Νέος αισθητήρας απο την Kodak για φωτογραφικές μηχανές καταργεί την ανάγκη για φλας

Πράγματι πολύ καλή η ιδέα της Kodak! Ελπίζω να υλοποιηθεί αρκετά σύντομα και να ξεκαθαρίσει τις σκοτεινές λήψεις μας!
Αλλά βλέποντας να ξεκινάει την εφαρμογή της σχετικής τεχνολογίας απ' τα κινητά τηλέφωνα κάτι μου λέει ότι δεν στοχεύει ακριβώς στην κορυφή...

Εδώ ένα link με και με κάποιες φωτογραφίες:
http://www.dpreview.com/news/0706/07061401kodakhighsens.asp

Βλέποντας προσεκτικότερα τις φωτογραφίες με και χωρίς την νέα τεχνολογία της Kodak, διακρίνεται θόρυβος στα σκοτεινά σημεία, οπότε φοβάμαι ότι θα χρειαστεί ακόμα αρκετή εξέλιξη πριν κάνει κάποια σημαντική διαφορά στην αγορά των ccd...
 
Last edited:
δεν καταλαβαίνω σε τι θα έπρεπε να θεωρηθεί επαναστατικότερη ιδέα από το superccd της Fuji για παράδειγμα, ιδέα βασιζόμενη σε αντίστοιχη λογική (εισαγωγή επιπλέον φωτοευαίσθητου στοιχείου στο πλέγμα Beyer) η οποία υλοποιείται και εξελίσσεται εδώ και αρκετά χρόνια. Πολύ φιλόδοξο (ή μαρκετινίστικο) μου ακούγεται αυτό το "καταργεί την ανάγκη..."
 
δεν καταλαβαίνω σε τι θα έπρεπε να θεωρηθεί επαναστατικότερη ιδέα από το superccd της Fuji για παράδειγμα, ιδέα βασιζόμενη σε αντίστοιχη λογική (εισαγωγή επιπλέον φωτοευαίσθητου στοιχείου στο πλέγμα Beyer) η οποία υλοποιείται και εξελίσσεται εδώ και αρκετά χρόνια. Πολύ φιλόδοξο (ή μαρκετινίστικο) μου ακούγεται αυτό το "καταργεί την ανάγκη..."

Νομίζω η Fuji εξελίσσει ccd με διαφορετικού μεγέθους στοιχεία (2 μεγέθη ανά χρώμα?) για να διαβάζει πιο σωστά φωτεινά και σκοτεινά σημεία, κι έχει αποδείξει ότι καλά προχωράει.
Η Kodak προσθέτει τέταρτο στοιχείο μόνο για την φωτεινότητα κι ελπίζουμε να προχωρήσει κι αυτή ανάλογα.
Όπως το καταλαβαίνω εγώ η Fuji έχει περισσότερα στοιχεία (τα μισά?) ειδικά για χαμηλό φωτισμό ενώ η kodak to 1/4, αλλά ίσως είναι νωρίς για τέτοιες συγκρίσεις πριν δούμε αρκετά δείγματα.

Μέχρι να φτάσει στα χέρια μας προϊόν συγκρίσιμο με κάποιο αντίστοιχο της fuji, ή και οποιουδήποτε άλλου, μπορούμε απλά να τους ευχόμαστε "καλή εξέλιξη"! ;)
 
Re: Απάντηση: Νέος αισθητήρας απο την Kodak για φωτογραφικές μηχανές καταργεί την ανά

Επιτέλους!

Άντε ρε παιδιά, εδώ πήγαμε στο φεγγάρι! (ή μήπως όχι?)

Τα ΜΜΕ έχουν τέτοια δύναμη που μπορούν όχι μόνο να προβάλλουν και να αποσιωπούν αλλά και να παράγουν ειδήσεις. Οι αγνές τους προθέσεις διασφαλίζονται με κάποιο τρόπο; ;)

Αν πουν στην τηλεόραση ότι "ο Στέργιος πέταξε τα Magnepan και πήρε Koda", ποιόν θα πιστέψει ο κόσμος? :flipout:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Νέος αισθητήρας απο την Kodak για φωτογραφικές μηχανές καταργ

Τα ΜΜΕ έχουν τέτοια δύναμη που μπορούν όχι μόνο να προβάλλουν και να αποσιωπούν αλλά και να παράγουν ειδήσεις. Οι αγνές τους προθέσεις διασφαλίζονται με κάποιο τρόπο; ;)

Αν πουν στην τηλεόραση ότι "ο Στέργιος πέταξε τα Magnepan και πήρε Koda", ποιόν θα πιστέψει ο κόσμος? :flipout:

-bye-
 
Ας μη χαιρόμαστε τόσο πολύ, γιατί από ό,τι κατάλαβα είναι απλώς η ιδέα ενός διαφορετικού χρωματικού φίλτρου (καθ' ότι τα φωτοευαίσθητα εικονοστοιχεία καθ' εαυτά έχουν "αχρωματοψία").

Για δείτε σε αυτό το δείγμα την απώλεια της χρωματικής πληροφορίας, πχ στους σωλήνες, όπου απουσιάζουν διαβαθμίσεις στους κόκκινους τόνους, καθώς και ένα περίεργο colour bleed στη βάση του σωλήνα.
 
Ας μη χαιρόμαστε τόσο πολύ, γιατί από ό,τι κατάλαβα είναι απλώς η ιδέα ενός διαφορετικού χρωματικού φίλτρου (καθ' ότι τα φωτοευαίσθητα εικονοστοιχεία καθ' εαυτά έχουν "αχρωματοψία").

Χαιρόμαστε την μία ακόμα προσπάθεια για την διόρθωση του προβλήματος! Αν και πόσο θα χαρούμε και το αποτέλεσμα είναι ακόμα υπό έρευνα... Ελπίζω όσο περισσότεροι ασχολούνται τόσο βελτιωμένα αποτελέσματα να απολαμβάνουμε σε κάποια επόμενα μοντέλα.

Δεν θυμάμαι πώς ακριβώς διαβάζονται τα ccd αλλά κι εγώ αχρωματικά τα ψιλοθυμάμαι... Συνδέονται απλά ανά ομάδες σε κανάλι συγκεκριμένης χρωματικής πληροφορίας; Οπότε η Kodak επέλεξε στο 1/4 αυτών να μετράει μόνο την φωτεινότητα;

Για δείτε σε αυτό το δείγμα την απώλεια της χρωματικής πληροφορίας, πχ στους σωλήνες, όπου απουσιάζουν διαβαθμίσεις στους κόκκινους τόνους, καθώς και ένα περίεργο colour bleed στη βάση του σωλήνα.

Μοιάζει με επεξεργασμένη από software κάποιων φίλτρων... Ίσως χρησιμοποιούν το τέταρτο κανάλι φωτεινότητας και για ανίχνευση θορύβου στα άλλα χρώματα και μετέπειτα επεξεργασίας του. Ποιός ξέρει... Ελπίζω η Kodak να δώσει περισσότερες πληροφορίες, απλά για να μας φύγει η περιέργεια!
 
Kατι επρεπε να κανει η kodak για να περιορισει τον αυξημενο εν γενει θορυβο που παραγεται απο τις ψηφιακές της. Ιδωμεν........
 
Το ccd είναι ακριβώς αυτό, μία φωτοευαίσθητη επιφάνεια. Ευαίσθητη σε ολόκληρο το φάσμα του φωτός (ακόμη και του μη ορατού, γι' αυτό και οι αισθητές έχουν IR φίλτρο). Χρώματα από το ccd παίρνουμε μέσω ενός πλέγματος χρωματικών φίλτρων (ένα χρώμα πάνω από κάθε εικονοστοιχείο), με το οποίο κάνουμε κάθε εικονοστοιχείο ευαίσθητο μόνο στο μήκος κύματος που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο χρώμα (RGB). Στη διάταξη Bayer, τα "πράσινα" εικονοστοιχεία είναι όσο τα μπλε και τα κόκκινα μαζί, γιατί η πληροφορία της φωτεινότητας μεταφέρεται ιδίως στο πράσινο κανάλι. Μετά μέσω λογισμικού η εικόνα ανασυντίθεται για να δώσει το έγχρωμο αποτέλεσμα. Από ό,τι έχω καταλάβει, η Kodak προτείνει την παρεμβολή κενών στη διάταξη χρωματικών φίλτρων Bayer, με την έννοια ότι από αυτά θα περνάει ολόκληρο το φάσμα, δίχως την απώλεια φωτεινότητας που συνεπάγεται η διέλευση από ένα χρωματικό φίλτρο, με συνέπεια να είναι ο αισθητήρας συνολικώς πιο ευαίσθητος στο φως.

Όμως έτσι μειώνεται και ο συνολικός αριθμός των εικονοστοιχείων υπό χρωματικά φίλτρα, τα οποία είναι ευαίσθητα σε συγκεκριμένο μήκος κύματος, συνεπώς έτσι μειώνεται η χρωματική ευαισθησία.
 
Το ccd είναι ακριβώς αυτό, μία φωτοευαίσθητη επιφάνεια. Ευαίσθητη σε ολόκληρο το φάσμα του φωτός (ακόμη και του μη ορατού, γι' αυτό και οι αισθητές έχουν IR φίλτρο). Χρώματα από το ccd παίρνουμε μέσω ενός πλέγματος χρωματικών φίλτρων (ένα χρώμα πάνω από κάθε εικονοστοιχείο), με το οποίο κάνουμε κάθε εικονοστοιχείο ευαίσθητο μόνο στο μήκος κύματος που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο χρώμα (RGB).

Κάπως έτσι το φανταζόμουν αλλά με προβλημάτιζε το χρωματικό φίλτρο.

Στη διάταξη Bayer, τα "πράσινα" εικονοστοιχεία είναι όσο τα μπλε και τα κόκκινα μαζί, γιατί η πληροφορία της φωτεινότητας μεταφέρεται ιδίως στο πράσινο κανάλι.

Οπότε κάθε pixel έχει R G G B.

Μετά μέσω λογισμικού η εικόνα ανασυντίθεται για να δώσει το έγχρωμο αποτέλεσμα. Από ό,τι έχω καταλάβει, η Kodak προτείνει την παρεμβολή κενών στη διάταξη χρωματικών φίλτρων Bayer, με την έννοια ότι από αυτά θα περνάει ολόκληρο το φάσμα, δίχως την απώλεια φωτεινότητας που συνεπάγεται η διέλευση από ένα χρωματικό φίλτρο, με συνέπεια να είναι ο αισθητήρας συνολικώς πιο ευαίσθητος στο φως.

Ναι, απ' ότι βλέπω στα σχήματα που δημοσίευσαν, κρατάνε το R G G B και προσθέτουν και άλλα 4 στοιχεία για φωτεινότητα. Κάθε pixel τους με αυτό τον τρόπο έχει 8 στοιχεία.
Έξυπνα απλή και κυρίως οικονομική ιδέα, αλλάζοντας απλά τα χρωματικά φίλτρα στα CCD, χωρίς να χρειαστεί να εξελίξουν καινούργιο CCD εξ αρχής όπως έκανε η fuji.

Όμως έτσι μειώνεται και ο συνολικός αριθμός των εικονοστοιχείων υπό χρωματικά φίλτρα, τα οποία είναι ευαίσθητα σε συγκεκριμένο μήκος κύματος, συνεπώς έτσι μειώνεται η χρωματική ευαισθησία.

Και νομίζω ότι η συνολική ανάλυση του CCD (σε pixels και όχι σε εικονοστοιχεία), μειώνεται στο μισό φυσικά...
Να δούμε λοιπόν τι θα κάνουν με τον χρωματικό θόρυβο στα σκοτεινά. Για μαυρόασπρο λογικά θα σκίζει πάντως! ;)

Βλέποντας πάντως και τις εξελίξεις της fuji http://www.fujifilm.com/about/technology/super_ccd/index.html
είναι κοινό δίλημμα η μεγάλη ανάλυση ή η μεγάλη ευαισθησία και δυναμική περιοχή... Δίλημμα που μας ακολουθεί απ' την εποχή του φιλμ χωρίς ακόμα οριστική λύση!
 
Όχι, πάνω από κάθε εικονοστοιχείο, βρίσκεται ένα φίλτρο, R, G ή Β, είτε τώρα με τη νέα διάταξη, ένα "αχρωματικό" φίλτρο. Δηλαδή κάθε πίξελ είναι ευαίσθητο σε συγκεκριμένο μήκος κύματος (δηλαδή χρώμα), και ορισμένα, με την προτεινόμενη διάταξη, σε όλο το φάσμα (ανίκανα να διακρίνουν χρώμα).

Η ανάλυση του αρχείου δεν μειώνεται με τη νέα διάταξη, αφού ο συνολικός αριθμός πίξελς παραμένει ίδιος.

Εξαίρεση είναι οι αισθητήρες της Foveon, οι οποίοι δεν διαθέτουν τέτοιο πλέγμα, αλλά είναι ουσιαστικά 3 αισθητήρες σε διάταξη σάντουιτς, ο ένας πάνω από τον άλλο, ευαίσθητοι σε διαφορετικό μήκος κύματος καθώς ο καθένας βρίσκεται σε διαφορετικό βάθος στη σιλικόνη του τσιπ. Δηλαδή κάθε αισθητήρας συλλαμβάνει συγκεκριμένο χρώμα. Αυτή είναι πάνω κάτω και η λογική των 3 CCD στις βιντεοκάμερες, μόνο που εκεί το φάσμα διαχωρίζεται με πρίσμα και κατευθύνεται αναλόγως σε 3 ακτινωτά παραταγμένους αισθητήρες.

Τώρα αυτά είναι όσα έχω καταλάβει από τα άρθρα που διάβασα για το νέου τύπου φίλτρο, ας περιμένουμε να το δούμε και στην πράξη... εννοείται καθετί που γίνεται, καλό είναι. Απλά αυτό το "καταργεί την ανάγκη για φλας" μου χτύπησε κάπως...
 
Last edited:
Όχι, πάνω από κάθε εικονοστοιχείο, βρίσκεται ένα φίλτρο, R, G ή Β, είτε τώρα με τη νέα διάταξη, ένα "αχρωματικό" φίλτρο. Δηλαδή κάθε πίξελ είναι ευαίσθητο σε συγκεκριμένο μήκος κύματος (δηλαδή χρώμα), και ορισμένα, με την προτεινόμενη διάταξη, σε όλο το φάσμα (ανίκανα να διακρίνουν χρώμα).

Η ανάλυση του αρχείου δεν μειώνεται με τη νέα διάταξη, αφού ο συνολικός αριθμός πίξελς παραμένει ίδιος.

Σαν pixel οθόνης θυμάμαι το εικονοστοιχείο που μπορεί να αναπαράγει οποιοδήποτε χρώμα σε οποιαδήποτε φωτεινότητα, συνδυάζοντας τα βασικά RGB χρώματα των επιμέρους στοιχείων του στις θεμιτές αναλογίες. Ίσως όμως να κάνω λάθος και αυτό που λέω να είναι 3-4 ή 8 pixels ανά περίπτωση για τα ccd, που νομίζω ότι τα μετράνε διαφορετικά.

Εξαίρεση είναι οι αισθητήρες της Foveon, οι οποίοι δεν διαθέτουν τέτοιο πλέγμα, αλλά είναι ουσιαστικά 3 αισθητήρες σε διάταξη σάντουιτς, ο ένας πάνω από τον άλλο, ευαίσθητοι σε διαφορετικό μήκος κύματος καθώς ο καθένας βρίσκεται σε διαφορετικό βάθος στη σιλικόνη του τσιπ. Δηλαδή κάθε αισθητήρας συλλαμβάνει συγκεκριμένο χρώμα.

Καταπληκτικό! Αυτό θέλω! ;)
Δεν το βλέπω να προχωράει όμως...

Αυτή είναι πάνω κάτω και η λογική των 3 CCD στις βιντεοκάμερες, μόνο που εκεί το φάσμα διαχωρίζεται με πρίσμα και κατευθύνεται αναλόγως σε 3 ακτινωτά παραταγμένους αισθητήρες.

Κι αυτή καλή δοκιμασμένη λύση, αλλά με ανεβασμένο κόστος και όγκο που δεν βλέπω να πολυβολεύει για τις φωτογραφικές μας...

Τώρα αυτά είναι όσα έχω καταλάβει από τα άρθρα που διάβασα για το νέου τύπου φίλτρο, ας περιμένουμε να το δούμε και στην πράξη... εννοείται καθετί που γίνεται, καλό είναι. Απλά αυτό το "καταργεί την ανάγκη για φλας" μου χτύπησε κάπως...

Αν και ποτέ δεν τα πολυχώνεψα τα φλας, πράγματι η Kodak προκαλεί με τέτοιες δηλώσεις. Αν δεν προκαλούσε βέβαια μάλλον δεν θα την συζητούσαμε τώρα...!
 
Αυτό το πίξελ που λες είναι το πίξελ της οθόνης μας.

Για δες εδώ μία απλή σύκριση της ιδέας πίσω από το συμβατικό ccd, τον foveon και το φιλμ
 
Αυτό το πίξελ που λες είναι το πίξελ της οθόνης μας.

Σωστά! Στα ccd αν μετρήσουμε τα pixel με τον ίδιο τρόπο θα βγούνε απογοητευτικά μικρά νούμερα...
Στα ccd των προβολέων πώς τα μετράνε άραγε?

Για δες εδώ μία απλή σύκριση της ιδέας πίσω από το συμβατικό ccd, τον foveon και το φιλμ

Ναι, μ' αρέσει η ιδέα του foveon, κι εξηγεί και μια χαρά πώς μετράει τα pixels σε διπλανή σελίδα, αλλά μόνο η Sigma ασχολήθηκε με αυτό το ccd τελικά...?
 
ετσι φαινεται.....

Ισως ηταν κουταμαρα της Sigma να μην πουλησει την πατεντα και σε αλλες εταιρειες.........

Θεωρητικα ο αισθητηρας της υπερεχει σε φιλοσοφια απο καθε τι γνωστο.