Λαθη σε φωτο...

Σαν κάπως κουνημένες μου φαίνονται. Ούτε αυτή με το φωτιστικό είναι κάπου εντελώς καθαρή άρα;

Θα πρότεινα να φοράς στη μηχανή σου για μερικούς μήνες μόνο τον 18-55, να ασχολείσαι αποκλειστικά με το κάδρο σου και το στήσιμο και φωτισμό του θέματος, που πάσχει, και μετά ασχολείσαι με άλλους φακούς. Δοκίμασε και λιγάκι την τεχνική σου, εάν τη στιγμή που βγάζεις φωτογραφία τραντάζεται όλο το σύστημα, μπορεί να θέλεις και εκεί βελτίωση.

Εννοείται ότι δεν υπάρχει σουπερζουμ φακός που να είναι καλύτερος οπτικά από τους 18-55 που προσφέρουν για κιτ οι εταιρείες σήμερα (τουλάχιστον Canon-Nikon-Pentax).
 
Οταν τον παραλαβω , θα κανω μερικα τεστ συγκεκριμενα και θα επανελθω...με Manual focus δεν δοκιμασα καθολου..
 
Ειχα σχεδον το ιδιο προβλημα με τον Σηφη, με τον Ταμρον 10-24. Οι περισσοτερες φωτο ηταν καπως θαμπες/θολες. Δεν ειχα ευχαριστηθει σχεδον καμμια φωτο και δεν εφταιγε το 'focus'. Ευτυχως τον αλλαξα με τον Νικον 16-85.
Κατεληξα οτι οι 'φτηνοι' ταμρον εχουν προβλημα quality control. Για μενα πλεον, ποτε 'φτηνος' ταμρον και για την ακριβεια, δυσκολα θα ξανα αγορασω κατι που δεν ειναι Νικον.

Ο μονος "μη Νικον" φακος, που ειτε εχω αγορασει ειτε εχω δοκιμασει, και που εχει ξεπερασει τις προσδοκιες μου ειναι ο samyang 8mm.
 
Εάν έχει η μηχανή σας μενού μικρο-ρύθμισης εστίασης (παλιά μόνο τα ακριβά μοντέλα είχαν, αλλά σήμερα νομίζω έχει επεκταθεί σαν "εξοπλισμός") δοκιμάστε, μπορεί να κάνει τη διαφορά. Κανα-δυο φακοί μου ήθελαν τέτοιο καλιμπράρισμα.
 
Απάντηση: Re: Λαθη σε φωτο...

Μαλιστα... ο Παλμερ μου πε οτι ο φακος ειναι μια χαρα..κεντραρισμενος κτλ... αρα ειναι απλα ενα σκουπιδι... αισχος σκετο.

Πραγματικά μένω έκπληκτος και αυτό διότι στην K100d προτιμούσα τον Tamron 28-200 (εκτός από κλειστούς μικρούς χώρους) από τον κιτ 18-55 ο οποίος ήταν και στιβαρός φακός με μεταλλική μοντούρα .
Ο μεγάλος όμως ήταν φωτεινότερος , ίσως διότι είχε 72mm διάμετρο (αν παίζει ρόλο) και μου έδινε ένα στοπ κέρδος με την ίδια καθαρότητα στις φωτογραφίες , θα ξαναέπαιρνα δηλαδή tamron άνετα.

Κρίμα πάντως και απορώ όχι πως πωλείται σε αυτή την τιμή , αλλά γιατί δεν τον απέσυραν από την κυκλοφορία .
 
Ποιος βρε παιδιά είναι φωτεινότερος; O 18-200 αρχίζει και αυτός από f/3.5 και στα 35mm έχει ήδη πιάσει το f/4.5. Ο δε 28-200 αρχίζει από f/3.8. Η μεγάλη διάμετρος μπροστά δεν σημαίνει και φωτεινότερος, σκεφτείτε ότι είναι ζουμ που φτάνει τα 200mm.
 
Δεν είναι φακός αυτός για εσωτερικές λήψεις, ειδικά σε μικρούς σχετικά σκοτεινούς χώρους, με φλας κλπ.
Δοκίμασέ τον έξω, σε τοπίο μια φωτεινή μέρα.
Εκεί θα δείς την οξύτητά του,
Φακός γενικής χρήσεως είναι, όχι και του πεταματού, αλλά δεν κάνει για τις λήψεις που παρέθεσες
 
Το πιο φωτεινός το είπα μεταξύ του Tamron 28-200 και του 18-55 Pentax και ίσως να μου φάνηκε πιο φωτεινός για αυτόν ακριβώς τον λόγο που προανέφερες , στα 55mm σαφώς υπερτερεί ο 28-200 καθώς ο 18-55 είναι στο f 5,6 , ήταν όμως μην ξεχνάμε και η πρώτη μου επαφή με σοβαρό σύστημα μετά από compact .

Στην pen που πήρα πρόσφατα και ήμουν ανάμεσα στα κιτ με τον 14-150 η 14-42 + 40-150 επέλεξα το δεύτερο ώστε να έχω στα 40mm f4.0 βάζοντας τον μεγάλο .

Κρατώ βέβαια και αυτό που είπες σχετικά με την μεγάλη διάμετρο και την μη διαφορά σε φωτεινότητα σε σχέση με πιο στενό φακό , να μαθαίνουμε και τίποτα .
 
Υπόψιν οι χειροκίνητοι Nikkors -οι μη εξωτικοί τουλάχιστοι- είχαν διάμετρο φίλτρου 52mm, περίπου όλοι. Οι 24/2.8, 28/2.8, 28/3.5, 35/2, 50/1.4&1.8, 55/3.5, 85/1.8, 105/2.5, 135/2.8 μέχρι και ο 200/4. Μόνο τον 20ρη f/3.5, τον 180ρη 2.8 και τον 300ρη 4.5 έχω με 72ρι, αλλά μιλάμε για πιο "εξωτικά" εστιακά μήκη/φωτεινότητες. Πολύ βολικό να είναι όλοι με ίδιο φίλτρο, και δη μικρό.
 
Last edited:
Ποια σημεια εστιασης χρησιμοποιησες?
Μονο το κεντρικο ή μηπως ολα?

ΔΦιλε μου το αποτελεσμα αυτο το πηρα σε παμπολες φωτογραφιες, ειτε με κεντρικο σημειο ειτε σε auto να διαλεγει η μηχανη που να εστιασει..

Βρε παιδια, συγνωμη δηλαδης γιατι θα τρελαθω.. Διπλα μου ακριβως φωτογραφιζε η γυναικα μου με μια παλια ixus, παραδιπλα φιλη μου με μια canon sx230 . o φακος της ειναι 35mm film equivalent: 28 - 392mm, πλαστικουρα με μπολικο wooble .. full auto... και οι δυο μηχανες βγαλανε 3 φορες καλυτερες φωτογραφιες!! τι παει να πει o 28-300 δεν ειναι για εσωτερικους χωρους?? ενα μοσχαρι φακος, που κοστιζει 650ευρω καινουριος, δε μπορει να βγαλει εστω ιδιας ποιοτητας φωτογραφια, διπλα διπλα, με μια φτηνη super zoom μηχανη των 250ευρω, η οποια φοραει φακο με ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ευρος?? δε ζηταω ΤΙΣ ποιο οξεις φωτογραφειες, η τις τοπ ποιοτικως. ζηταω να απεικονιζουν αυτο που τραβηξα, και οχι 5 gremlins! :flipout:

1ον Δεν ηταν το εντελως δυσκολο σκοτεινο περιβαλον! υπηρχαν ενα σωρο φωτα αναμενα τρυγυρω, και φωτισμος απο παραθυρα κτλ.. 2ον δοκιμασα και σε Manual και σε auto.. 3ον σας ξανα θυμιζω οτι μεχρι τωρα ειχα: Canon 450d με Sigma 17-70 , Pentax K-X με sigma 18-200, Pentax k100d με tamron 28-200 ... Παντα τραβαω με τον ιδιο τροπο.. και full manual και auto και παιζω με τα σημεια εστιασης.. το μονο που αλλαξε ουσιαστικα ειναι ο φακος στο τωρινο setup, δηλαδης ο 28-300.. δε ειμαι κανενας σουπερ φωτογραφος αλλα δεν ειμαι και πανασχετος.. αμα θες να κανεις ολοκληρο αγωνα για να βγαλεις μερικες φωτογραφιες που μια compact Μηχανη τις βγαζει για ΠΛΑΚΑ, ε τοτε τι συζηταμε?. μπορω να ανεβασω αλλες 100 φωτο με ακριβως το ιδιο προβλημα..μιλαμε για 10-30% αλλοιωση στο οπτικο αποτελεσμα! δε βλεπονται ουτε σε εκτυπωση 15χ10!

Θα περιμενω να επιστρεψει η μηχανη απτο σερβις και θα κανω μερικες δοκιμες σε σταθερο θεμα, με διαφορες ρυθμισεις, σε τριποδο, και θα επανελθω...αλλα εγω ηδη εβαλα αγγελια στο ebay.. οποιος τον θελει με ενα 150αρι δικος του. τεφαρικι πραμα.. :violent-smiley-030:
 
Re: Απάντηση: Λαθη σε φωτο...

Εάν έχει η μηχανή σας μενού μικρο-ρύθμισης εστίασης (παλιά μόνο τα ακριβά μοντέλα είχαν, αλλά σήμερα νομίζω έχει επεκταθεί σαν "εξοπλισμός") δοκιμάστε, μπορεί να κάνει τη διαφορά. Κανα-δυο φακοί μου ήθελαν τέτοιο καλιμπράρισμα.

Λες να χει κατι τετοιο η 60D μου; Χμμμ.. Θα κοιταξω..
Φιλε Χιωτη και γω στο ιδιο συμπερασμα καταληγω.. Οτι η κατι φταιει στο quality control, η κατι στην συνεργασια μηχανης-φακου.. Η πλακα ειναι οτι τον 10-24 τον κοιταω σαν υποψηφιο wide! Χα χα χα..
 
συγνώμη δηλαδή, αλλά με το μπουρί τελικά με τι ταχύτητες τράβηξες?
διότι είναι μπουρί.
οτιδήποτε κάτω από από 1/200 είναι επισφαλές.
Και φυσικά μιλάμε ότι ακόμα και 1/200 να ήταν το διάφραγμα θα πήγε γύρω στο 4 στην καλύτερη, που είναι απελπισία στον φακό αυτό.
 
Εγώ ανεστιαστες τις βλέπω.
Το οποίο είναι λογικό, αν ο φακος δυσκολευεται να εστιάσει και ο χρήστης δεν έχει την απαραίτητη επιμονή...
Και οι κομπακτ είναι λογικό να μοιάζουν καλύτερες, αφού έχουν τεράστιο βάθος πεδίου και κλειδώνουν τα πρόσωπα.
 
Εγώ ανεστιαστες τις βλέπω.
Το οποίο είναι λογικό, αν ο φακος δυσκολευεται να εστιάσει και ο χρήστης δεν έχει την απαραίτητη επιμονή...
Και οι κομπακτ είναι λογικό να μοιάζουν καλύτερες, αφού έχουν τεράστιο βάθος πεδίου και κλειδώνουν τα πρόσωπα.

Βασιλη υπάρχει γενική θολούρα.
Ακόμα και τα εστιασμένα δεν είναι καρφί.
ο φακός έχει δουλέψει στα μέτριά του και το χέρι δεν είναι σταθερό
εγώ θεωρώ ότι είναι τραβηγμένες στην καλύτερη με 1/60 και 4άρι.
Χώρια που θα είναι και στα 400 ή 800 asa...
 
Ενδεικτικά σε σπίτι απόγευμα με φως απο το παράθυρο και τυπικό φωτισμό σπιτιού, το περισσότερο που θα περίμενα είναι ISO 1600, 1/100, f/2.8. Είναι πολυ οριακα και το f/4 δεν τους χωράει όλους εστιασμενους έτσι κι αλλιως.

Αλλά και πάλι εμένα μου φαίνεται ότι η εστίαση έχει γίνει σε τυχαίο σημείο.
 
Ακριβώς παρόμοιο πρόβλημα είχα και εγώ με το σετ D7000 + nikon 24-70 f2.8. Δεν είχα καλή εστίαση σε όλο το ευρος του φακού (μεσω viewfinder και liveview με φ8 και ταχύτητα γύρω στο 1/400). Ακόμα και στο manual focus είχα πρόβλημα. Τα έστειλα στην αντιπροσωπεία η οποια μου είπε ότι ο φακος είχε το πρόβλημα και το διόρθωσαν.
Λόγο μεγάλου φόρτου εργασίας δεν έχω προλάβει να ελέγξω εαν τώρα είναι εντάξει.
 
Ναι στο 1/60 ειναι οι περισσοτερες, iso 400, f4... Αρα απ οτι καταλαβαινω μονο για μερα κανει ε.. Μαλιστα..
Οπως σας ειπα, μολις τον παραλαβω απτο σερβις θα κανω μερικα τεστ και θα επανεθω..
 
Re: Απάντηση: Λαθη σε φωτο...

μήπως δεν έπρεπε να αλλάξεις το σετ 450d+17-70?

Μήπως ο 17-70 είναι ο φακός που θέλεις;

Ασε μη ξυνεις πληγες... Μωρε τον 17-70 κοιταγα για καιρο.. Αλλα η os εκδοση που υπαρχει πια εχει 400+ ευρω. Το 70 μου ηταν στα ορια.. Πολλες φορες ειπα αχ να χα λιιιγο ακομα ζουμ. Επειτα πηρα πρεφα τον 15-85.. Και μαλον θα καταληξω στον 24-105L να ξεμπερδευω..