Παθητικοί προενισχυτές με μετασχηματιστές προσαρμογής

Διάβασα στο High fidelity το review του music first audio passive preamp και εντυπωσιάστηκα.
Παθητικός με μετασχηματιστές προσαρμογής.
Και full balanced
Και με δυνατότητα κέρδους 6db (πως τώρα γίνεται αυτό απο παθητικό χωρίς τροφοδοσία απο ρεύμα δεν γνωριζω...)
Και διακόπτη επιλογής ρύθμισης γείωσης ( ;;; )
Και τι δεν θάδινα για να τον ακούσω...

Ψάχνοντας λίγο παραπάνω διαπιστώνω οτι δεν είναι ο μόνος.

Έχουμε και τον αντίστοιχο της opera-consonance reference 1.3

και τον (πολύ φτηνό) REF4 της promitheus audio στα 650 δολλάρια...

και για όσους θέλουν και τηλεχειρισμό τον TAP TVC preamp Της bent audio

Τελικά είναι κάτι νέο και σημαντικό ή απλά μία ακόμη μόδα;

Άν εσείς εκεί κάτω στην έκθεση ακούσετε κάποιον απο αυτούς για γράψτε εντυπώσεις please...
 
Διάβασα στο High fidelity το review του music first audio passive preamp και εντυπωσιάστηκα.
Παθητικός με μετασχηματιστές προσαρμογής.
Και full balanced
Και με δυνατότητα κέρδους 6db (πως τώρα γίνεται αυτό απο παθητικό χωρίς τροφοδοσία απο ρεύμα δεν γνωριζω...)
....................

Μα ..είναι μετασχηματιστής Έκτορα. Χρησιμοποιεί την ενέργεια του ίδιου του σήματος και ανυψώνει το κέρδος τάσης κατά 6db.

Νομίζω ότι το κόστος είναι:
α) η πηγή να βλέπει μικρότερη αντίσταση κατά 6db. Θα μπορεί να τον οδηγήσει; Ενδεχομένως ναι τις περισσότερες φορές.

β) Η οδήγηση ρεύματος του προ μειώνεται πάλι κατά 6db και ταυτόχρονα αυξάνεται αντίστοιχα η αντίσταση εξόδου του. Θα μπορεί να οδηγήσει τους τελικούς; Ενδεχομένως ναι τις περισσότερες φορές.

Είναι και αργά και δεν είμαι απόλυτα σίγουρος για αυτά, αλλά τώρα δεν το ψάχνω άλλο. Αύριο πάλι.....
 
Re: Απάντηση: Παθητικοί προενισχυτές με μετασχηματιστές προσαρμογής

....
β) Η οδήγηση ρεύματος του προ μειώνεται πάλι κατά 6db και ταυτόχρονα αυξάνεται αντίστοιχα η αντίσταση εξόδου του. Θα μπορεί να οδηγήσει τους τελικούς; Ενδεχομένως ναι τις περισσότερες φορές.
.....



Το ειχα ψαξει λιγο καιρο πριν.... βασιζεται στο οτι η πηγη βγαζει αρκετη ταση για να τερματισει τους τελικους/τελικο σε τερμα ισχυ... Απο οτι ειχα διαβασει παλι απο αλλους ειναι το ποσο trasparent ειναι στο συστημα..

Αρκετα ακριβοι ομως για τα υλικα που εχουν μεσα αλλα και πολυ ευκολοι για DIY αν εχεις τα υλικα.
 
Όντας κάτοχος ενός Promitheus μπορώ να προσυπογράψω την διαφορετικότητα του προενισχυτή ως προς τους απλούς παθητικούς αλλά και ως προς τους ενεργούς. Ο γάμος του με τα 300Β μου είναι πάρα πολύ καλός. Με τα υπέρ και τα κατά.
Δεν διαφωνώ ως προς το γεγονός ότι η τιμή σε σχέση με τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι δυσανάλογη. Αλλά αυτό το πιστεύω και για την πλειονότητα των αποκαλούμενων high-end συσκευών.
Αλλά πολύ εύκολοι για DIY;
Δεν είμαι ειδήμων αλλά ρωτώντας για ένα τέτοιο εγχείρημα εισέπραξα το αντίθετο. Μετασχηματιστές με ψιλό χαλκό και 24 (μετρημένα για κάθε εξασθένηση) τυλίγματα για κάθε βήμα; Αλλά όπως προείπα, πιθανόν και να σφάλλω και ένα τέτοιο εγχείρημα θα με ενδιέφερε πολύ.
 
Διάβασα στο High fidelity το review του music first audio passive preamp και εντυπωσιάστηκα.
Παθητικός με μετασχηματιστές προσαρμογής.
Και full balanced
Και με δυνατότητα κέρδους 6db (πως τώρα γίνεται αυτό απο παθητικό χωρίς τροφοδοσία απο ρεύμα δεν γνωριζω...)
Και διακόπτη επιλογής ρύθμισης γείωσης ( ;;; )
Και τι δεν θάδινα για να τον ακούσω...

.........
Τελικά είναι κάτι νέο και σημαντικό ή απλά μία ακόμη μόδα;

Άν εσείς εκεί κάτω στην έκθεση ακούσετε κάποιον απο αυτούς για γράψτε εντυπώσεις please...

Έκτορα, -συγγνώμη για το ψαλίδι..- το δευτερεύον του μετ/τή έχει 2πλάσιες σπείρες από το πρωτεύον, όπως π.χ. σε έναν τροφοδοσίας 230-460 βολτ. Το τίμημα είναι ο υποτετραπλασιασμός της αντίστασης εισόδου: Τα π.χ 20κΩ του τελικού φαίνονται 5 για το CD player.
Υπάρχουν και στο εμπόριο τέτοιοι μετ/τές (Lundahl φθηνοί και καλοί 60-70ευρώ/τεμ. , Jensen ακριβοί και ακόμη καλύτεροι - λένε). Ο Morfeas π.χ έχει 2 Lundahl στην είσοδο του push pull του για μετατροπή unbanced σε balanced (αν αυτό το κείμενο ήταν διαφημιστικό φυλλάδιο θα γράφαμε "fully differential", είναι πιο ψαρωτικό σαν όρος).

Απαραίτητο στάνταρ στα στούντιο όταν τα μηχανήματα ήταν λαμπάτα, (η έξοδος 600ωμ) χρησιμοποιούνται ακόμα και σήμερα σε κάποια (ακριβά). Βέβαια είναι λιγότερο χρήσιμοι από τότε, μιας και τα ss κυκλώματα έχουν πολύ μικρότερες αντιστάσεις εξόδου.

Φτιάχνονται σχετικά εύκολα, δύσκολο είναι να βρείς το μέταλο του πυρήνα τους, είναι ειδικό κράμα για ασθενή σήματα, όχι κοινό σίδερο με 2-4% πυρίτιο όπως στους συνήθεις μετ/τές. Οι εμπορικοί που προανέφερα, καθιστούν όμως το φτάξιμο ασύμφορο (τα υλικά πωλούνται σε μεγάλες ποσότητες μόνο) χάσιμο χρόνου.

Πάντως οι τιμές που είδα είναι υψηλές, ακόμα και Jensen να έχουν μέσα. Μπορείς να δοκιμάσεις με 2 Lundahl, είναι αξιοπρεπέστατοι και οικονομικοί, μαζί με ένα ποτ/τρο και 4 RCA είσαι έτοιμος.
Οι συνδέσεις που χρειάζονται είναι 10 λεπτών δουλειά.

Λίγο, ή ακόμα καλύτερα πολύ, "σίδερο" ουδένα έβλαψε, τουναντίον:music-smiley-005:

Χαιρετισμούς
Κωνσταντίνος
 
Για να είμαι δίκαιος, η σύγκριση τιμών "χάνει" λίγο, γιατί εγώ έγραψα για μετ/τή + ποτ. ενώ αυτοί κάνουν εξασθένηση με λήψεις στο δευτερεύον- που είναι και η απόλυτη τεχνικά λύση.
Πάντως ακόμα κι έτσι, οι τιμές παραμένουν ψηλές..
 
Διάβασα στο High fidelity το review του music first audio passive preamp και εντυπωσιάστηκα.

Τελικά είναι κάτι νέο και σημαντικό ή απλά μία ακόμη μόδα;

Άν εσείς εκεί κάτω στην έκθεση ακούσετε κάποιον απο αυτούς για γράψτε εντυπώσεις please...
Τυχαίνει να χρησιμοποιώ εγώ έναν τέτοιο επιλογέα έντασης με μετασ/τες S&B. Ο δικός μου χρησιμοποιεί μηχανικό διακόπτη έντασης και ρελαίδες για την επιλογή εισόδου... οδηγώ δυο ενισχυτές (33κΩ / 10κΩ).
Τι θα ήθελες να μάθεις επί του αντικειμένου :ernaehrung004:;
 
Να σημπληρώσω στην λίστα κατασκευαστών μετασχηματιστών τους:

Sowter

Και οι πιο ακριβοί που κυκλοφορούν χωρίς όμως να προσφέρουν attenuation -απ όσο ξέρω- CINEMAG.
 
Δοκίιμασα δύο από αυτούς στο σύστημά μου, Consonance και Promitheus.
Mετά τις πρώτες καλές εντυπώσεις άρχισαν να εμφανίζονται κάποια προβλήματα που με ενόχλησαν. Η μέτρια απόδοση του χαμηλού και αυτό το περίεργο στένεμα στη μεσαία περιοχή που την έκανε προβολική και ταυτόχρονα κάπως επιθετική. Το ίδιο φαινόμενο το παρατήρησα και σε δύο εντελώς διαφορετικά συστήματα.
Τελικώς επέστρεψα στον δικό μου προενισχυτή, έναν Cary SLP-98P και επιτέλους επέστρεψε η μουσική στο σύστημά μου. Ακόμα και ένας δικός μου λαμπάτος DIY με ladder pot ήταν σαφέστατα καλύτερος ηχητικά από τους προαναφερθέντες προ που χρησιμοποιούν μετασχηματιστές σήματος.

Μπορεί να έχω αδυναμία στους λαμπάτους προενισχυτές, πάντως δεν νομίζω ότι η "μαγνητική" λύση ταιριάζει στα γούστα μου.
 
Προφανως θα παιζει σημαντικοτατο ρολο η αντ. εξοδου της πηγης καθως και του επομενου σταδιου. Εδω οι λαμπατοι τελικοι, με συνηθως μεγαλυτερη συνθετη αντισταση εισοδου, θα εχουν καλυτερες πιθανοτητες στο στοιχημα .....
 
Στο δικό μου setup με 300Β και εναλλακτικά με LM3886, η μάχη μεταξύ απλού παθητικού, Promitheus TVC και λαμπάτου 6SN7 (με λαμπάτα ρεύματα) νικητής επί συνόλω βγήκε ο Promitheus. Καμία σχέση με τον απλό παθητικό. Απλά υπέροχος με τις 300Β και καταπληκτικός με τα LM. Και ούτε ρεύματα ζεστάματα, καλώδια κλπ. κλπ. Αποτέλεσμα; (Μάλλον) τον πουλάω. Γιατί; Απλώς ο συνδυασμός phono (γιατί το CD είναι μια χαρά), Promitheus & 300B δεν τσουλάει. Ευαίσθητα τα φοστεξ αλλά βρε παιδί μου για να ακούσεις (ενίοτε) σε στάθμες με γκάζια θέλεις ενεργό. Και τα σώματα (χρωματισμοί το παραδέχομαι) με τις 6SN7 δεν με χαλάνε καθόλου.
Περιμένω εντός μηνός και έναν λαμπάτο με PCC88 και η Οδύσσεια συνεχίζεται.......
Κρίμα που ο ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗΣ κατασκευής Pioneer C-90 δεν περπάτησε στο σύστημα.
Προς το παρόν στο ρακ παραμένει ο Προμηθέας.
Είναι και ομορφούλης με το ξύλινο σασσί του.
 
Τον έχω ακούσει σε διάφορους συνδυασμούς και πάντα έπαιζε πολύ καλά.
 
Είμοι στη φάση σχεδιασης ενός πρωτότυπου παθητικού προενισχυτή χωρίς να μεσολαβούν ποτενσιόμετρα, αντιστάσεις ή μετασχηματιστές σήματος .

Αν πετύχει το πείραμα θα έχει πολύ γέλιο. Αν ακούγεται και καλά μετά να δούμε τι κάνουμε. Φοβάμαι όμως ότι δεν είμαστε έτοιμοι να ακούσουμε το απόλυτο ή το ουδέτερο αν θέλετε μηχανάκι γενικότερα.
 
Συμφωνώ. Εξάλλου το ψωμάκι σκέτο είναι ωραίο αλλά με βούτυρο και μέλι είναι ακόμα καλύτερο (για μένα).
Και ποιός ξέρει την αλήθεια ;
Τόσα χρόνια σε live (και ενίοτε σε στούντιο) και την αλήθεια ακόμα να την βρω. Εξάλλου όπως είπε και ο τεράστιος Zappa επεκτείνοντας σε ρήση του Einstein:
"Information is not knowledge, Knowledge is not wisdom, Wisdom is not truth, Truth is not beauty, Beauty is not love, Love is not music. Music is THE BEST"
Και εμένα μ´αρέσει να αγαπάω την μουσική μου.
 
Απάντηση: Re: Παθητικοί προενισχυτές με μετασχηματιστές προσαρμογής

Συμφωνώ. Εξάλλου το ψωμάκι σκέτο είναι ωραίο αλλά με βούτυρο και μέλι είναι ακόμα καλύτερο (για μένα).
Και ποιός ξέρει την αλήθεια ;

Είμαι σίγουρος ότι τέτοια μηχανάκια ουδέτερα κατά καιρούς έχουμε ακούσει, όμως πέρασαν απαρατήρητα γιατί απλώς δεν μας εντυπωσίασαν.

Τελικώς λίγο χρώμα, αρκετή δεύτερη αρμονική παραμόρφωση ίσως και μια υψηλότερη δόση jitter μπορεί να είναι ακόμα και η συνταγή για έναν καλό και απολαυστικό ήχο. :grandpa:
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Παθητικοί προενισχυτές με μετασχηματιστές προσαρμογής

Τελικώς λίγο χρώμα, αρκετή δεύτερη αρμονική παραμόρφωση ίσως και μια υψηλότερη δόση jitter μπορεί να είναι ακόμα και η συνταγή για έναν καλό και απολαυστικό ήχο. :grandpa:

Δεν αποκλείεται. Γούστα είναι αυτά. Για μένα πάντως ο Gallagher ακούγεται καλύτερα με λίγο καπνογόνο, o John Mayall από το sweet spot στα βραχάκια του Λυκκαβητού, ο Clapton με τους κολλητούς σου και τιγκα στη μπύρα στο Σπόρτιγκ, οι Dire Straits με την Αννα στο ΣΕΦ αγκαλιά, και το blues με τον Fender από πίσω σου.

Καμία από τις προαναφερόμενες δεν εντάσσεται στις ιδανικές συνθήκες ακρόασης.

Αλλά ακούγονταν υπέροχα.