Μαύρα Διαμάντια: Καλές ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής σε βινύλιο.

Εδώ ένας ωραίος που παρέλαβα από ebay Γερμανίας


f4e8f0975eb1e18d60916d2ecd1a14fc.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
Να υποθέσω ότι είναι η γνωστή ψηφιακή ηχογράφηση του 1978 με τα αληθινά κανόνια ; Την είχα αγοράσει σε CD κάπου στις αρχές του 1990 και οι κανονιές ήταν ηχογραφημένες στη μέγιστή επιτρεπτή στάθμη (0 dbfs). Η ηχογράφηση της ορχήστρας είχε μια "τραχύτητα" με τονισμένες μεσοϋψηλές συχνότητες, ίσως λόγω των τεχνικών περιορισμών των ψηφιακών ηχογραφήσεων της εποχής.

Αν υπήρχε εκείνη την εποχή το εξελιγμένο σύστημα αποθορυβοποίησης Dolby SR και ένα δικάναλο Studer A820 το αποτέλεσμα θα ήταν εξαιρετικό. Πάντως στη έκδοση σε CD οι κανονιές μπορούσαν να καταστρέψουν άνετα τα woofer των ηχείων σου αν έπαιζες το συγκεκριμένο κομμάτι σε υψηλή ένταση.
 
Εγω πριν δύο χρόνια κάλεσα μια εταιρεία στο Παλαιό Φάληρο μέσω website mitsubishiservice και έκαναν και τα δύο air condition του σπιτιού "λαμπίκο". Από τις εσωτερικές μονάδες έβγαλαν τα πάντα έξω στο μπαλκόνι και τα έπλυναν με κάποια χημικά. Καθάρισαν και όλα τα εσωτερικά μέρη κάθε μονάδας αφού είχαν ήδη αφαιρέσει το evaporator και τη φτερωτή για πλύσιμο στο μπαλκόνι. Εμεινα πολύ ευχαριστημένος από την ποιότητα δουλειάς. Σημειώνω ότι ο καθαρισμός έγινε από ομάδα δύο τεχνικών.
 
Να υποθέσω ότι είναι η γνωστή ψηφιακή ηχογράφηση του 1978 με τα αληθινά κανόνια ; Την είχα αγοράσει σε CD κάπου στις αρχές του 1990 και οι κανονιές ήταν ηχογραφημένες στη μέγιστή επιτρεπτή στάθμη (0 dbfs). Η ηχογράφηση της ορχήστρας είχε μια "τραχύτητα" με τονισμένες μεσοϋψηλές συχνότητες, ίσως λόγω των τεχνικών περιορισμών των ψηφιακών ηχογραφήσεων της εποχής.

Αν υπήρχε εκείνη την εποχή το εξελιγμένο σύστημα αποθορυβοποίησης Dolby SR και ένα δικάναλο Studer A820 το αποτέλεσμα θα ήταν εξαιρετικό. Πάντως στη έκδοση σε CD οι κανονιές μπορούσαν να καταστρέψουν άνετα τα woofer των ηχείων σου αν έπαιζες το συγκεκριμένο κομμάτι σε υψηλή ένταση.
ναι ,και εχω και το cd της telarc
 
Συνεχίζοντας τις ανασκαφές παλιών δίσκων γραμμοφώνου παρέλαβα εχθές από Αμερική ένα δίσκο που κυκλοφόρησε το 1924 με την ορχήστρα εγχόρδων της Victor. Ηταν σύνηθες εκείνη την εποχή να προσλαμβάνουν μόνιμους μουσικούς οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες της εποχής όπως η Capitol Records, η Victor Talking Machine κλπ. Το κομμάτι έχει τίτλο Out of the Dusk to You. Δεν είναι κάποιο ιδιαίτερα γνωστό κομμάτι, μου έκανε όμως εντύπωση ότι κατάφερα να βρώ από εκείνη την εποχή ένα δίσκο σε υπεράριστη κατάσταση σε πολύ λογική τιμή που κάπου είχε παραπέσει και δεν υπέστη ποτέ τη φθορά των μηχανικών γραμμοφώνων με τις ατσάλινες βελόνες με βάρος ανάγνωσης περίπου 120 gr.

Θυμίζω ότι έως και το 1925 οι ηχογραφήσεις ήταν καθαρά μηχανικές με την ορχήστρα να παίζει πολύ κοντά σε ένα τεράστιο χωνί για να γίνει η χάραξη του δίσκου. Η απόκριση συχνότητας στη καλύτερη περίπτωση από 150 Hz έως 6.000 Hz. Ομως κατά τη γνώμη το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό για ένα δίσκο shellac που ηχογραφήθηκε με τη μέθοδο αυτή και εκδόθηκε πριν απο 100 χρόνια. Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο από εδώ.

Οπως και στη προηγούμενη ηχογράφηση του Bruno Walter έχω αφαιρέσει με τις ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις τα σποραδικά scratches του δίσκου.

Out_of_the_Dusk_Victor_String_Orchestra.jpg
 
Συνεχίζοντας τις ανασκαφές παλιών δίσκων γραμμοφώνου παρέλαβα εχθές από Αμερική ένα δίσκο που κυκλοφόρησε το 1924 με την ορχήστρα εγχόρδων της Victor. Ηταν σύνηθες εκείνη την εποχή να προσλαμβάνουν μόνιμους μουσικούς οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες της εποχής όπως η Capitol Records, η Victor Talking Machine κλπ. Το κομμάτι έχει τίτλο Out of the Dusk to You. Δεν είναι κάποιο ιδιαίτερα γνωστό κομμάτι, μου έκανε όμως εντύπωση ότι κατάφερα να βρώ από εκείνη την εποχή ένα δίσκο σε υπεράριστη κατάσταση σε πολύ λογική τιμή που κάπου είχε παραπέσει και δεν υπέστη ποτέ τη φθορά των μηχανικών γραμμοφώνων με τις ατσάλινες βελόνες με βάρος ανάγνωσης περίπου 120 gr.

Θυμίζω ότι έως και το 1925 οι ηχογραφήσεις ήταν καθαρά μηχανικές με την ορχήστρα να παίζει πολύ κοντά σε ένα τεράστιο χωνί για να γίνει η χάραξη του δίσκου. Η απόκριση συχνότητας στη καλύτερη περίπτωση από 150 Hz έως 6.000 Hz. Ομως κατά τη γνώμη το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό για ένα δίσκο shellac που ηχογραφήθηκε με τη μέθοδο αυτή και εκδόθηκε πριν απο 100 χρόνια. Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο από εδώ.

Οπως και στη προηγούμενη ηχογράφηση του Bruno Walter έχω αφαιρέσει με τις ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις τα σποραδικά scratches του δίσκου.

View attachment 253750
Φοβερή η συμβουλή της ετικέτας "For best results use Victrola Tungs-tone needles". Κάποιος παράκουσε το Tungsten (βολφράμιο) και παρήγαγε αυτό το αριστούργημα!
 
Φοβερή η συμβουλή της ετικέτας "For best results use Victrola Tungs-tone needles". Κάποιος παράκουσε το Tungsten (βολφράμιο) και παρήγαγε αυτό το αριστούργημα!
Το βολφράμιο είναι ένα από τα πιο σκληρά μέταλλα στη φύση. Το βάρος ανάγνωσης 120 gr των μηχανικών γραμμοφώνων της εποχής θα ήταν αρκετό για να καταστρέψει τα αυλάκια ενός δίσκου βινυλίου παίζοντας τον μόνο μια φορά. Ομως το υλικό κατασκευής των δίσκων της εποχής (shellac) άντεχε για αρκετά παιξίματα μέχρι να παραδώσει πνεύμα. Το σκηνικό αλλάζει πολύ γρήγορα από το 1927 όπου οι ηχογραφήσεις πλέον γίνονται με ηλεκτρικούς λαμπάτους ενισχυτές και εμφανίζονται στην αγορά τα πρώτα πικάπ "έπιπλο" με ενισχυτή και ηχείο.

Οσον αφορά την ετικέτα του δίσκου πιστεύω ότι η λέξη Tungs-Tone είναι η εμπορική ονομασία της Victor για τις βελόνες που κατασκεύαζε εκεινή την εποχή ώστε να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό.

Tungstone.jpg
 
Last edited: