Για τους έχοντες προενισχυτή Cary SLP 98 τα φώτα (τις λυχνίες) σας παρακαλώ!

ioannis736

New member
28 December 2008
77
Γεια σας,


Όντας κάτοχος ενός προενισχυτή Cary SLP 98P θα ήθελα τη γνώμη σας για τις λυχνίες του. Αυτή τη στιγμή χρησιμοποιώ τις εξής λυχνίες


Τέσσερις λυχνίες 6 SN 7 GT Κινέζικες
Δύο λυχνίες 5814 Α (12 AU 7) Philips Αμερικάνικες
Δύο λυχνίες 12 AX 7 EH Electro harmonix Ρώσικες


Η ερώτηση είναι με ποιες άλλες λυχνίες θα μπορούσε ο ήχος του να αναβαθμιστεί αισθητά και σε ποιον τομέα (πχ καλύτερο μπάσο, καλύτερη ανάλυση κλπ);

Ευχαριστώ...
 
Απο οτι καταλαβα εχεις το μοντελο με το phono.
ο δικος μου δεν εχει phono οποτε χρησιμοποιω 4 μονο 6SN7 .
δυστυχως η ευτυχως ο ηχος του οχι μονο επηρεαζεται αλλα εξαρταται απο τις λαμπες που χρησιμοποιεις. οι κινεζικες ειτε ειναι απλες ειτε GT ειτε GTI ειτε σουπερ-ντουπερ εχουν το ιδιο αποτελεσμα. τεραστιο πλαδαρο χαμηλο και παραμορφωμενες ψηλες με ανεκτη μεσαια. οι ρωσικες (απλες) ειναι λιγο καλυτερες. υπολογισε τα παραπανω προβληματα αλλα σε μικροτερη κλιμακα και με καλυτερη μεσαια. oi rca εχουν σχεδον δεμενο χαμηλο καλυτερες ψηλες αν και λιγο θαμπες αλλα καλη μεσαια. philips και sylvania απλες που εχω δοκιμασει ηταν οι καλυτερες με τρισδιαστατη εικονα δεμενο χαμηλο μαγικη μεσαια κ αερατες ψηλες.
 
Γιάννη καλησπέρα,

το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι αν μπορείς να ξεκινήσεις να δοκιμάζεις λάμπες και μετά να αποφασίσεις
Δύσκολο λίγο αλλά αποτελεσματικό ,προσπάθησε να βρεις συμφορουμίτες να σου δανείσουν κάποιες και
για να κάνω την αρχή 4 6SN7GT EH GOLD PIN σε περιμένουν όποτε θες να τις δοκιμάσεις

DF
 
Αυτή τη στιγμή με τις παρούσες λυχνίες, ελπίζω του κατασκευαστή, έχεις κανένα πρόβλημα και το ψάχνεις; Αν έχεις ποιο είναι; Επίσης, όπως θα ξέρεις, ο ήχος μας εξαρτάται και από τα υπόλοιπα. Λ.Σ.
 
Αν είναι αυτό που συχνά έχω ακούσει μ' αυτόν τον πρό(ήγουν μαλακός ήχος κι ολίγον άψυχος),πέρα απο λάμπες δές και το ιντερκονέκτ και το καλώδιο ρεύματος,που έχεις επάνω του.Οχι τίποτα ακριβό...Δοκίμασε με Belden και μας λές πάλι,πρίν μπείς για έξοδα για καλές λάμπες.
 
Ο cary slp 98 χωρις καλη λαμπα δεν παιζει. τελος. σαν τις λαμπες δεν τον επηρεαζει τιποτα τοσο πολυ. τα καλυτερα καλωδια να βαλεις αν δεν βαλεις λαμπες δεν γινεται τιποτα. ο κατασκευαστης χρησιμοποιει ΕΗ απλες αλλα οι αντιπροσωποι σε ελλαδα και αμερικη χρησιμοποιουν ολοι αλλες λαμπες στα demo κομματια τους.
 
Αυτή τη στιγμή με τις παρούσες λυχνίες, ελπίζω του κατασκευαστή, έχεις κανένα πρόβλημα και το ψάχνεις; Αν έχεις ποιο είναι; Επίσης, όπως θα ξέρεις, ο ήχος μας εξαρτάται και από τα υπόλοιπα. Λ.Σ.

Αν είναι αυτό που συχνά έχω ακούσει μ' αυτόν τον πρό(ήγουν μαλακός ήχος κι ολίγον άψυχος),πέρα απο λάμπες δές και το ιντερκονέκτ και το καλώδιο ρεύματος,που έχεις επάνω του.Οχι τίποτα ακριβό...Δοκίμασε με Belden και μας λές πάλι,πρίν μπείς για έξοδα για καλές λάμπες.


Ο λόγος για τον οποίο ρωτάω είναι γιατί θα προχωρήσω άμεσα σε σημαντική αναβάθμιση των καλωδίων.


Σκέφτηκα λοιπόν σαν πρώτο βήμα να αναβαθμίσω τον ήχο του προενισχυτή αλλάζοντας τις λυχνίες με κάποιες καλύτερες και αμέσως μετά να προχωρήσω σε αγορά καλωδίων.


Άρα λοιπόν η επιλογή των λυχνιών θα γίνει χωρίς ηχητική δοκιμή (αφού η μέτρια ποιότητα των καλωδίων δεν μου επιτρέπει κάτι τέτοιο) και βασιζόμενος αποκλειστικά στις δικές σας προτάσεις


Οπότε dutyfree σε ευχαριστώ πολύ για την προσφορά σου αλλά δεν έχει νόημα να δοκιμάσω τις 4 6SN7GT EH GOLD PIN στην παρούσα φάση. Ελπίζω πάντως να με θυμήθηκες...


Θα βοηθούσε ιδιαίτερα να με ενημερώσετε και για σημεία πώλησης και κόστος!
Μέχρι στιγμής κρατώ ως σημείωση τις Philips και Sylvania…
 
Γιάννη καλημέρα,

και βέβαια σε θυμάμαι ,ελπίζω να ακούς πολύ μουσική και νάσαι καλά
δες στο www.tube-town.de
δεν είναι το πιο φθηνό αλλά θα πάρεις μια ιδέα τουλάχιστον για τις σύγχρονες λάμπες
Θα σου έλεγα να αποφύγεις λάμπες NOS διότι το "δούλεμα" πέφτει σύννεφο με τις τιμές κι άλλωστε παίζει η περίπτωση οι λάμπες που έχουν μείνει ως New Old Stock να μην πληρούσαν τις προδιαγραφές και έτσι έμειναν στο "ράφι"

φιλικά
DF
 
αυτός ο προ χρειάζεται 6SN7 της Sylvania NOS και απογειώνεται, επίσης Hexfred διόδους στο τροφοδοτικό και αντικραδασμικά finite elemente απευθείαςστο σασί του, μετά απλά άλλος προ...
 
Απάντηση: Re: Για τους έχοντες προενισχυτή Cary SLP 98 τα φώτα (τις λυχνίες) σας παρα

αυτός ο προ χρειάζεται 6SN7 της Sylvania NOS και απογειώνεται, επίσης Hexfred διόδους στο τροφοδοτικό και αντικραδασμικά finite elemente απευθείαςστο σασί του, μετά απλά άλλος προ...



Μετά από λίγο ψάξιμο βρήκα ότι οι 6SN7 GT Sylvania NOS “Bad Boy” κοστίζουν περίπου $175 το ζευγάρι στο Internet και νομίζω ότι είναι μία καλή αρχή, καθώς θεωρούνται από πολλούς κορυφαίες λάμπες αν και λίγο σπάνιες.
Αν υπάρχει και κάποιο αξιόπιστο κατάστημα με λυχνίες στην Αθήνα, ακόμα καλύτερα...


Όσον αφορά τα αντικραδασμικά finite elemente εννοείς το ceraball ή το cerapuc, δεδομένου ότι υπάρχει σημαντική διαφορά στη τιμή;


Τέλος, όσον αφορά τις Hexfred διόδους θα ήθελα λίγο περισσότερες πληροφορίες...
 
Είναι αλήθεια ότι ο Cary SLP 98P αλλάζει εντελώς χαρακτήρα με κάθε αλλαγή λυχνιών. Πολυ σημαντκές είναι οι δύο μπροστινές λυχνίες που ρυθμίζουν το κέρδος του line stage.
Εχω δοκιμάσει πολλές λυχνίες από Sylvania στατιωτικές μέχρι Tung Sol επίσης στρατιωτικές NOS. Αριστες επίσης και κάποες Philips στρατιωτικές της δεκ. του 80.

Χειρότερες όλων, για τα γούστα μου, οι λυχνίες νέας γενιάς, όπως οι electroharmonics, ακόμα και η σειρά gold pin, καθώς και οι tungsol νέας παραγωγής.

Αλλά οι καλύτερες λυχνίες, από αυτές που έχω δοκιμάσει μέχρι σήμερα στον Cary μου, είναι αυτές οι σπάνιες Ρώσικες του 1956 με τη μεταλλική βάση, που αγόρασα από την εταιρεία Anakrousis του κ. Λουκά Στεφανίδη.
Σας ευχαριστώ και πάλι κ. Στεφανίδη για αυτή τη μαγική τετράδα λυχνιών που μου στείλατε πριν από περίπου δύο χρόνια.
Αυτές τις λυχνίες τις τοποθετώ στο προενισχυτή μόνο σε ειδικές περιπτώσιες, ή μόνο τα Χριστούγεννα για την ακρόαση του Cantante Domino καθώς και των Χριστουγεννιάτικων Ορατορίων του Bach.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Για τους έχοντες προενισχυτή Cary SLP 98 τα φώτα (τις λυχνίες) σας παρα

Είναι αλήθεια ότι ο Cary SLP 98P αλλάζει εντελώς χαρακτήρα με κάθε αλλαγή λυχνιών. Πολυ σημαντκές είναι οι δύο μπροστινές λυχνίες που ρυθμίζουν το κέρδος του line stage.
Εχω δοκιμάσει πολλές λυχνίες από Sylvania στατιωτικές μέχρι Tung Sol επίσης στρατιωτικές NOS. Αριστες επίσης και κάποες Philips στρατιωτικές της δεκ. του 80.

Χειρότερες όλων, για τα γούστα μου, οι λυχνίες νέας γενιάς, όπως οι electroharmonics, ακόμα και η σειρά gold pin, καθώς και οι tungsol νέας παραγωγής.

Αλλά οι καλύτερες λυχνίες, από αυτές που έχω δοκιμάσει μέχρι σήμερα στον Cary μου, είναι αυτές οι σπάνιες Ρώσικες του 1956 με τη μεταλλική βάση, που αγόρασα από την εταιρεία Anakrousis του κ. Λουκά Στεφανίδη.
Σας ευχαριστώ και πάλι κ. Στεφανίδη για αυτή τη μαγική τετράδα λυχνιών που μου στείλατε πριν από περίπου δύο χρόνια.
Αυτές τις λυχνίες τις τοποθετώ στο προενισχυτή μόνο σε ειδικές περιπτώσιες, ή μόνο τα Χριστούγεννα για την ακρόαση του Cantante Domino καθώς και των Χριστουγεννιάτικων Ορατορίων του Bach.
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Όμως άκου τις λυχνίες συνέχεια όχι μόνο Χριστούγεννα. Σίγουρα είναι μάλλον απίθανο να βρεθούν τέτοιες λυχνίες, αλλά μια ζωή την έχουμε. Καλές γιορτές. Τα λέμε. Λ.Σ.
 
Ενας αλλος παρα πολυ σημαντικος παραγοντας αποδοδοσης ειναι η ρυθμιση του gain. Εαν τον χρησιμοποιεις με τελικο τρανζιστορ πρεπει να κατεβασεις το gain στο και τεταρτο και μετα να το αυξανεις σταδιακα ωστε να πετυχεις εναν καλο αποτελεσμα.
 
Απάντηση: Re: Για τους έχοντες προενισχυτή Cary SLP 98 τα φώτα (τις λυχνίες) σας παρα

Ενας αλλος παρα πολυ σημαντικος παραγοντας αποδοδοσης ειναι η ρυθμιση του gain. Εαν τον χρησιμοποιεις με τελικο τρανζιστορ πρεπει να κατεβασεις το gain στο και τεταρτο και μετα να το αυξανεις σταδιακα ωστε να πετυχεις εναν καλο αποτελεσμα.


Γεια σας και πάλι, χρόνια πολλά και ευτυχισμένο το 2010!!!-bye-


Αυτό με τη ρύθμιση του gain το κάνω και εγώ στον προενισχυτή μου για να ρυθμίσω μία λογική στάθμη στην ένταση του ήχου με το ποτενσιόμετρο του ήχου σε μία λογική θέση (πχ στο παρά 10).
Πως όμως αυτό επηρεάζει την ποιότητα του ήχου;

Μία απορία που έχω σχετική ίσως με τα παραπάνω – η οποία μπορεί να ακουστεί λίγο αφελής – είναι η εξής:
Όσο αυξάνουμε το gain το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα επηρεάζεται περισσότερο από τον προενισχυτή και όσο μειώνουμε το gain το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα επηρεάζεται περισσότερο από τoν ή τους τελικούς ενισχυτές;
 
Last edited:
Γεια σας και πάλι, χρόνια πολλά και ευτυχισμένο το 2010!!!-bye-


Σας ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σας...
Επειδή έχω μία αρκετά μεγάλη συλλογή με δίσκους βινυλίου θα ήθελα τη γνώμη σας :ears: και για τις λάμπες που χρησιμοποιούνται στο phono stage του προενισχυτή...


12AX7 (ECC83) phono section
12AU7 (ECC82) phono section output buffer
 
Ξεκίνα με τις σχετικά φθηνές,αξιόπιστες και πολύ καλές σ' απόδοση ECC82 & ECC83 GOLD PIN της Electroharmonix και κατόπιν μπορείς ν' αρχίσεις να ψάχνεσαι-πειραματίζεσαι περισσότερο.
 
Απάντηση: Re: Για τους έχοντες προενισχυτή Cary SLP 98 τα φώτα (τις λυχνίες) σας παρα

Ο Cary SLP-98 παρεμβάλει δύο ποτενσιόμετρα (pots) σε σειρά με το σήμα. Το σήμα όπως έρχεται από την πηγή πρώτα περνάει από ένα μονοφωνικό pot (για το balance) και στη συνέχεια περνάει από το δεύτερο pot (master volume pot).
H μέγιστη αντίσταση εξόδου της παραπάνω διάταξης είναι απαράδεκτα υψηλή σε κάποιες θέσεις (περιοχές) των pots και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα σε αυτές τις περιοχές ο προενισχυτής να ακούγεται βαρύς, βαρετός με έλλειψη διαφάνειας και αργός

Δεν είναι κρίμα ? :coool:
 
Last edited:
Επειδή έχω μία αρκετά μεγάλη συλλογή με δίσκους βινυλίου θα ήθελα τη γνώμη σας :ears: και για τις λάμπες που χρησιμοποιούνται στο phono stage του προενισχυτή...

Εδώ, το ματσάρισμα των 12AX7 παίζει σημαντικότατο ρόλο και μετά όλα τα άλλα γιατί αν δεν προσέξεις θα έχεις μεγάλες διαφορές στη στάθμη του phono stage μεταξύ Left & Right. Απαραιτήτως μετά από κάθε αλλαγή λυχνιών θα πρέπει να κάνεις δοκιμές για το ταίριασμα της στάθμης είτε με χρήση πολύμετρου είτε με χρήση παλμογράφου. To θέμα του ήχου είναι υποκειμενικό και εξαρτάται από το πως σου αρέσει να ακούς τα βυνίλια. Δοκίμασε αρκετές λυχνίες.