http://www.youtube.com/watch?v=2C7dATydtIA#feature=player_embedded&
Με την λέξη ‛bullying’ εννοούμε τον εκφοβισμό, τα προσβλητικά λόγια, τις απειλές, το κοινώς λεγόμενο ‛νταηλίκι’ (λεκτικό ή σωματικό) που γίνεται μεταξύ κυρίως των εφήβων, από τους ‛νταήδες’ (bullies) σε αδύναμα άτομα.
Ο εκφοβισμός, είναι σαφώς καταδικαστέος, πλην όμως δεν αποτελεί κάτι το καινούργιο. Όλοι έχουμε πάει σχολείο και ξέρουμε. Ένας έφηβος μπορεί να γίνει θύμα ‛bullying’, γιατί είναι χοντρός, γιατί περπατάει περίεργα, γιατί έχει κάποια αναπηρία, γιατί έχει κάποια δυσκολία στην ομιλία, γιατί φοράει γυαλιά, γιατί δεν φοράει trendy ρούχα, γιατί είναι ‛σπασίκλας’, γιατί είναι ομοφυλόφιλος/η, γιατί είναι από άλλη περιοχή ή άλλη χώρα, γιατί είναι άλλη ομάδα κλπ κλπ
Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι οι συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού είναι σοβαρές τόσο από την πλευρά του θύματος όσο και από την πλευρά του δράστη. Όσον αφορά τα θύματα, αντιμετωπίζουν μία σειρά από ψυχολογικές δυσκολίες όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση, συναισθήματα μοναξιάς, ψυχοσωματικά συμπτώματα, αυτοκτονικό ιδεασμό, κατάθλιψη, προβλήματα υγείας κ.α. Επιπλέον, φαίνεται ότι αυτές οι δυσκολίες παραμένουν στον χρόνο τόσο κατά την διάρκεια της σχολικής φοίτησης όσο και στα πρώτα χρόνια της ενήλικης ζωής και οδηγούν σε σοβαρές δυσκολίες προσαρμογής. Επιπρόσθετα, ο σχολικός εκφοβισμός έχει συνδεθεί και με αυξημένο αριθμό απουσιών, πρόωρο τερματισμό της φοίτησης, σχολική άρνηση, χαμηλή επίδοση. Από την πλευρά των δραστών, φαίνεται από έρευνες ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, δεν αντλούν ικανοποίηση από την ζωής τους και κάνουν κατάχρηση αλκοόλ.
Τα παραπάνω καθιστούν άμεση και επιτακτική την ανάγκη για αντιμετώπιση τέτοιου είδους φαινομένων. Η ανάγκη αυτή καθίσταται ακόμα περισσότερο επιτακτική αν αναλογιστούμε ότι οι συναισθηματικές δυσκολίες που προαναφέραμε δεν γίνονται πάντα εμφανείς και πολύ συχνά τα θύματα δεν αποκαλύπτουν τον εκφοβισμό επειδή φοβούνται αντίποινα. Η βούληση και η προσέγγιση που θα είχαν ως στόχο όχι μόνο τους δράστες και τα θύματα άλλα συνολικά την μη αποδοχή φαινομένων βίας στο χώρο του σχολείου θα συνέβαλε σημαντική στην αντιμετώπιση του φαινομένου.
πηγή: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/2389
Με την λέξη ‛bullying’ εννοούμε τον εκφοβισμό, τα προσβλητικά λόγια, τις απειλές, το κοινώς λεγόμενο ‛νταηλίκι’ (λεκτικό ή σωματικό) που γίνεται μεταξύ κυρίως των εφήβων, από τους ‛νταήδες’ (bullies) σε αδύναμα άτομα.
Ο εκφοβισμός, είναι σαφώς καταδικαστέος, πλην όμως δεν αποτελεί κάτι το καινούργιο. Όλοι έχουμε πάει σχολείο και ξέρουμε. Ένας έφηβος μπορεί να γίνει θύμα ‛bullying’, γιατί είναι χοντρός, γιατί περπατάει περίεργα, γιατί έχει κάποια αναπηρία, γιατί έχει κάποια δυσκολία στην ομιλία, γιατί φοράει γυαλιά, γιατί δεν φοράει trendy ρούχα, γιατί είναι ‛σπασίκλας’, γιατί είναι ομοφυλόφιλος/η, γιατί είναι από άλλη περιοχή ή άλλη χώρα, γιατί είναι άλλη ομάδα κλπ κλπ
Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι οι συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού είναι σοβαρές τόσο από την πλευρά του θύματος όσο και από την πλευρά του δράστη. Όσον αφορά τα θύματα, αντιμετωπίζουν μία σειρά από ψυχολογικές δυσκολίες όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση, συναισθήματα μοναξιάς, ψυχοσωματικά συμπτώματα, αυτοκτονικό ιδεασμό, κατάθλιψη, προβλήματα υγείας κ.α. Επιπλέον, φαίνεται ότι αυτές οι δυσκολίες παραμένουν στον χρόνο τόσο κατά την διάρκεια της σχολικής φοίτησης όσο και στα πρώτα χρόνια της ενήλικης ζωής και οδηγούν σε σοβαρές δυσκολίες προσαρμογής. Επιπρόσθετα, ο σχολικός εκφοβισμός έχει συνδεθεί και με αυξημένο αριθμό απουσιών, πρόωρο τερματισμό της φοίτησης, σχολική άρνηση, χαμηλή επίδοση. Από την πλευρά των δραστών, φαίνεται από έρευνες ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, δεν αντλούν ικανοποίηση από την ζωής τους και κάνουν κατάχρηση αλκοόλ.
Τα παραπάνω καθιστούν άμεση και επιτακτική την ανάγκη για αντιμετώπιση τέτοιου είδους φαινομένων. Η ανάγκη αυτή καθίσταται ακόμα περισσότερο επιτακτική αν αναλογιστούμε ότι οι συναισθηματικές δυσκολίες που προαναφέραμε δεν γίνονται πάντα εμφανείς και πολύ συχνά τα θύματα δεν αποκαλύπτουν τον εκφοβισμό επειδή φοβούνται αντίποινα. Η βούληση και η προσέγγιση που θα είχαν ως στόχο όχι μόνο τους δράστες και τα θύματα άλλα συνολικά την μη αποδοχή φαινομένων βίας στο χώρο του σχολείου θα συνέβαλε σημαντική στην αντιμετώπιση του φαινομένου.
πηγή: http://blogs.sch.gr/stratilio/archives/2389