ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΑΚΡΟΑΣΕΩΝ-ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ

Dimosthenis

Supreme Member
17 June 2006
3,277
Αρχική Δημοσίευση από ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΙΕΡΡΟΣ
Είχα ανοίξει ένα θέμα,σε σχέση με πρόθεσή μου να ανανεώσω τον ενισχυτή μου( YBA INTEGRE DT D).Τι μου έλειπε ή τι θέλω να βελτιώσω:
-Μεσαίες πιό εκφραστικές αλλά όχι χρωματισμένες.
-Περισσότερη καθαρότητα-διαφάνεια κι αέρα.
-Καλύτερα δυναμικά και ρυθμό.
-Δυνατότητες οδήγησης.

Δεν είναι και λίγα και δεν κι εύκολο να τα βρείς όλα αυτά σ' ένα μηχάνημα. Χωρίς να αποκλείονται άλλα,βασική κατεύθυνση είναι σε μηχανήματα με λάμπες και σε μηχανήματα σε τάξη Α.

Ηχος αναφοράς,φρέσκα ζωντανά ακούσματα μουσικής (έχω κι ένα παρελθόν παίζοντας κιθάρα)και μπόλικη εμπειρία απο εξαιρετικό αναπαραγώμενο ήχο.Βασικό σύστημα αναφοράς ενός φίλου αποτελούμενο:
-Πηγή Emm Labs το νέο ολοκληρωμένο.
-Προ Sphinx με ξεχωριστό τροφοδοτικό.
-Τελ Gryphon Antileon(2x150 8 OHM/2x300 4 ohm class A).
-Ηχεία Sonus Faber Amati.
-Καλώδια διάφορα και ρεύμα απευθείας απο τον πίνακα.

Θα μου πείτε,καλά ρε φίλε,και τι θα θυμάσαι όταν πάς να ακούσεις;
Μετά πάσης ειλικρίνειας και χωρίς φόβο και πάθος,είναι μερικά πράγματα,που σου εντυπώνονται και δεν ξεχνιούνται.Αυτή η αίσθηση,που σου δίνει αυτό το καλοστημένο σύστημα όταν ακούς κλασσική είναι μοναδικό,ευχαριστιέσαι να ακούς(σημειωτεόν ότι κλασσική στο δικό μου σύστημα πολύ δύσκολα ακούω και πολύ περισσότερο ευχαριστιέμαι).Η καθαρότητα κι η διαφάνεια,ο αέρας γύρω απο τα όργανα και φωνές είναι εντυπωσιακά.Ιδιάιτερα,το συναίσθημα απο ένα δίσκο με φλαμένκο,είναι σαν να είσαι μέσα στο μαγαζί που χορεύουν.Οι τακουνιές στο πάτωμα ακούγονται αληθοφανέστατα σε ρυθμό πολυβόλου,σχεδόν τρομάζεις κι ετοιμάζεσαι να πηδήξεις απο το μπαλκόνι.Οι φωνές ακούγονται σαν να τραγουδάνε δίπλα σου,τόσο αληθινές!

Πάμε τώρα στο τι άκουσα κι αρκετά αργότερα θα δούμε τι διάλεξα και γιατί.
Κατ' αρχήν πρέπει να πώ,ότι δεν πρόκειται γι' "ολοκληρωμένες" ακροάσεις,γενικά δεν έχουν την ποιότητα-επάρκεια της ακρόασης του μηχανήματος,που παίρνεις σπίτι για μερικές μέρες ή βδομάδες(τουλάχιστον όχι για όλα-όπου έγινε σπίτι θα το γράφω).Επίσης,ότι μου άρεσε,δεν είναι απαραίτητο να αρέσει σ' όλους.Εξάλλου είναι σαφές,ότι τα γούστα στο πώς ακούει και τι αρέσει στον καθένα,ποικίλουν.Αρα μιλώ για μένα και μόνο για μένα.

Συνεχίζεται:guitarist:

Διόρθωση λάθους στοιχείων τελικού.:grandpa:
Αν είναι δυνατόν η διαχείριση να σβήσει το πρώτο ανακριβές post.Ευχαριστώ.
 
Απάντηση: Επιλογή ενισχυτή.

Κανένα πρόβλημα.Ευχαριστώ.
Ο τίτλος ήταν: ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΑΚΡΟΑΣΕΩΝ-ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ.
 
RCM BONASUS

Μέχρι τώρα,μόνο περιστασιακά είχα ασχοληθεί με λάμπες,μ' εξαίρεση τον SET ενός φίλου που ακούω τακτικά και δεν κρύβω,ότι μου αρέσει.Μπορεί μεταξύ μας να λέμε,ότι το χόμπυ μας απαιτεί κόπο και χρόνο για να πάρεις το βέλτιστο αποτέλεσμα,αλλά στην πράξη λίγοι έχουν το κουράγιο να μπούν στα...βαθιά.Μέσα μου,πάντα κάτι μ' έτρωγε,όπως όταν ξέρεις ότι έχεις αφήσει μισό ή μιά δουλιά σημαντική ατέλειωτη.
Μ' αρχικό ερέθισμα κάποιες κουβέντες που είχα ακούσει για το μηχάνημα κι αυτό: www.6moons.com/audioreviews/rcm/bonasus.html ,σκέφτηκα:Push Pull,auto bias,φθηνές λάμπες φοράει,θηριάκι φαίνεται,καλά λόγια ακούω, ε άς του-μου δώσω μιά ευκαιρία.

Τα χαρακτηριστικά που δίνει ο κατασκευαστής(Πολωνός) είναι:
ΡΡ Α-Β DUAL MONO / 16 wrms 8 ohm-26 wrms 4 ohm.Τιμή:6500 ευρά.
Ετσι,ζήτησα να τον πάρω σπίτι κι ο αντιπρόσωπος που τον ξέρω χρόνια πολλά σαν πελάτης,ξέροντας ότι προσέχω τα μηχανήματα σαν τα μάτια μου αλλά κι όταν λέω,ότι θέλω ν' αγοράσω-αγοράζω,μου τον έδωσε να τον ακούσω.
Εξ' αρχής πρέπει να πώ,ότι ήξερα ότι το μηχάνημα το παίζουν με ηχεία εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας απο τα δικά μου και κατά πολύ ακριβότερα (WLM,DUEVEL,AVANGARDE).Τι περίμενα ν' ακούσω,στο μικρό μου γραφείο και με τα μικρά και σχετικά αναίσθητα Proac 1sc μου;Δεν ξέρω,γι' αυτό και τον πήρα για ακρόαση...

Το σύστημα ήταν:πηγή Esoteric X03,τα Proac σε 60αρες βαριές βάσεις, καλώδια analysis silver oval στα ηχεία και rca IC VDH first ultimate/Nordost SRM(τα οποία παίξανε για λίγο γιατί δεν "κάθησαν" στο σύστημα).
Τα δισκάκια απ' όλα τα είδη και ποιότητες,για να δώ τι κάνει μ' όλα αυτά.

Κατ' αρχήν πρόκειται για μηχάνημα,που δεν ακούς κίχ,ούτε άν βάλεις τ' αυτί σου δίπλα στο ηχείο.Απλό στην χρήση και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα στο στήσιμο-άν εξαιρέσουμε τα 45 κιλά που ζυγίζει.Τον άνοιξα και τον άφησα αρκετές ώρες να "πυρώσει" για καλά,πρίν αρχίσω να ακούω(ήταν ήδη στρωμένος).Δεν είναι μηχάνημα,που λειτουργεί σαν...σόμπα,απλά αισθανεσαι την θερμοκρασία απο τις λάμπες και τους μετασχηματιστές μόνο άν πλησιάσεις το χέρι σου απο πάνω.Καλό αυτό.To ποντασιόμετρο έντασης,το δούλευα μεταξύ 2 και 3 η ώρα-χωρίς ίχνος κλιπαρίσματος-για εντάσεις πάνω απο 90-93 περίπου db.H απόσταση ακρόασης ήταν περίπου στο 1,70 m(περίπου η ίδια απόσταση μεταξύ των ηχείων).

Ο ήχος που άκουσα,ελάχιστη σχέση είχε με τον YBA αλλά και με τις περισσότερες λάμπες που έχω ακούσει μέχρι τώρα.Ουδέτερος και "φυσικός",πολύ καθαρός και διάφανος με μεγάλο σώμα και σκηνή που γέμιζε όλο το δωμάτιο,αναλυτικός.Οταν το δισκάκι ήταν γραμμένο χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις δυναμικών κι ακουγόταν δυνατά(ψιλοπουσαρισμένη εγγραφή),όλα καλά αλλά ενοιωθα ότι μπορεί και καλύτερα αλλά δεν είχα να του δώσω τα ηχεία που έπρεπε.Σε κλασσική κι όπερες,δεν μπορούσα ν' ακούσω σωστά,ακόμη κι άν τον πίεζα.Επρεπε να πάς δίπλα στα ηχεία για ν' ακούσεις τα χαμηλά περάσματα και πάλι όχι καλά.

Με λύπη μου τον αποχωρίστηκα γιατί στην ουσία δεν μπόρεσα να τον ακούσω,αλλά δεν ήταν για το σύστημα και τον χώρο που διαθέτω.Αλλα ταιριάσματα κι απαιτήσεις έχει σαν μηχάνημα,που εγώ δεν μπορώ να ακολουθήσω.

Και πάμε για τον επόμενο:guitarist:.
 
Ιnteresting..
Διονύση, για να γελάσουμε και λίγο, πρόσεξες αυτό από το review του 6moons;

And it's from Poland no less. Audiophile obsession knows no borders or bounds. Καλοψημένος, φίλοι. According to Babelfish, that's Greek for "well done, friends". Polish wasn't on their translation menu.

Xαχα! Never trust Babelfish!
 
:flipout:Ναί το πρόσεξα...
Ο τύπος είχε πάει Κύπρο κι αξιοποιόντας το ταξίδι έβγαλε δουλιά.Μέχρι με τον Χάϊτα άνοιξε ιστορίες με δοκιμές λάμπας.
 
GRAAF GM 50B

Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Fully balanced from input to output 2Χ50 wrms class A-AB.
Input sensivity:500mV/Input sensivity:100 kohms.
Frequensy responce:10hz-100khz.
THD:0,3%(10w).
Negative feedback:12 db.
Damping factor:4.
Dimensions:45X16X50 cm./Weight:30 kgr.
AUTO BIAS
Price:4900.
RCA-XLR

Τι κρατάω απ' αυτά:Αρκετή ισχύς σε τάξη Α,καλό να αποφεύγονται δύσκολα ηχεία και μεγάλοι χώροι κι αυτό το "damping factor 4" σημαίνει όχι καλό έλεγχο μπάσσων σε ηχεία 8 ohm(x4 sta 8).Αρα ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στο ηχείο που θα οδηγήσει.

ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ:Κατ' αρχήν ξεχάστε,ότι διαβάσετε.Το τρέχον μοντέλο έχει λάμπες ΚΤ 90 αντί των ΚΤ 88 του παλιού.Επίσης η αρνητική ανάδραση απο 6 έχει πάει στα 12 db.Σίγουρα και κάποιες άλλες μικροεπεμβάσεις θα έχουν γίνει.
Επομένως,μιλάμε γι' ένα αρκετά διαφορετικό μηχάνημα.Σημειώνω,ότι το περασμένο καλοκαίρι έγινε δοκιμή του απο περιοδικό του χώρου αλλά δοκιμάστηκε το παλιό μοντέλο,ενώ ήδη κυκλοφορούσε εδώ κι αρκετό καιρό το νέο.Κάτι άλλο,που δεν έχει αναφερθεί απο κανέναν(......),είναι ότι ανήκει στην μικρή ομάδα των ενισχυτών,που πρέπει να συνδεθούν αντίθετα οι πολικότητες των ηχείων(εκτός κι ά η πηγή σας,μπορεί να το κάνει για σας).

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:Πολύ όμορφο,καλοφτιαγμένο κι επιβλητικό μηχάνημα.Διαθέτει
σχεδόν τα πάντα,εκτός από μιά είσοδο ακουστικών.Ακόμα διαθέτει mute,μέχρι να έρθουν στην κατάλληλη θερμοκρασία οι λάμπες.

ΔΙΣΚΟΙ ΑΚΡΟΑΣΕΩΝ:
-BIG CALM-MORCHEEBA.
-HALF THE PERFECT WORLD-MADELEINE PEYROUX.
-BIZET CARMEN-Herbet Von Karajan/Agnes Baltsa/Jose Carreras.
-LATINAS/WOMEN OF LATIN AMERICA-PUTUMAYO.
-ΓΡΗΓΟΡΑ Η ΩΡΑ ΠΕΡΑΣΕ-Ν.ΞΥΔΑΚΗΣ/ΕΛ.ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ.

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ:Λογική επιλογή είναι να συνδεθεί ισορροπημένα με την πηγή,όπερ και εγένετο και τις 2 φορές που τον άκουσα(θ' ακολουθήσει και 3η- πιό ελεγχόμενη άν φθάσει στον...τελικό γύρο).

Πλούσιος,άμεσος-ζωντανός,ήσυχος-καθαρότατος,ουδέτερος,μουσικός και μαζί αναλυτικός και ραφιναρισμένος.Πως γίνονται όλα αυτά μαζί;Να που γίνονται.Ο παλιός μάστορας κος Mariani,δεν θεωρείται τυχαία απο τους κορυφαίους σχεδιαστές.
Η σκηνή που στήνει είναι τεράστια,ευκρινής,σταθερή κι ιδιαίτερα εντυπωσιάζει το βάθος της.Οι φωνές έχουν μια φυσικότητα -χωρίς ευφωνικά στολίδια-που σε καθηλώνουν.Θαυμάσια σ' έκταση και παρουσία πρίμα.Το μπάσσο με τα θηριώδη Von Schweikert 4-που ωστόσο οδήγησε σε μέσες στάθμες ικανοποιητικά-ήταν όχι και τόσο σαφή.Μ' ένα πιό λογικό ηχείο σαν το "μικρό" Kharma,παίζει πολύ καλύτερα.

Θα μου πείτε ίσως ,λίγο γενικά μας τα λές.Δεν νομίζω,γιατί ότι λέω,προέκυψε σε άμεση σύγκριση με άλλα εξαιρετικά μηχανάκια,που επίσης με ενδιαφέρουν(EDGE G3,GRAAF GM 13.5 B2-GM 100,GRYPHON DIABLO).Τελικά,νομίζω,ότι είναι εξαίρετο μηχάνημα για τα χρήματα που κοστίζει-με κάποιους περιορισμούς σε χώρο και ηχεία.
Εχουμε λοιπόν ένα ισχυρό υποψήφιο που γράφτηκε στην λίστα των... ημιτελικών.

Και συνεχίζουμε:guitarist:.
 
Last edited by a moderator:
Μου διέφυγε.Στα χρήματα που κοστίζει,δεν δικαιολογείται για μένα το ποτανσιόμετρο έντασης των 30 ευρό(ALPS).
 
Μου διέφυγε.Στα χρήματα που κοστίζει,δεν δικαιολογείται για μένα το ποτανσιόμετρο έντασης των 30 ευρό(ALPS).

ίσως όμως αυτό το συγκεκριμένο ποτενσιόμετρο των 30 ευρώ να είναι ακριβώς αυτό που πρέπει... :ears:
 
Πέρασα κι απο τα:

-MIMETISM 15.2
-EAR 899

Συνεχίζω με:

-JADIS.Ηδη έκανα μια πρώτη ακρόαση και μου άρεσαν.
-BAT

Η συνέχεια επί του...πιεστηρίου.
 
Οι πιο εντυπωσιακοί που έχω ακούσει είναι οι Kronzilla σε monoblock. Εγώ έχω Symphonic Line RG-7. Για μένα πολύ καλοί ενισχυτές, με λαμπάτη χροιά (οκ δεν είναι και κορυφαία λάμπα). Εξαιρετικούς είχα βρεί σε ακρόαση και τους Electrocompaniet σε monoblock
 
Τελικά κατέληξα κι αγόρασα JADIS.Μαγικός ήχος για μένα.
Περισσότερα όταν στρώσει.