να σφάξω το phono?

Το ξερω οτι ειναι τοσο.
ομως αυτο δινει ενα πενταρι και δενφτανει.
συνηθως ακουω με τον προ στο και τεταρτο.
Εκτος απο το σταδιο αυτο μπορω να δωσω αλλου gain?
Αν δεν κανω λαθος το αθροισμα r3+r4 στο l pad δεν μπορει ναναι ο,τι ναναι...
 
Το ξερω οτι ειναι τοσο.
ομως αυτο δινει ενα πενταρι και δενφτανει.
συνηθως ακουω με τον προ στο και τεταρτο.
Εκτος απο το σταδιο αυτο μπορω να δωσω αλλου gain?
Αν δεν κανω λαθος το αθροισμα r3+r4 στο l pad δεν μπορει ναναι ο,τι ναναι...

Μπορείς να αλλάξεις λίγο την τιμή της Ρ4.
Μπορείς επίσεις να πάρεις και απο αλλού κέρδος πχ στο επόμενο στάδιο ή στον προενισχυτή ...
 
Πχ στο σταδιο με το 5534 την ρ6 με το ισοδυναμο μπουκλουκι διπλα?
γιατι τοσο πακετο εκει ?
 
Το κέρδος καλύτερα να δοθεί από τον πρώτο τελεστικό και καλύτερο είναι να αυξηθεί η R3.

Αν έχεις και κάποια προτίμηση για τη θέση του ποτ (ALPS RK27?) ώστε να μη χρειάζεται να φτάνει στο "και τέταρτο" για να παίξει :ears:.

Το μπουκλούκι τώρα, χρησιμοποιείται για να επιτευχθεί η επιθυμητή τιμή παραλληλίζοντας τις αντιστάσεις.
 
Re: Απάντηση: να σφάξω το phono?

Το κέρδος καλύτερα να δοθεί από τον πρώτο τελεστικό και καλύτερο είναι να αυξηθεί η R3.

Αν έχεις και κάποια προτίμηση για τη θέση του ποτ (ALPS RK27?) ώστε να μη χρειάζεται να φτάνει στο "και τέταρτο" για να παίξει :ears:.

Το μπουκλούκι τώρα, χρησιμοποιείται για να επιτευχθεί η επιθυμητή τιμή παραλληλίζοντας τις αντιστάσεις.
Δηλ ποσο gain να δωσω τελικα ? Αντι πεντε?
δεν υπαρχει alps η πλακετα της σελ 6 ειναι σε ξεχωριστο κουτι με δικη της τροφοδοσια
Το ποτ που λεω ειναι σε αλλον προ που ειναι μετα

Η επιθυμητη ταση δεν θα μπορκυσε να επιτευχθει με κατι πιο απλο?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: να σφάξω το phono?

Δηλ ποσο gain να δωσω τελικα ? Αντι πεντε?
δεν υπαρχει alps η πλακετα της σελ 6 ειναι σε ξεχωριστο κουτι με δικη της τροφοδοσια
Το ποτ που λεω ειναι σε αλλον προ που ειναι μετα

Η επιθυμητη ταση δεν θα μπορκυσε να επιτευχθει με κατι πιο απλο?

Κάτι πιο απλό από την αλλαγή μιας αντίστασης δεν βλέπω να υπάρχει.

Δεν έχει σημασία πού είναι το ποτ. Η εξασθένηση που εισάγει σε οποιοδήποτε σημείο κι αν βρίσκεται θα είναι πάντα αντίστοιχη της ρύθμισής του.
Άρα μας νοιάζει ο τύπος του και η επιθυμητή ρύθμισή του - παρά πέντε; ακριβώς; κάποια άλλη θέση; - για να ακούμε στη στάθμη που θέλουμε.
Αν δεν γνωρίζουμε ποια είναι η επιθυμητή θέση του ποτ δεν γίνεται να προσδιορίσουμε και ποια θα πρέπει να είναι η νέα ρύθμιση του κέρδους.

Η τιμή της R3 τώρα είναι 1.8ΚΩ ή άλλη, γιατί δεν φαίνεται καθαρά στο σχηματικό.
 
είναι 1.8 και 0.33 η άλλη.
Αυτό δίνει 1/5

Γενικά με τον προ μου που έχει 50Κ αντίσταση στην είσοδο ακούω ανεκτά στο 12.00 και κάπως δυνατά στα 12.15 ανάλογα και με το δίσκο.
Θα ήθελα το δυνατά πχ να είναι στο 12.
Το απλό το ρωτάω γιατί έχει κάπου 2 αντιστάσεις εν σειρά και άλλες δυό παράλληλα και μου είπες ότι ρυθμίζει την επιθυμητή τάση. Εννοώ ότι αντί για 4 αντιστάσεις γιατί δεν βάζει μία. Εκεί είναι το απλό.
Δεν λεω πιό απλό στο gain.
Αλλά και εκεί έχω την εντύπωση ότι δεν μπορούμε να ξεφύγουμε πολύ από το άθροισμα 1.8+.33=2.13. Μπορεί να κάνω και λάθος. Προφανώς και σε άλλα στάδια θα έχουμε πιθανότητα επέμβασης στο gain αλλά δεν ξέρω ποιά είναι αυτά ούτε τι ενδεχόμενες άλλες συνέπειες θα έχει η αύξηση του gain.
 
Πχ στο σταδιο με το 5534 την ρ6 με το ισοδυναμο μπουκλουκι διπλα?
γιατι τοσο πακετο εκει ?

Στο δεύτερο στάδιο με το 5534, το δικτύωμα ανάδρασης περιλαμβάνει κύκλωμα το οποίο περιορίζει το κέρδος στις πολύ ψηλές συχνότητες (πυκνωτής || αντιστάσεις, μειώνει δηλαδή την R(feedback).

είναι 1.8 και 0.33 η άλλη.
Αυτό δίνει 1/5

Γενικά με τον προ μου που έχει 50Κ αντίσταση στην είσοδο ακούω ανεκτά στο 12.00 και κάπως δυνατά στα 12.15 ανάλογα και με το δίσκο.
Θα ήθελα το δυνατά πχ να είναι στο 12.
Το απλό το ρωτάω γιατί έχει κάπου 2 αντιστάσεις εν σειρά και άλλες δυό παράλληλα και μου είπες ότι ρυθμίζει την επιθυμητή τάση. Εννοώ ότι αντί για 4 αντιστάσεις γιατί δεν βάζει μία. Εκεί είναι το απλό.
Δεν λεω πιό απλό στο gain.
Αλλά και εκεί έχω την εντύπωση ότι δεν μπορούμε να ξεφύγουμε πολύ από το άθροισμα 1.8+.33=2.13. Μπορεί να κάνω και λάθος. Προφανώς και σε άλλα στάδια θα έχουμε πιθανότητα επέμβασης στο gain αλλά δεν ξέρω ποιά είναι αυτά ούτε τι ενδεχόμενες άλλες συνέπειες θα έχει η αύξηση του gain.

Σε λογικά πλαίσια (εννοώ να το αυξήσεις λίγο), δεν θα έχεις επιπτώσεις.
Για το μπέδρεμα στο επόμενο στάδιο, δες παραπάνω.
Για τις αντιστάσεις γενικά, αποφεύγουμε μεγάλες τιμές (εσύ απο ότι - δεν φαίνονται οι τιμές στο σχηματικό - έγραψες δεν έχεις πρόβλημα, καθώς βλέπω οτι υπάρχουν μικρές τιμές) λόγω θορύβου.
 
Για τις αντιστάσεις γενικά, αποφεύγουμε μεγάλες τιμές (εσύ απο ότι - δεν φαίνονται οι τιμές στο σχηματικό - έγραψες δεν έχεις πρόβλημα, καθώς βλέπω οτι υπάρχουν μικρές τιμές) λόγω θορύβου.

κάτι δεν πιάνω εδώ, με τον θόρυβο
1.8 και 0.33 είναι...
πχ κάνω 0.22 την ρ4 θα έχω 1/6...
αυτόν τον λόγο πόσο μπορώ να τον πάω?
μπορώ να ανεβάσω ταυτόχρονα και την 1.8? ενα κλικ?
 
κάτι δεν πιάνω εδώ, με τον θόρυβο
1.8 και 0.33 είναι...
πχ κάνω 0.22 την ρ4 θα έχω 1/6...
αυτόν τον λόγο πόσο μπορώ να τον πάω?
μπορώ να ανεβάσω ταυτόχρονα και την 1.8? ενα κλικ?

... ο θόρυβος, είναι εγγενές χαρακτηριστικό όλων των ηλεκ/κών κυκλωμάτων και ωφείλεται στην τυχαία κίνηση φορέων μέσα στο υλικό (ο θόρυβος αυτός είναι γνωστός και σαν θερμικός, ή θόρυβος Johnson ή θόρυβος Nyquist ) - κάνε ένα ψάξιμο στο νετ να μάθεις περισσότερα.
Χοντρικά, στις αντιστάσεις. το πλάτος του θορύβου εξαρτάται απο τιμή της αντίστασης (και άλλων βέβαια παραγόντων όπως πχ, η θερμοκρασια) οπότε καλό είναι να αποφεύγουμε να βάζουμε μεγάλες αντιστάσεις.

... δοκίμασε όπως λες. Τον λόγο αυτό μπορείς να τον πάς όσο θες εντός ορίων γιατί μετά θα αλλάξεις και άλλα πράγματα, πχ ο θόρυβος που λέγαμε θα αυξάνεται κι αυτός, όσο αυξάνεται το κέρδος του σταδίου. Στα 0.22 η διαφορά είναι μικρή πάντως και είσαι εντός ορίων.

... επίσης, αν θες να μην ξεδιδώνεις την πλακέτα μπορείς να κολήσεις παράλληλα στους ακροδέκτες της Ρ4 μία αντίσταση, να δεις αν είσαι οκ και αν είσαι, τοποθετείς μια κανονικά.
θυμίζω (Ρ1*Ρ2)/Ρ1+Ρ2 , θες δηλαδή κάτι λιγότερο απο 1κΩ || για να κάνεις τη ,33 ,22.
 
Last edited:
... ο θόρυβος, είναι εγγενές χαρακτηριστικό όλων των ηλεκ/κών κυκλωμάτων και ωφείλεται στην τυχαία κίνηση φορέων μέσα στο υλικό (ο θόρυβος αυτός είναι γνωστός και σαν θερμικός, ή θόρυβος Johnson ή θόρυβος Nyquist ) - κάνε ένα ψάξιμο στο νετ να μάθεις περισσότερα.
Χοντρικά, στις αντιστάσεις. το πλάτος του θορύβου εξαρτάται απο τιμή της αντίστασης (και άλλων βέβαια παραγόντων όπως πχ, η θερμοκρασια) οπότε καλό είναι να αποφεύγουμε να βάζουμε μεγάλες αντιστάσεις.

... δοκίμασε όπως λες. Τον λόγο αυτό μπορείς να τον πάς όσο θες εντός ορίων γιατί μετά θα αλλάξεις και άλλα πράγματα, πχ ο θόρυβος που λέγαμε θα αυξάνεται κι αυτός, όσο αυξάνεται το κέρδος του σταδίου. Στα 0.22 η διαφορά είναι μικρή πάντως και είσαι εντός ορίων.

... επίσης, αν θες να μην ξεδιδώνεις την πλακέτα μπορείς να κολήσεις παράλληλα στους ακροδέκτες της Ρ4 μία αντίσταση, να δεις αν είσαι οκ και αν είσαι, τοποθετείς μια κανονικά.
θυμίζω (Ρ1*Ρ2)/Ρ1+Ρ2 , θες δηλαδή κάτι λιγότερο απο 1κΩ || για να κάνεις τη ,33 ,22.

ναι Μήτσο μου
όλα αυτά που λες κατανοητά.
trial and error μπορώ να κάνω όσο θέλω.
Απλά ρώτησα
αν ο σχεδιαστής έβαλε για λόγο 1/5 σίγουρα μπορώ να το πάω στο 1/6.
Αλλά μπορώ να το πάω στο 1/8 πχ ή στο 1/10, κάτι που σημαίνει ότι είτε μεγαλώνω παρονομαστή ή μικραίνω αριθμητή. ΕΚΕΙ λέω αν έχω όρια.
Θα μου πεις άμα αρχίσει και φυσάει θα καταλάβω.
Απλά σκέφτομαι...για να βάλουν αυτοι αυτές τις τιμές εκεί κατέληξαν,
φυσικά με το σκεπτικό ότι αυτό το Phono ήταν μέσα στον arcam 290 που ΥΠΟΘΕΤΩ λογάριασαν την αντίσταση εξόδου του σε σχέση με την αντίσταση εισόδου του επόμενου σταδίου, και όχι εμένα που το πήρα και θέλω να το κάνω πασπαρτού και τώρα πχ να το βάζω σε άλλο προ.
Δηλαδή
α. ίσως να καταλήξανε στο 1/5 γιατι αν βάζανε άλλο ίσως να έπαιζε πολύ δυνατά με τον προ τους ή
β. ίσως να καταλήξανε στο 1/5 γιατί μετά φύσαγε ή βρόνταγε...

μάλλον πρέπει να δω την αντίσταση εισόδου του arcam σε μια Line του σε σχέση με το 50Κ του δικού μου προ.
 
ναι Μήτσο μου
όλα αυτά που λες κατανοητά.
trial and error μπορώ να κάνω όσο θέλω.
Απλά ρώτησα
αν ο σχεδιαστής έβαλε για λόγο 1/5 σίγουρα μπορώ να το πάω στο 1/6.
Αλλά μπορώ να το πάω στο 1/8 πχ ή στο 1/10, κάτι που σημαίνει ότι είτε μεγαλώνω παρονομαστή ή μικραίνω αριθμητή. ΕΚΕΙ λέω αν έχω όρια.
Θα μου πεις άμα αρχίσει και φυσάει θα καταλάβω.
Απλά σκέφτομαι...για να βάλουν αυτοι αυτές τις τιμές εκεί κατέληξαν,
φυσικά με το σκεπτικό ότι αυτό το Phono ήταν μέσα στον arcam 290 που ΥΠΟΘΕΤΩ λογάριασαν την αντίσταση εξόδου του σε σχέση με την αντίσταση εισόδου του επόμενου σταδίου, και όχι εμένα που το πήρα και θέλω να το κάνω πασπαρτού και τώρα πχ να το βάζω σε άλλο προ.
Δηλαδή
α. ίσως να καταλήξανε στο 1/5 γιατι αν βάζανε άλλο ίσως να έπαιζε πολύ δυνατά με τον προ τους ή
β. ίσως να καταλήξανε στο 1/5 γιατί μετά φύσαγε ή βρόνταγε...

μάλλον πρέπει να δω την αντίσταση εισόδου του arcam σε μια Line του σε σχέση με το 50Κ του δικού μου προ.

Κέρδος Χ10 μου φαίνεται υπερβολικό. Μην ξεχνάς οτι το παραπανιστό κέρδος θα πολλ/στεί και στο δεύτερο στάδιο.
Κάνε μικρά βήματα λοιπόν.

Η αλλαγή στο πρώτο στάδιο δε θα επιρρεάσει τη αντίσταση εξόδου του φώνο.
Άλλωστε αυτό που έχει την μεγαλύτερη σημασία είναι η αντίσταση σε σειρά στο τέλος (συνήθως 100 Ωμ) ωστε να μη βλέπει ο τελευταίος τελεστικός απευθείας τη χωρητικότητα των καλωδίων.

Το γιατί καταλήξανε στο Χ5 Μητς δεν μπορώ να ξέρω, πάντως λογικό (τυπικό) μου φαίνεται ....
 
Με 1,8ΚΩ και 330Ω το κέρδος του πρώτου τελεστικού είναι 6.45 (1+1,8/0,33).

Στις "και τέταρτο" η εξασθένηση του ποτ είναι περίπου 4.4dB ενώ στις "12" είναι περίπου 16dB.

Για να καλυφθεί η διαφορά (~12dB) χρειάζεσαι επιπλέον κέρδος x4 στο phono.
Δυστυχώς δεν αλλιώς.
Αυτό θα μπορούσε να καλυφθεί από το πρώτο στάδιο ελαττώνοντας την τιμή της R4 στα 220Ω
και αυξάνοντας την τιμή της R3 στα 5.6Κ. (προτεινόμενο/προτιμότερο με μικρή επιφύλαξη) :chinscratch:

Ο θόρυβος από τις αντιστάσεις είναι ένα θέμα αλλά η συνεισφορά της R4 έχει τον πρώτο λόγο.
Εξαιτίας της χαμηλής τιμής της και σε σύγκριση με το θόρυβο των τελεστικών μάλλον είναι πταίσμα.

Να τετραπλασιαστεί η R3 και να πάει στα 7.5ΚΩ αφήνοντας την R4 ως έχει, είναι άλλο ενδεχόμενο.
Να υποτετραπλασιαστεί η R4 είναι υπερβολή.

Τα R5, C2 και R7 ως και R10 δεν τα ακουμπάμε γιατί αυτά κάνουν την ισοστάθμιση RIIA.
Το κέρδος του δεύτερου τελεστικού θα μπορούσε να μεταβληθεί πειράζοντας μόνο την R6.
 
Απάντηση: Re: να σφάξω το phono?

Και το ερώτημα μένει:Γιατί άλλαξε εκείνους τους c11...Να ήταν στην τροφοδοσία?
Δεν μου φαίνεται...

Αφαιρεί τό AC από τήν πόλωση τής βάσης τού ντουέτου τρανζίστορ εισόδου. Άν ανέβαζα ελαφρώς κέρδος θά κοίταζα τήν R20 σέ περίπτωση χρήσης μόνο μέ MC. 330R γιά +5dB καί θά τσέκαρα τετράγωνα σχετικά μέ C7. Τό πρώτο στάδιο επιβάλει όλο τό SNR όσο κρατιέται ένας λόγος επιβολής αρκετού κέρδους από αυτό. Γενικά ή πολύ σύζευξη (C6,9,14,5) καί ή αναφορά τάσης Zener/πολλαπλασιαστής χωρητικότητας (Q1 καί γύρω του) επιβάλουν χαρατηριστικά στό σήμα γενικά καί στήν τροφοδοσία τού επικεφαλή διακριτού ενισχυτή ειδικά.
 
σας ευχαριστώ και τους δυό.
Μου βάλατε εργασία για το ΣΚ:worshippy:
 
Re: Απάντηση: Re: να σφάξω το phono?

Αφαιρεί τό AC από τήν πόλωση τής βάσης τού ντουέτου τρανζίστορ εισόδου. Άν ανέβαζα ελαφρώς κέρδος θά κοίταζα τήν R20 σέ περίπτωση χρήσης μόνο μέ MC. 330R γιά +5dB καί θά τσέκαρα τετράγωνα σχετικά μέ C7. Τό πρώτο στάδιο επιβάλει όλο τό SNR όσο κρατιέται ένας λόγος επιβολής αρκετού κέρδους από αυτό. Γενικά ή πολύ σύζευξη (C6,9,14,5) καί ή αναφορά τάσης Zener/πολλαπλασιαστής χωρητικότητας (Q1 καί γύρω του) επιβάλουν χαρατηριστικά στό σήμα γενικά καί στήν τροφοδοσία τού επικεφαλή διακριτού ενισχυτή ειδικά.


ο γκουρού που μου το συμμάζεψε τότε και το ανεξαρτητοποίησε το έχει σετάρει μόνο για mc (όχι ότι δεν γυρίζει υποθέτω πίσω...)
 
Απί τήν φωτογραφία είδα στήν τροφοδοσία έδωσε κυρίως βάση. Τό Q1 μέ τά γύρω του εξαρτήματα είναι ακόμα εκεί;