δεν καταλαβαίνω σε τι θα έπρεπε να θεωρηθεί επαναστατικότερη ιδέα από το superccd της Fuji για παράδειγμα, ιδέα βασιζόμενη σε αντίστοιχη λογική (εισαγωγή επιπλέον φωτοευαίσθητου στοιχείου στο πλέγμα Beyer) η οποία υλοποιείται και εξελίσσεται εδώ και αρκετά χρόνια. Πολύ φιλόδοξο (ή μαρκετινίστικο) μου ακούγεται αυτό το "καταργεί την ανάγκη..."
Επιτέλους!
Άντε ρε παιδιά, εδώ πήγαμε στο φεγγάρι! (ή μήπως όχι?)
Τα ΜΜΕ έχουν τέτοια δύναμη που μπορούν όχι μόνο να προβάλλουν και να αποσιωπούν αλλά και να παράγουν ειδήσεις. Οι αγνές τους προθέσεις διασφαλίζονται με κάποιο τρόπο;
Αν πουν στην τηλεόραση ότι "ο Στέργιος πέταξε τα Magnepan και πήρε Koda", ποιόν θα πιστέψει ο κόσμος?![]()
Ας μη χαιρόμαστε τόσο πολύ, γιατί από ό,τι κατάλαβα είναι απλώς η ιδέα ενός διαφορετικού χρωματικού φίλτρου (καθ' ότι τα φωτοευαίσθητα εικονοστοιχεία καθ' εαυτά έχουν "αχρωματοψία").
Για δείτε σε αυτό το δείγμα την απώλεια της χρωματικής πληροφορίας, πχ στους σωλήνες, όπου απουσιάζουν διαβαθμίσεις στους κόκκινους τόνους, καθώς και ένα περίεργο colour bleed στη βάση του σωλήνα.
Το ccd είναι ακριβώς αυτό, μία φωτοευαίσθητη επιφάνεια. Ευαίσθητη σε ολόκληρο το φάσμα του φωτός (ακόμη και του μη ορατού, γι' αυτό και οι αισθητές έχουν IR φίλτρο). Χρώματα από το ccd παίρνουμε μέσω ενός πλέγματος χρωματικών φίλτρων (ένα χρώμα πάνω από κάθε εικονοστοιχείο), με το οποίο κάνουμε κάθε εικονοστοιχείο ευαίσθητο μόνο στο μήκος κύματος που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο χρώμα (RGB).
Στη διάταξη Bayer, τα "πράσινα" εικονοστοιχεία είναι όσο τα μπλε και τα κόκκινα μαζί, γιατί η πληροφορία της φωτεινότητας μεταφέρεται ιδίως στο πράσινο κανάλι.
Μετά μέσω λογισμικού η εικόνα ανασυντίθεται για να δώσει το έγχρωμο αποτέλεσμα. Από ό,τι έχω καταλάβει, η Kodak προτείνει την παρεμβολή κενών στη διάταξη χρωματικών φίλτρων Bayer, με την έννοια ότι από αυτά θα περνάει ολόκληρο το φάσμα, δίχως την απώλεια φωτεινότητας που συνεπάγεται η διέλευση από ένα χρωματικό φίλτρο, με συνέπεια να είναι ο αισθητήρας συνολικώς πιο ευαίσθητος στο φως.
Όμως έτσι μειώνεται και ο συνολικός αριθμός των εικονοστοιχείων υπό χρωματικά φίλτρα, τα οποία είναι ευαίσθητα σε συγκεκριμένο μήκος κύματος, συνεπώς έτσι μειώνεται η χρωματική ευαισθησία.
Όχι, πάνω από κάθε εικονοστοιχείο, βρίσκεται ένα φίλτρο, R, G ή Β, είτε τώρα με τη νέα διάταξη, ένα "αχρωματικό" φίλτρο. Δηλαδή κάθε πίξελ είναι ευαίσθητο σε συγκεκριμένο μήκος κύματος (δηλαδή χρώμα), και ορισμένα, με την προτεινόμενη διάταξη, σε όλο το φάσμα (ανίκανα να διακρίνουν χρώμα).
Η ανάλυση του αρχείου δεν μειώνεται με τη νέα διάταξη, αφού ο συνολικός αριθμός πίξελς παραμένει ίδιος.
Εξαίρεση είναι οι αισθητήρες της Foveon, οι οποίοι δεν διαθέτουν τέτοιο πλέγμα, αλλά είναι ουσιαστικά 3 αισθητήρες σε διάταξη σάντουιτς, ο ένας πάνω από τον άλλο, ευαίσθητοι σε διαφορετικό μήκος κύματος καθώς ο καθένας βρίσκεται σε διαφορετικό βάθος στη σιλικόνη του τσιπ. Δηλαδή κάθε αισθητήρας συλλαμβάνει συγκεκριμένο χρώμα.
Αυτή είναι πάνω κάτω και η λογική των 3 CCD στις βιντεοκάμερες, μόνο που εκεί το φάσμα διαχωρίζεται με πρίσμα και κατευθύνεται αναλόγως σε 3 ακτινωτά παραταγμένους αισθητήρες.
Τώρα αυτά είναι όσα έχω καταλάβει από τα άρθρα που διάβασα για το νέου τύπου φίλτρο, ας περιμένουμε να το δούμε και στην πράξη... εννοείται καθετί που γίνεται, καλό είναι. Απλά αυτό το "καταργεί την ανάγκη για φλας" μου χτύπησε κάπως...
Αυτό το πίξελ που λες είναι το πίξελ της οθόνης μας.
Για δες εδώ μία απλή σύκριση της ιδέας πίσω από το συμβατικό ccd, τον foveon και το φιλμ
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.