Car speakers για ηχεία σπιτιού.....γίνεται???

alpha

New member
4 May 2007
62
Άλιμος
Καλησπέρα,

Θα ήθελα να ρωτήσω τι διαφορά έχουν τα ηχεία του αυτοκινήτου σε σχέση με αυτά που χρησιμοποιούνται στα ηχεία στου σπιτιού και αν καταπόσον θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τέτοια χρήση.

Η απορία προέκυψε επιδή διαπίστωσα οτι τα ηχεία του αυτοκινήτου είναι θα έλεγα υπερβολικά πιο φτηνά από woofer που χρησιμοποιούνται σε "οικιακά" ηχεία ενώ διαθέτουν τουλάχιστον στα χαρτιά εντυπωσιακά χαρακτηριστικά και χρησιμοποιούν πολύ "εξωτικά" υλικά (βλέπε θόλους τιτανίου, kevlar μίκα μαργαριταριών και άλλα χίλια δυο..).

Υ.Γ είμαι άσχετος:damnyou: απαντήστε με επιείκια...
 
Φίλε ALPHA,

Η κύρια διαφορά των μονάδων για home με car είναι κατ' αρχήν η εμπέδηση στα πρώτα συνύθως 8 Ohm έναντι 4 ή και 2 Ohm στα δεύτερα.

Επίσης ο σχεδιασμός των ηχητικών συστημάτων ενός αυτοκινήτου γίνεται για μικρούς χώρους, με μικρές καμπίνες, με μικρούς ενισχυτές. Στα οικιακά συστήματα τα μεγέθη είναι μεγαλύτερα.

Έχω ένα project αφημένο στη μέση (ένα συστηματάκι από car σε έκδωση για home) αν ποτέ το τελιώσω θα γράψω εντυπώσεις. Αν και κάτι μου λέει από τώρα ότι αν παίξει καλά θα παίξει μόνο σε μικρούς χώρους.
 
Καταρχάς ευχαριστώ για την απάντηση,

Όσον αφορά την εμπέδηση αυτό έχει κάποια άμεση ανταπόκριση με την ένταση ή την απόδοση του ηχείου?

Είχα την εντύπωση πως απλά θα χρειαζόταν ένας ενισχυτής που θα μπορούσε να οδηγίσει ηχεία των 4 Ohm και απο ότι είδα (τουλάχιστον δικάναλοι - δεν ξέρω για AV 5.1 7.1 κτλ ) έχουν αυτή την δυνατότητα.

Έπειτα όσον αφορά τους μικρούς χώρους και τις μικρές καμπίνες, όταν δύο ηχεία ένα για αυτοκίνητο και ένα για σπίτι αποδίδουν λέμε 50 Watt τουλάχιστον στην ένταση νομίζω δεν μπορούν να έχουν διαφορά και η μικρή καμπίνα είναι κάτι που μπορεί να ληφθεί υπ' όψιν σχεδιαστικά και ίσως να εξυπηρετεί κιόλας...(το θέμα βέβαια είναι ότι δεν υπάρχουν ανάλογα προγράμματα για τον σχεδιασμό της καμπίνας)

οπότε αν δεν κάνω λάθος το θέμα βρίσκεται στην ποιότητα...

Και κάτι τελευταίο...τι διαφορά έχουν τα subwoofers από τα woofers (μην μου πείτε για τα Hz που παίζουν)...εννοώ θεωριτικά σε ένα ηχείο τριών δρόμων θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ενα μικρό (10"-12") sub για τις χαμηλές (μέχρι 800hz) . Ρωτάω επιδή βλέπω αφενός πως δεν υπάρχουν μεγάλα woofer αυτοκινήτου (μέχρι 6.5" τα περισσότερα) και αφετέρου επιδή πολά sub ανεβαίνουν σε συχνότητες μεχρι 3KHz...

Μάλλον σας κούρασα..:angel:
 
Καταρχάς ευχαριστώ για την απάντηση,

Όσον αφορά την εμπέδηση αυτό έχει κάποια άμεση ανταπόκριση με την ένταση ή την απόδοση του ηχείου?
Έχει άμεση σχέση με την οδήγηση (τί ενισχυτη θα χρειαστεί)
Είχα την εντύπωση πως απλά θα χρειαζόταν ένας ενισχυτής που θα μπορούσε να οδηγίσει ηχεία των 4 Ohm και απο ότι είδα (τουλάχιστον δικάναλοι - δεν ξέρω για AV 5.1 7.1 κτλ ) έχουν αυτή την δυνατότητα. Τα 4 Ohm ήταν για τη μονάδα (μεγάφωνο) το ηχείο μεγάφωνα-κουτί-cross θα κατέβαινε πολύ χαμηλότερα

Έπειτα όσον αφορά τους μικρούς χώρους και τις μικρές καμπίνες, όταν δύο ηχεία ένα για αυτοκίνητο και ένα για σπίτι αποδίδουν λέμε 50 Watt Τα ηλεκτρικά σίδερα μετριούνται σε Watt (όσο πιο πολλά τόσο καλύτερο σιδέρωμα) η ένταση μετριέται σε dbτουλάχιστον στην ένταση νομίζω δεν μπορούν να έχουν διαφορά και η μικρή καμπίνα είναι κάτι που μπορεί να ληφθεί υπ' όψιν σχεδιαστικά και ίσως να εξυπηρετεί κιόλας...
Η ένδειξη ηλεκτρικής ισχύος Watt δεν είναι σε καμία περίπτωση αντιπροσοπευτική ούτε για την πιστότητα ούτε για την ένταση
(το θέμα βέβαια είναι ότι δεν υπάρχουν ανάλογα προγράμματα για τον σχεδιασμό της καμπίνας) Κι όμως υπάρχουν πολλά , αν δεν απαντήσει κανείς ειδικός εδώ, μπορείς να στείλεις ένα πμ στον Μορφέα, ή στον Τζωρτζάκη και θα σε κατατοπίσουν άμεσα

οπότε αν δεν κάνω λάθος το θέμα βρίσκεται στην ποιότητα...
Στις προδιαγραφές κατασκευής και χρήσης η ποιότητα είναι κάτι σχετικό
Και κάτι τελευταίο...τι διαφορά έχουν τα subwoofers από τα woofers (μην μου πείτε για τα Hz που παίζουν)...
Η διαφορά είναι στον τρόπο κατασκευής έχουν διαφορετικό οφέλειμο συχνοτικό εύρος. Δηλαδή κάθε μονάδα είναι κατασκευασμένη για να παίζει από έως κάποια Ηz. Για αυτό και χωρίζουμε της μονάδες σε subwoofer, woofer, midrange, tweeter, super tweeter, fullrange κλπ βάση της κατασκευής τους
εννοώ θεωριτικά σε ένα ηχείο τριών δρόμων θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ενα μικρό (10"-12") sub για τις χαμηλές (μέχρι 800hz) . Ρωτάω επιδή βλέπω αφενός πως δεν υπάρχουν μεγάλα woofer αυτοκινήτου (μέχρι 6.5" τα περισσότερα) και αφετέρου επιδή πολά sub ανεβαίνουν σε συχνότητες μεχρι 3KHz...

Μάλλον σας κούρασα..:angel:

Στο τέλος που αναφέρεσε σε συχνοτικές περιοχές μάλλον μπερδεύεις λίγο τις συχνοτικές περιοχές ένα υπογούφερ δεν θα έπρεπε να αναιβένει σε καμία περίπτωση τους 90-120 κύκλους
 
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση...με κατατόπισες αρκετά...

Στο τέλος που αναφέρομαι στα sub δεν μπερδέυομαι και αυτός είναι και ο λόγος που το ανέφερα αφού σχεδόν όλα τα sub για τα αυτοκίνητα έχουν απόκριση μέχρι τουλάχιστον 500-600 κύκλους. Παρακάτω είναι κάποια που έχουν αποκρίσεις έως το 1KHz

dragiotis.gr/store/product_info.php?id=540&cpid=52&ccid=12&t=12-
dragiotis.gr/store/product_info.php?id=359&cpid=41&ccid=12&t=12-
megamarket.gr/pioneertssw124d-p-8590.html?page=2
 
λοιπον φιλε μου alpha θα σου τα πω λιγο πιο απλα.
με τα μιντρειντζ και τα τουιτερ περα απο τη δυσκολια οδηγησης δεν υπαρχη προβλημα.

στα γουφερ και στα υπογουφερ ομως υπαρχη προβλημα.
συνηθως η αποκριση που αναφερη ο κατασκευαστης του μεγαφωνου ειναι μεσα στο χωρο του αυτοκινητου και οταν το ιδιο μεγαφωνο τοποθετηθη σε ενα σπιτι το μπασο του ειναι ανυπαρκτο.

εδω μπαινη στο παιχνιδι και το κουτι.

μπορη ο κατασκευαστης να λεει οτι χρειαζεται 30 λιτρα κουτι και το ιδιο μεγαφωνο να παιζη σε σπιτι αλλα με κουτι 80 η 100 λιτρα.

μπορη να μην παιζη και καθολου.

παντως τα μικρα κουτια που βλεπεις ειναι υπολογισμενα για το χωρο του αυτοκινητου.

ενα προγραμμα που μπορη να σε βοηθηση να ξεχωρισης ποια κανουν
ειναι το winisd.

ψαξε στο google κατεβασε το και αρχισε να παιζης(δωρεαν ειναι).

τελος στην ερωτηση για να χρησιμοποιησεις sub για γουφερ σε τριδρομο μπορη στα χαρακτηριστικα του να ανεβαινη μεχρι 3khz αλλα θα ακουγεται χαλια.
 
Απάντηση: Re: Car speakers για ηχεία σπιτιού.....γίνεται???

Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση...με κατατόπισες αρκετά...

Στο τέλος που αναφέρομαι στα sub δεν μπερδέυομαι και αυτός είναι και ο λόγος που το ανέφερα αφού σχεδόν όλα τα sub για τα αυτοκίνητα έχουν απόκριση μέχρι τουλάχιστον 500-600 κύκλους. Παρακάτω είναι κάποια που έχουν αποκρίσεις έως το 1KHz

dragiotis.gr/store/product_info.php?id=540&cpid=52&ccid=12&t=12-
dragiotis.gr/store/product_info.php?id=359&cpid=41&ccid=12&t=12-
megamarket.gr/pioneertssw124d-p-8590.html?page=2

Δηλαδή φίλτρο (κροσσόβερ) δεν χρησιμοποιούμε στα sub;

Άλλο πράγμα η απόκριση που έχει ένα μεγάφωνο από την μάνα του και άλλο πράγμα η χρήση του σαν σαμπ και η απόκριση που επιθυμούμε εμείς να του δώσουμε για να πετύχουμε τον στόχο μας που είναι η καλή αναπαραγωγή του φάσματος χαμηλά.

Και κατά περίπτωση ένα σαμπ μπορεί να αποκόπτεται από 35Ηz έως και μία-μιάμιση οκτάβα παραπάνω το πολύ. Στην περίπτωση των δύο σαμπ η συχνότητα αποκοπής μπορεί να ξεπεράσει και τα 100 ή 150Ηz αλλά μέχρι εκεί κοντά.

Ο λόγος που δεν χρησιμοποιούμε σαμπ για τις μεσαίες είναι γιατί αυτά τα μεγάφωνα δεν φτιάχνονται για μεσαίες συχνότητες άσχετα αν έχουν απόκριση μέχρι εκεί. Με τι παραμόρφωση όμως; Αυτό δεν το λένε οι εταιρίες γιατί βασικά είναι γνωστό σε όλους και δεν ενδιαφέρει.

Δοκίμασε αν θέλεις για να σου φύγει το μεράκι. Αν αποζητάς αυτό που λέμε "ήχο κλαμπ" μπορεί και να σου αρέσει αλλά είναι εντελώς άσχετο με το hi fi
 
Last edited:
Να εξηγηθώ...

Λόγω του οτι δεν γνωρίζω πολλά πράγματα, ειδικά τεχνικές λεπτομέρειες αλλά παράλληλα θα με ενδιέφερε πολύ να φτιάξω κάποια ηχεία κυρίως για την ενασχόληση αλλά και για να μάθω ψάχνοντας και διαβάζοντας μου φάνηκε εκ πρώτης όψεως βολική μία λύση με ηχεία αυτοκινήτου με ένα setup του στυλ ηχεία τριών δρόμων χρησιμοποιόντας κάποια component ηχεία για midranges και tweeters αφού έρχονται μαζί με τα crossover που μου φανηκε βολικό, και χρησιμοποιώντας για woofers κάποια subwoofers αφού έιδα πως κάποια απο αυτά είχαν την δυνατότητα να ανέβουν σε ψιλές συχνότητες και φαντάστηκα οτι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν κατ´αυτόν τον τροπο....

Βέβαια αυτή την στιγμή καταλαβαίνω πως υπάρχουν τουλάχιστον δυο προβλήματα:
1)τα 4Ohm της εμπέδησης
2)τα sub δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν woofers

οπότε αφήνοντας τα ηχεία του αυτοκινήτου για το αυτοκίνητο θα ήθελα να μου προτείνεται καμιά φτηνή (4 woofers +2 tweeters ~ 250Euro) μάρκα με μεγάφωνα για οικιακή χρήση όσο εγώ θα διαβάζω για τα crossover(δεν το γλυτώνω τελικα)
 
Τα γουφεράκια σε τι ιντσες τα βλέπεις ..?
Και σε πόσα τετραγωνικά θα παίξουν ..?
(ζητώ συγγνώμη αν τα εχεις αναφέρει αυτά , γιατί δέν έχω διαβάσει ολο το thread )
 
Αυτό ακριβώς είναι το θέμα.. εγώ με τις γνώσεις που έχω δεν είμαι σε θέση να φτιάξ x-over που να συνεργάζονται άρτια με τα ηχεία (ή τουλάχιστον αν συμβεί θα είναι και θέμα τύχης) και γι αυτόν τον λόγο ρώτησα και για τα ηχεία του αυτοκινήτου αφού κυκλοφορούν λύσεις που έρχονται μαζί με τα crossover σαν σετ και φαντάζομαι οτι θα ταιριάζουν καλύτερα...
Επίσης αυτός είναι και ο λόγος που ρώτησα για φτηνά woofer-tweeter κτλ. αφού θα είναι τα πρώτα ηχεία που θα φτιάξω και σίγουρα μεν θα μάθω πολλά πράγματα αλλά περισσότερο θα έχει την μορφή πειραματισμού και είναι πολύ πιθανό το τελικό αποτέλεσμα να μην είναι και πολύ καλό..
 
Ο χώρος σου είναι μικρός και θα σου πρότεινα για την πρώτη σου κατασκευή δίδρομα ηχεία βάσης για πολλούς λόγους.

- Μικρότερο μέγεθος ευκολότερη κατασκευή
- Μικρότερο ρίσκο από πλευράς κόστους
- Μπορείς στα ίδια χρήματα να πάρεις καλύτερες μονάδες
- Ευκολότερο και φθηνότερο cross

Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το πρώτο σου δίδρομο να παίζει καλύτερα από το πρώτο σου τρίδρομο
 
Θα παίξουν σε 16 τετραγωνικά οπότε για 8" μάλλον

Για 16 τετ. μπορείς να πας και σε 6,5".

Επίσης ακολούθησε τους εξής 2 κανόνες:

1. Ξέχνα τα 3δρομα
2. Βλέπε Κανόνα 1 !!!!

Ο λόγος που στο λένε όλοι αυτό, είναι πως με τα ίδια χρήματα θα πρέπει να αγοράσεις περισσότερα μεγάφωνα.
Ασε, που η σχεδίαση του cross είναι πολύ δυσκολότερη.

Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχουν πάρα πολύ καλά 2δρομα ηχεία στην αγορά.

Επίσης, οι απαιτήσεις, αλλά και το αγοραστικό κοινό του αυτοκινήτου είναι διαφορετικές.
Και πίστεψέ με, όταν αναζητήσεις σοβαρές μονάδες για αυτοκίνητο, θα αλλάξεις γνώμη για τις τιμές τους, και κυρίως για τις τιμές των crossover τους.
 
Η γνώμη μου είναι να πάρεις κάτι σε κιτ, αν θες να κατασκευάσεις κάτι με τα χέρια σου (για αρχή όπως λες).
Άσε τα μεγάφωνα αυτοκίνητου για τα αυτοκίνητα ,υπάρχουν τόσα πολλά και καλά μεγάφωνα για οικιακά συστήματα.
Γιατί κόστος μιλάμε ότι θα διαθέσεις ?
 
Καταρχάς ευχαριστώ για τις απαντήσεις....
Αυτό που έχω να πώ είναι ότι γενικά συμφωνώ με τις απόψεις σας και τις βρίσκω απόλυτα λογικές και προς τα εκεί κατευθείνομαι και εγώ.

Δηλαδή όσον αφορά το δίδρομο αντί για τρίδρομο και με 6,5" woofer, απλά επιδή θέλλω οποσδήποτε να είναι δαπέδου και όχι βάσης θα προτιμούσα (αν και ανεβάζει το κόστος) 2 woofer 6,5" + tweeter στο κάθε ηχείο...

Από εκεί και πέρα θοδωρή το να πάρω κάτι σε κιτ δεν το θέλω γιατί μετά μένει μόνο η συναρμολόγηση που στην τελική δεν σου προσφέρει και κάτι ουσιόδες....Έτσι κι αλλιώς αν αυτό που φτιάξω δεν είναι καλό απλά θα το ξαναφτιάξω!!!(σε δουλειά να βρισκόμαστε;) ) οι καμπίνες περισσότερο ο κόπος είναι παρά τα λεφτά και τα crossover μπορεί και να παίρνουν απλά μετατροπή.
 
Λοιπόν Αλφα:

Για να μην παιδεύεσαι και ξοδεύεσαι άσκοπα με κίνδυνο να απογοητευτείς και να τα παρατήσεις, αλλά και για να έχεις άριστα αποτελέσματα από την αρχή, θα σου πρότεινα κάτι τέτοιο: http://www.diyaudio.gr/basicbass_gr.htm που τα φτιάχνει ο φίλος μας ο Μανώλης.

Είναι μακράν καλύτερα από οτιδήποτε μπορείς να φτιάξεις με μεγάφωνα αυτοκινήτου στην τιμή που ενδιαφέρεσαι.

Μην σε ξενίζει το ένα γούφερ. Το συγκεκριμένο φτάνει και παραφτάνει αν "κουρδιστεί" σωστά -και εδώ είναι όλη η ιστορία- για να σου δώσει τα μπάσα που ονειρεύεσαι. Για την τιμή του δε, είναι σαν να κλέβεις εκκλησία.

Το συγκεκριμένο ηχείο το έχω ακούσει αρκετά και το εκτιμώ ...αρκετώτερα!

Αν θέλεις αναβάθμιση στο μέλλον μπορείς να προσθέσεις άλλα δύο τέτοια γούφερ, ηχείο δαπέδου πια, και να γίνει πανικός. Ο Μανώλης διαθέτει έτοιμα μονταρισμένα κουτιά. Μπορείς επίσης να πας και στο μεγαλύτερο μοντέλο με 8" γούφερ. Αυτές οι δύο λύσεις υπερκαλύπτουν τον χώρο σου χαλαρά!

Τα κροσσόβερ είναι μία ολόκληρη επιστήμη, χωρίς υπερβολή!
Θα σου πάρει χρόνια να τα μελετήσεις και να τα εφαρμόσεις με επιτυχία ξέροντας τι ακριβώς κάνεις και όχι στην τύχη και ότι σου κάτσει. Θα χρειαστείς και εξελιγμένα εργαλεία μετρητικά και χώρο για ακουστικές μετρήσεις κλπ.....

Πολύ από εμάς παιδευτήκαμε χρόνια με αυτά. Κάποια στιγμή φτιάξαμε μονάχοι μας και κάποια "καλά" ηχεία αλλά πάντα κάτι δεν πήγαινε καλά, πάντα κάτι μας έλλειπε. Εγώ τα παράτησα πλέον γιατί κουράστηκα και δεν έφτασα τελικά πουθενά μόνος μου. Τελικά έτοιμη λύση (κιτ) δουλεύω κι εγώ.

Ξεκίνα από κάτι σίγουρο και μελέτησέ το αν θέλεις παρά να προσπαθείς να ανακαλύψεις τον τροχό. Τον έχουν ανακαλύψει ήδη άλλοι....

Υπάρχουν και άλλες προτάσεις στο διαδίκτυο και εδώ μέσα στο φόρουμ....

Ξεκίνα από τα σίγουρα και έτσι θα μάθεις περισσότερα και θα σου κοστίσει και φτηνότερα.

συγνώμη για την φλυαρία αλλά μακάρι να ήξερα νωρίτερα και να μην παιδευόμουν!:antlers:
-bye-