Ηχεία βάσης + subwoofer για μεγάλο δωμάτιο

twinhead

New member
12 January 2009
93
Καλησπέρα,
θα ήθελα να ρωτήσω αν ηχεία μικρού όγκου, τα οποία δεν ενδείκνυνται για μεγάλο χώρο, αλλά για μικρό και μεσαίο, σε συνδυασμό με subwoofer μπορούν να καλύψουν μεγαλύτερους χώρους.
 

Tyler ? Durden

Supreme Member
6 November 2006
3,909
Νεα Σμυρνη
για ενα ηχειο που ειναι κατασκευασμενο για μαξιμουμ 15τμ, με ενα sub ταιριαγμενο, μπορεις να καλυψεις μεχρι και 25τμ αξιοπρεπως. Το χω δει..

Wharfedale 9.1 + SUB 150 της εταιριας
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Καλησπέρα,
θα ήθελα να ρωτήσω αν ηχεία μικρού όγκου, τα οποία δεν ενδείκνυνται για μεγάλο χώρο, αλλά για μικρό και μεσαίο, σε συνδυασμό με subwoofer μπορούν να καλύψουν μεγαλύτερους χώρους.

Εξαρτάται από τον χώρο, τα ηχεία και το sub. Έχεις κατι συγκεκριμένο κατα νου;
 

twinhead

New member
12 January 2009
93
Για 30τμ. Σκέφτομαι για τα Aurum Cantus V2M, Canton Vento Reference 9.2 και το Triangle Trio. Τα παραππάνω βέβαια σε συνδιασμό με SUB της ίδιας εταιρείας. κ¨αθε άλλη πρόταση δεκτή.
 

twinhead

New member
12 January 2009
93
Τα strada μου δίνουν την αίσθηση ότι είναι μόνο για hometheatre ή κάνω λάθος? Που μπορώ να τα ακούσω? Άλλες προτάσεις?
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,261
Τι ενισχυτή έχεις τελικά;
Πές δυό κουβέντες .....Τι θέλεις να κάνεις;...Τι θα ακούς;...:SFGSFGS5:
 

twinhead

New member
12 January 2009
93
Ακούω κλασσική και ηλεκτρονική μουσική. Θέλω να αποφύγω τα ηχεία δαπέδου γιατί δεν είναι κατάλληλος ο χώρος μου. Θέλω να τα ολοκληρώσω και σε ένα σύστημα HomeTheatre, αλλά δεν είναι πρωτεύων. Κατά κύριο λόγω θέλω να παίζουνε καλά μουσική. Όσο για ενισχυτή δεν έχω κατάληξη ακόμα, αλλά από ισχύ θα πάρω κάποιον ο οποίος να αποδίδει 100W.
 

toulou

Senior Member
23 July 2006
570
Αθήνα
για ενα ηχειο που ειναι κατασκευασμενο για μαξιμουμ 15τμ, με ενα sub ταιριαγμενο, μπορεις να καλυψεις μεχρι και 25τμ αξιοπρεπως. Το χω δει..

Twinhead, αυτό ισχύει ακόμα και για μεγαλύτερη διαφορά σε τετραγωνικά, και μάλιστα με ηχεία χαμηλότερης ευαισθησίας από αυτά που αναφέρεις, αν κόψεις τα μπάσα από τους δορυφόρους.
Θα εκπλαγείς από το πόσο πιο δυνατά (και πιο καθαρά) μπορεί να "φωνάξει" ένα μικρό γούφερ, όταν απαλλαγεί από τις απαιτήσεις σε διαδρομή των πολύ χαμηλών συχνοτήτων. Συν το ευκολότερο και καλύτερο ταίριασμα με το sub.
 
Last edited:

dionisis

AVClub Enthusiast
23 February 2007
740
Θεσσαλονίκη
αν κόψεις τα μπάσα από τους δορυφόρους.
Θα εκπλαγείς από το πόσο πιο δυνατά (και πιο καθαρά)

αυτό πως γίνεται;

Επίσης πως συνδέεται το sub στον ενισχυτή; Μιλάμε για ενισχυτή με έξοδο sub ή χωρίς;
Έχω στέρεο ενισχυτή DENON pma 380 με ηχεία DALI concept 2. Ο ενισχυτής έχει έξοδο για δύο ζεύγη ηχείων. Αντί για δεύτερο ζεύγος μπορώ να συνδέσω παθητικό sub; Ή μόνο ενεργό με είσοδο speaker in; Και επανέρχομαι στο πρώτο ερώτημα. Αν συνδέσω το sub πως μπορώ να κόψω τα μπάσα από τα concept;
 

lakiss51

Supreme Member
8 December 2006
4,908
Για να κοψεις μπασα θεέις 5καναλο τουλαχιστον, ωστε να δηλωνεις τα μικρα ηχεια ως small με αποκοπη μεχρι μιας χαμηλης συχνοτητας απο την οποια και κατω θα αναλαμβανει το σαμπ, ελευθερωνοντας απο τη σχετικη υποχρεωση τα γουφερακια των δορυφορων
 

bart

Established Member
4 July 2006
252
ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Re: Απάντηση: Ηχεία βάσης + subwoofer για μεγάλο δωμάτιο

Έχω μπερδευτεί λίγο για το αν μιλάμε για ΕΝΕΡΓΟ ή ΠΑΘΗΤΙΚΟ SUB

ΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΠΑΘΗΤΙΚΟ ΤΟΤΕ ...........


Θα εκπλαγείς από το πόσο πιο δυνατά (και πιο καθαρά) μπορεί να "φωνάξει" ένα μικρό γούφερ, όταν απαλλαγεί από τις απαιτήσεις σε διαδρομή των πολύ χαμηλών συχνοτήτων.

+1000



Πριν καμμιά εικοσαριά χρόνια, (?????) Φίλος με πείρα στις ιδιοκατασκευές, είχε φτιάξει ένα πολύ διάσημο για εκείνη την εποχή σύστημα sub με δορυφόρους με μεγάφωνα της KEF.

Για τους γνώστες του αντικειμένου, το tweeter ήταν το T27 μαζί με το Mid Β110 στους δορυφόρους.
Στο sub το οβαλ της Kef Β139 αν δεν κάνω λάθος. (μεγάφωνα που χρησιμοποιήθηκαν από μεγάλους κατασκευαστές σε θαυμάσιες κατασκευές)

Το σετάκι οδηγούμενο από ένα Yamaha της εποχής έπαιζε παπάδες σε ασύλληπτες για το μέγεθός τους στάθμες.

Το βασικότερο του όμως πλεονέκτημα ήταν η εύκολη τοποθέτηση των ηχείων στο χώρο.


αυτό πως γίνεται;

Επίσης πως συνδέεται το sub στον ενισχυτή; Μιλάμε για ενισχυτή με έξοδο sub ή χωρίς;

Η έξοδος του ενισχυτή (και τα δύο κανάλια) συνδεόταν στην είσοδο του Sub. Το crossover του sub έθετε την συχνότητα αποκοπής του sub και οδηγούσε το woofer ενώ το υπόλοιπο φάσμα των συχνοτήτων οδηγείτο στους δορυφόρους.

Έτσι πάνω στο sub υπήρχαν και δύο έξοδοι όπου συνδέονταν οι δορυφόροι.


Αν μπορούσα σήμερα να βρω καινούργια τα μεγάφωνα και τα σχέδια του ΚΙΤ να είστε σίγουροι ότι δεν θα τα άλλαζα με κανένα ηχείο.

Παλιές καλές εποχές για τους λάτρεις της μουσικής. :bigcry:


:7612::7612::7612:


Bart
 

DELTA

AVClub Enthusiast
15 August 2008
1,151
Σπάτα
Με τα sub που κυκλοφορουν δεν μπορεις να το κανεις αυτο?(Εννοω με δικαναλο ενισχυτη )?
Απο το manual του sub μου:
"9. Low Level Input
If your amplification system has a dedicated subwoofer output it
should be connected to the line level input. If you have a mono
connection from your amplifier you may use either connection.
The output sockets can be used if an additional subwoofer is to be
added to your system.
Note: To prevent damage to the amplifier, only connect using high
level inputs OR line level inputs. DO NOT USE BOTH METHODS
OF CONNECTION AT THE SAME TIME.
10. High level input
For systems that don't have line level or pre-amplifier outputs to
provide a full bandwidth signal to the subwoofer to deal with, it is
necessary to patch the front speakers through the sub's high level
input sockets and out of the high level output sockets on to the front
channel speakers. This cannot be recommended for the best fidelity
as it will, needless to say, be taking a high level signal from a power
amplifier and attenuating it inside the subwoofer to the level suitable
to be amplified again by the subwoofer's amplifier. Always use the
low level input for best results."

Ποια ειναι η καλυτερη συνδεση τελικα ?
 
Last edited:

bart

Established Member
4 July 2006
252
ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Re: Απάντηση: Ηχεία βάσης + subwoofer για μεγάλο δωμάτιο

bart, παιδί μου, γιατί περιγράφεις το σύστημά μου μέχρι λεπτομερείας; :smile::smile::smile:

πες μου τώρα ότι η πηγή σου είναι Thorens TD-??? αυτό με τους touch διακόπτες ή Ariston RD-60 με κεφαλές Stanton 881S & Shure V15 να τρελλαθώ τελείως.

Έκτος και αν εισαι ο Σπύρος και έχεις κρατήσει ακόμα το συστημα.


Για λέγε, Για λέγε.


:7612::7612::7612:

Bart

Sorry για το :eek:fftopic:
 

toulou

Senior Member
23 July 2006
570
Αθήνα
αυτό πως γίνεται;

Επίσης πως συνδέεται το sub στον ενισχυτή; Μιλάμε για ενισχυτή με έξοδο sub ή χωρίς;
Έχω στέρεο ενισχυτή DENON pma 380 με ηχεία DALI concept 2. Ο ενισχυτής έχει έξοδο για δύο ζεύγη ηχείων. Αντί για δεύτερο ζεύγος μπορώ να συνδέσω παθητικό sub; Ή μόνο ενεργό με είσοδο speaker in; Και επανέρχομαι στο πρώτο ερώτημα. Αν συνδέσω το sub πως μπορώ να κόψω τα μπάσα από τα concept;

Ενεργό με είσοδο speaker in σίγουρα. Δίνει καλή ποιότητα ήχου συνήθως.
Παθητικό... θα το απέφευγα γιατί είναι σαν να συνδέεις συγχρόνως δύο ζεύγη ηχείων παράλληλα. Η αντίσταση που προκύπτει είναι πολύ χαμηλή και σε ορισμένες συχνότητες πιθανόν ο ενισχυτής να μην μπορεί

Αλλά... δεν κόβεις τα μπάσα από τα concept.

Για να κόψεις τα μπάσα:

Α) Αν το σαμπ είναι ενεργό:

Α1) Με ενισχυτή AV: H πιο εύκολη περίπτωση.
Συνδέεις το σαμπ, στην έξοδο σαμπ, και δηλώνεις τους δορυφόρους σαν small.
Αν το σαμπ έχει ρυθμιστικό της συχνότητας αποκοπής, το βάζεις στο μέγιστο αρχικά, και κάνεις αποκοπή από τον AV. Αυτός «ξέρει», και κόβει τις ψηλές από το σαμπ, αλλά και τις χαμηλές από τους δορυφόρους. Όταν καταλήξεις με τις ρυθμίσεις μπορείς να «κλέψεις» λίγο (ίσως), επεμβαίνοντας και στο ρυθμιστικό του σαμπ για μία τελική μικρορύθμιση.

Μερικά ενεργά σαμπ για home cinema δεν διαθέτουν δικό τους ρυθμιστικό της συχνότητας αποκοπής. Τότε η αποκοπή γίνεται στην τυποποιημένη συχνότητα των 80Hz, που είναι μεν συχνότητα πασπαρτού στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, αλλά παρ’ όλα αυτά μπορεί να μην ταιριάζει σε πολύ μικρούς δορυφόρους (mirage omnisat πχ) που δεν μπορούν να παίξουν τόσο χαμηλά.
Γενικά, προτίμησε ενισχυτές AV και σαμπ που επιτρέπουν επιλογή ρύθμισης της συχνότητας αποκοπής εκτός των 80 Ηz. Εχεις πολύ μεγαλύτερη ευελιξία έτσι, ιδίως αν διαθέτεις ποιοτικό σαμπ.

Μειονέκτημα όλων των παραπάνω: Αν δεν δώσεις πολλά λεφτά, οι περισσότεροι ενισχυτές AV δεν παίζουν μουσική αλλά κάτι άλλο…


Α2) Με ενισχυτή stereo: To πράγμα γίνεται πιο πολύπλοκο.

Κλασική μέθοδος: Απαιτεί είτε ξεχωριστούς προ-τελικούς, είτε ολοκληρωμένο με pre-out KAI power in. Απαιτεί και σαμπ με δικά του υψιπερατά κροσόβερς και line-outs για τους δορυφόρους (που συνήθως δεν βρίσκεις στις φθηνές κατηγορίες).
Το σαμπ παρεμβάλλεται μεταξύ προ-τελικών. Οι τελικοί παραλαμβάνουν σήμα από το σαμπ, απαλλαγμένο από τις χαμηλές σύμφωνα με τις δικές του ρυθμίσεις.

Βέβαια τα τελευταία χρόνια με την εμφάνιση της νόσου BEHRI- BEHRI, αγοράζεις με μόλις 90 Ευρώ (!) κάτι τέτοιο:
http://www.behringer.com/EN/Products/CX3400.aspx
και δεν πα να μην έχει δικά του κροσόβερς το προσιτό σαμπ σου! (μειονέκτημα: μετά γλυκαίνεσαι γιατί το «κάτι τέτοιο» κάνει και μερικά πράγματα παραπάνω, η λέξη «πολυενίσχυση» αρχίζει να στριφογυρίζει στο κεφάλι σου, έμπλεξες μεγάλε…)
Πιο σοβαρό μειονέκτημα των ενεργών κρος: πρέπει να παίζουν αρκετά καλά, ώστε να μην χάνεις ηχητικά εξ αιτίας της παρουσίας τους περισσότερα από αυτά που κερδίζεις.

Α3) Με έναν προενισχυτή stereo (ή ολοκληρωμένο με pre-out), συν τούτο ‛δώ:
http://www.behringer.com/EN/Products/EP1500.aspx
“Discontinued” λέει το site, αλλά τον βρίσκεις ακόμα στα 320 περίπου Ευρώ! Τούτο ‛δω λοιπόν διαθέτει φίλτρο αποκοπής των συχνοτήτων κάτω των 80Hz.
Λεπτομέρεια: Μόνο που δεν ξέρω πως παίζει ο EP-1500 με το φίλτρο ενεργοποιημένο (ας μιλήσουν όσοι το έχουν δοκιμάσει). Αν όμως παίζει όπως χωρίς το φίλτρο, σιγά μη βρεις τελικό με καλύτερο ήχο κάτω από τα 1000 (και πολύ λίγα λέω) χωρίς να καταφύγεις σε diy λύσεις. Όσο για την ισχύ του…

Φαντάζομαι επίσης, ότι θα υπάρχουν άλλοι τελικοί με παρόμοια δυνατότητα, ίσως και ολοκληρωμένοι με έξοδο σαμπ και δικά τους φίλτρα, ίσως μάλιστα και τρικάναλοι, αλλά δεν γνωρίζω / δεν έχω ακούσει


Β) Αν το σαμπ είναι παθητικό:

Β1) Με ενισχυτή stereo
Χρειάζεσαι προφανώς κάποιου είδους κροσσόβερ.

Αν αυτό το κρος είναι ενεργό, κάτι δηλαδή σαν αυτό που αναφέρω στην περίπτωση Α2, θα παρεμβληθεί μεταξύ προ και τελικού. Θα δίνει σήμα χωρίς μπάσο στον τελικό, και σήμα μόνο με μπάσο προς το σαμπ. Μόνο που… χρειάζεσαι και έναν ακόμα ενισχυτή για να μετατρέψεις το παθητικό σαμπ σε ενεργό! :smile::smile::smile:

Αν το κρος είναι παθητικό (ενσωματωμένο συνήθως στο σαμπ), συμβαίνει ότι και με τα κανονικά ηχεία: Από τον τελικό το ενισχυμένο σήμα πάει στο κρος, όπου και διαχωρίζεται, κλπ, κλπ. Μόνο που αυτή η περίπτωση είναι θεωρητική χωρίς λίγο diy, γιατί δεν ξερω να διατίθενται ανάλογα προϊόντα στο εμπόριο

Β2) Με ενισχυτή AV
Αν ο AV διαθέτει ενισχυμένη έξοδο προς το σαμπ, το συνδέεις εκεί και ησύχασες. Τους δορυφόρους τους δηλώνεις “small”.
Αν διαθέτει απλή, χρειάζεσαι έναν τελικό για να κάνεις το παθητικό σαμπ… ενεργό. Συνδέσεις όπως στην περίπτωση Α1