Η Κρυφή Ζωή του Γουόλτερ Μίτι - The Secret Life of Walter Mitty

Kosh

AVClub Fanatic
7 September 2006
99,215
Εκεί ψηλά.....
35920011.jpg




Υπεύθυνος διαχείρισης του (περίφημου) φωτογραφικού υλικού τού περιοδικού LIFE, ο Γουόλτερ Μίτι αποδρά συχνά-πυκνά από την πραγματικότητα καθώς αφήνεται αμαχητί σε απίθανες ονειροπολήσεις. Ένα χαμένο αρνητικό, ένα κορίτσι και το τελευταίο έντυπο τεύχος τού LIFE θα τον αναγκάσουν να πάψει να αεροβατεί και να αρχίσει να ζει, έτσι όπως ποτέ δεν είχε φανταστεί.


Μερικές φορές, ως ηθοποιός, ο Μπεν Στίλερ κάνει ταινίες που λίγο ή πολύ δε βλέπονται («Γείτονες σε Περιπολία», «7 Μέρες Φαγούρα», «Στάρσκι & Χατς», «Συγκάτοικοι με το Ζόρι»). Ως σκηνοθέτης, όμως, καταφέρνει πάντα να κάνει ταινίες που όχι μόνο βλέπονται (ακόμα και το αποτυχημένο ως κωμωδία «Ο Κολλιτσίδας» προκαλεί, διεστραμμένο έστω, ενδιαφέρον), αλλά και αναδεικνύονται από αδιαμφισβήτητα (κωμικά) cult classics («Zoolander», «Τοπική Καταιγίδα») μέχρι εμβληματικές ιστορίες ενηλικίωσης μιας ολόκληρης γενιάς («Reality Bites»). Αυτή η «Κρυφή Ζωή» τού συμπαθέστατου Γουόλτερ δεν ταιριάζει ακριβώς (ή ακόμα), με σιγουριά, σε καμία από τις παραπάνω τρεις κατηγορίες. Είναι, όμως, τόσο γεμάτη ζωή, αγάπη, και… αγάπη για τη ζωή, που ένα είναι σίγουρο: θα σκαλώσει στο θυμικό σου για καιρό.

Παρά τις ατέλειές της. Που είναι η εξής μία: το δεύτερο και καλύτερο μισό της δεν ταιριάζει απόλυτα με το προηγούμενο πρώτο – σα να αποτελεί κομμάτι μιας άλλης, λίγο, αλλά αισθητά διαφορετικής ταινίας. Pause. Πάμε πάλι από την αρχή… Εκεί όπου ο Γουόλτερ (ο ίδιος ο Στίλερ σε μια από τις πιο εγκρατείς, σοφά οικονομημένες ερμηνείες του) κάθε φορά που έρχεται αντιμέτωπος είτε με μια – πότε μικρή, πότε μεγάλη – δυσκολία τής καθημερινότητας (τα wink που δε λειτουργούν στο site γνωριμιών όπου είναι εγγεγραμμένος ή το καινούργιο, άξεστο, προσωρινό αφεντικό του, Τεντ), είτε με το κορίτσι των ονείρων του, Σέριλ (η πάντα ακαταμάχητη… χαρά Θεού, Γουίγκ), χάνει την επαφή του με το άμεσο περιβάλλον του και φαντάζεται την πραγματικότητα όπως θα ήθελε να είναι. Ο Στίλερ κινηματογραφεί τις ονειροπολήσεις τού ήρωά του ευφάνταστα, άλλοτε διακριτικά, φευγαλέα, αλλά αφυπνιστικά (από την ασπρόμαυρη φωτογραφία / αυτοπροσωπογραφία τού φευγάτου φωτογράφου / καλλιτέχνη Σον Ο’ Κόνελ ζωντανεύει μόνο ένα χέρι που εκφράζει πρόσκληση / πρόκληση) και άλλοτε θεαματικά, εξωφρενικά, σουρεάλ (το α λα Spider-Man κυνηγητό / surfing των Γουόλτερ και Τεντ στους δρόμους της Νέας Υόρκης). Σε αυτή του τη φάση, το φιλμ φαντάζει ως μια πιο light εκδοχή τού σινεμά των Σπάικ Τζονζ («Στο Μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς) και Μισέλ Γκοντρί («Η Αιώνια Λιακάδα Ενός Καθαρού Μυαλού») με τη σεναριακή υπογραφή τού Τσάρλι Κάουφμαν. Ούτε επενδύει ουσιαστικά στους παράλληλους, φανταστικούς κόσμους που σκαρφίζεται ο Μίτι, ούτε δείχνει διάθεση να περιπλανηθεί σε αυτούς, για να τους εξερευνήσει λίγο περισσότερο.

Προορισμός του, βλέπεις, δεν είναι το όνειρο, αλλά η ζωή. Απλά το φιλμ, μαζί με τον ήρωά του, περνά από την αδράνεια της απόδρασης μέσω της φαντασίας στη δράση τού ριψοκίνδυνου, μη προμελετημένου, πραγματικού ταξιδιού αιφνίδια. Όχι ομαλά ή οργανικά. Του αρκεί μόνο μια κάργα ρομαντική και απλούστερη μεν, συναρπαστικότερη δε όλων όσων έχουν προηγηθεί «ονείρωξη» (η Σέριλ, με μια κιθάρα, τραγουδά το «Space Oddity» και ξεσηκώνει) για να κάνει τη μετάβαση. Χαλάλι.

Παρά την άτσαλη μετακίνηση από την κρυφή στην αληθινή ζωή τού Γουόλτερ Μίτι, το φιλμ, στο δεύτερο μισό του μεστώνει, αποκτά ξεκάθαρο σκοπό και δική του, ξεχωριστή ταυτότητα. Η ευφάνταστη, πότε ήσυχη (με το Σον, ιδανικά ενσαρκωμένο από τον συνονόματό του Πεν, πίσω από μια φωτογραφική μηχανή, στο βουνό, μιλώντας για ένα χαμένο αρνητικό / δώρο) και πότε εκκωφαντικά εντυπωσιακή (κατά την έκρηξη του ηφαιστείου) κινηματογράφηση παραμένει. Τώρα πια, όμως, συλλαμβάνει την πραγματικότητα. Που μπορεί να είναι εξωφρενικά αστεία (η… αποβίβαση του Γουόλτερ από το ελικόπτερο πάνω από τον ωκεανό ή από το ποδήλατο στο δρόμο) και αναπάντεχα, αβίαστα συγκινητική (χάρη σε μια ανταλλαγή μιας κούκλας με ένα skateboard μεταξύ ανθρώπων που δε μιλούν την ίδια γλώσσα, την «αναγέννηση» από τις ηφαιστειακές στάχτες ενός αυτοκινήτου, έναν αυτοσχέδιο αγώνα ποδοσφαίρου στη μέση τού πουθενά, το τελευταίο εξώφυλλο του LIFE…). Που μπορεί, με άλλα λόγια, να γίνει μαγική σαν όνειρο. Αρκεί να αρχίσεις, επιτέλους, να τη ζεις.




walter-mitty-featured.jpg






The Secret Life of Walter Mitty | Official US Trailer HD | 2013​

20th Century Studios UK
 

Kosh

AVClub Fanatic
7 September 2006
99,215
Εκεί ψηλά.....
i-krifi-zoi-tu-guolter-miti-4_0.jpg
WalterMitty_Poster_Camp 3Sept.jpg







Δυο απο τις πιο υπεροχες σκηνες της ταινιας.


Μια ταινια που φυσικα και στοχο εχει να βγαλει απο τον θεατη την ορεξη για ζωη αλλα για αυτο δεν κανει καμια εκπτωση στην τεχνη της κινηματογραφησης αλλα προσδιδει απολυτως σε καθε καδρο της μια ζωη απο μονη της .

Ασυλληπτα στυλιριζασμενο χωρις την ανεμελια του road cinema επιλεγοντας μια προσεγγιση καδρων φωτισμων και αισθητικης λες και εισαι οντως σε εξωφυλλο του Life ο Μπεν Στιλερ κανει μια αδιανοητα στιβαρη ταινια γεματη ζεστασια τεχνη και μελαγχολια για το μελλον.


Don't Let It Pass​

junip
 
  • Love
Reactions: toupia

Kosh

AVClub Fanatic
7 September 2006
99,215
Εκεί ψηλά.....
Την ειχα στην λιστα του netflx και σημερα πρωι κατα τις 8 που ξυπνησα μου εβγαλε οτι την αφαιρουν απο την ταινιοθηκη τους στις 6 ιουνιου και την ξανα ειδα να παρω μια ακομα τζουρα περφεξιονιστικού κινηματογράφου. Μπορεί να ακούγεται καπως αλλα εγω τον λατρευω αυτον τον κινηματογραφο.

Τοσο φρεσκια τοσο απολυτα ενθαρρυντικη ταινια μακαρι να εκανε περισσοτερο σινεμα ο Στιλερ ( το Severance βεβαια ειναι σε αυτο το στυλ αλλα πιο σκοτεινο)


Ευτυχως περα απο τις τηλεοπτικες του παραγωγες ετοιμαζει δυο φιλμ στο αμεσο μελλον.

Το London και το Bagman, ελπιζω να ειναι στο δικο του ιδιο μοναδικο στυλ.
 
Last edited:

pontios

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
7,944
Clermont-Ferrand, France
Θυμάμαι στην τελευταία σκηνή, πραγματικά είχα βάλει τα κλάματα. Ήταν μια ταινία που περίμενα τρελά και μου το είχε ξεπληρώσει με το παραπάνω. Η φωτογραφία δε και ειδικά στην Ισλανδία, είναι απίστευτη. Θα το βάλω στον προβολέα να το απολαύσω ξανά.

υ.γ. @Kosh , ντροπή σου ρε. Αποτυχημένο που προκαλεί ενδιαφέρον το The Cable Guy (Ο κολλιτσίδας)??????? Μια από τις καλύτερες ταινίες ever, με έναν Jim Carrey στο ζενίθ του. 2 Our Father, 10 Hail Marys and 2 Glory be για μετάνοια, αμέσως αμαρτωλέ.
 

Kosh

AVClub Fanatic
7 September 2006
99,215
Εκεί ψηλά.....
παρε μια μετανοια πρωι πρωι




The Wolves and the Ravens [Official Music Video] Rogue Valley | The Secret Life of Walter Mitty​

RogueValleyBand
 

pontios

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
7,944
Clermont-Ferrand, France
Μάλλον δεν έχεις δει βίντεο με πραγματικούς longboardάδες. Να πηγαίνουν με 120 και να παίρνουν και στροφή.
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
12,799
Ωραίος βρε συ που γράφεις και ανεβάζεις υλικό από τέτοιες ταινίες για να τις ξαναθυμηθούμε άλλα και να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες!!
Θα την ξαναδώ το ΣΚ που θα έχω χρόνο, με αυτά που έβαλες θα την δω και με άλλο μάτι!!!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Kosh

BENZINA

Senior Member
11 June 2007
490
Thessaloniki
Από τις καλύτερες ταινίες του Stiller, ο οποίος πέρα από την στερεότυπη προσκόλλησή του σε κωμικούς κυρίως ρόλους, προσπάθησε να δημιουργησει και ως σκηνοθέτης, έχοντας πάντα μια σατιρικη ματια. Ο λογος που το επαναφερω, ειναι γιατι μολις προσφατα διαπιστωσα οτι προκειται για remake, μιας παλιας ξεχασμενης ταινιας με τον Danny Kaye, με κυριο κοινο τους στοιχειο οτι βασιζονται και οι 2 σε μια συντομη ιστορια του James Thurber, ενος Αμερικανου συγγραφεα/δημοσιογραφου. Καθησα και την ειδα και την παλιοτερη ταινια, μπορω να πω οτι πιο πολλες ειναι οι διαφορες απο οτι οι ομοιοτητες, σιγουρα ο Stiller δεν βγαζει αυτην την τρελα του Kaye, ομως θεωρω ανωτερη τη μοντερνα εκδοχη, οχι τοσο για την πρωτοτυπη ιστορια ή το σεναριο, αλλα για τη φοβερη φωτογραφια, τα εκπληκτικα σκηνικα και την ωραια μουσικη επενδυση, σα να βλεπεις συνεχομενα video clips. Επισης Kristen Wiig λατρεμενη, οπως και Adam Scott, Sean Penn, ακομη κι ο Ισλανδος Ólafur Darri Ólafsson, που τον θαυμαζα στο Trapped.
 
  • Like
Reactions: Kosh