Blind test: ποιά εκτέλεση σας αρέσει; Richard Strauss - 4 Letzte Lieder / Fruhling

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,356
Αθήνα
Πριν λίγα χρόνια είχε ανοιχθεί ένα θέμα σχετικά με το πόσο προκαταλαμβανόμαστε με το όνομα του καλλιτέχνη πριν την ακρόαση (προσωπικά νομίζω ότι λίγο ή πολύ επηρεαζόμαστε).
Υπήρχαν κάποια ανώνυμα ακουστικά δείγματα και ο καθένας κατέθετε την άποψή του ανεπηρέαστος από το βαρύ ή όχι όνομα του ερμηνευτή.
Κάτι ανάλογο σκέφτηκα να κάνω και σήμερα με το 1ο από τα 4 Τελευταία τραγούδια του Richard Strauss, Fruhling (άνοιξη).
Υπάρχουν 7 ανώνυμα αποσπάσματα διάρκειας (45-60 δλ) με φημισμένες και μη ερμηνείες. Καλώ όχι μόνο τους φίλους της Κλασικής αλλά οποιονδήποτε φιλόμουσο, να διαθέσει λίγο χρόνο για να ακούσει και να καταθέσει την άποψή του.


Επειδή σε κάποιες χώρες (όπως η Γερμανία*) είναι αποκλεισμένα κάποια δείγματα, όποιος θέλει μπορεί να κατεβάσει τα δείγματα (5,9 Mb) από εδώ.

* Κώστα Ζαγ. σε σένα πήγε το μυαλό μου.
 
Δυσκολεύομαι να ακούσω σωστά απο υπολογιστή αλλα νομίζω η Νο 2. Βρίσκω την ερμηνεία ποιο δραματική και με συγκινεί περισσότερο.
 
2 και 6.
Το 3 είναι προφανώς μεγάλη φωνή αλλά μάλλον την επιδεικνύει λίγο περισσότερο από όσο πρέπει (για τα γούστα μου).
 
Διονύση, μου αρέσουν αυτά τα τεστάκια, πλην πρέπει το κομμάτι να είναι σχετικά λιγώτερο γνωστό ... εδώ για μένα τα πράγματα ήταν κάπως πιο εύκολα, αφού μέσα στον στόμφο και τις κάποιες πομπώδεις εκτελέσεις ξεχώρισα εύκολα την μετρημένη ευλογία της φωνής του ξανθού άγγελου στην εκτέλεση που έχω ακούσει πάμπολλες φορές ... ωστόσο, μου άρεσε πολύ και η 6η ...
 
Απάντηση: Re: Blind test: ποιά εκτέλεση σας αρέσει; Richard Strauss - 4 Letzte Lieder

Διονύση, μου αρέσουν αυτά τα τεστάκια, πλην πρέπει το κομμάτι να είναι σχετικά λιγώτερο γνωστό ... εδώ για μένα τα πράγματα ήταν κάπως πιο εύκολα, αφού μέσα στον στόμφο και τις κάποιες πομπώδεις εκτελέσεις ξεχώρισα εύκολα την μετρημένη ευλογία της φωνής του ξανθού άγγελου στην εκτέλεση που έχω ακούσει πάμπολλες φορές ... ωστόσο, μου άρεσε πολύ και η 6η ...

Σπύρο μου,το λέω με λίγη ντροπή αλλά εγώ δεν έχω ιδέα ποιες είναι οι ερμηνεύτριες και το έργο το ξέρω ελάχιστα.
Αλλά μου αρέσουν κι εμένα τέτοια τεστ και δεν μπόρεσα να αντισταθώ.
 
μα τι λες ; κανείς δεν γνωρίζει όλες τις εκτελέσεις ... απλά, επειδή το συγκεκριμένο έργο, -δηλ. τα τελευταία 4 τραγούδια του Ρ. Στράους-, είναι από τα αγαπημένα μου, κατέχω χρόνια και ακούω την εκτέλεση που ανέφερα ... οπότε ήταν εύκολο να την ξεχωρίσω ... άλλωστε η φωνή της Σβάρτσκοπφ ξεχωρίζει μέσα σε χίλιες, αφού πρόκειται και για μια από τις 5 καλύτερες σοπράνο όλων των εποχών .... ήταν και μια πανέμορφη γυναίκα, εξ ου και το ''άγγελος'' που την συνόδευε ...
elisabeth-schwarzkopf-resize-2.jpg
 
τα τελευταία 4 τραγούδια του Ρ. Στράους-, είναι από τα αγαπημένα μου, κατέχω χρόνια και ακούω την εκτέλεση που ανέφερα ... οπότε ήταν εύκολο να την ξεχωρίσω

Ήμουν σίγουρος ότι έτσι θα γινόταν αλλά εσύ είσαι ειδική περίπτωση
:smile:
 
Λοιπόν, Διονύση, κατέβασα τα δείγματα και τα έβαλα να τα ακούσει η γυναίκα μου από τα ηχεία του συστήματος, όχι του υπολογιστή! Τα άκουσε όλα δύο φορές. Μου είπε ότι διέκρινε στις εκτελέσεις, σε άλλες περισσότερο σε άλλες λιγότερο, οργή, πάθος, θλίψη και προέκρινε τα 2, και 5. Εμένα, στον ανεκπαίδευτο στο είδος, μου άρεσαν μάλλον τα 3 και 6.
Περιμένω με ενδιαφέρον, την ιστορία πίσω από κάθε κομμάτι και την προσέγγιση του κάθε ενορχηστρωτή/ερμηνευτή...
 
Χμμμ κλέβουμε λίγο... Ενα ειπε να διαλεξουμε ο σκακινεν...Αλλιως μετά το 2 θα έβαζα και εγω το 7 και το 6. Αλλα μένω στο 2 σαν μόνη επιλογή.
 
2 (6)
(Κι εγώ όπως ο Γρηγόρης τα κατέβασα και τα άκουσα στο σύστημα. )
 
απο το pc και στα γρηγορα συν το ανεκπαιδευτο αυτι
κανονικα δεν θα επρεπε να εκφερω γνωμη
αλλα για το ενδιαφερον της υποθεσης: 3-7-1 με σειρα γουστου
ισως αλλη ωρα να επελεγα κατι αλλο
 
Σήμερα το βράδυ θα έχουμε αποκαλυπτήρια με τη σύνοψη των προτιμήσεων.
 
Last edited:
Οι εξαιρετικές φωνές που ακούσαμε ανήκουν στις παρακάτω Κυρίες:

1 - Isokoski, Berlin Radio Symphony, Janowski (Ondine, 2002)
2 - Fleming, Houston Symphony, Eschenbach (RCA, 1995)
3 - Norman, Gewandhausorchester Leipzig, Masur (Phillips, 1982)
4 - Schwarzkopf, Berlin Radio Symphony Orchestra, Szell (EMI, 1965)
5 - Auger, Wiener Philharmoniker, Previn (Telarc, 1989)
6 - Janowitz, Berliner Philharmoniker, Karajan (DG, 1973)
7 - Studer, Staatskapelle Dresden, Sinopoli (DG, 1993)

Isokoski.jpg
Fleming.jpg
Norman.jpg
Schwarzkopf.jpg

Auger.jpg
Janowitz.jpg
Studer.jpg
 
Οι προτιμήσεις κατανεμήθηκαν ως εξής:

2 (7) Cicadelic Ranger
2 (6) sokmav
2 (5) Ευγενία
3 (6 ) grio
3 (6) Κώστας Ζαγγογιάννης
3 (7) ecodrifter

Ο αγαπητός μου Σπύρος (Δημοκηδής) ως αναμενόταν έπαιζε...γνωρίζοντας τα φύλλα της τράπουλας οπότε δεν θεωρείται blind η επιλογή του, Schwarzkopf (4).
Οι δικές μου προτιμήσεις στο έργο (επίσης όχι blind) είναι η Jessye Norman (3) και μετά η Cheryl Studer (7).

Έχουμε λοιπόν:
Fleming και Norman από 3 πρώτες προτιμήσεις
Janowitz 3 δεύτερες επιλογές
Studer 2 δεύτερες επιλογές
Auger 1 δεύτερη επιλογή
 
Περιμένω με ενδιαφέρον, την ιστορία πίσω από κάθε κομμάτι και την προσέγγιση του κάθε ενορχηστρωτή/ερμηνευτή...

Πρόκειται για μελοποιημένα ποιήματα (ένα του Joseph von Eichendorff και τρία του Hermann Hesse) τα οποία ο Strauss συνέθεσε σε ηλικία 84 ετών, ένα χρόνο περίπου πριν το θάνατό του, έχοντας συνειδητοποιήσει ότι το τέλος πλησιάζει. Είναι έργο που κάποια στιγμή πρέπει να προστεθεί στις Παρουσιάσεις μας. Πληροφορίες υπάρχουν ενδεικτικά εδώ, εδώ κι εδώ.

Εκτός όμως από την ιστορία του έργου υπάρχει και ιστορία που κρύβεται πίσω από κάποιες ηχογραφήσεις.
Απευθύνομαι λοιπόν στα μουσικόφιλα και χαϊεντάδικα αυτιά:

παρατηρήσατε κάτι περίεργο σε κάποια ή σε κάποιο από τα αποσπάσματα;
 
Last edited: