηγμένη με αισθητήρα πχ 3 MPixels αν μετατραπεί σε Χ2, η μόνη πρακτική διαφορά είναι ένα μεγαλύτερο αρχείο. Την ίδια απορία έχω και πως ένα πχ DAC 24/192 βελτιώνει ένα ψηφιακό σήμα 16/44,1.
 
Και για την παρατήρηση του sokmav, για τις διαφορές στις μπάρες :

Στις αρχικές φωτογραφίες, στο κάτω μέσο της κύριας οθόνης, φαίνεται ακριβέστερα ο χρόνος που μπόρεσα να σταματήσω την αναπαραγωγή, κατά σειρά είναι;

1. 16-96, Τ=9,991"
2. 24-192 Τ=9,995"
3. 24-88 Τ=9,950"
4. 24-44 Τ=9,950"
5. 16-192 Τ=9,956"
6. 16-44 Τ=9,996"
7. 24-96 Τ=9,950"

Άρα η ένδειξη χρόνου στην ανάλυση φάσματος είναι προσεγγιστική και δεν έχω καταφέρει να πετύχω το ίδιο ακριβώς χρονικό σημείο, οπότε μάλλον δικαιολογούνται οι όποιες διαφορες στις μπάρες. Τα peak holder όμως μένουν 1" οπότε φαίνεται αν υπήρχε κάτι και εκεί πριν.
 
Και για την παρατήρηση του sokmav, για τις διαφορές στις μπάρες :

Στις αρχικές φωτογραφίες, στο κάτω μέσο της κύριας οθόνης, φαίνεται ακριβέστερα ο χρόνος που μπόρεσα να σταματήσω την αναπαραγωγή, κατά σειρά είναι;

1. 16-96, Τ=9,991"
2. 24-192 Τ=9,995"
3. 24-88 Τ=9,950"
4. 24-44 Τ=9,950"
5. 16-192 Τ=9,956"
6. 16-44 Τ=9,996"
7. 24-96 Τ=9,950"

Άρα η ένδειξη χρόνου στην ανάλυση φάσματος είναι προσεγγιστική και δεν έχω καταφέρει να πετύχω το ίδιο ακριβώς χρονικό σημείο, οπότε μάλλον δικαιολογούνται οι όποιες διαφορες στις μπάρες. Τα peak holder όμως μένουν 1" οπότε φαίνεται αν υπήρχε κάτι και εκεί πριν.

Οκ,αυτή ήταν η απορία μου.
Πάντως όσον αφορά το κατά πόσο ένας μετατροπέας καταφέρνει να βελτιώσει το σήμα κάνοντας upsampling,υπάρχει ακόμα θολούρα.
Οι πιουρίστες και οι ultra χαιεντάδες το αποκηρύσσουν μετά βδελυγμίας επιλέγοντας κυρίως πανάκριβους NOS μετατροπείς,οι της υπερύψηλης πιστότητας προτιμούν το άνω άκρο των επαγγελματικών (Prism,Lyra,Metric κλπ.) όπου αν και το upsampling είναι επιλογή δεν το χρησιμοποιούν (ούτε και τα φίλτρα) κι είναι κι ο υπόλοιπος κόσμος που επιλεγεί με τα αυτιά και την ψυχολογία του και ενεργεί αναλόγως.
Είναι απ' τα πεδία που μάλλον δεν θα βγει άκρη...
 
Δεν έχει σχέση το upsampling που θα γίνει με εναν dac ή s/ware με αυτό που λες. Έτσι κι αλλιως οποτε θέλει κανεις το χρησιμοποιει, είναι μια δυνατή ρύθμιση, ενα feature.
Στη περίπτωση του ριπ όμως θέλουμε την όσο το δυνατό πιο σωστή κ ακριβής εξαγωγή της πληροφορίας που υπάρχει στον δισκο. Ουτε "περισσοτερης" ουτε λιγότερης..
Όχι ηδη από την αρχή να της αλλάξουμε χαρακτηριστικά... ΙΜΟ.
 
Απάντηση: Re: Αυτές οι διαφορές πως προκύπτουν;

........ Την ίδια απορία έχω και πως ένα πχ DAC 24/192 βελτιώνει ένα ψηφιακό σήμα 16/44,1.

Δεν έχει σχέση το upsampling που θα γίνει με εναν dac ή s/ware με αυτό που λες. Έτσι κι αλλιως οποτε θέλει κανεις το χρησιμοποιει, είναι μια δυνατή ρύθμιση, ενα feature.
Στη περίπτωση του ριπ όμως θέλουμε την όσο το δυνατό πιο σωστή κ ακριβής εξαγωγή της πληροφορίας που υπάρχει στον δισκο. Ουτε "περισσοτερης" ουτε λιγότερης..
Όχι ηδη από την αρχή να της αλλάξουμε χαρακτηριστικά... ΙΜΟ.

Η παρατήρηση μου ήταν στο παραπάνω σχόλιο.
Τώρα το που βρήκε το πρόγραμμα τις επιπλέον συχνότητες...ακόμα περιμένουμε να μάθουμε....:BDGBDGB53:
 
Ριπάρουμε τα CD πάντα σε 16/44,1
Από εκεί και πέρα για μετατροπές υπάρχουν ένα σορό αλγόριθμοι και προγράμματα που προσπαθούν να αυξήσουν την ανάλυση – είναι μπόλικοι και ο χρήστης μπορεί να πειραματιστεί, αλλά πληροφορία από το πουθενά δε πρόκειται να βρεθεί.