Φωτογραφιες Λονδινο για αρχαριο

Re: Απάντηση: Φωτογραφιες Λονδινο για αρχαριο

Δηλαδη αν αγορασω εναν τηλεφακο θα τον πρεπει αναλογως τι θελω να τραβηξω να αλλαζω εκεινη την ωρα τον φακο?Δεν εχω καταλαβει τι διαφορα σε φακο ζουμ κ σε τηλεφακο.. Ο 50μμ σε σχεση με αυτον που εχω τωρα τι θα μου δωσει παραπανω ακριβως?Θα ειναι τοσο ορατη η διαφορα?Με χαλαει λιγο το οτι δεν θα κανει καθολου ζουμ βεβαια.


Ο 50mm έχει τη δυνατότητα να ¨κατεβάσεις¨ το διάφραγμα μέχρι το 1.8 σε αντίθεση με το 5.6 που έχεις τώρα. Αυτό θα σου δώσει τη δυνατάτητα να "θολώσεις" το φόντο περισσότερο, καθώς και να έχεις αυξημένες δυνατότητες για ακούνητες φωτογραφίες σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού (πχ συννεφιά)
Να ξέρεις πως οι φακοί σταθερής εστιακής απόστασης είναι (πολύ) πιο ποιοτικοί από τους zoom.

Για τη Nikon οτιδήποτε πάνω από τα 50mm θεωρείται τηλεφακός.Υπάρχουν φακοί 85mm, 135mm,180mm...κλπ.Ζοοm είναι ο φακός που αλλάζει την εστιακή απόσταση πχ 18-135mm
 
Re: Απάντηση: Φωτογραφιες Λονδινο για αρχαριο

Δηλαδη αν αγορασω εναν τηλεφακο θα τον πρεπει αναλογως τι θελω να τραβηξω να αλλαζω εκεινη την ωρα τον φακο?Δεν εχω καταλαβει τι διαφορα σε φακο ζουμ κ σε τηλεφακο.. Ο 50μμ σε σχεση με αυτον που εχω τωρα τι θα μου δωσει παραπανω ακριβως?Θα ειναι τοσο ορατη η διαφορα?Με χαλαει λιγο το οτι δεν θα κανει καθολου ζουμ βεβαια.

Πρέπει να κάνεις λιγάκι διάβασμα για την ορολογία:

Ευρυγώνιο λέμε τον φακό που έχει ευρύ πεδίο κάλυψης. Τηλεφακό λέμε τον φακό που έχει στενό πεδίο κάλυψης (φέρνει κοντά τα μακρυνά). Με βάση αυτά, υπάρχουν φακοί "νορμάλ" (που δίνουν πεδίο κάλυψης περίπου όσο το ανθρώπινο μάτι, "κάδρο" 50mm ή περίπου εκεί), "ημιευρυγώνιοι" που δίνουν κάλυψη μεταξύ ευρυγωνίου και νορμάλ (ας πούμε κάδρο 35mm), "υπερευρυγώνιοι" που δίνουν πραγματικά ευρύ πεδίο κάλυψης (κάτω από 20-21mm), "πορτρέτου" (που έχουν κάδρο περίπου 80-90mm, ιδανικό για να βγάλεις πορτρέτο από μπούστο και επάνω), κοντοί τηλεφακοί (100-135mm) και μακρείς τηλεφακοί (πάνω από τα 300mm). Όλα αυτά τα νούμερα αναφέρονται στο κάδρο που δίνουν οι φακοί στο κοινό φιλμ των 35 χιλιοστών. Στη μηχανή σου που έχει μικρότερο αισθητήρα, πολλαπλασιάζεις τα παραπάνω μήκη x1.6. Δηλαδή ο φακός σου που είναι 18-55mm, δίνει κάδρο από απλώς ευρυγώνιο (18x1.6= 28.8mm) μέχρι κοντό τηλεφακό (55x1.6=88mm). Μεταξύ των θέσων 28 και 35mm, σου δίνει "νορμάλ" κάδρο (δηλαδή κάδρο που προσεγγίζει αυτό που βλέπεις με τα μάτια σου).

Ζουμ είναι ο φακός που μεταβάλλει το εστιακό του μήκος. Ο 18-55 είναι ζουμ, μπορεί να πάρει οποιαδήποτε θέση μεταξύ 18 και 55μμ. Το αντίθετο είναι οι σταθεροί φακοί.
Αναλόγως τα εστιακά μήκη που καλύπτει ένας ζουμ, μπορεί να χαρακτηριστεί ως στάνταρ ζουμ (όπως είναι ο 18-55, και οι διάφοροι 18-50, 17-50 κλπ), ως ευρυγώνιος ζουμ (όπως είναι οι 10-20, 12-24, 11-16, 10-24, 15-30 των διαφόρων εταιρειών), ως τελε-ζουμ (όπως είναι ο 55-250 της κάνον, οι διάφοροι 70-200, 70-300 κλπ) all around ζουμ (όπως είναι ο 17-85, ο 15-85, ο 16-85 της νίκον κλπ, που καλύπτουν μια πολύ χρήσιμη και αρκετά εκτεταμένη γκάμα εστιακών μηκών, από το αρκετά ευρυγώνιο εως το μεσαίο-κοντό τέλε), και σουπερζουμ (όπως είναι -σχεδόν- ο 18-135 & 18-125, ο 18-200, 18-250 κλπ). Μιλάω πάντα για το κάδρο που δίνουν οι φακοί αυτοί σε "μικρό" -APS- αισθητήρα (1.5χ/1.6χ).

Αυτό που έχεις είναι ένας στάνταρ ζουμ. Που καλύπτει τη χρησιμότερη γκάμα εστιακών μηκών που χρησιμοποιεί ένας καθημερινός φωτογράφος.
 
Last edited:
Ο φίλος vasada πιο επάνω έδωσε ενα πολύ καλό λινκ. Επειδή σε βλέπω οτι έχεις λίγο μπερδεμένες ακόμα τις έννοιες στο μυαλό σου, ρίξε του μια ματιά, να δείς τί σημαίνουν τα βασικά πράγματα γιατί άλλιώς περισσότερο θα μπερδέυεσαι.

Ο φακός που έχεις είναι πολύ καλός φακός, απλά θα πρέπει να μάθεις λίγο να τον χειρίζεσαι, όπως και την μηχανή σου.
Στο είχα πεί και στο νήμα που ρώταγες για την αγορά, οτι ναι μεν με μία DSLR θα μπορέσεις να βγάλεις καλύτερες φωτογραφίες αλλα θα χρειαστεί και περισσότερη ενασχόληση απο μέρους σου με την διαδικασία για να το επιτύχεις αυτό.

Επίσεις τσέκαρε και αυτό.
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=8945
 
Εστιακό μήκος! :slapface:συγγνώμη για το λάθος, θέλω σίγουρα μια καλή επανάληψη στην ορολογία!!
 
Βάθος πεδίου.
Όπως είναι σε όλους μας γνωστό το ανθρώπινο μάτι δεν διακρίνει συγχρόνως με την ίδια σαφήνεια αντικείμενα που βρίσκονται σε διαφορετική απόσταση. Το ίδιο γίνεται και με το φακό. Οταν δηλαδή προσαρμοστεί στην απόσταση που βρίσκεται ένα απο τα αντικείμενα, τότε αυτό στη φωτογραφία μας θα βγεί με σαφήνεια θα φένεται και η παραμικρή λεπτομέρεια. Ολα τα άλλα αντικείμενα που βρίσκονται μακρυά από εκείνο που νεττάρουμε θα φανούν με μικρότερη σαφήνεια δηλαδή φλού. Η ασάφεια θα ειναι τόσο μεγαλύτερη όσο μεγαλύτερη θα ειναι η απόσταση που θα τα χωρίζει απο το αντικείμενο που έχουμε νετάρει. Η έκταση της ζώνης του Νετ μπροστά και πίσω απο το πρός φωτογράφιση αντικείμενο λέγεται βάθος πεδίου και εξαρτάται απ τους εξής παράγοντες.
1.Απο την απόσταση θέματος και μηχανής.
Οσο μεγαλύτερη ειναι η απόσταση μεταξύ του φακού απο το θέμα, τόσο μεγαλύτερο θα ειναι το βάθοε πεδίου.
2.Απο το διάφραγμα. ¨οσο το διάφραγμα κλείνει δηλαδή το f 4.0 γίνεται f 22 τόσο το βάθος πεδίου μεγαλώνει και αντίστροφα.
3.Απο την εστιακή απόσταση του φακού. Οσο μεγαλώνει η εστιακή απόσταση τόσο μικρότερο γίνεται το βάθος πεδίου (Τηλεφακός). Οσο μικραίνει η εστιακή απόσταση τόσο μεγαλώνει το βάθος πεδίου (Ευρυγώνιος).