Ηχείο

chriselme

Senior Member
22 October 2008
300
Θελω να φτιαξω ενα ηχειο ΜΤΜ γυρω απο την seos24 κορνα με 2 12" πανω κατω.

Ψαχνοντας για το καταλληλο 12" (σπλ>90, κλειστο κουτι, απο ευρωπη) κατεληξα στα
http://www.beyma.com/uploads/ftp/Fichas_Tecnicas/000002704.pdf και
http://www.sbacoustics.com/index.php/products/woofers/12-sb34nrxl75-8/

Υπαρχει καποιο αλλο που θαπρεπε να δω?
Μεταξυ αυτων ποιο προτιματε?
 
Παραγγειλα τελικα τα beyma, αφου τα βρηκα σε καλη τιμη.

Εχω απορια για την τελικη ευαισθησια.
Με 4 μοναδες ανα ηχειο εχουμε +6db κερδος απο την αυξηση της επιφανειας.

Τωρα αν συνδεθουν σε σειρα (32Ω) και μετα σε current source ενισχυτη ή λαμπατο με δευτερευοντα στα 32Ω ποια θα ειναι η τελικη ευαισθησια?
 
4, 12ιντσα στο καναλι? ..............ουαου!!!!

Το ΒΕΥΜΑ λεει 93 ντιμπι, +3db για κάθε ένα........ συνολο 102 (περιπου) από τα 4 στο καναλι.
Θα γινει μαλλον "τεραστιο" σε ογκο, αν υπολογίσεις 40-50λιτρα για το κάθε ενα, αρα 160-200 λιτρα συνολικα.
Κλειστο κουτι..............μαλλον δεν θα κατέβει χαμηλα. Θα το δω καποια στιγμη και θα σου πω.

Για την συνολικη αντισταση, μπορει να κρατηθεί και στα 8 ωμ.

http://www.bass-guitar-info.com/SpeakerWiring.html

ποστ 18... http://www.avsforum.com/t/1077756/need-help-choosing-a-cheap-mono-amp-for-my-7-bass-shakers

Από κροσοβερ, και ντραιβερ υψηλων? τι σκέφτεσαι?
 
Αν ορίσεται τη ευαισθησία με αναφορά το 1 watt, τότε αυτή δεν αλλάζει.
Αυτό που αλλάζει με τα περισσότερα μεγάφωνα είναι η ικανότητα πρόσληψης της ισχύος
και η συνακόλουθη δυνατότητα παραγωγής μεγαλύτερης ηχητικής έντασης.
Σε μια εν σειρά σύνδεση ισχύει το ίδιο και τη χρήση των καθιερωμένων 2,8 V RMS.
Προσοχή χρειάζεται σε δύο παραμέτρους.
Τη μεταβολή της τελικής σύνθετης αντίστασης (η μικρότερη προκύπτει σε παραλληλισμό των μονάδων και δυσκολεύει τον ενισχυτή)
και του ελέγχου των μεγαφώνων (ο χειρότερος προκύπτει σε σύνδεση εν σειρά των μονάδων, όπως αυτή που προτείνεται).
 
4, 12ιντσα στο καναλι? ..............ουαου!!!!

Το ΒΕΥΜΑ λεει 93 ντιμπι, +3db για κάθε ένα........ συνολο 102 (περιπου) από τα 4 στο καναλι.
Θα γινει μαλλον "τεραστιο" σε ογκο, αν υπολογίσεις 40-50λιτρα για το κάθε ενα, αρα 160-200 λιτρα συνολικα.
Κλειστο κουτι..............μαλλον δεν θα κατέβει χαμηλα. Θα το δω καποια στιγμη και θα σου πω.

Στο winisd βγαινει 68hz -3db, 40hz -10db, με 34l, αν δε κανω λαθος.
Νομιζω ειναι +3db ανα διπλασιασμο της επιφανειας (και για c2c αποσταση μικροτερη του μηκος κυματος), αρα 93.6 + 6db.

Σιγουρα μπορει να βγει στα 8ω, απλως επειδη θα χρησιμοποιησω ψηφιακο κρος υπαρχει η δυνατοτητα για ενισχυτη στα μετρα των ηχειων..

Για cd το radian 951pb, κοψιμο στα 450hz.
 
Re: Απάντηση: Ηχείο

...
και του ελέγχου των μεγαφώνων (ο χειρότερος προκύπτει σε σύνδεση εν σειρά των μονάδων, όπως αυτή που προτείνεται).

Ευχαριστω για την απαντηση.
Εννοειτε το damping factor?

Στην περιπτωση που χρησιμοποιηθει ενεργο κρος, και με την ευαισθησια να πλησιαζει τα 100db/w,
θα προτεινατε τη χρηση λαμπατου με 32ω εξοδο?
 
Σφάλμα και μάλιστα μεγάλο /κατά την ταπεινή μου γνώμη / η συνδεσμολογία σε σειρά.
Πέρα από το ΔΦ που θα καταστρέψεις, έχεις υπολογίσεις και τις αυτεπαγωγές (σε σειρά) των πηνίων φωνής.
Αν δεις κατασκευές του εμπορίου είναι σπάνιο να δεις συνδεση σε σειρά.
Μπορείς να βάλεις στη χειρότερη περίπτωση, ανά δύο σε σειρά και παράλληλα ώστε να έχεις ακριβώς την αρχική εμπέδηση...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχείο

Ευχαριστω για την απαντηση.
Εννοειτε το damping factor?

Στην περιπτωση που χρησιμοποιηθει ενεργο κρος, και με την ευαισθησια να πλησιαζει τα 100db/w,
θα προτεινατε τη χρηση λαμπατου με 32ω εξοδο?

Αν είναι μέσω μετ/τή εξόδου τα 32 ωμ, δεν έχουν καμιά διαφορά από τα 4,8, ή 16, ούτε για τον ενισχυτή ούτε για το ηχείο.
Αν πρόκειται για κάποιον OTL π.χ, το πράγμα αλλάζει. Πες μας μόνο τι είδους είναι: Inverse futterman (όπως του Ιταλού του ciuffoli ή bridge σαν τους atma-sphere).
 
Re: Απάντηση: Ηχείο

Κλειστό κουτί με μεγάφωνο με Qts 0,3? Θα έχεις ενεργή ισοστάθμιση χαμηλά να υποψιαστώ..

Ναι θα υπαρχει eq αρχικα, αλλα αργοτερα θα προστεθει sub. Θα ηταν καλυτερα να προτιμησω woofer για BR ?
 
Η ευαισθησία ανά (παρεχόμενο) watt δεν αλλάζει, όσα μεγάφωνα και αν χρησιμοποιηθούν (μοιράζεται η ισχύς του ενός watt στα περισσότερα μεγάφωνα).
Αυτό που αλλάζει είναι η μέγιστη δυνατή ένταση λόγω μεγαλύτερης πρόσληψης ισχύος.
Η εν σειρά συνδεσμολογία είναι μάλλον η χειρότερη επιλογή.
Η παράλληλη είναι η καλύτερη αλλά αποτελεί σοβαρό φορτίο για ένα ενισχυτή.
Ενδιάμεση λύση (και πιο συχνή) αποτελεί η συμβουλή του Δημήτρη Δ.
Για οδήγηση από ενισχυτή με λυχνίες και τον ακατάλληλο μετασχηματιστή
καλύτερα να ακούσεις όσο σου πει ο Κωνσταντίνος Τυροβολάς που έχει μεγάλη εμπειρία και γνώση στο θέμα.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχείο

Αν είναι μέσω μετ/τή εξόδου τα 32 ωμ, δεν έχουν καμιά διαφορά από τα 4,8, ή 16, ούτε για τον ενισχυτή ούτε για το ηχείο.
Αν πρόκειται για κάποιον OTL π.χ, το πράγμα αλλάζει. Πες μας μόνο τι είδους είναι: Inverse futterman (όπως του Ιταλού του ciuffoli ή bridge σαν τους atma-sphere).

Προκειται για συστημα που θα στηθει απο την αρχη.
Για τα cd σκεφτομαι πχ να ειναι 16ohm και οδηγηθουν απο ενα F2J.
Για κρος το minisharc dsp

Tωρα για τα woofers απλως αναρωτιεμαι τι θα γινοταν αν συνδεονταν σε σειρα?
Τι συμβαινει στη περιπτωση των otl? Η αποδοση μενει ιδια οσο ανεβαινει η αντισταση?
 
Αν καταλαβαίνω καλά κάπου θέλεις να το οδηγείς με μεγάλη εμπέδηση ενισχυτή, κάτι σαν current source. Χρειάζεσαι γι' αυτό έναν ενισχυτή με σημαντικά μεγαλύτερη εμπέδηση εξόδου απ' ότι το ηχείο. Το να βάλεις άρα τα μεγάφωνα σε σειρά είναι η αντίθετη προσέγγιση. Ο Pass θεωρεί current source κάτι κυκλώματα δικά του με εμπέδηση 50 ωμ περίπου, που οδηγούν 8ωμα full range.
Αν κάνεις το ηχείο 32 ωμ, πας για 200 ωμ από πλευράς ενισχυτή. Κάπως χλωμό.

Η έξοδος που γράφει 4/8/16/32 ωμ στους λαμπάτους, δεν σημαίνει ότι η εμπέδηση του ενισχυτή είναι τόση, αλλά χοντρικά "αν έχεις ηχείο με τόσα ωμ, βάλτο εδώ, έτσι ώστε το φορτίο που θα βλέπει το στάδιο εξόδου να μένει ίδιο".

Ένα SE με 300Β χωρίς ανάδραση π.χ έχει εμπέδηση εξόδου περίπου 2 ωμ στην έξοδο των 8, 4 σε αυτή των 16 κ.ο.κ
Δηλαδή περίπου το 1/4 του φορτίου που καλείται κάθε φορά να οδηγήσει.
 
Thanks, πολυ κατατοπιστικα.. Αρα μονο με otl θα μπορουσαν να οδηγηθουν στα 32ωμ, σε φουλ ισχυ?
http://www.atma-sphere.com/Resources/Common_Amplifier_Myths.php

Ο pass F2J βεβαια αναφερεται σαν current source, αλλα εχει 15ωμ εξοδο :confused:
http://www.firstwatt.com/prod.html
Κανει για τα compression drivers? (εχω διαβασει να τον προτεινει ο pass, για 8ω ομως)
 
H σε σειρά συνδεσμολογία δεν παρουσιάζει κανένα πρόβλημα αν τα μεγάφωνα σου είναι ίδια. ειδικά εάν θες να φτιάξεις κάποιον OTL είναι η καλύτερη λύση αφού οι περισσότεροι διπλασιάζουν την ισχύ τους ανα διπλασιασμό της αντίστασης μέχρι ενός ορίου.
για κλασικό λαμπατο πάλι είναι μακράν η καλύτερη ιδέα αφού σου δίνει μικρότερους λόγους μετασχηματισμού και έτσι είναι ποιο εύκολα τα πράγματα για τον μετασχηματιστή εξόδου.
για κλασικό τρανζιστορατο αντιθέτως είναι κακή ιδέα αφού θες τεράστια τάση λειτουργίας για να ανεβάσεις ισχύ στα 16 ή στα 32ομ
τα συγκεκριμένα μεγάφωνα καλό θα ήταν να τα δουλέψεις BR και γενικά μην τα αφήσεις να ανεβαίνουν ψηλά γιατί σκουζουν.....η συχνότητα που αναφέρεις είναι μια χαρά ανάλογα με τις απαιτήσεις σου γύρω στους 500 είναι το όριο. δυστυχώς είναι λίγο χαμηλά για να παντρέψεις μια κόρνα. θα πρέπει να βρεις κάποιο 8ιντσο μάλλον για από πάνω. υπάρχουν πολλά που θα μπορούσαν να σου κάνουν.
 
ο F2J δεν νομίζω να σου κάνει για τίποτα γιατι είναι πολύ μικρός για να καλύψει οποιοδήποτε κομμάτι του φάσματος έχοντας 4 θηρία από κάτω. άσε που δεν νομίζω να σε ικανοποιήσει στο άνω άκρο του φάσματος το ηχείου σου.
 
900x900px-LL-7854e2bf_notwrong.jpeg
http://www.avsforum.com/t/1471075/just-another-seos-24-build

Η συγκεκριμενη κορνα ειναι δοκιμασμενη..

Για τα woofers, μου εστειλε ο Ισπανος που ταχω παραγγειλει οτι εγινε λαθος τιμολογηση και αντι 64 εχουν 99ε το ενα.
Το ξανασκεφτομαι? Μετα τα sb που σκεφτομουν στο πρωτο ποστ ερχονται στα 145
 
είναι λίγο περίεργο μεγάφωνο.
δεν είναι επαγγελματικό - δεν είναι χαιφαι (5 μήνες να μην φάει για να πάρει χαιφαι) δεν ανεβαίνει καλά δεν κατεβαίνει τρομερά - δεν είναι δα και η ευκαιρία- δεν είναι σε καμία περίπτωση το ιδανικό ζευγάρι μιας κόρνας κλπ
μήπως θα έπρεπε να ξαναδείς το όλο προξεκτ?
γιατί δεν βάζεις πχ ενα καλό 15αρι που και μεγαλύτερη ευαισθησία θα εχει και ποιο εύκολα ανεβαίνει και κολλάει με την κόρνα, και φτηνότερο είναι στο σύνολο?και το κάνεις και μια μπακ λοαντιν κόρνα και όλα τσάμι.
τι ακριβώς θες να κάνεις? ποια είναι τα κριτήρια σου? ποιο ηχείο όταν το βλέπεις λες ουαου?
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχείο

Για το σχεδιο του ηχειου εχω καταληξει σε WWΤWW με 12".
Oπως επισης και στο ενεργο dsp xo.

Tωρα απο κει και περα ακουω προτασεις για

α) ενισχυτη μεσαιουψηλων (seOTL κατι σαν αυτο)
β) μεγαφωνο και σχεδιασμο καμπινας
γ) ενισχυτη μπασων

Για το sb κανα σχολιο?
http://www.sbacoustics.com/index.php/products/woofers/12-sb34nrxl75-8/