Γειωμένο σασσί και υποδοχές RCA/BNC

Καλησπέρα και πάλι. Όπως είπα πριν λίγο, σε άλλο νήμα, μόλις γύρισα από επαρχία (παρατεταμένες διακοπές λόγω τοπικών υποχρεώσεων) και ξανάπιασα "δουλειά".

Η ερώτησή μου είναι απλή (θα μπορούσα βέβαια, να μην ρωτήσω και με ένα πολύμετρο να πιάσω να μετρήσω, αλλά η ηλικία δεν επιτρέπει πολλά σκυψίματα πλέον):
Υπάρχει πιθανότητα σε συσκευή AV, υποδοχή RCA/BNC (ήχου κυρίως, αλλά και εικόνας ή ακόμα και ψηφιακή) να μην είναι "σώμα" (το αρνητικό της) με το σασσί της συσκευής;

Δεν μιλάω για περιπτώσεις που υπάρχει επί τούτου διακόπτης ground lift, αλλά για νορμάλ καταστάσεις.
Ευχαριστώ.
-
 
Το ground lift δεν έχει να κάνει με την επαφή του βύσματος με το σασί αλλά με την επαφή του σασί με τη γείωση του ρεύματος...

Όπως και να έχει, με τον Α ή τον Β τρόπο, το (-) του βύσματος θα έρθει σε επαφή με κάποιο σασί και θα γειωθεί.
 
Απάντηση: Re: Γειωμένο σασσί και υποδοχές RCA/BNC

Το ground lift δεν έχει να κάνει με την επαφή του βύσματος με το σασί αλλά με την επαφή του σασί με τη γείωση του ρεύματος...

Έχεις απόλυτο δίκιο και σ' ευχαριστώ. Απλά έκανα την αναφορά σε αυτό, για να επισημάνω την πιθανότητα να υπάρχουν και εξαιρέσεις γι αυτό που ρωτάω. Άστοχο πάντως εκ μέρους μου.

Όπως και να έχει, με τον Α ή τον Β τρόπο, το (-) του βύσματος θα έρθει σε επαφή με κάποιο σασί και θα γειωθεί.

Δηλαδή, μου λες ότι δεν υπάρχει περίπτωση ομοαξονική υποδοχή (RCA ή BNC) να μην είναι σε επαφή με το σασσί της συσκευής.
Κατάλαβα καλά;
-
 
Re: Απάντηση: Re: Γειωμένο σασσί και υποδοχές RCA/BNC

Δηλαδή, μου λες ότι δεν υπάρχει περίπτωση ομοαξονική υποδοχή (RCA ή BNC) να μην είναι σε επαφή με το σασσί της συσκευής.
Κατάλαβα καλά;
-


Όχι της συσκευής, αλλά κάποιας συσκευής.
Αν μιλάμε για το RCA του CD π.χ. μπορεί αν μην έρθει σε επαφή με το σασί του CD, αλλά θα έρθει σε επαφή με το σασί του ενισχυτή που το έχεις συνδεδεμένο.
Και αν το σασί του ενισχυτή που το έχεις συνδεδεμένο δεν είναι γειωμένο, μπορεί να είναι γειωμένο το σασί του DVD player που έχεις πάνω του, το οποίο με τη σειρά του ενώνεται με τον ενισχυτή μέσω κάποιου άλλου RCA.

Γενικά θέλει προσπάθεια για να μην έχεις το (-) από τα RCA σου γειωμένα με κάποιο τρόπο... :smile:
 
Απάντηση: Re: Γειωμένο σασσί και υποδοχές RCA/BNC

Όχι της συσκευής, αλλά κάποιας συσκευής.
Αν μιλάμε για το RCA του CD π.χ. μπορεί αν μην έρθει σε επαφή με το σασί του CD, αλλά θα έρθει σε επαφή με το σασί του ενισχυτή που το έχεις συνδεδεμένο.
Και αν το σασί του ενισχυτή που το έχεις συνδεδεμένο δεν είναι γειωμένο, μπορεί να είναι γειωμένο το σασί του DVD player που έχεις πάνω του, το οποίο με τη σειρά του ενώνεται με τον ενισχυτή μέσω κάποιου άλλου RCA.

Γενικά θέλει προσπάθεια για να μην έχεις το (-) από τα RCA σου γειωμένα με κάποιο τρόπο... :smile:

Μάλιστα.... Ευχαριστώ!

Μου λες δηλαδή, ότι ΥΠΑΡΧΕΙ περίπτωση κάποια συσκευή να μην έχει γειωμένο το πλην (-) της ομοαξονικής υποδοχής. Οπότε πρέπει να το ψάξω σε όλες, με το πολύμετρο.

Ο λόγος που κάνω τη συζήτηση είναι να αποφύγω ΣΕ ΟΛΕΣ - μα ΟΛΕΣ - τις συσκευές, που υποχρεωτικά θα συνδεθούν μεταξύ τους, τον βρόχο γείωσης, αν κάποια ή κάποιες δεν είναι γειωμένες. Έτσι κι αλλιώς, ακόμα και αυτές που δεν έχουν από τη μαμά τους γείωση, τις γειώνω μία-μία, τραβώντας έξτρα καλώδιο γείωσης, όπου δεν υπάρχει. Επομένως είναι κρίσιμο να έχουν και τα πλην (-) των υποδοχών γειωμένα στο σασσί τους όλες οι συσκευές.

Και πάλι ευχαριστώ.
-
 
Re: Απάντηση: Re: Γειωμένο σασσί και υποδοχές RCA/BNC

Μου λες δηλαδή, ότι ΥΠΑΡΧΕΙ περίπτωση κάποια συσκευή να μην έχει γειωμένο το πλην (-) της ομοαξονικής υποδοχής. Οπότε πρέπει να το ψάξω σε όλες, με το πολύμετρο.

Αμέ!
Πολλά CD/DVD players, και η συντριπτική πλειοψηφία των AV ενισχυτών!
 
Απάντηση: Re: Γειωμένο σασσί και υποδοχές RCA/BNC

Αμέ!
Πολλά CD/DVD players, και η συντριπτική πλειοψηφία των AV ενισχυτών!

Καλό απόγευμα. Εδώ είμαι πάλι.

Λοιπόν, μετά από λεπτομερή έλεγχο, ανακάλυψα ότι ΟΛΕΣ μου οι συσκευές έχουν το αρνητικό των αναλογικών ((in και out) υποδοχών RCA γειωμένο στο σασσί. Και λέγοντας "αρνητικό" εννοώ βέβαια το εξωτερικό μέρος της υποδοχής RCA. Φυσικά ο όρος "αρνητικό" δεν ανταποκρίνεται πλήρως, αν μιλάμε για ψηφιακή υποδοχή RCA (SPDIF), είτε είναι έξοδος είτε είσοδος, όπως λ.χ. σε ένα CD Recorder ή έναν προενισχυτή/ενισχυτή AV. Παρατήρησα ότι οι περισσότερες από αυτές (τις ψηφιακές, εννοώ), ενώ έχουν επαφή με το σασσί, δεν είναι όλες 100% "σώμα", αλλά παρουσιάζουν μιαν αντίσταση της τάξεως κάποιων Ωμ (από 18 έως 30). Φυσικά αυτό λίγο ενδιαφέρει, απλά το αναφέρω ως πληροφορία.

Κάποιες από τις συσκευές μου, όπως είναι φυσικό, δεν έχουν γείωση. Έχω ως κανόνα από παλιά να γειώνω όποιες δεν έχουν, είτε αλλάζοντας την υποδοχή IEC από διπολική σε τριπολική είτε παρέχοντας ένα επί πλέον καλώδιο γείωσης στο διπολικό καλώδιο ισχύος, που τις συνοδεύει. Είναι μια πρακτική που δεν με έχει απογοητεύσει ως τώρα.

Εν τούτοις παρατήρησα ένα περίεργο φαινόμενο. Μια από τις συσκευές μου είναι το Sony SCD-XA777ES, ένα Super Audio CD/CD player αρκούντως υψηλού επιπέδου, με επιδόσεις ασφαλώς χαϊεντάδικες. Λοιπόν, ενώ η υποδοχή ισχύος IEC είναι τριπολική, δηλ. έχει μεσαίο pin γείωσης, αυτό (το μεσαίο pin) δεν είναι συνδεδεμένο στο σασσί, ήτοι η συσκευή δεν γειώνεται. Παράλληλα, το αρνητικό (-) όλων των υποδοχών RCA είναι σώμα (γειωμένο) στο σασσί, αλλά, αφού η συσκευή δεν είναι γειωμένη, στην πραγματικότητα κανένα RCA δεν είναι γειωμένο. Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, βρήκα κάτι εικόνες, και μία από αυτές, που απεικονίζει τα σωθικά του, δείχνει ότι το μεσαίο pin είναι όντως συνδεδεμένο με το σασσί, δηλαδή η συσκευή γειώνεται. Στην εικόνα αυτή, που βάζω παρακάτω, η υποδοχή IEC εμφανίζεται στο πάνω αριστερό μέρος της, και το καλώδιο γείωσης - ένα κοντό πράσινο -φαίνεται καθαρά, συνδεδεμένο δίπλα στο σασσί.

3216806.jpg


Το player αποτελεί, όπως είπα παραπάνω, μέρος του συστήματος AV, και συνδέεται στον προενισχυτή AV, στην είσοδο Multi-Ch IN, μέσω ενός πολυκάναλου διακλαδωτή (svitcher), στον οποίο επίσης συνδέεται άλλη μια πολυκάναλη αναλογική πηγή (ένα DVD-Audio player). Όλα τα παραπάνω είναι γειωμένα κανονικά, ενώ όλων οι υποδοχές RCA είναι γειωμένες στο σασσί τους.

Το ερώτημα μου είναι:

Τί κάνω; Γειώνω ΚΑΙ το σασσί του Sony, αφού έτσι κι αλλιώς ο κατασκευαστής έχει βάλει τριπολική υποδοχή (και το καλώδιο τροφοδοσίας της "μαμάς" είναι επίσης τριπολικό), ή το αφήνω ως έχει; Και τί θα συμβεί (από άποψη συμπεριφοράς, βέβαια) στη μια και στην άλλη περίπτωση;

(Αναρωτιέμαι, βέβαια, μήπως είναι κατασκευαστικό λάθος ή μήπως ακολουθήθηκε αυτή η πρακτική σε κάποια κομμάτια, που είχαν προορισμό κάποιες περιοχές του κόσμου, ενώ άλλα, με διαφορετικό προορισμό, είχαν κανονικά γειωθεί. Βλέπεις το δικό μου δεν είναι ευρωπαϊκό, αγοράστηκε στο Dubai, δηλ. ήταν μοντέλο Μέσης Ανατολής).
-
 
Λογικά, με κάποιο τρόπο, ίσως από το RCA, το σασί ενώνεται με τη γείωση του σπιτιού σου.
Αυτή τη στιγμή είναι σαν να έχεις κάνει ground lift στο CD σου.
Αν το συνδέσεις στη γη, δεν είναι απαραίτητο ότι θα ακούσεις καλύτερα. Μπορεί να δημιουργηθεί βόμβος π.χ. από ground loop...

Για δες αν με τις συνδέσεις που κάνεις έχεις τελικά γείωση στο σασί του CD...
 
Το ground lift δεν έχει να κάνει με την επαφή του βύσματος με το σασί αλλά με την επαφή του σασί με τη γείωση του ρεύματος...

Όπως και να έχει, με τον Α ή τον Β τρόπο, το (-) του βύσματος θα έρθει σε επαφή με κάποιο σασί και θα γειωθεί.


μαλλον κατι δεν εχουμε καταλαβει σωστα εδω ....

Βαση κανονισμων το σασσι ενος επαγγελματικου ενισχυτη ( για παραδειγμα) ειναι παντα συνδεμενο με την γειωση του δικτυου και σε ολες τις περιπτωσεις και απαραβατα .Ο διακοπτης ground lift καθοριζει εαν το μηδεν το τροφοδοτικου του ενισχυτη θα ειναι και κοινο με την γειωση του δικτυου .

Φιλικα .
Σακης Πετροπουλος
 
Λυπαμαι που ξαναποσταρω αλλα η πληροφορηση εδω ειναι πολυ εσφαλμενη και δυστυχως εκτος κανονισμων ( ηλεκτρικων)

Θα παρακαλουσα την προσοχη σας ωστε να διατυπωσουμε πιο σωστα αυτο που ζηταει ο Τακης Αλλα και το συνολικο θεμα ωστε να ειναι και πιο χρησιμο για τους υπολοιπυς αναγνωστες .
 
Κατά ενα παράξενο βίτσιο, τα Ιαπωνικά μηχανήματα, ανεξαρτήτως κόστους, δεν έχουν γείωση παρά το σούκο καλώδιο που τα συνοδεύει..

Ούτε στα μεγάλα Esoteric είναι το μεσαίο ποδαράκι του IEC συνδεδεμένο, αλλά ούτε και στους κορυφαίους Luxman!..Μάλιστα στους Lux λείπει τελείως η μεσαία
επαφή του IEC..

Αντιπρόσωπος μου έχει πεί πως τα αντίστοιχα μοντέλα
για την Αμερικάνικη αγορά και συνεπώς το βολτάζ, διαθέτουν γείωση..

Θα ήταν ενδιαφέρον να έχουμε κάποια εξήγηση από τους πιό προχωρημένους!
 
Γείωση μέσω υποδοχών και βυσμάτων RCA

Λογικά, με κάποιο τρόπο, ίσως από το RCA, το σασί ενώνεται με τη γείωση του σπιτιού σου.
Αυτή τη στιγμή είναι σαν να έχεις κάνει ground lift στο CD σου.
Αν το συνδέσεις στη γη, δεν είναι απαραίτητο ότι θα ακούσεις καλύτερα. Μπορεί να δημιουργηθεί βόμβος π.χ. από ground loop...

Για δες αν με τις συνδέσεις που κάνεις έχεις τελικά γείωση στο σασί του CD...

Εδώ είμαι πάλι.

Είναι δεδομένο ότι αν ΔΕΝ συνδέσω το μεσαίο pin (γείωση) στο σασσί του Sony, αυτό (το player, δηλαδή) θα "γειωθεί" μέσω των συνδέσεων RCA και φυσικά μέσω των άλλων συσκευών, που είναι ήδη γειωμένες. Απλή φυσική.
Αλλά φοβάμαι ότι έτσι "γειώνω" το Sony ανορθόδοξα, σα να λέμε, Πειραιάς-Αθήνα μέσω Κορίνθου. Άλλωστε το διευκρίνησα νωρίτερα:

....... Λοιπόν, ενώ η υποδοχή ισχύος IEC είναι τριπολική, δηλ. έχει μεσαίο pin γείωσης, αυτό (το μεσαίο pin) δεν είναι συνδεδεμένο στο σασσί, ήτοι η συσκευή δεν γειώνεται. Παράλληλα, το αρνητικό (-) όλων των υποδοχών RCA είναι σώμα (γειωμένο) στο σασσί, αλλά, αφού η συσκευή δεν είναι γειωμένη, στην πραγματικότητα κανένα RCA δεν είναι γειωμένο. Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, βρήκα κάτι εικόνες, και μία από αυτές, που απεικονίζει τα σωθικά του, δείχνει ότι το μεσαίο pin είναι όντως συνδεδεμένο με το σασσί, δηλαδή η συσκευή γειώνεται. Στην εικόνα αυτή, που βάζω παρακάτω, η υποδοχή IEC εμφανίζεται στο πάνω αριστερό μέρος της, και το καλώδιο γείωσης - ένα κοντό πράσινο -φαίνεται καθαρά, συνδεδεμένο δίπλα στο σασσί......

Λυπαμαι που ξαναποσταρω αλλα η πληροφορηση εδω ειναι πολυ εσφαλμενη και δυστυχως εκτος κανονισμων (ηλεκτρικων)

Θα παρακαλουσα την προσοχη σας ωστε να διατυπωσουμε πιο σωστα αυτο που ζηταει ο Τακης Αλλα και το συνολικο θεμα ωστε να ειναι και πιο χρησιμο για τους υπολοιπυς αναγνωστες .

Κάτι θέλεις να πεις, Σάκη; Για ρίξτο
Θενκς
-
 
Ασφάλεια κ.α.

Κατά ενα παράξενο βίτσιο, τα Ιαπωνικά μηχανήματα, ανεξαρτήτως κόστους, δεν έχουν γείωση παρά το σούκο καλώδιο που τα συνοδεύει..

Ούτε στα μεγάλα Esoteric είναι το μεσαίο ποδαράκι του IEC συνδεδεμένο, αλλά ούτε και στους κορυφαίους Luxman!..Μάλιστα στους Lux λείπει τελείως η μεσαία
επαφή του IEC..

Αντιπρόσωπος μου έχει πεί πως τα αντίστοιχα μοντέλα
για την Αμερικάνικη αγορά και συνεπώς το βολτάζ, διαθέτουν γείωση..

Θα ήταν ενδιαφέρον να έχουμε κάποια εξήγηση από τους πιό προχωρημένους!

Μμμμ..... μάλλον επιβεβαιώνομαι, όταν λέω ότι το βρήκα γειωμένο, αλλά μάλλον για κομμάτι που προορίζοταν για άλλο μέρος του κόσμου.

Μπορεί, δηλαδή, να έχω δίκιο, όταν λέω πως λογικά πρέπει να είναι γειωμένο, ή όχι;

(Άλλωστε, μπαίνουν και ζητήματα ασφαλείας στο θέμα. Έτσι δεν είναι, Σάκη?)
-
 
δεν ειναι αρκετα ευκολο αλλα θα παρακαλουσα επειδη προσπαθω να απωτυπωσω την πεπατημενη παρακαλω οπου δεν γινομαι κατανοητος ας ζητησει καποιος περισσοτερες εξηγησεις....

---------ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΠΟΛΙΚΟ ΦΙΣ ------------

Τα μηχανηματα τα οποια εχουν διπολικο δεν εχουν καποια γειωση στο σασσι .Ο κατασκευαστης προσεγγιζει την ασφαλεια με διαφορετικο τροπο κρατωντας αναλογες αποστασεις απο τα hot υλικα απο το σασσι ( βαση κανονισμων) η χρησιμοποωντας υλικα τα οποια ειναι και καταληλα για αυτην την δουλεια

Για να ενισχυσω την αποψη μου παραθετω το παραδειγμα οτι σημερα πολλα απο τα μηχανηματα σημερα δεν εχουν διακοπτη στην προσοψη αλλα μπουτον σταντ μπαι το οποιο οχι μονο ειναι εκει για να δουλευει με το τηλεκοντρολ αλλα και για να μην υπαρχει 230 στην προσοψη .

Το rca της εισοδου η της εξοδου και γενικα το μπασ τον rca Φιλε Τακη μπορει "ηλεκτρολογικα" να μετραει το ιδιο μετο σασσι αλλα μπορει καποιος ανετα να παρατηρησει οτι παρολο οτι μετραει το ιδιο στην πραξη το βυσμα ειναι μονωμενο σε σχεση με το σασσι .( πραγμα το οποιο ερχεται σε αντιπαραθεση )

Ο λογος ειναι οτι νε μεν το βυσμα "ηλετρολογικα" μπορει να μετραει το ιδιο με το σασσι αλλα για να φτασει το βυσμα να "παρει" γειωση το ολο θεμα το απο που και ποσο θα παρει ειναι θεμα του κανονα star ground και οχι ηλεκτρολογικο η ηλεκτρικο αν θελει καποιος .

θεωρητικα ενα εχουμε ενα cd player η αλλαη συσκευη προενισχυτης για παραδειγμα που λειτουργει ετσι απο την μαμα του και του αλλαξουμε βυσματα απο κανοικα σε μη μονωμενα ειναι πιθανον το ιδιο player ( η αλλη συσκευη) ξαφνικα να προσβληθει απο βομβους η γενικοτερα να γινει επιρεπες στο να "μαζευει " βομβους ... Ηλεκτρικα και ηλεκτρολογικα ακατανοητο αλλα αν το βαλει κανεις καπου με χαρτι και με μολυβι εξηγηται παρα πολυ ευκολα .


----------------ΓΙΑ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΜΕ ΦΙΣ ΣΟΥΚΟ ---------------------------

-- Σε καποιες συσκευες και κυριως επαγγελματικες ο κανονας λεει οπως ειπα παραπανω ...δλδ ολες οι συνδεσεις ειναι μονωμενες απο το σασσι και ο διακοπτης ground lift οριζει αν η ηλεκτρικη γειωση του κυκλωματος και του σασσι θα ειναι κοινη με το μηδεν του τροφοδοτικου .... ( σε ολες τις περιπτωσεις παντως και σε οποιαδηποτε κατασταση του ground lift τα βυσματα παραμενουν μονωμενα απο το σασσι ασχετα αν τελικα ειναι σε καποιο σημειο συνδεμενα με την γειωση του κυκλωματος ,του σασσι , και του 230 τελικα ) επεμβανει και παλι ο κανονας του star ground


-----------------------Εξαιρεσεις ------------------------------

ολα τα παραπανω αποτελουν την πεπατημενη ( για τρανσιτορατα μηχανηματα παραγωγης ) και βαση ηλεκτρικων κανονισμων πολοι κατασκευαστες οι οποιοι δεν κανουν φυσικα κατι παρανομο εχουν αλλου ειδους στανταρ .

Παραδειγμα τα rca στην εισοδο ενος τελικου δεν ειναι μονωμενα και ακουμπανε στο σασσι πρακτικη η οποια προερχεται απο λαμπατα μηχανηματα ( κατα την αποψη μου λαθος ) και ενω παρεχει σχετικα καλυτερη θωρακιση στα σηματα απο την προηγουμενη περιπτωση στην πραξη το μηχανημα αυτο θα ειναι πολυ πιο ευαισθητο και πιο επιρεπες στο να "τσιμπησει" καποιον βομβο απο οποιοδηποτε αλλο το οποιο ειναι φιαγμενο με τον παραπανω τροπο .

οι εξαιρεσεις αυτες αφορουν μηχανηματα τα οπιοια σε περιπλοκες εγκαταστασεις μαλλον θα την πατησουν ενω σε καταστασεις τυπου stand alone και σε καθαρο "ηλεκτρικα " περιβαλλον τελικα μπορει να απιζουν και καλυτερα απο τα παραπανω μηχανηματα .




----------------ρεζουμε -------------------


ενα ρεζουμε για να γινουμε και λιγο χρηστικοι γιατι μπορει και να εγινα κουραστικος με τοσα που εγραψα ...

Αρχικα η μιξη τεχνολογιων και τοπολογιας διανομης της γειωσης ειναι αυτο που συνηθως δημιουργει τα προβληματα . Εαν εχουμε εναν τελικο ο οποιος εχει τα βυσματα γειωαμενα και βιδωμενα στο σασσι και εντελει ενωμενα με την γειωση του πλαισιου και τελικα του 230, ενω ολες οι υπολοιπες συσκευες εχουν τελειως διαφορετικη τοπολογια ειναι πιθανον το συστημα μας να ειναι επιρεπες σε βομβους που φυσικα προερχονται απο ground loops .

Απλο παραδειγμα 8 στους δεκα που συνδεσαν ενα pc η ενα λαπτοπ στον ενισχυτη τους με ενα απλο mini jack σε δυο RCA συσνηθως εκτος απο την μουσικη εχουν ακι καποιο βομβο .... οφελεται καθαρα στον τροπο που διαχειριζεται την γειωση του δικτυου το τροφοδοτικο του λαπτοπ η του υπολογιστη .Πολλυ συχνα να ο χρηστης τραβηξει την πριζα του λαπτοπ το προβλημα απλα εξαφανιζεται και λογικο ειναι αφου φευγει η γειωση του δικτυου απο την γειωση του ηχου .

Το προβλημα σου αγαπητε Τακη εχει κυριως να κανει στο οτι εχεις σκοπο να βαλεις τα μισα μηχανηματα στο Τexas και τα αλλα μισα στο LA ...Οπου ακομα και αν οι γραμμμες του ρευματος ξεκινανε απο την ιδια γραμμη και σημειο στον ηλεκτρολογικο πινακα ( για να διατηρηθει η συνδεση αστερας) την λουπα θα στην κανουν τα ιντερκονεκτ απο το Texas στο LA .... Αυτο δεν θα ειναι ευκολο να λυθει ....


Ακολουθει ενα γραφημα πο επεξηγει σε απλα ελληνικα τι ειναι το ground loop ...O κανονας ειναι οτι καθε τι που ειναι κυκλος στα ηλεκτρονικα σημαινει κεραια η οποια μαζευει βομβους 50 περιοδων η αλλα ευχαριστα τυπου RF/EMI..

ουφ .... τα ειπα ....τωρα θα ζωγραφισω πρωτα ....

φιλικη συμβουλη στον αγαπητο Τακη ...

1-Δες τα γραφηματα
2-Παψε να σκεφτεσαι σαν ηλεκτρολογος ( ο ηχος εχει ενα δυο χουγια παραπανω)
 
Last edited:
Πρεπει να κανω ενα διαλειμα να ευχαρηστησω τον "μπαμπα" Μαγγελανο μια και οι παρεμβασεις του ειναι παντα χρησιμες και αν μη τι αλλο ρυθμιστικες .

Σε ευχαριστω φιλε !
 
Γνώμες....

...............Το προβλημα σου αγαπητε Τακη εχει κυριως να κανει στο οτι εχεις σκοπο να βαλεις τα μισα μηχανηματα στο Τexas και τα αλλα μισα στο LA ...Οπου ακομα και αν οι γραμμμες του ρευματος ξεκινανε απο την ιδια γραμμη και σημειο στον ηλεκτρολογικο πινακα ( για να διατηρηθει η συνδεση αστερας) την λουπα θα στην κανουν τα ιντερκονεκτ απο το Texas στο LA .... Αυτο δεν θα ειναι ευκολο να λυθει ....[/B]

Ακολουθει ενα γραφημα πο επεξηγει σε απλα ελληνικα τι ειναι το ground loop ...O κανονας ειναι οτι καθε τι που ειναι κυκλος στα ηλεκτρονικα σημαινει κεραια η οποια μαζευει βομβους 50 περιοδων η αλλα ευχαριστα τυπου RF/EMI..

ουφ .... τα ειπα ....τωρα θα ζωγραφισω πρωτα ....

φιλικη συμβουλη στον αγαπητο Τακη ...

1-Δες τα γραφηματα
2-Παψε να σκεφτεσαι σαν ηλεκτρολογος ( ο ηχος εχει ενα δυο χουγια παραπανω)

Σάκη, σ' ευχαριστώ για όλα.

Το πρόβλημα της απόστασης (Texas-L.A.) που συζητούσαμε στις αρχές του καολοκαιριού έχει λυθεί με άλλο τρόπο: Τελικός με ζυγισμένες εισόδους (XLR) και σύνδεση με καλώδια balanced από AV pro προς τον - απομακρυσμένο - τελικό. Άρα δεν τίθεται καν αυτό το ζήτημα.

Αυτά τα μηχανήματα για τα οποία μιλάμε, είναι δίπλα-δίπλα, αλλά έτσι κι αλλιώς η πληθώρα και η πολυπλοκότητα των συνδέσεων επιβάλλουν κάποιους κανόνες. Γι αυτό και το συζητάω.

Φρονώ ότι δεν κάνω κακά να σκέφτομαι να τα γειώσω ΟΛΑ, μα ΟΛΑ, ανεξάρτητα τί έχει σκεφτεί το βρώμικο(?) μυαλό του κάθε maker, είτε για λόγους απλούστευσης είτε για λόγους οικονομίας. Πλην όμως, η γνώμη σας, ειδικά η γνώμη κάποιου σαν εσένα είναι πάντα χρήσιμη και τελικά αυτή βαραίνει στην τελική απόφαση. (θα σε πάρω να τα πούμε και δια ζώσης).

Πολλά, μα πάρα πολλά ευχαριστώ.

(Απορία: πού είναι τα γραφήματα?)
-
 
1) τα γραφηματα Τακη πρεπει να τα φιαξω δεν τα ειχα στο τσεπακι μου
2) ακολουθησε τις συμβουλες μου αλλα και τοσων κατασκευαστων
3) παψε να σκεφτεσαι σαν ηλεκτρολογος ο ηχος εχει ενα δυο χουγια παραπανω
4) ειναι εσφαλμενη αντιληψη οτι αν τα γειωσεις θα κανεις κατι ... αν γινει κατι αυτο μαλλον κακο θα ειναι
5) δεν ειπε κανεις οτι κατι απο αυτα εγινε για οικονομια ...εγινε γιατι ετσι το μηχανημα ειναι πιο φιλικο προς το χρηστη ειδικα αυτους που εχουν πολλα να συνδεσουν μια και οπως ειπαμε ετσι τα μηχανηματα γινονται λιγοτερο επιρεπη στο να 'Τσιμπανε " βομβους .

6) και το πιο ωραιο ειναι λαθος να πιστευεις οτι καθε τι το οποιο ειναι balanced ειναι απαλαγμενο απο θορυβους επειδη μονον και μονο ειναι balanced .Φοβαμαι οτι θα το καταλαβεις αλλα μαλλον με τον δυσκολο τροπο .


:proud::proud::proud::proud::proud:

( γραφω τοσα για σενα οποτε μαλλον εχω και το δικαιωμα να ειμαι λιγο πειραχτηρι στο λογο μου ...απλα για λλογους χουμοριστικους ....)
 
τα γραφηματα .... τα δυο επομενα γραφηματα δειχνουν πως μπορουμε να συνδεσουμε παραληλα 5 καταναλωσεις με δυο διαφορετικους τροπους

τα βελη δειχνουν περιπου την ροη των ρευματων και πως κυκλωματικα δημιουργουνται οι λουπες

το δευτερο γραφημα ειναι απαλλαγμενο απο λουπες γιατι εχει διαφορετικη ροη ρευματων ενω ηλεκτρικα στην ουσια κανει ακριβως την ιδια δουλεια με το πρωτο ....

Τελος το τριτο γραφημα ειναι μια αναπαρασταση του προβληματος που θα βρεις μπροστα σου εαν δεν εισαι προσεκτικος ....

φιλικους χαιρετισμους
Σακης Πετροπουλος

ps.JPG


ts.JPG


loop%5B1%5D.JPG
 
Last edited:
Πρεπει να κανω ενα διαλειμα να ευχαρηστησω τον "μπαμπα" Μαγγελανο μια και οι παρεμβασεις του ειναι παντα χρησιμες και αν μη τι αλλο ρυθμιστικες .

Σε ευχαριστω φιλε !

Και εμείς ευχαριστούμε μαστροΣάκη, για τις πληροφορίες και τα σχεδιαγράμματα!

:a0210:
 
Σωστός ο Σάκης... :p

Θέλω όμως αν είναι δυνατόν να μου λύσεις μερικές απορίες...

1) Γιατί οι περισσότεροι ενισχυτές AV, ενώ έχουν schuko δεν έχουν το ποδαράκι της γείωσης συνδεδεμένο; Και δεν γειώνεται κάπου. Στον δικό μου π.χ. σε τινάζει η επαφή με το πίσω μέρος του.

2) Το σωστό για όλα τα μηχανήματα δεν είναι να έχουν συνδεδεμένη τη γείωση του δικτύου στο σασί τους; Καθαρά για λόγους ασφαλείας...