Bach - Παρτίτες (πιάνο) κ' Βρανδεμβούργια κοντσέρτα

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,365
Αθήνα
Σήμερα έκανα μια βόλτα από το Metropolis με σκοπό να βρω κάτι από τις Παρτίτες για πιάνο για να ανανεώσω τις υπάρχουσες της Naxos και κάποιες σκόρπιες με Argerich και κάποιους άλλους που έχω ,και τα Βρανδεμβούργια κοντσέρτα.
Ειδικά οι Παρτίτες της Naxos είναι με κάποιον που παίζει σε απελπιστικά αργά τέμπο (και μιλάμε ουσιαστικά για χορούς).

Από Παρτίτες βρήκα κάποια εκτέλεση με τον Antras Schiff (DECCA) και αυτές με τον Glenn Gould (ηχογραφήσεις από 1957 ως 1963).
Είχα κατα νου και τις εκτελέσεις με την Hewitt (Hyperion) και τον Feltsman.
Πήρα χωρίς πολλή σκέψη αυτές με τον Gould.
Έκανα καλά;
Θα είχατε να προτείνετε κάτι άλλο;

Όσο για τα Βρανδεμβούργια, υποψήφια είναι :

- Munich Bach Orchestra - Karl Richter - (Archiv) ,ηχογράφηση δεκαετία 60'
- Le Concert des Nations/La Capella Reial de Catalunya - Jordi Savall (Auvidis) ,πρόσφατη ηχογράφηση

και ότι άλλο θα μου πρότεινε κάποιος άλλος.
Είδα και κάποιες άλλες εκτελέσεις με Mariner, Britten, Karajan αλλά ...δεν ξέρω.

Τι λέτε;

Ευχαριστώ
:smile:


Υ.Γ.
Εδώ και 2-3 μέρες έχω στα χέρια μου τις παραλλαγές Goldberg με Gould του 1955.
Τελικά μάλλον είναι καλύτερα χωρίς τις επαναλήψεις.
 

Attachments

  • Gould 1.jpg
    Gould 1.jpg
    66 KB · Views: 7
  • Gould 2.jpg
    Gould 2.jpg
    68.6 KB · Views: 8
Last edited:
Ο Gould υπογράφει τις πιο πλήρεις παρτίτες για πιάνο ολόκληρου του ρεπερτορίου. Πολύ καλή δουλειά έχω ακούσει και από το Βραζιλιάνο Jean-Louis Steuerman (Philips) καθώς και από τον Βρετανό Bernard Roberts (Nimbus). Αυτά όσον αφορά τις πλήρεις εκδόσεις. Από τις μεμονωμένες, ο Anderszewski έχει 3 από αυτές (Νο. 1,3,6) σ ένα εκπληκτικό άλμπουμ στη Virgin. O Dinu Lipatti μία καταπληκτική 1η στην EMI Classics.
Ο William Kapell υπογράφει την μακράν καλύτερη 4η που έχω ακούσει ποτέ (Philips).

Στα Βραδεμβούργια, οι καλύτερες εκδοχές που ξέρω προσωπικά είναι αυτή του Goebel με τους Musica Antiqua Koln (Archiv-D.G) και εκείνη του Harnoncourt με τους Concentus Musicus Wien και όργανα εποχής (Teldec).
 
Βραδεμβούργια Κοντσέρτα:
Harnoncourt και Pinnock από μένα. Ο Goebel έχει ενδιαφέρον, αλλά δεν τον άντεξα. Σε παλιομοδίτικο άκουσμα εκτιμώ τον Munch με τους Βοστονέζους.
 
Στα Βραδεμβούργια Κοντσέρτα μου έκανε εντύπωση η ερμηνεία της Freiburg Barockorchester που εμφανίστηκε στο Bach 2000. Όργανα εποχής, πλούσιος ήχος παρά το μικρό αριθμό των ερμηνευτών στο σύνολο, και προσεγμένο tempo. Δυστυχώς η συγκεκριμένη ερμηνεία δεν υπάρχει σε CD, απ' όσο έψαξα τουλάχιστο, υπάρχει όμως σε DVD.

267232.jpg


Σχετικά με τις παρτίτες, μακριά από τη Naxos. Μάλλον μακριά από τον Rubsam...o Wolfgang Rubsam παίζει απελπιστικά αργά, ασε που κάνει και αδικαιολόγητα rubato λες κι ο Bach είναι Chopin! Tον έχω ακούσει και στις Γαλλικές Σουίτες στην ίδια δισκογραφική, κι εκεί παίζει με το ιδιο ανεξήγητο rubato. Προσωπική προτίμηση η Martha Argerich για το νευρώδες ύφος της και τον έλεγχο που έχει στη δυναμική. Καμιά φορά το tempo της ξεφεύγει από τα όρια του χορού, αλλά η ερμηνεία είναι άκρως ενδιαφέρουσα. Επίσης καλή, αν και πιο συντηρητική, είναι η ερμηνεία του Gilels, την οποία έχω απο προσφορά εφημερίδας.
 
Μάλλον μακριά από τον Rubsam...o Wolfgang Rubsam παίζει απελπιστικά αργά, ασε που κάνει και αδικαιολόγητα rubato λες κι ο Bach είναι Chopin! Tον έχω ακούσει και στις Γαλλικές Σουίτες στην ίδια δισκογραφική, κι εκεί παίζει με το ιδιο ανεξήγητο rubato.

Ναι έχεις δίκιο,ο Wolfgang Rubsam είναι!
Μιλάμε για νυσταλέα τέμπο.
Αν θυμάμαι καλά και τις Παρτίτες και τις Γαλλικές (μάλλον) σουΐτες που είχα αγοράσει , τις χάρισα την επόμενη κόλας μέρα σε κάποιον Ουκρανό υδραυλικό που είχαν φέρει οι αποκάτω μου!
:chinese:
 
Άσχετο αλλά ήθελα να ρωτήσω τη σχέση έχει ο J.S Bach ( Johann Sebastian ) με τον C.P.E Bach ( Carl Philipp Emanuel ) γιατί ακούω ένα δισκάκι του δέυτερου αυτήν την στιγμή.
 
Ο δεύτερος ήταν γιος του πρώτου, ο πιο διάσημος από τα παιδιά του μεγάλου Κάντορα που ασχολήθηκαν με τη σύνθεση. Τα έργα του είναι διαφορετικού ύφους, τοποθετούνται αισθητικά στο ροκοκό και αποτελούν τη γέφυρα προς τους επερχόμενους κλασσικούς, με πρώτο το γέρο Χάυδν.
 
Τά Βραδεμβούργεια μού αρέσουν μέ τον Pinnock στήν D.G. καί μέ τον Marriner από τήν Philips Duo...
Εχω ακούσει αποσπάσματα επίσης από τήν πρόσφατη έκδοση τού Allessandrini,από την Naive...
Σκοπεύω νά τά αγοράσω άμεσα...Ισως αποτελούν τήν σημαντικότερη σύγχρονη εκδοχή..
Καί επειδή ο Ιταλός είναι ´αυθεντία´στήν εποχή τού Bach και πρό αυτού ,όποιος ενδιαφέρεται ίσως θα έπρεπε να ξεκινήσει από αυτή τήν ερμηνεία..
 
Σπύρο πώς και δεν σχολιάζεις τίποτα για τον Gould και τις παρτίτες;
Ένας κατεξοχήν Gouldικός όπως εσύ που είσαι και ...φαίνεσαι (λόγω avatar);
;)
 
Δέν είμαι αντικειμενικός Διονύση μου..
Προσωπικά τον Bach μέ Gould τόν ´αναγνωρίζω´σύμφωνα μέ τά δικά μου γούστα..
Καί δέν μού λείπει τίποτα απ´αυτόν στήν δισκοθήκη μου.
Από παλιές εκτελέσεις θά επέλεγα την Rosalin Tureck,πoύ τήν θεωρώ μιά από τίς πιό ´τίμιες´ερμηνεύτριες τού Bach.
Kαλός είναι καί ο Schiff.
Kαί σέ Ηarpsicord o Gustav Leonhardt.
O Anderszewski,πού αναφέρει ο Κώστας είναι (λειψός όμως)μιά πολύ καλή επιλογή.