Καυγάς με τεχνικό PC,ποιος φταίει;

Ulysses

AVClub Enthusiast
28 June 2008
732
Θεσσαλονίκη
Λοιπόν θέλω την γνώμη σας ρε παιδιά για ένα καυγά που είχα σήμερα με έναν τεχνικό που πάω το PC.Θα βάλω τους διαλόγους αυτούσιους για να μην σας κουράσω..


Εχει η μάνα μου 2 χρόνια στο μαγαζί ένα PC με: core2duo 2.33GHZ,1 HDD Sata,1DVD & τροφοδ. ATX-400Watt & Windows 7 ultimate


Πριν 2 μήνες άρχισε το πρόβλημα:με το που τον άνοιγε πήγαινε να φορτώσει τα windows και σε 3 sec έσβηνε.Καμία φορά έπαιρνε μπρος και τα φόρτωνε,άλλοτε έμεινε σβησμένος συνέχεια.Κάθε φορά η μάνα μου κρατούσε πατημένο το power μέχρι να σβήσει (ή όταν κολλούσε) και τον άνοιγε και με τη 2η-3η φορά έπαιρνε μπρος.


Πριν 1 εβδομάδα τον έφερε σπίτι και μου λέει "έχει αυτό το θέμα,πήγαινε το στον τεχνικό να δει τι φταίει".Το πάω στον τεχνικό Γιάννη και όταν πήγα να το πάρω μου λέει..


- Φίλε αυτός που σου έβαλε τα windows 7 ultimate δεν ήξερε που πάνε τα τέσσερα,κακογραμμένα και ούτε ο δικός μου υπολογιστής δεν τα σηκώνει,πόσο μάλλον ο δικός σου..
-Τι είχε Γιάννη τελικά;Γιατί δεν έπαιρνε μπρος;
-Βρήκα πολλά bad sectors,τα απομόνωσα,σου έβαλα windows 7 home premium και είναι τζιτζί,65 όλα..
-Ας έπαιρνες τηλέφωνο ρε Γιάννη να πεις οτι θα βγει τόσο,θα χοροπηδήξει η μάνα μου όταν δει το λογαριασμό..
-Φίλε ήταν αναγκαίο,θα σου δώσω όμως serial number να τα γράφεις όποτε θες.


Και τα πλήρωσα..


Πάω σπίτι να δω τι έκανε και ακριβώς τα ίδια.Πήρε μπρος και έσβησε,την επόμενη φορά πήρε μπρος και όλα μαυρα (σαν να κόλλησε).Την τρίτη φορά οκ.Βάζω σε άλλο δωμάτιο τα ίδια.2/4 φορές δούλεψε.


Τον παίρνω τηλέφωνο και λέω..


-Μήπως ρε Γιάννη έχει το τροφοδοτικό κάτι;
-Οχι Οδυσσέα,κάποιο θέμα έχει το ρεύμα σπίτι σου..
-Ναι ρε Γιάννη,αλλα και στο μαγαζί τα ίδια έκανε και εκεί θέμα ρεύματος;


Πάω τον πύργο στο μαγαζί του και σε 10 δοκιμές δούλεψε άψογα!!!Τρελάθηκα!
Ερχομαι σπίτι,βγάζω το τροφοδοτικό και βάζω ένα 2ο και έπαιξε άψογα.
Βάζω το "ελαττωματικό" τροφοδοτικό στο δικό μου PC και δεν ξεκινούσε καθόλου,ούτε μετά απο 7 φορές!


Πάω στο μαγαζί του λέω ευγενικά...


-Γιάννη,το τροφοδοτικό έχει θέμα,τι να πω ίσως επειδή εσύ έχεις σταθεροποιητή στο μαγαζί και παίζει στα όρια του αλλά σε μένα τίποτα.


Κλείνει μία ασφάλεια στον ηλεκτρολογικό πίνακα (προφανώς να μη μεσολαβεί σταθεροποιητής) και πάλι δούλεψε ΟΚ..


-Οδυσσέα,δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο..Βλέπεις όλα οκ..
-Γιάννη διαφωνώ,θα έτυχε,τι να πω δεν ξέρω,πάντως εμένα η δουλειά μου δεν έγινε,δώσε μου τα λεφτά πίσω γιατί δεν είχε σχέση η αναβάθμιση,τσάμπα την έκανες..
-Και ποιος θα μου πληρώσει τα λεφτά ρε Οδυσσέα για τα εργατικά;
-Τι να σου πω ρε Γιάννη,ας δοκίμαζες τροφοδοτικό πρώτα..
-Μα δεν έχει θέμα το τροφοδοτικό,το είδες,αν δεν έκανα αναβάθμιση τα windows δεν θα σου έπαιζε ούτε μία στις 3 φορές σπίτι σου..
-Οχι Γιάννη δεν έκανε δουλειά η αναβάθμιση,θέλω τα 65 ..


Και μου έδωσε 30 και μου είπε..


-Πάρ'τα φιλαράκι και συγνώμη που θα στο πω έτσι χύμα "μην ξαναπατήσεις στο μαγαζί μου"..
-Εγώ Γιάννη,για να μη με βγάλεις υπερβολικό & περίεργο,σου προτείνω να έρθεις σπίτι μου και να το κάνεις να παίξει..Τότε θα σου δώσω 65 και 10 παραπάνω,αλλά αν δεν παίξει θα μου δώσεις εσύ 75...
-Αν τύχει ο δρόμος μου θα έρθω Οδυσσέα..


* Τώρα αν έρθει θα δείξει..


Πήγα στη γιαγιά μου (κοντά στο μαγαζί του),έβαλα τον πύργο και το "ελαττωματικό" τροφοδοτικό είχε πάλι πρόβλημα..Το άνοιξα και είδα τον πυκνωτή λίγο φουσκωμένο πάνω στην κεφαλή και στη βάση των πυκνωτών έχει χυθεί κάτι (δείχνει να βγήκε απο τον φουσκωμένο πυκνωτή) που σκέπασε μία αντίσταση και ίσως γι'αυτό το τροφοδοτικό συμπεριφέρεται έτσι..


Ποιος έχει άδικο κατα τη γνώμη σας;


Ορίστε και η φώτο..


IMGP4507.jpg
 
Κατα τη γνώμη μου έχεις δίκιο, εκ των υστέρων, αν και τα τροφοδοτικά είναι λίγο περίεργα ή θα δουλεύουν ή θα είναι off. εσένα σου έκατσε "ενδιάμεση" κατάσταση για αυτό και το μυαλό του μηχανικού δεν πήγε εκεί, και αφού το είδες οτι στο μαγαζί του έπαιζε σιγά μην άνοιγε το τροφοδοτικό.
Αν ο υπολογιστής άνοιγε κανονικά στο service τοτε η δικαιολογία περι windows μάλλον ήταν παπάτζα....έτσι για να δικαιολογίσει οτι κάτι έκανε....
γνώμη μου ότι έγινε έγινε μην του δίνεις και περισσότερη σημασία άλλαξε το τροφοδοτικό και πρόσεχε την επόμενη φορά που θα τον πας για επισκευή...
 
Ξεκινάς με το πιο εύκολο από όλα που μπορείς να επιβεβαιώσεις και μόνος σου. Δεξί κλικ στον σκληρό και scan disk για bad sectors. Εάν το report δεν σου βγαλει ότι έχει τότε σου είπε ψέματα. Εάν έχει το αφήνεις όπως είναι το θέμα.
 
επειδή της δουλειάς είμαι και εγώ. αυτά που σου λέει είναι μ@λ@κ1ες.

πρώτα απο όλα δεν φέρθηκε σαν επαγγελματίας. ναι μεν στο μαγαζί του μπορεί να έπαιζε τζάμι με το τροφοδοτικό (ξέρω πως ακούγεται περίεργο, αλλά και σε μένα έχουν τύχει διάφορες τέτοιες βλακείες), αλλά ΠΡΙΝ κάνει οποιαδήποτε εργασία, έπρεπε να σε πάρει τηλέφωνο και να σου πεί, θα κάνω αυτό και θα κοστίσει τόσο. τα ultimate απο τα Home Premium, στο μηχάνημά σου, δεν έχουν διαφορά σε θέμα ταχύτητας. ειδικά αν κλείσεις 2-3 services, είναι το ίδιο πράγμα.

τα bad sectors τα βρήκε στο δίσκο, και ο δίσκος δεν είχε θέμα. όλα αυτά του στυλ, "τα απομόνωσα" συνήθως σημαίνει ότι απλώς τράβηξε ένα check disk με repair.

τα 35 ευρώ που κράτησε ήταν για τον κόπο του και το χρόνο του. μην ξεχνάμε, μπορεί να ακούγονται απλά σήμερα κάποια πράγματα με τους υπολογιστές, αλλά και αυτός έφαγε κάποια ώρα για να κάνει ότι έκανε. για μένα πάντως, αν ήμουν στην θέση σου, θα με είχε χάσει απο πελάτη, απλά και μόνο επειδή δεν με ρώτησε για την χρέωση.
 
Τρεξε ενα Crystaldiskinfo για να δεις την κατασταση του δισκου και οι τεχνικοι μαζι και εγω γιατι υπολογιστες φτιαχνω το πρωτο πραγμα που κανουμε οταν ενας δισκος εχει bad sectors ειναι να τον αλλαξουμε φυσικα αφου εχουμε ενημερωσει τον πελατη για το κοστος και οχι να του βαλουμε τσιροτα του στυλ απομονωσα τα bad sectors.

Η πλακα ειναι που σου ειπε οτι επρεπε να αλλαξει λειτουργικο χωρις να σου πει κατι. Δηλαδη αν παω το Corsa μου στην Opel γιατι κανει ενα τικ τικ θα μου αλλαξουν μηχανη χωρις να μου πουν τιποτα και θα με χρεωσουν ενα δυο χιλιαρικακια;

Αληθεια μηχανημα που τεσταρει το τροφοδοτικο σου εβαλε πανω η απλα το εβαλε στην μπριζα δουλεψε και σου ειπε τζιτζι το εργαλειο!
 
Last edited:
Βασικά θεωρώ πως θα έπρεπε να σε έχει ενημερώσει για το κόστος όπως πρέπει κάθε μάστορας. Στην τελική δεν κατάλαβα... Σε αυτόν την πρώτη φορά έδειξε χαλασμένος και μετά κάθε μα κάθε φορά άνοιγε και θεώρησε πως έλυσε το πρόβλημα; Πολύ αυθαίρετα,το πήγε. Για θέμα software δε θα,έπρεπε καν να βάλει χέρι πριν πάρει το οκ και για,άλλους διάφορους λόγους.
 
Συν το αλλο, ο ανθρωπος μπορει να ειχε μεσα στο C:\Windows καποιον φακελο με φωτογραφιες πχ ανυπολογιστης αξιας για αυτον οπως εχουμε ολοι μας. Πως εκανε format χωρις να ρωτησει αν υπαρχει κατι στον σκληρο που πρεπει να σωθει;
 
Παντως συνηθως οταν ενας υπολογιστης εχει "τετοια" συμπεριφορα σαν τον δικο σου ειναι συνηθως τροφοδοτικο και μετα ελεγχεις μνημη και motheboard.
 
Re: Απάντηση: Καυγάς με τεχνικό PC,ποιος φταίει;

Αληθεια μηχανημα που τεσταρει το τροφοδοτικο σου εβαλε πανω

Ναι έβαλε.

------------------------

Πάντως γενικά είναι πολύ ανεύθυνος (εγώ φταίω κανείς άλλος) που απο την αρχή γενικά δεν μου άρεσε ο τύπος και έλεγα μέσα μου "ε,δε βαριέσαι κοντά είναι που να ψάχνω άλλον,δώσ'του μία ευκαιρία κτλ κτλ"
Απο την πρώτη μέρα ότι του πήγαινα μου έλεγε πχ "φίλε το απογευμα έλα πάρ'το" πήγαινα και μου έλεγε "sorry φιλαράκι γίνεται ένας χαμός για service και δεν ασχολήθηκα με το δικό σου,αυριο θα στο έχω έτοιμο" κτλ κτλ
Σκεφτείτε την τελευταία φορά πήγα 5 φορές (το παρέλαβα 4 μέρες μετά) με αναβολή για να μου κάνει μία απλή δουλειά 2-3 ωρών.
Τέλος πάντων,το τροφοδοτικό πάντως δείχνει να έχει βγάλει καφέ σάλτσα που φαντάζομαι προξενεί τα όσα συνέβησαν,περίεργο που δεν το σχολιάσατε..

Ευχαριστώ για τη γνώμη σας!
 
Βασικά μου έκανε εντύπωση που "βρήκες" τον χαλασμένο πυκνωτή του τροφοδοτικού. Επίσης το ότι έκανες τράμπα το τροφοδοτικό. Οι γνώσεις σου δείχνουν αρκετές για να έκανες την απλή αυτή δουλειά μόνος σου!

Σαν επαγγελματίας τώρα της πληροφορικής (και με επιφύλαξη γιατί έχουμε ακούσει μόνο τη μία πλευρά έτσι; ) έχω να πω τα εξής,

α. Απλή λογική θέλει ότι πρέπει οπωσδήποτε να ενημερωθει ο πελάτης πριν τη χρέωση.
β. Εννοείται ότι ο τεχνικός πρέπει (κατόπιν πάντα ενημέρωσης του πελάτη) να πάρει full backup των δεδομένων (image) πριν ξεκινήσει οτιδήποτε και αν αυτό δεν είναι εφικτό, backup επιλεγμένων δεδομένων σε συνεννόηση πάντα με τον πελάτη. Κι αυτό για να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες να χαθούν δεδομένα που πολλές φορές αξίζουν περισσότερο από τον H/Y...
γ. Εννοείται ότι όταν ο σκληρός έχει bad sectors γίνεται ΑΜΕΣΑ backup και αντικατάσταση του. Ο δίσκος έχει κατα πάσα πιθανότητα πάρει τη κατιούσα και η απώλεια δεδομένων είναι σχεδόν σίγουρη στο άμεσο μέλλον. Και μόνο για το ότι δεν σου πρότεινε αλλαγή σκληρού τρώει "X". Όσο για το παραμύθι της απομόνωσης των bad sectors είναι κοροιδία διότι το filesystem (NTFS) τα απομονώνει αυτόματα (Cluster Remapping).
δ. Επ' ουδενί δεν αλλάζεις... λειτουργικό στον Η/Υ του άλλου χωρίς να του το πεις. Το επιστημονικότατο πόρισμα ότι τα Windows 7 Ultimate είναι κακογραμμένα(!) και βαριά ενώ τα Home είναι ελαφρύτερα δείχνει και την ελλειπή κατάρτιση του τεχνικού. Επίσης ενημερώνεις για την ...προέλευση των Windows και τί συνέπειες μπορεί να έχει αυτό.

Φαίνεται ότι έπεσες σε κακή περίπτωση ανθρώπου. Όλοι μπορούμε να έχουμε τις κακές στιγμές μας, αλλά αυτό το "μην ξαναπατήσεις στο μαγαζί μου" είναι ότι χειρότερο και σου δίνει όλα τα δίκια. Αντί να παραδεχτεί το αποδεδειγμένο λάθος του και να βρεί μια συμβιβαστική λύση. Απαράδεκτος.