Έρχεται ο Mischa Maisky

dionisp

Established Member
25 January 2007
148
Οι φίλοι του βιολοντσέλου (που απ' ότι φάνηκε σε αντίστοιχη ερώτηση μου είναι πολλοί) έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα από τα ζώντα ιερά τέρατα του οργάνου σε δύο συναυλίες (μια Θεσσαλονίκη στις 29 Μαρτίου και μια Αθήνα την 1η Απριλίου). Ο σολίστας θα ερμηνεύσει το εκπληκτικό 1ο κονσέρτο του Shostakovich σε συνεργασία με την Κ.Ο.Θ. σε ένα γενικά ενδιαφέρον πρόγραμμα.

Για τους μουσικόφιλους που έχουν πρόσφατη την φανταστική ερμηνεία της Gutman πρόπερσι στο ίδιο κονσέρτο είναι ευκαιρία να ακούσουν μια δεύτερη άποψη από το έργο από ενάν εξίσου μεγάλο σολίστα.

Προσωπικά βρίσκω έναν λόγο ακόμα να παρακολουθήσω. Είναι μια ευκαιρία να ακούσω και να δημιουργήσω άποψη για την Κ.Ο.Θ. σε γνωστά έργα για την οποία λέγονται καλά λόγια όσο αφορά το επίπεδο της δουλειάς της.

ΥΓ. Από τις ηχογραφημένες εκτελέσεις του έργου, ο Rostropovich για μένα είναι αξεπέραστος. Ωστόσο άλλο studio και άλλο Live.
 
Μια και το ανέφερες, ενδιαφέρον παρουσιάζει και το υπόλοιπο πρόγραμμα:

Mussorgsky - Νύχτα στο φαλακρό βουνό
Tchaikovsky - Συμφωνία αρ.6 ''Παθητική''
 
Ενδιαφέρον αν και "συμβατικό" θα μου επιτρέψεις να πω συνονόματε.
Την παθητική μολονότι την αγαπώ πολύ έχει καταντήσει για μένα έργο ρίσκου στις συναυλίες... η ερμηνεία της απαιτεί συγκροτημένη ορχήστρα με διαβασμένο συναισθηματισμό. Η μοναδική ζωντανή ερμηνεία που έχω ακούσει και ανέδειξε το έργο στο πραγματικό του ύψος ήταν πριν από 15 χρόνια στο Birmingham Concert Hall: Leningrad Symphony Orchestra με τον κύριο Vladimir Fedoseyev στη διεύθυνση.
 
Συμφωνώ ως προς το συμβατικό.
Ας λάβουμε υπόψη μας ότι το πρόγραμμα των αιθουσών συναυλιών διέπεται λίγο ή πολύ από τη λογική της αγοράς (αν κρίνω από τα τεκταινόμενα στη χώρα μας) επόμενο είναι τη μερίδα του λέοντος να κατέχουν τα ''κλασσικά'' σουξέ...
Παρουσιάζονται έργα και ήσσονων συνθετών, μοιραία όμως το κοινό στο οποίο απευθύνονται είναι μικρότερο.
 
Τελικά βίωσα μια απογοήτευση χθες.
Ο Maisky μας ήρθε με τον αέρα του μεγάλου σολίστα (που δεν αμφιβάλλω) αλλά δεν κατάφερε να το αποδείξει με τα έργα του στη σκηνή. Αν εξαιρέσουμε ένα πολύ καλό παίξιμο το οποίο το κουβαλάει προφανώς χωρίς προσπάθεια, η ερμηνεία του κονσέρτου ήταν μετριότατη. Καλό το στυλ, καλό το λουκ καλό και το όνομα αλλά ας μην λησμονούμε όλοι μας ότι η μουσική είναι συνεχής προσπάθεια και κατάθεση. Αν αυτό λείπει δεν 'πα να 'σαι και ο θεός ο ίδιος το παίξιμο σου θα είναι μέτριο.

Πέρα από τον σολίστα, η ορχήστρα ήταν άρτια για τα ελληνικά δεδομένα εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις οργάνων. Η συναυλία θα μπορούσε να έχει όμως πολύ καλύτερο επίπεδο αν η ανάγνωση και η δουλειά του μαέστρου στις πρόβες και δευτερευόντος η παρουσία του στη συναυλία ξεπερνούσε το μέτριο.
 
Ο Μαϊσκυ εχει πολυ μεγαλυτερο αερα, ονομα και υφος απο αυτο που ακους οταν παιζει τσελλο...
Η μεγαλυτερη απογοητευση μου ηταν οταν τον ακουσα να παιζει τις σουιτες του Βach...
Αυτος και ο YoYoMa ειναι απο τους πιο προωθημενους στην "αγορα" βιολοντσελλιστες-σολιστες χωρις ιδιαιτερο ηχο, εκφραση ή consept φρασεων και ερμηνειων... καλοι ειναι... αλλα οχι για οσα λεφτα (γιατι μιλαμε πλεον για εμποριο) πουλουν τον ηχο τους...

Η Gutman απ'την αλλη... αααααχ!
 
To ότι η Gutman ουδέποτε έγινε σταρ μετράει ακόμα περισσότερο συναισθηματικά για μένα.

Πραγματικά μεγάλη τσελίστρια. Κρίμα που οι ηχογραφήσεις της σπανίζουν.