Φθορά ελαστικών

Άρης Συν.

AVClub Enthusiast
17 June 2006
1,034
Αχαΐα
Επειδή έχω μια διαφωνία και ο φίλος είναι πολύ ξεροκέφαλος και νομίζει ότι τα ξέρει όλα, σας παραθέτω μια απορία μου και θα ήθελα να μου πείτε την άποψη σας και αν έχετε ξανακούσει για το συγκεκριμένο μύθο...

Ισχύει ότι η στροφή του τιμονιού όταν αυτό είναι ακίνητο προκαλεί φθορά στο ελαστικό μεγαλύτερη από αυτή που προκαλείται όταν αυτό κινείται;
 
Οι καταπονήσεις που δέχεται η κρεμαγιέρα κατά την αλλαγή διεύθυνσης σε στάση, είναι ασύγκριτα πιο σημαντικό ζήτημα, αλλά όταν το πέλμα είναι αρκούντως φαρδύ και η άσφαλτος ευρωπαϊκή, και όχι "ελληνική"...
 
Θεωρητικά, επειδή η ταχύτητα είναι αντιστρόφως ανάλογη της πίεσης, ναι (όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο τα λάστιχα δέχονται περισσότερη πίεση από το βάρος του, οπότε οποιαδήποτε κίνηση τα φθείρει περισσότερο). Πρακτικά, έχω την εντύπωση ότι η διαφορά είναι αμελητέα.
 
Ισχύει ότι η στροφή του τιμονιού όταν αυτό είναι ακίνητο προκαλεί φθορά στο ελαστικό μεγαλύτερη από αυτή που προκαλείται όταν αυτό κινείται;

Εγω νομιζω οτι ισχυει.

Ασχετο: Διαβαζα προσφατα οτι η Continental συνιστα μεγαλη προσοχη στα πλυντηρια αυτοκινητων γιατι τα πιεστικα μηχανηματα μπορει να προκαλεσουν φθορα στο ελαστικο.
 
Όλα σχετικά είναι...

αν η στροφή του τιμονιού εν κινήσει γίνεται με τσίτα γκάζια, υποστροφή του θανατά κ.λ.π όμορφα τότε θεωρώ οτι θα έχει πολύ περισσότερη φθορά απ' ότι σε ακινησία...

Πάντως η παρατήρηση του Κώστα όσον αφορά την κρεμαγιέρα είναι πολύ εύστοχη και αυτό είναι που θα έπρεπε να σας προβληματίζει περισσότερο!
 
Re: Απάντηση: Φθορά ελαστικών

Όλα σχετικά είναι...

αν η στροφή του τιμονιού εν κινήσει γίνεται με τσίτα γκάζια, υποστροφή (σε υπερστροφη??) του θανατά κ.λ.π όμορφα τότε θεωρώ οτι θα έχει πολύ περισσότερη φθορά απ' ότι σε ακινησία...

Πάντως η παρατήρηση του Κώστα όσον αφορά την κρεμαγιέρα είναι πολύ εύστοχη και αυτό είναι που θα έπρεπε να σας προβληματίζει περισσότερο!


Και ποσο διαφορετικη ειναι η φθορα αυτη σε πισωκινητο, μποστοκινητο, 4χ4.

Για πες μας νεαρε...:guitarist:
 
Εγώ είμαι ο νεαρός.?.?.?.ευχαριστώ ευχαριστώ..:worshippy:

αν πρόσεξες πάντως έγραψα ότι όλα είναι σχετικά....

οι δυνάμεις που "τρώει" το ελαστικό σε προσθιοκίνητο-πισωκίνητο-τετρακίνητο είναι συνδυασμός υποστροφής-υπερστροφής, οδοστρώματος και πολλών άλλων παραγόντων!

Όπου ένας απο αυτούς είναι π.χ πόσο κουλός ή χεράς είναι ένας οδηγός!:flipout::flipout::flipout:
 
Μα έτσι και αλλιώς πρέπει να στρίψεις ... Θυμάμαι την πρώτη φορά που μου το είπε ένας φίλος ... Φώναζε ( τς τς τς ) ρε μην στρίβεις ακίνητος ... Και του λέω εγώ , άμα δεν στρίψω ακίνητος θα πατήσω 100 γριές....
 
Μα έτσι και αλλιώς πρέπει να στρίψεις ... Θυμάμαι την πρώτη φορά που μου το είπε ένας φίλος ... Φώναζε ( τς τς τς ) ρε μην στρίβεις ακίνητος ... Και του λέω εγώ , άμα δεν στρίψω ακίνητος θα πατήσω 100 γριές....

LOOOL :flipout::flipout::flipout:

πολύ καλό
 
Επειδή έχω μια διαφωνία και ο φίλος είναι πολύ ξεροκέφαλος και νομίζει ότι τα ξέρει όλα, σας παραθέτω μια απορία μου και θα ήθελα να μου πείτε την άποψη σας και αν έχετε ξανακούσει για το συγκεκριμένο μύθο...

Ισχύει ότι η στροφή του τιμονιού όταν αυτό είναι ακίνητο προκαλεί φθορά στο ελαστικό μεγαλύτερη από αυτή που προκαλείται όταν αυτό κινείται;

Ναι... όταν το αυτοκίνητο δεν κινείται, η τριβή του ελαστικού με την άσφαλτο θα είναι συνέχεια στο ίδιο σημείο ,ενώ εν κινήσει, η τριβή μοιράζεται σε καθ όλη την επιφάνεια του ελαστικού. Φυσικά μιλάμε για πολύ μικρά ποσοστά φθοράς.

Εάν όμως δεν έχεις τι άλλο να κάνεις και παίζεις καμιά ώρα γυρίζοντας το τιμόνι αριστερά-δεξιά, τότε σίγουρα θα προκαλέσεις ορατή φθορά στο σημείο που το λάστιχο πατάει με την άσφαλτο. :guitarist:
 
Μα έτσι και αλλιώς πρέπει να στρίψεις ... Θυμάμαι την πρώτη φορά που μου το είπε ένας φίλος ... Φώναζε ( τς τς τς ) ρε μην στρίβεις ακίνητος ... Και του λέω εγώ , άμα δεν στρίψω ακίνητος θα πατήσω 100 γριές....
Και εγώ αυτό ακριβώς έχω πάθει και μου ζάλισε τα @#$%& σε όλη την διαδρομή!!
 
Επειδή έχω μια διαφωνία και ο φίλος είναι πολύ ξεροκέφαλος και νομίζει ότι τα ξέρει όλα, σας παραθέτω μια απορία μου και θα ήθελα να μου πείτε την άποψη σας και αν έχετε ξανακούσει για το συγκεκριμένο μύθο...

Ισχύει ότι η στροφή του τιμονιού όταν αυτό είναι ακίνητο προκαλεί φθορά στο ελαστικό μεγαλύτερη από αυτή που προκαλείται όταν αυτό κινείται;

φίλε Άρη ήρθες στο σωστό μέρος, εδώ δεν υπάρχουν ξεροκέφαλοι :worshippy:

Για την ιστορία Θα συμφωνήσω με την παραπάνω πρόταση, ότι δηλαδή σε στάση η φθορά είναι μεγαλύτερη, με νορμαλ συνθήκες. Γιατί σε περίπτωση στροφής μονοθεσίου f1 με ας πούμε 5G τότε μπορεί να είναι και αλλιώς τα πράματα.
 
σκεφτείτε το αλλιώς...

πόσο πιό εύκολα στρίβεις εν στάσει και εν κινήσει με ένα αυτοκίνητο που δεν έχει υποβοήθηση στο τιμόνι...
 
σκεφτείτε το αλλιώς...

πόσο πιό εύκολα στρίβεις εν στάσει και εν κινήσει με ένα αυτοκίνητο που δεν έχει υποβοήθηση στο τιμόνι...

Ακριβώς αυτό θα έλεγα, αλλά το είδα μόλις γραμμένο...
Η corolla μου ΔΕΝ έχει υδρ/ηλ. τιμόνι... Οταν ξε/παρκάρω στρίβοντας το τιμόνι με το αυτοκίνητο ακίνητο, χρειάζεται να βάλω πχ. 10πλάσια δύναμη απ'ότι όταν το αυτοκίνητο κινείται... Η τριβή στο έδαφος είναι ΔΥΝΑΜΗ που αντιστέκεται στην δύναμή μου που τείνει (μέσω της κρεμαγιέρας) να στρίψει τον τροχό... Αρα όταν κινείται εστω και λίγο το αυτοκίνητο έχουμε πολύ λιγότερες τριβές...

2ο παράδειγμα... : Οταν πατάς φρένο εν κινήσει και ακινητοποιείς τον τροχό, εχεις μεγαλύτερες τριβές και το αυτοκίνητο σταματάει... Αν ΔΕΝ πατήσεις φρένο το αυτοκίνητο δεν σταματάει παρά μόνο μετά από πάρα πολλά μέτρα...
Και πριν πει κανείς γιά το ABS, να συμπληρώσω ότι σε μεγάλες ταχύτητες, η ακινητοποίηση του τροχού δημιουργεί μιά "λεία" επιφάνεια στο σημείο που ο τροχός εφάπτεται του δρόμου και σχεδόν λειώνει στο σημείο εκείνο το λάστιχο λόγω της υψηλής θερμοκρασίας (η μυρωδιά του καμμένου λάστιχου και οι γραμμές στην άσφαλτο) μετά απο δυνατό φρενάρισμα) με αποτέλεσμα το όχημα να πλανάρει στον δρόμο... Το ABS επιτρέπει στον τροχό να κινείται τόσο ώστε να μην παρουσιαστεί το παραπάνω φαινόμενο
 
Ολα είναι σχετικά!!!, εξαρτάτε από χίλια δυό πράγματα, ποιότητα ελαστικού, δρόμου, κρεμαργιέρας δεν ύπάρχει απάντηση που να δωθεί νέτα σκέτα.
 
Εγω πιστεύω ότι εν κινηση εχει μεγαλύτερες τριβές το ελαστικό. Αν υποθεσουμε ομως οτι εν κινηση ο τροχος περιστρέφεται αρα και η τριβη μοιράζεται σε ολο το μήκος του ελαστικού ενώ εν σταση ειναι μονο τοπικα τοτε ναι ισως και να εχει μεγαλυτερη τριβη. Βεβαια μιλαμε για τριβες τοσο μικρες που δεν υπαρχει και λογος για να μην στρίβεις εν σταση.

Αμα ειναι ετσι να μην παρκαρουμε!!!!!!!!