Ερώτησις...με μορφή αινίγματος...

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,609
ακούγοντας αυτές τις μέρες σκονισμένα βινύλια κλασικής...
ανακάλυψα διάφορα...

για πείτε μου λοιπόν...οι της κλασικής σχολής... από που ξεσηκώσανε το μουσικό θέμα της τηλεοπτικής σειράς startrek ?
(τουλάχιστον την βασική φράση)
 
αυτό είναι το θέμα της κινηματογραφικής μεταφοράς του σήριαλ
1979 από τον μακαρίτη goldsmith μάλιστα ήταν υποψήφιο για όσκαρ
μήπως ο chief εννοεί το τηλεοπτικό θέμα ?
 
αν και το λινκ δεν μου βγαίνει εννοώ το τηλεοπτικό ασπρόμαυρο
 
Το τηλεοπτικό θέμα το έχει γράψει ο Alexander Courage το 64 για δύο "πιλοτικά" επεισόδια και πέντε κανονικά, με την αρχική ονομασία "The Menagerie" αν διαβάζω σωστά το booklet του δίσκου που αναφέρει και ο Δαμιανός. (Σε cd αυτή τη φορά).

Από εκεί είναι και η εισαγωγική φράση που είναι σήμα κατατεθέν των Star Treck. Δεν αναφέρεται να έχει "ξεσηκωθεί" από κάπου αλλού...

Αναφέρεται μάλιστα ότι αυτή είναι η πρώτη εμπορική ηχογράφηση της σουίτας "The Menagerie" το 1984 καθώς ο Courage αφιέρωσε στον Kunzel και την Cincinnati Pops την παρτιτούρα. Η σουίτα εκτελέστηκε πρώτη φορά σε κοινό επίσης το 84 από τους ίδιους.
 
Last edited:
αγαθά πράγματα.
Πάντως η πρώτη φράση είναι αυτούσια.
Μετά...ξεκάρφωμα
 
Γενικώς πάντως οι σαουντρακάδες (και ιδιαίτερα οι νεότεροι) που φτιάχνουν "κλασσικά" σάουντρακ είναι για κλάματα.

Δεν θυμάμαι ακριβώς τώρα αλλά ή στην συμφωνία Manfred (4ο μέρος) ή στο Voyevode του Tchaikowsky έχει ένα σημείο όπου παίζει το θέμα από τον λώρενς της Αραβίας. Στον Tchaikowsky βέβαια δεν είναι καν θέμα. Είναι μια τυπική αρμονική γραφή για ένα-δύο μέτρα που την χρησιμοποιεί για να μεταβεί από κάποιο θέμα σε κάποιο άλλο. Κάθε φορά όμως που ακούω το μου έρχεται στο μυαλό ο Λώρενς να τρέχει με το άλογο στην έρημο.

Επίσης είναι διασκεδαστικότατο ότι δανείζονται θέματα που οι συνθέτες δεν τους δίνουν και τόση σημασία και αυτοί με τις παραλλαγές φτιάχνουν 60+ λεπτά μουσικής.

Για να είμαστε και τίμιοι πάντως, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα απλής ταύτισης των εμπνεύσεων. Απλά με τους συγκεκριμένους γίνεται πολύ συχνά.

Respect στον Nyman (από τους νεότερους). Έχω μια διπλή συλλογή που το ένα δισκάκι απαρτίζεται σχεδόν μόνο από τη μουσική του Nyman για τις ταινίες του Greenaway. Στο ένθετο, ο ίδιος ο Nyman σχολιάζει και αναφέρει για κάθε ένα έργο από που εμπνεύστηκε. Αν θυμάμαι καλά λόγω του ότι ο Greenaway ήταν πορωμένος με έναν συνθέτη ουσιάστικα δούλευε πάντα σε θέματα αυτού (ήταν Άγγλος προκλασσικός! Μήπως ο Purcell? Θα σας γελάσω).
 
τουλάχιστον chief δεν ήταν ο Goldsmith ο copyist...
αυτό θα ήταν άκρως περίεργο διότι ο μακαρίτης ήταν πολύ σπουδαίος.