CRT demystified: Τί είδε ένα σπεκτρόμετρο...

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,427
Terra
Αυτός ο αγαπημένος σύντροφος από τα παλιά, ο καθοδικός σωλήνας, παρότι εμπορικά έχει ακολουθήσει τον δρόμο των δεινοσαύρων εδώ και καιρό, εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να μπλέκεται πολλές φορές σε συγκριτικές συζητήσεις και να αποτελεί το μέτρο αναφοράς για αρκετούς. Και πώς να μη συμβαίνει κάτι τέτοιο όταν, αφενός μεν η εγκατεστημένη βάση συσκευών παραμένει ακόμα μεγάλη αφετέρου δε, του έχουν απομείνει ακόμα δύο τομείς, όπου δεν έχουν καταφέρει οι σύγχρονοι ανταγωνιστές του να τον ξεπεράσουν: το απόλυτο μαύρο χωρίς απώλειες στην περιγραφή της κλίμακας του γκρι και η καθαρότητα της κίνησης με σήματα 50/60i...

Αν και οι περισσότεροι από εμάς έχουμε εμπεδώσει αρκούντως τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας και έχουμε μια εικόνα ως προς το πώς παίζουν πλάι σε μια σύγχρονη Plasma ή LCD σε φωτεινό και σκοτεινό περιβάλλον, δεν είχαμε ποτέ την ευκαιρία να ποσοτικοποιήσουμε αντικειμενικά και με ακρίβεια αυτές τις διαφορές, καθώς τα review της εποχής των καθοδικών δεν ασχολούνταν με ή έστω δεν δημοσίευαν μετρήσεις στον βαθμό που αυτό συμβαίνει σήμερα.

Οπότε, όπως καταλαβαίνετε, μόλις βρέθηκα με ένα δανεικό σπεκτρόμετρο στα χέρια (special thanks to petasis) η πειρασμός του να πάρω ένα σετ μετρήσεων από μια CRT ήταν κάτι παραπάνω από μεγάλος. Τα αποτελέσματα, ηταν λίγο-πολύ αναμενόμενα, αν και είχαμε και μερικές αναπάντεχες εκπλήξεις...

Το πειραματόζωο που επιλέχτηκε ήταν το πιο εύκολα προσβάσιμο: μια Sony KV-29CL10 που αποτελεί μόνιμο κάτοικο του σαλονιού των γονιών μου.

KV29CL10E.jpg

Πρόκειται για το βασικό μοντέλο της Sony της περιόδου 2004-2005, με τελευταίας γενιάς καθοδικό FD Trinitron 4:3, στάνταρ ανάλυσης, πλεκτής σάρωσης και 50Hz. Την στιγμή της μέτρησης, είχε 15.156 ώρες λειτουργίας στην πλάτη. Ως πηγή χρησιμοποιήθηκε το DVD-Recorder της Samsung DVD-HR773, με σύνδεση SCART RGB 576i. Τα αναγκαία patterns βρέθηκαν στον δίσκο Peter Finzel PAL-DVD S.E.

Αφού λοιπόν η τηλεόραση αφέθηκε τουλάχιστον μισή ώρα σε λειτουργία, ώστε να σταθεροποιηθεί ο καθοδικός και το Calman ρυθμίστηκε για D65-PAL, το Colormunki Design πήρε τη θέση του στο κέντρο της οθόνης και άρχισε να δίνει τα πρώτα δεδομένα.

Η συγκεκριμένη τηλεόραση, διαθέτει τρεις προρρυθμίσεις εικόνας: Ζωντανή, Ταινία και Προσωπική. Η "Ζωντανή", έδωσε τα χειρότερα αποτελέσματα, με μέσο ΔΕ ~42 στην κλίμακα του γκρι και γενικότερα εικόνα κουκουρούκου, αλλά και την υψηλότερη φωτεινότητα, καταγράφοντας το αναπάντεχο και εντυπωσιακό νούμερο των 327 (!) cd/m² σε παράθυρο και 128 cd/m² σε full field...

GS-1.jpg


Color--1.jpg

H προρρύθμιση "Ταινία", έδωσε μεν καλύτερα αποτελέσματα, αλλά και πάλι με μεγάλη απόσταση από το ιδανικό (μέσο ΔΕ ~27 στην κλίμακα του γκρι).

GS-2.jpg


Color--2.jpg

Τα βασικά μειονεκτήματα αυτής της προρρύθμισης, πέρα από το γενικότερο θεματάκι με την ισορροπία της κλίμακας του γκρι, είναι το κλειδωμένο, αυξημένο επίπεδο μαύρου (0,02 cd/m2) και το φωτεινό gamma στις σκοτεινές αποχρώσεις. Με την προκαθορισμένη τιμή αντίθεσης το φως μετρήθηκε στα 173 cd/m², ενώ η μέγιστη ικανότητα ήταν 257 cd/m².

Η προρρύθμιση "Προσωπική" έδωσε παρεμφερές μέσο ΔΕ με την "Ταινία", χωρίς ανέβασμα του μαύρου και με σκοτεινότερο gamma στις σκοτεινές αποχρώσεις. Η τιμή της αντίθεσης που είχαν επιλέξει οι κάτοχοι της τηλεόρασης για τον φωτισμό του χώρου τους, η οποία έτυχε να συμφωνεί και με την καρτέλα PLUGE, έδωσε 190 cd/m² (η μέγιστη ικανότητα ήταν ίδια με την "Ταινία", 257 cd/m²).

GS.jpg


Color-.jpg

Bλέποντας τις τραγικά ψυχρές (και αναπάντεχα κακές) επιδόσεις της συσκευής στην κλίμακα του γκρι (οι οποίες μου ήταν γνωστές και από την θέαση, αλλά δεν φανταζόμουν ότι η απόκλιση θα μετρούσε τέτοια τάξη μεγέθους), σκέφτηκα να πειραματιστώ λιγάκι ως προς το αν μπορούσα να βελτιώσω την κατάσταση. Μετά από λίγο σκάλισμα στο Service Menu της συσκευής, το αποτέλεσμα σύμφωνα με το Colormunki ήταν το ακόλουθο:

GSCAL.jpg


ColorCAL-.jpg

Η τηλεόραση, φυσικά και απέχει παρασάγγας από το να χαρακτηριστεί καλιμπραρισμένη, αλλά τουλάχιστον έχει έρθει σε σημαντικά καλύτερη κατάσταση από αυτή που βρισκόταν. Επέλεξα να κρατήσω το φως στα προηγούμενα σχετικά υψηλά επίπεδα, μιας και οι γονείς μου τη χρησιμοποιούν αποκλειστικά σε φωτεινό περιβάλλον (η απόσταση θέασης είναι πολύ μεγάλη για το μέγεθός της, κάνοντας τη θέαση με πλήρη συσκότιση μη πρακτική και κουραστική).

Όσον αφορά την αντίθεση της συσκευής, η native on/off είναι άπειρη: το φως μετρήθηκε στα 189 cd/m² σε παράθυρο, 122 cd/m² σε full field, ενώ το μαύρο, είναι απολύτως μηδενικό (πέρα του ότι είναι εκτός δυνατοτήτων οργάνου, σε απολύτως σκοτεινό δωμάτιο και αναπαραγωγή μαύρης καρτέλας, όση ώρα και να περιμένει κανείς να προσαρμοστούν τα μάτια του, είναι αδύνατον να διακριθεί οποιαδήποτε εκπομπή φωτός. Σε αναπαραγωγή καρτέλας γκρι 1%, το περιβάλλον μαύρο εξακολουθεί να διατηρείται, το blooming αρχίζει να κάνει την εμφάνιση του αισθητά από επίπεδα γκρι 30-40% και άνω). Η μέτρηση της αντίθεσης κατά πλήρες ANSI, έδωσε μία αναμενόμενη τιμή της τάξης του 88:1 (οι τιμές στη σκακιέρα είναι σε cd/m²)...

ANSI.jpg
 
Το συγκεκριμένο μπαουλάκι συντρόφευσε και μένα από αρχές 2004 μέχρι τέλη 2008.
Μετά παραδόθη στον αδελφό σαν β´τηλεόραση, και προ ενός έτους παρέδωσε πνεύμα.
Καλές αναμνήσεις...:a0210:
 
Μας έβαλες στην πρίζα συνονόματε με την γιαπωνέζα σου!!

Σηκώνω, λοιπόν, ευχαρίστως το γάντι (μόνο για γάντια είμαι για να σηκώνω....άτιμη μέση!!) και εντός των ημερών η κορεάτισσά μου θα σώσει την τιμή της Πελοποννήσου!!:Banane0:


(ένα gamma καλύτερο θέλω να γράψω και είμαι ευχαριστημένος!!)

:flipout:
 
Re: Απάντηση: CRT demystified: Τί είδε ένα σπεκτρόμετρο...

Μπράβο συνονόματε , πολύ χρήσιμες οι μετρήσεις και γενικότερα οι συγκρίσεις του χθες με το σήμερα.

Να 'σαι καλά, Γιάννη... -bye-

πσσσ ,blast from the past!! τελικά μόνο καλό μαύρο και κίνηση είχαν οι CRT :p

Για να δούμε τί θα μετρήσουν και οι Plasma/LCD μας στις 15.000+ ώρες... :p

Το συγκεκριμένο μπαουλάκι συντρόφευσε και μένα από αρχές 2004 μέχρι τέλη 2008.
Μετά παραδόθη στον αδελφό σαν β´τηλεόραση, και προ ενός έτους παρέδωσε πνεύμα.
Καλές αναμνήσεις...:a0210:

Kαλά μπαουλάκια έβγαζε η άτιμη, το μόνο κακό ήταν ότι οι φτηνές σειρές ήθελαν επειγόντως διόρθωση του λευκού, καθώς ήταν πολύ ψυχρές από το εργοστάσιο...

Μας έβαλες στην πρίζα συνονόματε με την γιαπωνέζα σου!!

Σηκώνω, λοιπόν, ευχαρίστως το γάντι (μόνο για γάντια είμαι για να σηκώνω....άτιμη μέση!!) και εντός των ημερών η κορεάτισσά μου θα σώσει την τιμή της Πελοποννήσου!!:Banane0:


(ένα gamma καλύτερο θέλω να γράψω και είμαι ευχαριστημένος!!)

:flipout:

Αναμένουμε... Για τη μορφή της καμπύλης gamma, υποψιάζομαι ή τα 189 cd/m² φωτεινότητας, ή το player, ή συνδυασμό και των δύο. Θα προσπαθήσω να ξαναμετρήσω κάποια στιγμή με άλλο player ή έστω με χαμήλωμα στα 100-120 cd/m²...


Τα 327 cd/m² μέγιστης φωτεινότητας από CRT με 15.162 ώρες στην πλάτη βλέπω δεν έκαναν εντύπωση σε κανέναν... :BDGBGDB55:
 
Ωραιο (vintage) θεματακι ... :SFGSFGSF:

Eχω μια SONY KV-21 C5D, η οποια δουλευει αοκνα απο το 1998.
Δεν εχω εξοπλισμο να κανω ολες αυτες τις μετρησεις (ουτε την καταρτιση) αλλα, οπως τονισαν οι προλαλησαντες,
η ΟΜΑΛΟΤΗΤΑ της κινησης και το ΒΑΘΥΤΑΤΟ μαυρο ειναι στοιχεια που ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ να μας κανουν νοσταλγους
ενος παρελθοντος που εχει σβησει οριστικα (τεχνολογια CRT). Eγω θα προσθετα και ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, αφου η KV-21
εχει φτασει να δουλευει σε θερμοκρασιες οπου ΕΓΩ ιδρωνα καθιστος πανω στον καναπε !!!! Δεν τολμω να υποβαλλω
στις ιδιες δοκιμασιες τις συγχρονες "κυριες". Τις σβηνω ΟΟΟΟΟΟΟΛΟ το καλοκαιρι (και την V20 που εδωσα στην
αδερφη μου και την LW980S που απεκτησα προσφατα) γιατι ... τα τεχνουργηματακια τους, οταν η θερμοκρασια
υπερβει τους 30C ... τα ξεφουρνιζουν. Οχι πολυ συχνα, ωφειλω να παραδεχτω. Αλλα, οταν εχεις σκασει .....
1600 + 2000 ευρω, για δυο τηλεορασεις, μεσα σε 2μισυ χρονια ... ΦΥΣΑΣ ΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΑΚΙ (τι καλα που το φυσας !)

Ειμαι εξαιρετικα περιεργος, να πατησω fast-forward στο μελλον, ας πουμε το 2020, και να δω πως θα ειναι
το μαυρο, η ομοιομορφια φωτεινοτητας και τα χρωματα της LW980S (αλλα και της V20). Και ΦΥΣΙΚΑ
μονο σε SD σημα, ΟΧΙ HD (για να μετραμε τα ιδια πραγματα). Ενα παλιο βιντεο της Sharp, κατορθωσα να
μην το πεταξω απο το παταρι. Καθως και μερικες κασεττες VHS. Βεβαια, ειναι λιγο χειροτερα σε αναλυση
απο το σημα του σταθμου αλλα ... οι σταθμοι με σημα SD μαλλον θα εχουν εξαφανισθει μεχρι τοτε.
ΜΑΛΛΟΝ ....

ΕΚΤΟΣ ... αν μας προλαβει καμια σαρωτικη τεχνολογια που καταστησει ακομα και τις σημερινες Plasma/LED
μουσειακα εκθεματα. Τοτε, ναι ... δεν θα χει νοημα να κανω συγκρισεις. Αλλα, σε καθε αλλη περιπτωση
ΕΧΕΙ και ΠΑΡΑΕΧΕΙ.
 
Last edited:
Το μαύρο-μαύρο των CRT ακόμα αναζητείται από τις σύγχρονες υλοποιήσεις αν και η Κούρο έφτασε πολύ κοντά. Αν η CRT μπορούσε με κάποιο τρόπο να περιορίσει το καταστροφικό για το κόντραστ blooming, θα ήταν για πολλά-πολλά χρόνια ακόμα ακούνητη στο θρόνο της.
 
Μιας και αργει ο αντιλογος ...

ΔΕΝ μπορω, επισης, να φανταστω, τι μεγεθος καθοδικης λυχνιας θα στριμωχνονταν μεσα σε μια ... 55αρα CRT Trinitron.
Ουτε τι κοστος, ουτε τι καταναλωση θα ειχε αυτη η θηριωδης λαμπα .... !!!! Και βεβαια, ΠΩΣ θα στηριζονταν το γιγαντιο
aperture grill μιας 55αρας Trinitron, τι γεωμετρια θα μπορουσες να περιμενεις ΙΔΙΩΣ σε μια FD Trinitron (τραγικη, μαλλον).
Ουτε απο τι αποσταση θα γλιτωνες τα ματακια σου απο στραβισμο (οκ, σε αυτο ευθυνεται η στανταρντ αναλυση των 576
γραμμων). Ο κοκκος θα καθιστουσε την οθονη ... βιτρω :laugh: Ενα βιτρω με interlaced θεματολογια (αχαχαχαχαχαχα ....)

Βαλτε και την θερμοτητα που θα εκλυονταν, το ΒΑΡΟΣ (αποκλειονται εργενηδες, μονο οικογενειες με παιδια στο Γυμνασιο)
την στηριξη (πιο επιπλο δεν θα στραβωνε με τον καιρο), τον εφιαλτη να την κουβαλησεις μεσα σε αμαξια και να την χωρεσεις
και στριψεις μεσα απο πορτες και στενα χωλ ...

Ρε παιδια ... καποιος να στειλει το σεναριο στον Riddley !!!!!! :laugh:
 
Last edited:
@SR71B,

είναι σίγουρο οτι αν δεν υπήρχε εναλλακτικός τρόπος παραγωγής εικόνας απο το να πυροβολείς φωσφόρους, και οπότε αναγκαστικά ολο το χρήμα και η έρευνα θα έπεφτε στην ανάπτυξη αυτού του είδους οθόνης, κατι θα είχε βρεθεί ... με πιθανό ακομα και το "αφανές" ένωμα πολλών μικρών CRT. Για μια 55 in θα ήθελες καμμια 100αρια 10 in ενωμένες αλλά θα έιχες και επίπεδη οθόνη και μικρό βάθος ...
 
Αν θυμάμαι καλά, η Samsung είχε κυκλοφορήσει πριν από λίγα χρόνια μια slim CRT (τηρουμένων των αναλογιών πάντα...). Περισσότερες λεπτομέρειες για το πόσο σλιμ ήταν ή για την γενικότερη απόδοσή της δεν θυμάμαι.
 
Re: Απάντηση: CRT demystified: Τί είδε ένα σπεκτρόμετρο...

Μπράβο ρε John.

To χρωματικό τρίγωνο που δείχνεις είναι του PAL ??. Σε υπέρθεση με rec.709 πώς δείχνει ??.

Thanx, Ηλία... -bye-

Του PAL είναι, ναι. Δεν έχω εγκατεστημένο photoshop αυτή την περίοδο, οπότε υπέρθεση λίγο δύσκολο να φτιάξω... :p

Βολέψου με τις συντεταγμένες για την ώρα:

PAL:

[table="class: grid"]
[tr][td] [/td][td] White [/td][td] Red [/td][td] Green [/td][td] Blue [/td][td] Cyan [/td][td] Magenta [/td][td] Yellow [/td][/tr]
[tr][td] x [/td][td] 0,3127 [/td][td] 0,64 [/td][td] 0,29 [/td][td] 0,15 [/td][td] 0,2196 [/td][td] 0,327 [/td][td] 0,4172 [/td][/tr]
[tr][td] y [/td][td] 0,329 [/td][td] 0,33 [/td][td] 0,6 [/td][td] 0,06 [/td][td] 0,3287 [/td][td] 0,1575 [/td][td] 0,5018 [/td][/tr]
[/table]

Rec.709:

[table="class: grid"]
[tr][td] [/td][td] White [/td][td] Red [/td][td] Green [/td][td] Blue [/td][td] Cyan [/td][td] Magenta [/td][td] Yellow [/td][/tr]
[tr][td] x [/td][td] 0,3127 [/td][td] 0,64 [/td][td] 0,3 [/td][td] 0,15 [/td][td] 0,2246 [/td][td] 0,3209 [/td][td] 0,4193 [/td][/tr]
[tr][td] y [/td][td] 0,329 [/td][td] 0,33 [/td][td] 0,6 [/td][td] 0,06 [/td][td] 0,3287 [/td][td] 0,1541 [/td][td] 0,5052 [/td][/tr]
[/table]

Λευκό, κόκκινο και μπλε είναι στις ίδιες συντεταγμένες, το πράσινο και τα δευτερεύοντα διαφοροποιούνται, ενώ και οι αναλογίες φωτεινότητας των χρωμάτων είναι διαφορετικές...

Αν θυμάμαι καλά, η Samsung είχε κυκλοφορήσει πριν από λίγα χρόνια μια slim CRT (τηρουμένων των αναλογιών πάντα...). Περισσότερες λεπτομέρειες για το πόσο σλιμ ήταν ή για την γενικότερη απόδοσή της δεν θυμάμαι.

Χάλια μαύρα ήταν. Είχαν μειώσει το πάχος στο 1/2-2/3, αλλά η εικόνα υπέφερε από γεωμετρία κουκουρούκου, φαινόμενα moire (το βήμα κουκίδας ήταν πολύ πιο φαρδύ στα άκρα απ' ό,τι στο κέντρο) και μεγάλη ανομοιομορφία...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: CRT demystified: Τί είδε ένα σπεκτρόμετρο...

Χάλια μαύρα ήταν. Είχαν μειώσει το πάχος στο 1/2-2/3, αλλά η εικόνα υπέφερε από γεωμετρία κουκουρούκου, φαινόμενα moire (το βήμα κουκίδας ήταν πολύ πιο φαρδύ στα άκρα απ' ό,τι στο κέντρο) και μεγάλη ανομοιομορφία...

Λεπτομέρειες!!!

Κρυφό μενού δεν είχε να τα φέρουμε όλα αυτά??-bye-
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: CRT demystified: Τί είδε ένα σπεκτρόμετρο...

Λεπτομέρειες!!!

Κρυφό μενού δεν είχε να τα φέρουμε όλα αυτά??-bye-

Ήταν θέματα εκ κατασκευής του συγκεκριμένου τύπου καθοδικού, δεν μπορούσαν να έρθουν με ρυθμιστικά...
 
Μιας και αργει ο αντιλογος ...

ΔΕΝ μπορω, επισης, να φανταστω, τι μεγεθος καθοδικης λυχνιας θα στριμωχνονταν μεσα σε μια ... 55αρα CRT Trinitron.
Ουτε τι κοστος, ουτε τι καταναλωση θα ειχε αυτη η θηριωδης λαμπα .... !!!! Και βεβαια, ΠΩΣ θα στηριζονταν το γιγαντιο
aperture grill μιας 55αρας Trinitron, τι γεωμετρια θα μπορουσες να περιμενεις ΙΔΙΩΣ σε μια FD Trinitron (τραγικη, μαλλον).
Ουτε απο τι αποσταση θα γλιτωνες τα ματακια σου απο στραβισμο (οκ, σε αυτο ευθυνεται η στανταρντ αναλυση των 576
γραμμων). Ο κοκκος θα καθιστουσε την οθονη ... βιτρω :laugh: Ενα βιτρω με interlaced θεματολογια (αχαχαχαχαχαχα ....)

Βαλτε και την θερμοτητα που θα εκλυονταν, το ΒΑΡΟΣ (αποκλειονται εργενηδες, μονο οικογενειες με παιδια στο Γυμνασιο)
την στηριξη (πιο επιπλο δεν θα στραβωνε με τον καιρο), τον εφιαλτη να την κουβαλησεις μεσα σε αμαξια και να την χωρεσεις
και στριψεις μεσα απο πορτες και στενα χωλ ...

Ρε παιδια ... καποιος να στειλει το σεναριο στον Riddley !!!!!! :laugh:

εντελως εγκυκλοπαιδικα κ μονον αφου το ποστ ειναι 2 χρονων,αν ειχαμε ακομα CRT δεν θαχαμε 60αρες τιβι,οχι μονο γιατι δεν γινεται κατασκευαστικα (σαφως κ δε γινεται),αλλα για αλλο λογο..κ εξηγω.

πιστευω πως η τεχνολογια οδηγειται κυριως απο το μαρκετινγκ κ το σκοπο αυτου,το κερδος.Δεδομενου οτι η CRT ηταν τελειες για το σκοπο που σχεδιαστηκαν,για να βλεπεις τηλεοπτικα καναλια,εντουτις ηταν μαλλον πολυ περιορισμενο το περιθωριο κερδους κ συναμα βελτιωσης.
ποσο παραπερα να παει μετα την τρινιτρον η τεχνολογια κ την τελειως επιπεδη sony vega πχ(ετσι λεγοταν νομιζω),κ γιατι να παρεις νεα τηλεοραση,αφου η συγκεκριμενη τεχνολογια ειχε φτασει στο ζενιθ της κ δεν ειχε κατι συνταρακτικα νεοτερο να σου δωσει.

καπου κει λοιπον αλλαξε ροη η ιστορια κ μπηκε η λεπτη τηλεοραση κ η πλαστη αναγκη των 150 ιντσων,που συνοδευεται απο το fullhd κ το 4Κ κλπ,κ πλεον ανοιξε μια νεα διεξοδος για πολλα χρονια κερδοφοριας για τις εταιριες...μεσω μικροβελτιωσεων καθε χρονο,κ νεων μοντελων ξαναεφευρισκουμε το...σωστο μαυρο,την σωστη κινηση κ γενικα εφευρισκεται απτην αρχη ο τροχος,με χαμενο φυσικα τον καταναλωτη κ κερδισμενο τις εταιριες.

πχ εφοσον οι CRT ειχαν ικανοποιητικη κ οπως πρεπει λειτουργια στα τηλεοπτικα,γιατι πλεον καταντησε αυτο να ειναι ζητουμενο σε νεες τηλεορασεις υποτιθεται κλασεις ανωτερες σε δυνατοτητες απο την 15ετιας απλη trinitron?

κ στο τελος της μερας φταιει αυτο που δεν ειχε ακουστει ποτε ως τωρα,τα...καναλια!
λιγο πολυ οπως "εφταιγε" κ το αναλογικο σημα με τα "χιονια κ ειδωλα" που μετατραπηκε σε ψηφιακο,ανευ σαφη λογου.

ναι σαφως προκειται για διαφορετικες τεχνολογιες (lcd-crt) και μπλα μπλα,αλλα ειναι προκληση να πρεπει να δωσεις 650ευρω για τηλεοραση που παιζει τελεια 3D και fullHD περιεχομενο αλλα οταν τη γυρνας στο σκαι να σκεφτεσαι να βαλεις παλι την παλια σου τηλεοραση στο επιπλο,επειδη ειναι λιγο πολυ ανικανη να δειξει το "σκουπιδοσημα" οπως χαρακτηριζεται πλεον.η οποια φραση αυτη σημειωτεον στα αυτια μου δικαιολογει ενα εμφανες ελλατωμα κ χρυσωνει το χαπι.
 
Last edited:
Γιατί η ανάγκη για μεγαλύτερο μέγεθος και ανάλυση είναι πλαστή?

Η συνεχής επιστημονική και τεχνολογική πρόοδος είναι κάτι το αναπόφευκτο γιατί ότι παραμένει στάσιμο πεθαίνει αφενός και γιατί είναι στην φύση του ανθρώπου να πηγαίνει μπροστά και να εξελίσσει αφετέρου.

Από εκεί και πέρα αν θέλεις να ακούς μουσική με δίσκο (που είχαν τον "καλύτερο" ήχο) , να βλέπεις βιντεοκασέτες ή να έχεις κινητό με πληκτρολόγιο αντί smartphone (για την πλειοψηφία άνω των 60 τα καλύτερα για να κάνεις κλήσεις παραμένουν τα NOKIA με πληκτρολόγιο) είναι δικαίωμα σου βέβαια.

Οι σύγχρονες τηλεοράσεις λέγονται HDTV για το λόγο ότι φτιάχτηκαν για να δείχνουν κανάλια υψηλής ευκρίνειας , άλλο αν στην Ελλάδα έχουμε μείνει στο ψευτο-ψηφιακό και το αναλογικό σήμα ακόμη.

Το Σκάι πάντως μια και το αναφέρεις για τα δεδομένα ενός καναλιού χαμηλής ανάλυσης έχει αρκετά καλή εικόνα όπως και το MEGA. Άλλα κανάλια δεν έχουν.
 
το σκαι οντως δειχνει καλα,ενα τυπικο ποαραδειγμα ηταν.

ειναι πλαστη αναγκη κατα την εννοια οτι μεχρι "χθες" δεν παραπονεθηκε κανεις που δεν εχει 46'' να βλεπει απο τα 2.5 μετρα.Δε το υπεραπλουστευω κ οντως ετσι ειναι κατα THX κ συμφωνω μαυτο,απλα θελω να μεταδωσω το σκεπτικο μου και εξηγω.

Δεδομενου των τεχνικων προδιαγραφων των CRT ηταν υπεραρκετη μια πιο "γηινων" διαστασεων,κ το να βλεπεις DVD.πιστευω ειχε υπεραρκετη "καθαροτητα" κ κυριως οταν γυρναγες στα αναλογικα με "ειδωλα κ χιονια" καναλια σου,ολα ηταν οπως επρεπε.Δεν ειχες προβλημα,αλλα ξαφνικα στο "απεκτησαν".(Δε θα επεκταθω στο "τελεια εικονα κ ηχος" του ψηφιακου γιατι εκει εχουμε τον ορισμο του φιασκου κ του σχεδιασμου στο ποδι.)

Στο διαταυτα δεν ειμαι αρχαιολαγνος και σαφως μιλαμε για τεχνολογια 60 ετων κ βαλε,μαζι με την interlaced εικονα,αλλα ηταν αυτο που λεμε "ομαδα που κερδιζει δεν αλλαζει".

Η μεταβαση σε φλατ πανελ υλοποιησεις,εγινε λιγο νωρις κατα τη γνωμη μου.η τουλαχιστον θα μπορουσαν να μην συσχετιστουν με την τηλεοραση κ τη θεαση στο σπιτι ακομα.Εφοσον εχουμε τοσες πολλες παραμετρους να λυσουμε ψαχνωντας μια νεα tv μαλλον κατι δε παει καλα,κ δε μας παρεχει τα αυτονοητα..χμ τι μου θυμιζει τι μου θυμιζει..α ναι,μαρκετινγκ.


Κ τελος,απτα βασικοτερα.εστω κ με το χαλια σημα των ψηφιακων,γιατι να ειναι οδυσσεια να το δεις στη νεα σου τιβι?ειναι σαφες οτι το αποτελεσμα δε βλεπεται απλα.τετοια θολουρα κ "τζογος" στην εικονα ουτε απο τη τηλεοραση του παππου μου στη τελικη.δεν απορω που δε δειχνουν τηλεοπτικα στα μαγαζια.

λιγο πολυ οταν λεμε τηλεοραση,εννουμε βλεπω καναλια.ειτε καθομαι κ βλεπω ειδησεις,ειτε την αφηνω ανοιχτη για λαμπατερ η ακουω απτη κουζινα.δε πιστευω οτι ειναι μεμπτο αυτο.γιατι λιγο πολυ μαυτα που διαβασα,τεινω να νιωθω κ ενοχος αν βλεπω τιβι.δε σχολιαζω το προγραμμα,το αν ειναι για τα μπαζα απο ποιοτητα πιστευω συμφωνουμε ολοι χονδρικα.

κ στη τελικη,εχουμε μια ροη mpeg4 570 αναλυσης (ποσο ειναι).τοσο τραγικη ειναι?
 
φυσικά και υπήρχαν προβλήματα στις crt που η συντριπτική πλειοψηφία δεν έβλεπε/δεν ασχολιόταν διότι:

1) τα σαβουροκάναλα με την σαβουροανάλυση-ποιότητα συμβάδιζαν μια χαρά με την εικόνα.
2) δεν υπήρχε γνώση. Δεν υπήρχε internet να ξεστραβωθεί ο κόσμος και να "μάθει να βλέπει". Βέβαια αν ακοίταζες από κντα´την οθόνη στις γωνίες και τυφλός να ήσουν έβλεπες πράσινα-κόκκινα περιγραμματα... άλλα η εξήγηση ήταν για να είναι έτσι , έτσι θα πρέπει να ειναι, χαχαχαχαχα
3) δεν υπήρχαν απαιτήσεις αφού στην καλύτερη περίπτωση βολευόταν η πλειοψηφία με τις βιντεοκασέτες dolby prologic του Hitech.... τα dvd ήρθαν αργότερα.
4) πανάκριβα αφού αν ήθελες σοβαρές ίντσες (36") έπρεπε να δώσεις ένα εκατομύριο δρχ. !!


Προσωπικά θεωρώ ότι οι flat τηλεοράσεις εξαπλώθηκαν σαν επιδημία από την δίψα του κόσμου για μεγάλη εικόνα (μόνο οι γιαγιάδες στεναχωρέθηκαν που δεν είχαν πλέον χώρο για το σεμεδάκι. ) .
Οτι και να λέμε η μεγάλη εικόνα εντυπωσιάζει. Εξάλλου αυτό ήταν και η αρχή του κινηματογράφου: μεγάλη εικόνα.

μήπως και οι home projectors αυτή την ανάγκη δεν καλύπτουν πρώτα απ' όλα;

Αρα, οι crt ήταν καταδικασμένες από την στιγμή που η τεχνολογία έκανε εφικτό τον συνδυασμό μεγάλη εικόνα και οικονομικά για όλα τα νοικοκυριά.
Τι κι αν οι πρώτες flat δεν είχαν μαύρο, contrast, χρώμα κλπ..... όταν έβαζες δίπλα-δίπλα την 29άρα 4:3 crt με την 40άρα τελείωνε η σύγκριση.

Ναι ή όχι;
 
Τι κι αν οι πρώτες flat δεν είχαν μαύρο, contrast, χρώμα κλπ..... όταν έβαζες δίπλα-δίπλα την 29άρα 4:3 crt με την 40άρα τελείωνε η σύγκριση.

Ναι ή όχι;

Ακούω κάτι νιαουρίσματα να έρχονται...παίρνω ποπ κορν και κάθομαι!!:popcorn::D