Οι εφιάλτες ενός IT

Tzimisce

AVClub Fanatic
1 February 2007
34,986
127.0.0.1
Είναι οι συμπαθητικοί τύποι που αποκαλείς “υπολογιστάκηδες”, “κομπιουτεράδες” και αν το έχεις ακούσει από κάπου “IT”. Πάνω απ' όλα όμως είναι οι τύποι που φεύγουν από την εταιρεία με τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο. Και φταις εσύ για αυτό. Γι' αυτό το λόγο μιλήσαμε με τον IT της δικής μας εταιρείας, κυρίως για να του ζητήσουμε συγνώμη.


Ο υπεύθυνος IT κάθε εταιρείας είναι αυτός που θα κάτσει στην καρέκλα σου περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο πέρα από εσένα. Εκείνος που θα αηδιάσει όταν καταλάβει ότι το mouse σου είναι λαδωμένο από τα πατατάκια που έτρωγες πριν και εκείνος που θα κατεβάσει εγχειρίδιο αυτοκτονίας με την φωτογραφία των παιδιών σου στο desktop.

Γιατί όμως έρχεται αυτός στο γραφείο σου; Γιατί είναι μαγική εκείνη η στιγμή που ο υπολογιστής κολλάει και δεν ξέρεις τι να κάνεις. Βασικά είναι ακόμα πιο μαγική η απόφαση που παίρνεις να φωνάξεις τον υπεύθυνο των υπολογιστών πριν καν περιμένεις 10 δευτερόλεπτα να δεις αν θα ξεκολλήσει.

Α, δεν είσαι από αυτούς; Το φτιάχνεις μόνος σου ε; Νομίζεις ότι ξέρεις εσύ ε; Η δική σου περίπτωση είναι βασικά ακόμα χειρότερη γιατί με τα γιατροσόφια σου φτάνεις τον υπολογιστή ένα στάδιο πριν βαφτεί μπλε για να πεταχτεί στη θάλασσα.

Εμείς μιλήσαμε με τον Δημήτρη Χριστόπουλο (@d_christopoulos), IT administrator της 24 Media, του ζητήσαμε αναδρομικά συγνώμη και τον ανακρίναμε για να καταλάβουμε τι είναι αυτό που του τη σπάει περισσότερο σε εμάς και τη δουλειά του.

Πες αλήθεια. Με τι φιλοδώρημα ή γλείψιμο μπορεί να σε ρίξει κάποιος ώστε να ασχολείσαι με τον υπολογιστή του πιο γρήγορα;

Για πιο γρήγορα δεν ξέρω αλλά πραγματικά δεν θα σου φτιάξω ποτέ το laptop σου αν αρχίσεις την γκρίνια και την μουρμούρα. Πραγματικά έχω κάνει τάμα στην Παναγία την Προγραμματίστρια να μην φτιάξω ποτέ H/Y σε γκρινιάρη και μουρμούρη άνθρωπο.

Ποιές είναι οι πιο κλασικές βλάβες για τις οποίες σε φωνάζει κάποιος στο pc του;

Συνήθως είναι κάτι πολύ απλό, μια αναβάθμιση ενός software, ή ενας προληπτικός ελεγχος επειδη υποψιάζεται οτι έχει κάποιο malware ή virus. Πάντως η αγαπημένη στιγμή είναι να ακούς κάποιον να κοπανάει το ποντίκι ή το πληκτρολόγιο επειδή κάτι έγινε που τον εκνεύρισε και μετά απο λίγο να εμφανίζεται ο ίδιος και να σου λέει: Χάλασε το ποντίκι / πληκτρολόγιο έχουμε άλλο;

Ποιοείναι το πιο σπαστικό πράγμα με το να είσαι IT;

Θα είμαι απόλυτα ειλικρινής. Δυο είναι τα πράγματα που με τρελαίνουν:
Α) Να χτυπήσει το τηλέφωνο και να δω αριθμό «φίλου» ή μακρινού συγγενή που σε θυμάται ξαφνικά και ξεκινά τον απόλυτα γραφικό διάλογο:

- Τι γίνεσαι καλά?
- Καλά είμαι
- Χαθήκαμε μωρέ, πότε θα σε δούμε?
- Ε, να κανονίσουμε
- Κανόνισε σύντομα, Α και επί την ευκαιρία έχω ένα πρόβλημα με το PC….

Συνήθως όλοι αυτοί όταν ξαναπάρουν στο κινητό ακούν το σήμα φραγής εισερχόμενης κλήσης.

Β) Ότι αρκετοί νομίζουν οτι ξέρεις οποιαδήποτε εφαρμογή κυκλοφορεί για Η/Υ. Θα σας πω ένα μεγάλο μυστικό: κάνεις δεν ξέρει όλες τις εφαρμογές που υπάρχουν για το PC . Αδελφέ μου δεν ξέρω ποιο είναι εκείνο το πρόγραμμα που χρησιμοποιούσε ο θείος σου ο μαραγκός το 1997 και ούτε θέλω να το μάθω για να σου το δείξω.

Πώς είναι όμως να είσαι ο άνθρωπος που φωνάζουν όλοι με το παραμικρό στην εταιρεία;

Εξαρτάται. Οταν ασχολείσαι με 4-5 project παράλληλα ή με μια υπηρεσία που δεν πρέπει να είναι down για πολλή ώρα και ταυτόχρονα κάποιος σε καλεί για διάφορα δευτερεύοντα πράγματα (χάλασε το ποντίκι, δεν έχει ορθογραφία το word κλπ κλπ) εκείνη την στιγμή δεν τρέφεις και τα καλύτερα αισθήματα για αυτόν που σε καλεί. Υπάρχουν όμως και στιγμές ειδικά την Δευτέρα το πρωί που θες μερικά τέτοια προβλήματα επειδή συνήθως τελειώνεις γρήγορα και σου φτιάχνουν την διάθεση για την συνέχεια της ημέρας.

Πες μας τα 3-4 πιο κουλά σκηνικά που να σου έχουν τύχει σε pc. Κάποιο αστείο σκηνικό, κάτι που να είδες σε ένα pc ενώ δεν έπρεπε κλπ.

Κοίτα τα περισσότερα είναι κλισέ και συνηθισμένα. Αλλά ξεχωρίζω κάποια.

1) Εκείνο το πρωινό που ήρθε γυναίκα συνεργάτης για να μας παρουσιάσει ένα νέο πρόγραμμα και όταν σύνδεσε το usb της για να μας δείξει την παρουσίαση εμφανίστηκε ο φάκελος με μια απο τις ταινίες της Τζούλιας Αλεξανδράτου.

2) Επίσης είναι αρκετά αστείο όταν σε καλούν νομίζοντας ότι έχει συμβεί κάτι φοβερό και τρομερό και πας απλά και ανοίγεις το πολύπριζο που έχει κλείσει ενώ σκούπιζε η καθαρίστρια.

3) Σε μια προηγούμενη εταιρεία είχαμε αναλάβει την αναβάθμιση των server και των terminals των χρηστών σε μια δημόσια υπηρεσία. Ολα πήγαιναν καλά μέχρι την στιγμή όπου οι χρήστες διαπίστωσαν οτι δεν είχαμε εγκαταστήσει “games” στα windows Pro. Το τι έγινε το φαντάζεστε.

Σε ένα ποσοστό κατά προσέγγιση, πόσες φορές από εκείνες που σε φωνάζουν είναι πράγματι σοβαρές;

Πολλές φορές με φωνάζουν όχι επειδή υπάρχει όντως κάποιο πρόβλημα άλλα επειδή φοβούνται ή έχουν αγχωθεί για κάτι. Είναι αμέτρητες οι στιγμές που ακούω την έκφραση « Αχ.... μόλις ήρθες έφτιαξε». H αλήθεια βέβαια είναι ότι σχεδόν ποτέ ένα PC δεν φτιάχνεται επειδή o μηχανογράφος ή το τμήμα Helpdesk της εταιρείας έχει θετική “αύρα” ή το κάρμα του είναι καλό και μόλις το πλησιάσει φτιάχνει.

Υπάρχουν κάποιες "βλάβες" που αν κάποιος ασχοληθεί λίγο μόνος του, θα τις λύσει. Προτιμάς να πειραματιστεί ή να ασχοληθείς εσύ;

Στο παρελθόν ήθελα να ασχολούμαι με όλα εγώ. Με τον καιρό ομως, επειδή οι απαιτήσεις ηταν πολλές και δεν εχω πολύ χρονο για end user troubleshooting, όταν μάθεις καλά τον κόσμο που εργάζεται σε μια εταιρεία, καταλαβαίνεις σε ποιόν μπορείς να εχεις εμπιστοσύνη και να τον αφήσεις λίγο να παιδευτει, σε αντικείμενο βέβαια που δεν θα προκαλέσει μεγαλύτερη ζημια, και ποιόν πρέπει να προσέχεις και να μην τον αφήνεις απο τα μάτια σου στιγμή καθώς είναι κίνδυνος - θάνατος.

Λένε ότι η τελευταία δεκαετία είναι η εκδίκηση του nerd. Η εποχή που οι "ειδικοί" υπολογιστών είναι απαραίτητοι. Ισχύει;

Απαραίτητοι ναι, αναντικατάστατοι οχι.

Για το τέλος αφησαμε έναν ορισμό του ίδιου του Δημήτρη Χριστόπουλου για την εργασία του. Εμείς θα εξακολουθήσουμε πάντως να τον λέμε IT.

“Σε έναν κόσμο αγγελικά πλασμένο οι παρακάτω θέσεις περιγράφουν διαφορετικά επαγγέλματα που το μόνο κοινό που έχουν είναι ότι όλες οι θέσεις ασχολούνται με συσκευές που λειτουργούν με ρεύμα.

IT administrator – Network Engineer – System Engineer – Helpdesk Support – Database administrator – Security Engineer – Ηλεκτρονικός – Ηλεκτρολόγος – Υπ. Προμηθειών κλπ κλπ....

Στην Ελλάδα αυτό που συμβαίνει κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό. Είναι ότι το job description εκείνου που δουλεύει με τους Η/Υ είναι της μορφής select * from job_descriptions where electricityrelevant = true

Δηλαδή εκει που ασχολείσαι με το update του ERP ειναι πολύ φυσιολογικό να σου πει κάποιος οτι κάηκε μια λάμπα, ότι του τελείωσαν οι μπαταρίες κλπ κλπ. Επισης μπορεί την μια στιγμή να συζητας για την αναβάθμιση της υποδομής του δικτύου και την αμέσως επόμενη στιγμή να σε φωνάζει κάποιος που δεν βρίσκει το Alt-Shift για να αλλάξει γλώσσα στο πληκτρολόγιο.

Γενικότερα πάντως ισχύει ο όρος που αναφέρει ο Νικος Καστανάς στο twitter (@ninja_it). Only way to survive as an IT is to become a ninja. If you would rather not be killed by a user you should kill them first”.

Για τυχόν απορίες σας σχετικά με θέματα ΙΤ ή για περισσότερες ατάκες σαν τις παραπάνω, ο Δημήτρης έχει και twitter account. Ενοχλήστε ελεύθερα..

Α ναι, επίσης είναι και αρρωστάκι ΑΕΚτζής. Σχολιάστε ελεύθερα..

πηγή



Και πόσα λίγα λέει... :p
 
Τους βλέπω κι εγώ στην δουλειά τους ΙΤ και ειλικρινά τα λυπάμαι τα παιδιά.

Τρέχουν όλη μέρα, βράδυ βάρδιες, Σαβ/κα standby, αργίες κλπ χωρίς καν να πληρώνονται έξτρα, διότι απλά το ντουλάπι είναι γεμάτο από βιογραφικά που περιμένουν στην σειρά...

Προσωπικά ασχολούμαι από χόμπυ με PC και μου έχουν τύχει ουκ ολίγες φορές πολλά από αυτά.
 
Κλασικές αξίες...
"Έχω πρόβλημα! Όταν τεντώνω τα πόδια μου κλείνει ο υπολογιστής!"
"Ναι κύριε διευθυντά... Γιατί όπως σας είπα όταν τεντώνετε τα πόδια σας πατάτε και το κουμπί του πολύπριζου..."

Πάντως μαθαίνεις ότι κυκλοφορούν ωραία πράγματα εκεί έξω...
Π.χ. δεν θα ήξερα ότι εν έτη 2001 κυκλοφορούσαν οθόνες που γύριζαν σε portrait και σε συνεργασία με την κάρτα γραφικών να κάνουν swap την ανάλυση αυτόματα αν δεν με έβαζαν να το ψάξω...
Ή PC με hotswapping τροφοδοτικό επεξεργαστή και μνήμη...