ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΩΛΗΤΩΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΝ

antonmone

Senior Member
15 October 2012
578
Σημερινη τραγελαφικη εμπειρια σε υποκαταστημα πολυ μεγαλης αλυσιδας.Στο πρωτο ο πωλητης σε ερωτηση μου ποιες ειναι οι διαφορες των ΑS640 και AS600 αφου με κοιταξε πολυ περιεργα,μου απανταει με σιγουρια ¨οι ιντσες βεβαια και τα hertz.H μια εχει 1200!!! και η αλλη 100.Στην παρατηρηση μου οτι η μια δεν ειχε 3d,κοιταξε με καχυποψια στον υπολογιστη του να το επιβεβαιωσει.Οταν του ειπα γιατι δεν κοιταει απλα το χειριστηριο που ΔΕΝ ειχε κουμπι 3d εισεπραξα αλλο ενα βλεμμα ανθρωπου που ειναι καταδικασμενος να μιλαει με περιεργους παρακατιανους!Μετα κατι πηγα να πω για τα 1200!!!hertz της μιας και τα 100 της αλλης και ακουω το θεικο¨αν το αμαξι σου πηγαινει με διακοσια τι σημασια εχει αν ειναι τουρμπο η ατμασφαιρα!Αφου παιξαμε λιγο ακομα το βρες τις διαφορες,κερδισα βεβαια και εφυγα τρεχοντας.Το απογευμα πηρα τηλ σε αλλο υποκαταστημα που με ενημερωσαν οτι η τηλ ειναι 50hertz.Ξαναπηρα στο προηγουμενο οπου μαλλον ο ιδιος μου απαντα¨100 κυριε το λεει και στο κουτι της ψεμματα θα σας πουμε?
 
Σημερινη τραγελαφικη εμπειρια σε υποκαταστημα πολυ μεγαλης αλυσιδας.Στο πρωτο ο πωλητης σε ερωτηση μου ποιες ειναι οι διαφορες των ΑS640 και AS600 αφου με κοιταξε πολυ περιεργα,μου απανταει με σιγουρια ¨οι ιντσες βεβαια και τα hertz.H μια εχει 1200!!! και η αλλη 100.Στην παρατηρηση μου οτι η μια δεν ειχε 3d,κοιταξε με καχυποψια στον υπολογιστη του να το επιβεβαιωσει.Οταν του ειπα γιατι δεν κοιταει απλα το χειριστηριο που ΔΕΝ ειχε κουμπι 3d εισεπραξα αλλο ενα βλεμμα ανθρωπου που ειναι καταδικασμενος να μιλαει με περιεργους παρακατιανους!Μετα κατι πηγα να πω για τα 1200!!!hertz της μιας και τα 100 της αλλης και ακουω το θεικο¨αν το αμαξι σου πηγαινει με διακοσια τι σημασια εχει αν ειναι τουρμπο η ατμασφαιρα!Αφου παιξαμε λιγο ακομα το βρες τις διαφορες,κερδισα βεβαια και εφυγα τρεχοντας.Το απογευμα πηρα τηλ σε αλλο υποκαταστημα που με ενημερωσαν οτι η τηλ ειναι 50hertz.Ξαναπηρα στο προηγουμενο οπου μαλλον ο ιδιος μου απαντα¨100 κυριε το λεει και στο κουτι της ψεμματα θα σας πουμε?

Να πω και εγώ τα δικά μου ετος 2010 και ήθελα να αγοράσω μια samsung και αυτοί ήθελαν μια Philips..επιχείρημα. ..η Samsung δεν είναι γνήσια Led και έχει κάνει μήνυση η Philips. ..Επίσης LG και Samsung είναι ίδιες εταιρίες και τις έχουν δύο αδέρφια!
 
Βρε παιδιά εντάξει, πωλητές είναι. Προφανώς η εκπαίδευση πού έχουν λάβει έχει ως μέτρο την εξυπηρέτηση ατόμων με περιορισμένες γνώσεις στην τεχνολογία.

Ένας πιο advanced καταναλωτής έχει κάνει την έρευνα του από το ίντερνετ κι έχει βρεί ήδη τις διαφορές πού υπάρχουν στα προϊόντα πού τον ενδιαφέρουν. Κι εγώ έχει τύχει να ακούσω διάφορα μαργαριτάρια κυρίως από γυναίκες σε κατάστημα τεχνολογίας, αλλά τα έχω προσπεράσει.
 
Καμια εκπαίδευση δεν έχουν λαβει...παλευουν να τα βγαλουν περα μονοι τους.Ειδικα στο public πλεον προσλαμβάνουν μόνο πωλητές κινητής.
 
Δεν είναι όλοι το ίδιο. Εξαρτάται και πόσο το ''ψάχνει'' ο καθένας. Την προηγούμενη εβδομάδα έπιασα συζήτηση με έναν νεαρό πωλητή στο εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα και ήταν πάρα πολύ ενημερωμένος. Γνώριζε ακόμα και τι panel έχει η κάθε οθόνη!! Εντάξει... αυτός φαινόταν ότι είχε διαβάσει από μόνος του.
 
Να πω και γω την εμπειρία μου...Σε γνωστή μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων Η/Υ και συναφών ειδών κατά την διάρκεια αναζήτησης για νέα TV μου λέει την θεική ατάκα "οι plasma τηλεοράσεις είναι ξεπερασμένη τεχνολογία κύριε το μέλλον και η ποιότητα είναι η led...και με κατεύθυνε σε ηγέτιδα εταιρεία του χώρου των τηλεοράσεων ονόματα δεν λέμε...Για να συνοψίσω γενικά στις μεγάλες αλυσίδες οι πωλητές απευθύνονται στο πολύ μέσο καταναλωτή που δεν έχει ούτε τις γνώσεις ούτε τις απαιτήσεις.Παρόλα αυτά υπάρχουν και εξαιρέσεις στον κανόνα όπου έχουν αρκετά καλές γνώσεις και πραγματικά σε βοηθάνε στην επιλογή του σωστού προιόντος.
 
Δυστυχώς η δουλειά τους τις περισσότερες φορές είναι να προωθούν συγκεκριμένες μάρκες και μοντέλα τηλεοράσεων γιατί είτε τους έχουν μείνει σε stock είτε υπάρχει καλύτερη τιμή από την αντιπροσωπεία και έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Και από τις εταιρίες υπάρχει αυτή η τακτική. Πούλησες περισσότερες δικές μας από την αλυσίδα - ανταγωνιστή θα έχεις και καλύτερη αντιμετώπιση. Αυτές είναι οι εντολές από την κεντρική διοίκηση της κάθε αλυσίδας.

Θυμάμαι παλαιότερα όταν υπήρχε η επιδότηση μαθητών - φοιτητών για φορητό. Σε υπολογιστή φάτσα κάρτα μεγάλης αλυσίδας υπήρχε στην οθόνη ένα Mail το οποίο έλεγε με 20άρια γράμματα bold κάτι τέτοιο δεν θυμάμαι. "έχουν μείνει πολλά HP χχχχ κοιτάξτε να τα διώξετε γιατί θα τα πάρετε μαζί σας να τα φάτε για βραδυνό". Κάλεσα τον υπεύθυνο να κλείσει το παράθυρο γιατί ήταν σε θέση που το έβλεπαν οι μισοί πελάτες του καταστήματος. Αφού συνέβαιναν αυτά τότε, καταλαβαίνετε σε τι συνθήκες εργασίας δουλεύουν σήμερα.

Εξαρτάται ποιον έχουν απέναντι τους κάθε φορά. Πολλές φορές φταίει και ο πελάτης που δεν ξέρει τι θέλει ή τα θέλει όλα και να μην πληρώσει πολλά. Μην τους παίρνετε από τα μούτρα κρίμα είναι ούτε να προσπαθείτε να τους πείσετε ότι αυτό που λένε είναι λάθος. Άδικος κόπος. Αυτές είναι οι εντολές τους. Αν σας δούν ότι ξέρετε τι ψάχνετε θα το γυρίσουν το παραμύθι, αν όιχι θα τους δώσετε το χώρο που ζητούν να έχουν.

Πλέον έχουν φύγει από την αγορά οι τηλεοράσεις πλάσμα που έπεφτε το μεγάλο γέλιο. Εκεί τους έπιανε κάτι δεν ξέρω γιατί. Θυμάμαι παλαιότερα όταν ήμουνα μπροστά από μια πλάσμα ερχόταν κάποιος δίπλα μου και άρχιζε "καλή τιμή - ξεβαμένα χρώματα - καίει πολύ - ζεσταίνεται πολύ - έχει ραδιενέργεια - σε 2 χρόνια θα σου έχει χαλάσει - είναι χοντρή, κοντή έχει κυταρίτιδια κλπ". Προφανώς έλεγε τι διάολο 100 μοντέλα τηλεοράσεων έχουμε μπροστά την πλάσμα πήγε και κάθησε???

Τελικά το βρήκα το κουμπί τους. Πριν έρθουν αυτοί σε μένα πήγαινα εγώ σε αυτούς "γειά σας έχω έρθει να δώ μια τηλεόραση αλλά δεν βλέπω να έχετε τηλεοράσεις" αμήχανα μου απαντούσε "και αυτές εδώ τι είναι ?" του τη γύριζα και εγώ στη μούφα "δεν είδα κάπου panasonic πλασμα". Η μου έλεγε να εκεί ή ερχόταν μαζί μου και άρχιζε "πλάσμα - κορυφαίο μαύρο - φυσικά χρώματα - τρομερή κίνηση - τρομερές γωνίες θέασης μπλα μπλα μπλα" - "αφού τα ξέρεις ρε μπαγασάκο γιατί δεν τα λές??¨ :flipout:


Η σε μια σειρά της sammy 8000. "θελετε να σας κάνουμε επίδειξη της νέας 8000 που φοράει τον ολοκαίνουργο επεξεργαστή barcelona" - "όχι είμαι ρεαλ μαδρίτης" :flipout:
 
Για μένα μεγάλο μέρος της ευθύνης έχουμε εμείς ως καταναλωτές. Ειτε αγοράζουμε τηλεόραση είτε αυτοκίνητο, ψυγείο, πλύντήριο Η/Υ κλπ κλπ

Ενα παλαιό γνωμικό λέει : "Εγώ στραβώνω και πουλώ, εσύ άνοιγε τα μάτια σου και πάρε "
 
Μην τους δικαιολογειτε. Αλλο να προωθεις ενα προιον αλλο να μην ξερεις τι πουλας.
Σε σατουρν του μοναχου αντιθετα ρωτησα εναν πωλητη αν ενα bluray εχει ενσωματωμένο wifi και χωρις καλα καλα να δει το κουτι μου απαντησε αμεσως ναι. Εννοειται πως ειχε δικιο. Ειναι θεμα νοοτροπιας και εταιρικης και καταναλωτικης.
 
Μην τους δικαιολογειτε. Αλλο να προωθεις ενα προιον αλλο να μην ξερεις τι πουλας.
Σε σατουρν του μοναχου αντιθετα ρωτησα εναν πωλητη αν ενα bluray εχει ενσωματωμένο wifi και χωρις καλα καλα να δει το κουτι μου απαντησε αμεσως ναι. Εννοειται πως ειχε δικιο. Ειναι θεμα νοοτροπιας και εταιρικης και καταναλωτικης.
Δεν είναι θέμα δικαιολογίας αλλά καταγραφή της πραγματικότητας. Τα παιδια αυτά στέλνουν βιογραφικά σε διάφορες εταιρίες και site ευρεσης εργασίας για να βρούν μια δουλειά. Κάποιοι λοιπόν τους προσλαμβάνουν και τους λένε τι να κάνουν και αυτοί υπακούουν όπως όλοι οι υπάλληλοι. Το Χ λοιπόν κατάστημα τους μαθαίνει να πουλάνε την Χ μάρκα και το Ψ απλά δεν τους μαθαίνει τίποτα και απ ότι τους πει ο προιστάμενος και οι παλιοί - και ανάλογα πόσο τους κόβει - πράττουν. Εξακολουθώ να εκνευρίζομαι απο τους περισότερους απο αυτούς αλλά προσπαθώ να θυμάμαι ότι φταίει κυρίως αυτός που τους επέλεξε και αυτός που τους εκπαίδευσε και λιγότερο αυτοί.
 
Οι τελευταίες 2 παράγραφοι του Vas_papavas αντιπροσωπεύουν στο 100% την συνομιλία μου την εποχή που έψαχνα για τηλεόραση.Ακριβώς ομως.
 
Κανεις δεν λεει οτι με την εκπαιδευση που εχουν και τα λεφτα που τους δινουν πρεπει να ειναι και τελειοι.Ομως οσοι πραγματικα γνωριζουν, πληροφορουν και καθοδηγουν τον πελατη ετσι ωστε τα χρηματα του να πιασουν τοπο.Οι αδαεις ειναι που εχουν υφος ξερολα και παραπληροφορουν συνηθως.
 
Σωστα

ολα οσα αναφερουν οι προλαλισανττες, αλλα ας λαβουμε υπ οψη και αυτο, εαν εργαζεσαι και γνωριζεις εκ των προτερων οτι οσο και να προσπαθησεις, οσο καλος και να εισαι, οτι και να κανεις, θα παρεις ποδι ή τη καλυτερη θεση θα σου τη παρει το βυσμα ή γνωστος του γνωστου, συμβαινει το εξεις πολυ απλο που ειναι κορωνιδα στις εργασιακες σχεσεις.

Χανεις την ορεξη αδελφε, γιατι να σε ενδιαφερει η επιχειριση οταν αυτη δε ενδιαφερεται για εσενα. Νομιζω ειναι ο κανονας πλεον για τον εργαζομενο στη Ελλαδα.
Δε χρειαζεται ο εργοδοτης σου να σε χει στα ωπα ωπα ουτε να σε κανει εκατομμυριοχο, εχει εξαφανιστει εστω και αυτη η απλη λογικη σχεση ομως!
 
Oλα αυτα ισχυουν βεβαια, η ενσταση μου ομως ειναι οτι αυτη η κατασταση δεν ειναι τωρινη αλλα διαχρονικη.Ακομα και προ των συνθηκων αυτων που υπαρχουν σημερα,ο καταναλωτης ηταν αναμεσα στις γνωσεις και την διαθεση του πωλητη,οποιες κι αν ηταν αυτες και στο τι ηθελε να σπρωξει το καταστημα.
 
Πολύ πρόσφατα μπαίνω σε πολύ γνωστή αλυσίδα τεχνολογικών και μη αγαθών και να ρωτάω αν το χ προϊόν πωλείται σε δόσεις με χρήση πιστωτικής. Ακούω ένα μεγαλοπρεπέστατο: "Βεβαίως, μέχρι 6 άτοκες δόσεις". Πάω την επομένη το πρωί με σκοπό να το πάρω και ακούω από άλλον υπάλληλο ένα μεγαλοπρεπέστατο "Όχι!". Φυσικά και δεν ήταν η πρώτη φορά που μου συνέβει κάτι παρόμοιο, που να αφορά τη λειτουργία της επιχείρησης.
Μου έχει τύχει να μην ξέρουν βασικά πράγματα, να "ποινικοποιείται" το mkv κλπ, κλπ και να σε κοιτάνε σα χάνοι.

Δεν είναι μόνο θέμα τεχνικών γνώσεων μα και της εν γένει αντιμετώπισης και όρεξης που έχει ο υπάλληλος-εργαζόμενος πάνω σε αυτό που κάνει. Δόξα τω Θεώ το ίντερνετ μπορεί να μας εμπλουτίσει με γνώσεις. Όσο και οι εργασιακές συνθήκες να μην είναι κατάλληλες, αφιέρωσε λίγο χρόνο (αντί του να μπαίνεις μονίμως σε fb και λοιπά social media) για τη δουλειά σου βρε αδελφέ για να μπορέσεις να είσαι αξιοπρεπής σε αυτό που κάνεις. Θες να τον πεις εγωϊσμό, ενσυνειδησία, να μην σε πιάνει κορόιδο και μαλ@κ@ ο κάθε πελάτης;

Δεν γίνεται μια ζωή να τα περιμένουμε όλα από τους άλλους, όπως και οι απόψεις του κάθε εργοδότη δεν πρόκειται να αλλάξουν σε τούτη την χώρα. έχω φίλη που δουλεύει σε γνωστή αλυσίδα κινητής, τεχνολογικών προίόντων. Ανάθεμα κι αν ρώτησε ποτέ να μάθει κάτι περισσότερο όταν βρισκόμαστε σαν παρέα. Ότι λένε στο κατάστημα αυτό είναι το σωστό και δεν χρειάζεται να ρωτήσει κάτι άλλο γιατί νομίζει πως δεν θα της χρειαστεί. Και πιστέψτε με, οι εργασιακές συνθήκες δεν είναι τύπου .......άσε να μην το πω, μα πολύ καλύτερες.

Επαγγελματική ενσυνειδησία και αξιοπρέπεια θα το πω εγώ, εσείς βαφτίστε το όπως νομίζετε.

Από την άλλη, είναι και ο πελάτης: "Καλημέρα, θέλω μια τηλεόραση", χωρίς να ξέρει τι ακριβώς θέλει. Καλά να πάθει τότε που νομίζει πως επειδή γράφει 1000000000 Hz, θα δείχνει καλύτερα τα κλεμμένα όνειρα και την δικαίωση.

Δημιουργήθηκε αρχές 90' και δεν έχει αλλάξει τίποτα:

 
Για μένα μεγάλο μέρος της ευθύνης έχουμε εμείς ως καταναλωτές. Ειτε αγοράζουμε τηλεόραση είτε αυτοκίνητο, ψυγείο, πλύντήριο Η/Υ κλπ κλπ

Ενα παλαιό γνωμικό λέει : "Εγώ στραβώνω και πουλώ, εσύ άνοιγε τα μάτια σου και πάρε "

Εγώ το έχω ακούσει με "εγώ σταβώνω και πουλώ, εσύ βλέπε να αγοράζεις"...
 
Θα συμφωνήσω με τον φιλο vendetta σε μεγάλο βαθμό. Μην ξεχνάμε όμως και την ανακύκλωση προσωπικού πού γίνεται πολύ συχνά από τις μεγάλες αλυσίδες.

Ειδικά τα τελευταία χρόνια με την κρίση και με τους μισθούς ημιανεργίας πολλοί εργοδότες έχουν βολευτεί με το να απολύουν παλιούς κι έμπειρους υπαλλήλους ώστε να τους αντικαταστήσουν με νέους τους οποίους τους πληρώνουν με.. χαρτζιλίκι κι ας είναι σκραπες. Σε βάρος πάντα των πελατών και ειδικά του γνώστη πελάτη, ο οποίος ακούει τα άκυρα των υπαλλήλων.
 
Εμπειρία σε τεχνολογικής φύσεως προϊόντα δεν υπάρχει. Πριν 10 χρόνια πωλουνταν crt, πριν 5 HD Ready και τώρα 4k. Εμπειρία στην συμπεριφορά και στο να " διπλαρωσουν" τον πελάτη, ναι.
Επίσης οι μεγάλες αλυσίδες φταίνε και στο ότι σήμερα θέλουν τον πελάτη στις τηλεοράσεις, αύριο στα tablet κ. ο. κ. Το να πεις όμως στον πελάτη " Μισό λεπτό να το κοιτάξω, δεν τα θυμάμαι όλα απέξω" , είναι προτιμότερο από το να πετάξεις μαργαριταρι.
 
Μου έχει μείνει αξέχαστη η φάτσα ενός πωλητή όταν του είπα για πλάκα αλλά με το σοβαρότερο ύφος μου ότι χρειάζομαι μια τηλεόραση για 4 άτομα. Ανοιξε το στώμα μη πιστεύοντας πόσο "βλάκας" μπορει να ημουν. Μου είπε "κύριε, που θα την τοποθετήσετε¨? Του απάντησα "τι σε νοιάζει που θα τη βάλω, 4 άτομα είμαστε". Προσπαθούσε να μου εξηγήσει, αλλά τον διέκοπτα, του εδειχνα μια τηλεόραση και του έλεγα "καλά - καλά, αυτη εδω για πόσα ατομα είναι"? Τον αποζημίωσα βέβαια, αφού τελικα έφυγα με μια πλασμα samsung 51d6900 που όπως του είπα μου φάνηκε η πλέον κατάλληλη για 4 ατομα. Ποτε δεν του ειπα οτι αστειευόμουν. Φαντάζομαι οτι ακόμα θα διηγείται στην παρέα του για εναν μ........ πελάτη που του έτυχε μία φορα.