la MOME

Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: la MOME

κάτι γνωστές μου, Περσίδες, άλλα μου έλεγαν...
αλλά τέλος πάντων...

όσο για τους γιάνκηδες θα νικούν τους πάντες στο πανί.
αλλά στο Βιετνάμ την έφαγαν.
κι απ τους Σέρβους στο μπασκετ επίσης.
κι από 'μάς το καλοκαίρι επίσης.:grinning-smiley-043

Κωστα ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ .:fahne90:


.
 
Ευτυχώς για 'μένα που, ενάμιση μήνα μετά, παίζεται ακόμα στις αίθουσες. Και όχι άδικα. Η ταινία είναι πάρα πολύ δυνατή. Είναι γεγονός ότι στο τέλος τα μάτια δεν αντέχουν.

Γενικά, έχω μια αντιπάθεια στις βιογραφίες. Συχνά αδιαφορούν για το πως και γιατί μέσα από τη ζωη του καλλιτέχνη βγήκε το έργο του και στη χειρότερη περίπτωση επικεντρώνονται σε κάποια μεγάλη αγάπη του/της. Άλλοτε είναι συνεπείς αλλά βαρετές, διότι λίγων ανθρώπων οι ζωές μπορούν να ταιριάξουν σε μια δομή που κρατάει το ενδιαφέρον.

Ο σκηνοθέτης της Πιτσιρίκας, όμως, εκμεταλλεύεται την εξοικείωση που έχει πλέον αποκτήσει το κοινό με τη μη γραμμική αφήγηση και καταστρώνει ένα έργο που δεν γίνεται βαρετό ούτε στιγμή. Οι αντιπαραβολές μεταξύ σκηνών επιτυχίας και αποτυχίας, υγείας και ασθένειας, ευτυχίας και δυστυχίας είναι όλες εξαιρετικά πετυχημένες, διότι πρώτος γνώμονας είναι η ταινία, όχι η ιστορικής λογικής καταγραφή.

Για το λόγο αυτό, υποθέτω, η σχέση μεταξύ της Πιαφ και του έργου της σε πρώτη φάση δεν είναι ορατή. Τολμώ να πω, όμως, ότι οι σύνδεσμοι υπάρχουν και έχουν περάσει στο θεατή, περισσότερο υποσυνείδητα παρά ευθέως. Έτσι, αν και δεν "τα έμαθα όλα" για την Πιαφ, νοιώθω σαν να τη γνώρισα από κοντά. Και αυτό είναι κάτι που δεν θυμάμαι να έχει πετύχει καμία άλλη βιογραφία.

Σε αυτό συναινούν τα πολύ ωραία πλάνα, η φωτογραφία, το μακιγιάζ και προπάντων η υποκριτική της Marion Cotillard. Στο imdb κάποιος υποστηρίζει ότι δεν έχει νόημα να ακολουθηθεί η συνήθης διαδικασία επιλογής και προτείνει να της σταλεί το oscar από τώρα. Άλλοι διαφωνούν, πιστεύοντας ότι οι πολιτικές διαφορές μεταξύ ΗΠΑ και Γαλλίας θα της το στερήσουν. Όπως καταλαβαίνετε, κανείς δεν πιστεύει ότι θα υπάρξει δυνατότερη υποψηφιότητα!