Το λες και μόνος σου (σωστό στήσιμο) που ξέρουν όλοι όσοι ασχολούνται με το σπορ τι προυποθέτει. Λαμβάνεις υπόψιν ότι οι 9 στις 10 περιπτώσεις αφορούν σαλόνια σπιτιών με ότι συνεπάγεται ???? και αν ναι πόσοι θυσιάζουν τον χώρο για τον ήχο ???? πρόσφατα ξήλωσα το σύστημα και μέτρησα έτσι για την πλάκα 32 μέτρα καλώδια στο σύνολο και χωρίς atmos ηχεία.
Οι εποχές αλλάζουν και όλα τείνουν να συρρικνώνονται. Γιά πιο καλό σύστημα μιλάμε όταν πια το δισκάκι blu-ray είναι είδος προς εξαφάνιση και έχουμε μπει ολοταχώς στις συμπιεσμένες μορφές εικόνας και ήχου απο τις streaming υπηρεσίες όταν για ήχο που μιλάμε άντε στην καλυτερη να σου δώσει 768 kb/s. Αναφέρεσαι στα demo, εεεε και με τα demo θα την βγάζει ο κόσμος για να βλέπει που υπερτερεί το ένα σύστημα έναντι του άλλου ??? η στην πραγματικότητα που μας προσφέρει η νέα εποχή.
Ισως όλα αυτά να είχαν βάσει συζήτησης πριν 10 χρόνια, αλλά δυστυχώς όχι πια. Και έτσι για να το κλείσω που σίγουρα γνωρίζεις μια ερώτηση. Ποιά είναι η μερίδα πώλησης των 2 συστημάτων και ειδικότερα που έχει πέσει το βάρος της ανάπτυξης και εξέλιξης ?????
Αυτό θυμίζει εκείνους που έλεγαν ότι τα midi hifi παίζουν καλύτερα από ένα κλασικό σετ ενισχυτή hi fi και ηχεία bookshelf.

Δεν έγραψα σωστό στήσιμο μόνο, το οποίο έχει να κάνει με τις θέσεις των ηχείων στον χώρο, αλλά έγραψα και σωστή ρύθμιση. Με αυτά τα δύο οτιδήποτε και να βάλεις να ακούσεις, θα παίξει καλύτερα στο κανονικό σύστημα σε σχέση με το να παίξει στην ηχομπάρα. Αν δε αποφασίσεις να βάλεις να ακούσεις κάτι απαιτητικό σε εφέ χαμηλού αλλά και υψηλής πιστότητας ήχο, τότε πραγματικά η ηχομπάρα χάνει τη μπάλα.
Δεν εννοώ τίποτε τρελό από στήσιμο και ρυθμίσεις. Απλώς σπάνια θα δεις που να ξέρουν να βάζουν το crossover το οποίο το ορίζει η συνέργεια του χώρου με τα ηχεία και επίσης θα δεις να τρέχουν μια αυτόματη ισοστάθμιση χωρίς τίποτε άλλο. Ούτε καν μια house curve δεν φτιάχνουν, υπόθεση δευτερολέπτων.
Αυτά τα δύο απλά πραγματάκια δεν τα κάνουν οι περισσότεροι, γιατί πολύ απλά είναι οι περισσότεροι plug n play τύποι, είτε δεν γνωρίζουν τι να κοιτάξουν ακριβώς, είτε δεν έχουν την εμπειρία ενός καλού ή σωστά στημένου/ρυθμισμένου συστήματος, δηλαδή δεν έχουν ακούσει ποτέ σοβαρό ήχο και καλό αποτέλεσμα ηχητικό.
Στην πράξη μιλάμε για ανθρώπους που θέλουν να ακούγονται όλα δυνατά το ίδιο από όλα τα ηχεία και για αυτούς το surround (παλιότερα) και το immersive (νεότερα) νοείται ως δυνατή βαβούρα ίσης στάθμης από όλα τα ηχεία.
Η τοποθέτηση στο χώρο των συστημάτων είναι αρκετά πιο εύκολη και λιγότερο απαιτητική από εκείνη της ηχομπάρας, όταν μιλάμε για ηχομπάρα με περισσότερα ηχεία ειδικά και με μεγάφωνα αλληλοεξαρτώμενα το ένα από τη θέση του άλλου, σε σημείο που μια ηχομπάρα π.χ. 11.1.4 σήμερα να μην μπορείς να την τοποθετήσεις καθόλου αλλιώς από... ακριβώς!
Έτσι φτάνουμε στο συμπέρασμα και πάλι, του ποιος έχει τον ιδανικό χώρο για ηχομπάρα; Απάντηση ΚΑΝΕΙΣ! Αντιθέτως όταν το σύστημα έχει για κάθε κανάλι ανεξάρτητη οντότητα ηχείου, είναι σαφώς πιο ευέλικτο στην τοποθέτηση.
Το πρόβλημα με το να μην γνωρίζεις τι demo θα βάλεις για να δεις τη διαφορά, έχει προεκτάσεις στην ακρίβεια με την οποία θα αναπαράξει μια ηχομπάρα το ακριβές σημείο στο χώρο του εφέ και το πόσο μπορεί να ανταπεξέλθει στο χαμηλό όταν οι συνθήκες το απαιτούν. Ούτε εδώ εννοώ κάτι ακραίο. Απλώς εκεί που ο άλλος θα ακούει συχνότητες να υπάρχουν όντως (σε χαμηλή στάθμη) ο ιδιοκτήτης ηχομπάρας δεν θα τις ακούει καθόλου, ούτε θα υποψιάζεται ότι αυτές υπάρχουν. Ενώ στο θέμα του σημειακού ήχου και άρα της ακρίβειας του εφέ στο από που προέρχεται στο χώρο, οι ηχομπάρες επειδή παίζουν μπιλιάρδο με ανακλάσεις για να δημιουργήσουν phantom image και κανάλι ήχου, είναι χαμένες από χέρι.
Out of sight, out of mind λένε και ignorance is bliss.
Η νέα εποχή που γράφεις έχει ήδη λήξει στις ηχομπάρες, πλέον τελμάτωσαν λόγω μεγέθους των τηλεοράσεων. Για να συγκρίνεις πωλήσεις, θα πρέπει αυτές να ανταποκρίνονται σε ίσα κόστη.
Όπως έχω γράψει πολλές φορές. Αυτά στη βιομηχανία έχουν συμβεί ξανά και ξανά και με πολλά προϊόντα που ήλθαν και παρήλθαν, όπως οι ηχομπάρες.
Last edited: