Πείτε την βλακεία.

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,480
Λοιπόν εφόσον ανακατεβόμαστε με κατασκευές, σίγουρα έχουμε κάνει και βλακείες (κατά το γνωστόν όποιος δουλεύει κάνει και λάθη).

Θα είχε ενδιαφέρον να μοιραστούμε τις ... εχμ... παραλείψεις μας ..

Ξεκινάω πρώτος: Μολις ανοιξα το καπάκι ενός ενισχυτή, που είχα φτιάξει όταν ακόμα ήμουν νιός (μπορει και να μιλάμε για 20ετία..). Ενα smart kit με 40w@4ohm ανά κανάλι, αν θυμαμαι καλα. Δουλειά δεν είχε ο διάολος, είπα να τον ξεθάψω και αφου ανοιξω δρόμο απο τις αράχνες να του μετρήσω την απόκριση συχνότητας (νωρίς το θυμήθηκα
biggrin.gif
). Διαπιστώνω λοιπόν ότι στην εξοδο των ηχείων ως ακροδέκτες έχω βαλει RCA !!! :flipout: Αν εξαιρέσουμε και την διάταξη και τις καλωδιώσεις που ειναι ..χμ.. οχι στεϊτ οφ δη αρτ, ε κατά τα άλλα τρώγεται..

Btw μια ερώτηση για τους ενισχυτάκηδες (γιατι ως γνωστόν είμαι ολίγον τι πανασχετος). Στα 50Ηz πώς σκατά μου περνάει στο σήμα βομβος ? Απο τα καλώδια εισόδου? Να τος και στην μέτρηση, και το ενδιαφέρον είναι ότι στο ενα κανάλι ειναι προς τα πάνω και στο αλλο αναποδα! Τι σημαίνει αυτό?

Επισης η αποκριση στα χαμηλά συνήθως απο τι περιορίζεται? Μηπως απο τον πυκνωτή που κόβει το DC στην είσοδο ? (δεν εχω και το σχηματικό - ειναι θαμμένο καπου κι αυτο).

Και για να συνεχίσω το θέμα με τις βλακείες, θα προσέξατε ότι ...ειναι ...τρικάναλος!
biggrin.gif
 

Attachments

  • amp 001_.jpg
    amp 001_.jpg
    98.4 KB · Views: 151
  • ampCh1.jpg
    ampCh1.jpg
    93.7 KB · Views: 54
  • ampCh2.jpg
    ampCh2.jpg
    91.7 KB · Views: 42
Απόκριση στο μπάσο:Όπου υπάρχει πυκνωτής "στην πορεία του σήματος" πρέπει να αυξηθεί.

Βόμβος 50 κύκλων: Περίεργο, με τις χαμηλές σύνθετες αντιστάσεις των ss δεν έπρεπε να υπάρχει. Παρόλ'αυτά, χώρο έχεις, απομάκρυνε μ/σ τροφοδοσίας και διόδους/ ηλεκτρολυτικούς τροφοδοτικού προς τα εμπρός. Πριν βιδώσεις, δοκίμασε να τον στρίψεις 90 μοίρες και δες τι γίνεται.
Αν επιμένει, κοίταξε τις γειώσεις σου. Να καταλήγουν όλες - από ακροδέκτες μεγαφώνων, πλακέτες, διόδους ανόρθωσης, ηλεκτρολυτικούς στο ίδιο σημείο, η κάθε μια με δικό της καλώδιο, όχι π.χ. το "-" του μεγαφώνου κάπου αλλού και από κει στη γη. Εννοείται ότι το σημείο αυτό θα πρέπει να είναι στη μέση όλων των αποστάσεων.

Καλώδια ρεύματος προς μ/σ, διακόπτη μακριά από τις πλακέτες και ιδιαίτερα από τις εισόδους.

Γι' αυτό με τη διαφορετική φάση δεν έχω καμμιά καλή ιδέα προς το παρόν...

Καλή τύχη
Κωνσταντίνος

Αν δεν
 
Last edited:
Btw μια ερώτηση για τους ενισχυτάκηδες (γιατι ως γνωστόν είμαι ολίγον τι πανασχετος). Στα 50Ηz πώς σκατά μου περνάει στο σήμα βομβος ? Απο τα καλώδια εισόδου? Να τος και στην μέτρηση, και το ενδιαφέρον είναι ότι στο ενα κανάλι ειναι προς τα πάνω και στο αλλο αναποδα! Τι σημαίνει αυτό?

Επισης η αποκριση στα χαμηλά συνήθως απο τι περιορίζεται? Μηπως απο τον πυκνωτή που κόβει το DC στην είσοδο ? (δεν εχω και το σχηματικό - ειναι θαμμένο καπου κι αυτο).]

-Κατ' αρχήν, πως μέτρησες την απόκριση; Έβαλες dummy load στην έξοδο του ενισχυτή (ωμική αντίσταση 8Ω που θα σχηματίζεται από ένα συνδυασμό αντιστάσεων ισχύος πχ 10 αντιστάσεις των 82 Ωμ των 10W παράλληλα);

-Πως σύνδεσες την είσοδο της κάρτας που έκανες την μέτρηση;
Ο σωστός τρόπος είναι γή και έξοδος με το dummy load συνδεδεμένο, με ένα διαιρέτη ανάλογα την ισχύ του ενισχυτή, πχ μια αντίσταση 1k παράλληλα με την είσοδο της κάρτας (για να κρατηθεί η αντίσταση εισόδου χαμηλή) με μια αντίσταση 22k στην είσοδο και το άλλο άκρο στην έξοδο του ενισχυτή. Αν η κάρτα υπεροδηγείται μην αυξήσεις την αντίσταση, μείωσε την 1k. Αν χρειάζεται περισσότερο σήμα μείωσε την 22k.

-Μήπως σχηματίζονται βρόγχοι γείωσης; Κάνε αυτά που προανέφερε ο Κωνσταντίνος πιο πάνω.

-Για να αποκλείσεις την περίπτωση να προέρχεται ο βόμβος λόγω κυμάτωσης στη γραμμή τροφοδοσίας, επανέλαβε την ίδια μέτρηση απόκρισης με πολύ χαμηλότερο σήμα εισόδου. Αν δεν το κάνει, έχεις κυμάτωση και χρειάζεσαι πχ μεγαλύτερους πυκνωτές στο τροφοδοτικό.

-Μήπως κάποια άλλη είσοδος της κάρτας ήχου είναι ανοιχτή και παίρνει βόμβο; Θα πρέπει να κάνεις όλες τις άλλες mute. Επίσης θα πρέπει τα ρυθμιστικά volume των εισόδων τεστ, θα πρέπει να τα έχεις όσο το δυνατό χαμηλά (ανάλογα την κάρτα) αν μπορεί να πετυχαίνει λίγο κάτω από full scale αλλά το σήμα εισόδου να μη ξεπερνάει τα 2V.
 
Last edited:
-Η αλήθεια είναι ότι έχεις βάλει πολύ κοντά τον μετασηματιστή ενώ έχεις χώρο. Απομάκρυνέ τον στην κάτω άκρη της εικόνας.
 
Μαλιστα. Θα απομακρύνω όσο μπορώ αυτά που είπατε. Ο Μ/Σ πρεπει να είναι μακριά απο τα 2 κανάλια και καλώδια εισόδου, το καταλαβαίνω.

Αλλα η πλακέτα τροφοδοσίας πρεπει να ειναι μακριά απο τον Μ/Σ η απο τα κανάλια?

Και τις γειώσεις δεν τις εχω φτιαξει οπως είπατε. Θα τις μαζεψω όλες στο ιδιο σημείο.
Το σασί ομωςθα το γειώσω και αυτό εκει? Θα πρεπει να γειωθεί και στην ΔΕΗ ?


Και την μετρηση δεν την εκανα οπως ειπατε. Εκανα απλά λουπα με την καρτα ηχου προσεχοντας απλά τις σταθμες για να μην κανω καμια ζημια στην εισοδο της καρτας. Ελα ντε.. άλλη μια βλακεία, on topic !!! Τι πιο λογικό απο το να πρεπει να βλεπει ο ενισχυτης το σωστο φορτίο. Ηχητικά πάντως ειναι ψιλοχάλια. Δεν τα εβαλα εννοείται στα ss, αλλά στα B&W.Το μονο που ελεγξα με φορτίο (αντισταση 4Ω) είναι να μην βγαζει dc στην εξοδο.
 
και να σας πω και την αμαρτία μου, ενας απο τους λόγους που τον ξεθαψα ειναι να δω τον μετασχηματιστή ( 2x30ac ). Ελεγα μηπως πεταξω τις πλακέτες και τις αντικαταστήσω με δυο modules της Hypex..
 
Μαλιστα. Θα απομακρύνω όσο μπορώ αυτά που είπατε. Ο Μ/Σ πρεπει να είναι μακριά απο τα 2 κανάλια και καλώδια εισόδου, το καταλαβαίνω.

Αλλα η πλακέτα τροφοδοσίας πρεπει να ειναι μακριά απο τον Μ/Σ η απο τα κανάλια?

Και τις γειώσεις δεν τις εχω φτιαξει οπως είπατε. Θα τις μαζεψω όλες στο ιδιο σημείο.
Το σασί ομωςθα το γειώσω και αυτό εκει? Θα πρεπει να γειωθεί και στην ΔΕΗ ?
Η πλακέτα τροφοδοσίας μακριά από τα κανάλια όσο γίνεται.
Όλα γειώνονται στο ίδιο σημείο: επιμέρους γειώσεις, ΔΕΗ και το σασί, το οποίο αν είναι αγώγιμο, αρκεί να στερεώσεις το σημείο γείωσης πάνω του.

Χαιρετισμούς
Κωνσταντίνος
 
μαλιστα. Η διπλή δίοδος πριν το σασί σε τι εξυπηρετεί? παίζει καποιο ρόλο το κατώφλι αγωγής των διόδων?
 
μαλιστα. Η διπλή δίοδος πριν το σασί σε τι εξυπηρετεί? παίζει καποιο ρόλο το κατώφλι αγωγής των διόδων?

Λειτουργεί σαν ground lift (για να κόψει τυχόντες υπάρχοντες βρόχους γείωσης), αλλα με ασφάλεια: σε περίπτωση διαρροής μεγάλου ρεύματος προς τη γη, η μία από τις δύο διόδους καιγεται και βραχυκυκλώνει, έτσι έχουμε ροή ρεύματος προς τη γείωση της παροχής με ανάλογη πτώση του ρελέ ή της ασφάλειας.