PENTAX 645 AF με 30 μεγα

να και οι φωτογραφίες της

attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • pentax3_001l.jpg
    pentax3_001l.jpg
    155.3 KB · Views: 63
  • pentax3_002l.jpg
    pentax3_002l.jpg
    191.2 KB · Views: 63
Δηλαδη καθε λιγο και λιγακι καποιος θα μας ανεβαζει την πιεση :flipout:
 
Η ιστορία του ψηφιακού μεσαίου της Πένταξ κρατάει λίγα χρόνια, το προϊόν είχε "ανακοινωθεί" από την Πένταξ ήδη 4 χρόνια πριν, τον Μάρτιο του 2005.
Λιγάκι χλωμό το βλέπω να κυκλοφορήσει....
Ήδη εδώ και 1 χρόνο νομίζω οι εκτιμήσεις συνέκλιναν στο ότι το σχέδιο μάλλον είχε ναυαγήσει. Εάν βάλουμε μέσα τη γενικότερη κρίση, την πρόσφατη ανακοίνωση της Hoya πως ενδεχομένως να μειώσει στο ήμισυ το προσωπικό της Πένταξ στην Ιαπωνία, τι να συμπεράνει κανείς;
 
Αλήθεια ΝΑΘ μήπως γνωρίζεις πόσο δίνει η εδώ αντιπροσωπεία τη Phase One + κάμερα + φακό; Έτσι για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης...
 
Ενα σωμα 645 af (που ειναι παραγγελια στην Μαμιγια το οποιο εβγαλε και εκεινη μετα την δανεζικη εταιρεια) με τον 80αρη φακο και με την πλατη 39mp συν ακομα 5 φακους της επιλογης μας κοστιζει 26000 συν φπα.

Σωμα,πλατη 31mp συν 3 φακοι της επιλογης μας κοστιζουν 15000 συν φπα.



γενικα οι τιμες για σωμα ,φακο και πλατη αρχιζουν απο τα 9000 και φτανουν στα 32000(65mp) συν το φπα παντα.

Εχει πολλες διαφορετικες προσφορες η εταιρεια.
 
αλήθεια ποιός ο λόγος επαναφοράς του μεσαίου φορμά στις ψηφιακές ?
Αφού είναι θέμα χρόνου τα 14 να γίνουν 30 και τα 30 60 ?
 
Κι όμως φίλε μου υπάρχει ανάγκη. Πρώτα απόλα εδώ μιλούμε για αρχείο 16 Bits κι όχι 12 ή 14 bits. Άρα μιλούμε για πολύ πολύ μεγαλύτερη ομαλότητα στις τονικές περιοχές.

Δεύτερος λόγος η έλλειψη φίλτρου antialias άρα έχουμε σαφώς μεγάλύτερη οξύτητα by default σε σχέση με τους αισθητήρες Bayer με φίλτρο με αντάλλαγμα το Moire που μπορεί να παρουσιάζουν.

Επίσης έχουμε και μεγαλύτερο μέγεθος αισθητήρα. Size matters μην το ξεχνούμε.

Αν τώρα δούμε ότι έχουμε μεσαίο φορμά με 10.000-12.000 ευρώ με σώμα, φακό ή φακούς και ψηφιακή πλάτη (που αλλάζει μην το ξεχνούμε) ενώ οι CANON 1DS MKIII, NIKON D3X παίζουν στα 6000-8000 ευρώ (χωρίς τίποτε άλλο) τότε η διαφορά δεν είναι μεγάλη. Για έναν ειδικευμένο επαγγελματία μάλλον είναι καλύτερη λύση.
 
Όταν όπως γράφει παραπάνω ο Kosh θέλουμε περίπου 18.000 ευρώ για ένα σύστημα με 3 φακούς (ευρυγώνιο, νορμάλ, πορτρέτου αντίστοιχους με 28-50-100mm σε φορμά 135), η διαφορά παραμένει μεγάλη.

Ας αναλογιστούμε ότι μία 5D MkII με το "εξωτικό" σετ EF 24/1.4L, 50/1.2L και 85/1.2L κοστίζει 6.500-7.000 ευρώ. Και μόλις 3.400 ευρώ με το πιο "φυσιολογικό" σετ σταθερών EF 24/2.8, 50/1.4 και 100/2.0. Μάλλον πρέπει να έχει πολύ εξειδικευμένες ανάγκες ένας επαγγελματίας για να δικαιολογήσει το 5πλάσιο κόστος απόκτησης συστήματος.
 
Κι όμως φίλε μου υπάρχει ανάγκη. Πρώτα απόλα εδώ μιλούμε για αρχείο 16 Bits κι όχι 12 ή 14 bits. Άρα μιλούμε για πολύ πολύ μεγαλύτερη ομαλότητα στις τονικές περιοχές.

Δεύτερος λόγος η έλλειψη φίλτρου antialias άρα έχουμε σαφώς μεγάλύτερη οξύτητα by default σε σχέση με τους αισθητήρες Bayer με φίλτρο με αντάλλαγμα το Moire που μπορεί να παρουσιάζουν.

Επίσης έχουμε και μεγαλύτερο μέγεθος αισθητήρα. Size matters μην το ξεχνούμε.

Αν τώρα δούμε ότι έχουμε μεσαίο φορμά με 10.000-12.000 ευρώ με σώμα, φακό ή φακούς και ψηφιακή πλάτη (που αλλάζει μην το ξεχνούμε) ενώ οι CANON 1DS MKIII, NIKON D3X παίζουν στα 6000-8000 ευρώ (χωρίς τίποτε άλλο) τότε η διαφορά δεν είναι μεγάλη. Για έναν ειδικευμένο επαγγελματία μάλλον είναι καλύτερη λύση.

μα ακριβώς εκεί εξακολουθεί να παραμένει η ένστασή μου.
Όλα αυτά είναι ψηφιακά, και ξέρουμε τι είναι ψηφιακό.
Παλιά το μεσαίο φορμά, σήμαινε και άλλους φακούς (θα σημαίνει και σήμερα, άρα ευκαιρία να ξαναπουλήσουμε άλλους φακούς), αλλά και άλλες μηχανικές ανοχές, άλλες πλάτες με ανάγκες επιπέδωσης, άλλα μοτέρ γιά την μεγαλύτερη αντίσταση, μιλάω γιά ελβετικά πράγματα.
Αντίθετα τώρα μιλάμε γιά κινέζικα.
Αν είναι να βάλουμε 14 ή 16 bit, ας το βάλουμε και σε ccd πλήρους διάστασης, αν είναι να βάλουμε anti alias να βάλουμε και στην 1d.
Το μόνο που θα δεχτώ είναι το μέγεθος αισθητήρα, που στο 24Χ36 είναι νομίζω καλά και σηκώνει τα 30mpixels. Αρα μιλάμε γιά αλλαγή μεγέθους ccd και λογισμικού, όλα τζαμπα πράγματα.
 
Τα 14bit τα έχουν ήδη τα πιο πρόσφατα μοντέλα (Canon 40/50D, 5D mkII, Nikon D300, D700 κλπ). Υποτίθεται πως μεταφράζονται σε μεγαλύτερη χρωματική γκάμα και εύρος στα σκιερά (καθώς στην περίπτωση των 12bit μιλάμε για 4096 διαβαθμίσεις ανά χρώμα ενώ των 14bit για 16384 διαβαθμίσεις). Και πάλι δεν είναι πάντα διαπιστώσιμο το κέρδος στην πράξη. Να είναι διαπιστώσιμη η διαφορά 16 και 14bit;
 
Κάποιος πριν λίγα χρόνια είχε σχεδιάσει και κατασκευάσει πρωτότυπες συσκευές που μηχανές φιλμ δεχόταν στην θέση του φιλμ ένα ccd πάνω σε κατάλληλη βάση με τα απαραίτητα ηλεκτρονικά στην θέση απ' το καρουλάκι του φιλμ. Η μηχανή λειτουργούσε όπως πριν και τα ένθετα ηλεκτρονικά κατέγραφαν τις εικόνες μια χαρά.
http://www.dpreview.com/news/0102/01021404pma04.asp#siliconfilm
Τεχνικά και κατασκευαστικά ιδιαίτερα απλό κι έξυπνο. Εμπορικά όμως;
Παρ' ότι γέννησε πολλές ελπίδες δεν υποστηρίχτηκε από κανέναν και εξαφανίστηκε σύντομα. Τελευταία νέα εδώ: http://www.dpreview.com/news/0209/02091903siliconfilmagain.asp

Το έγραψα σαν κραυγαλέο παράδειγμα ότι δεν λείπουν τόσο οι ικανότητες των μέσων όσο περισσεύουν οι προσταγές της εμπορικής διαχείρισης των υπεράριθμων συνήθως μοντέλων κάθε εταιρείας. Κοινός στόχος τους να πληρώνουμε όσο το δυνατόν περισσότερα κι όσο το δυνατόν πιο συχνά...
 
.......

Αν είναι να βάλουμε 14 ή 16 bit, ας το βάλουμε και σε ccd πλήρους διάστασης, αν είναι να βάλουμε anti alias να βάλουμε και στην 1d.
Το μόνο που θα δεχτώ είναι το μέγεθος αισθητήρα, που στο 24Χ36 είναι νομίζω καλά και σηκώνει τα 30mpixels. Αρα μιλάμε γιά αλλαγή μεγέθους ccd και λογισμικού, όλα τζαμπα πράγματα.

Για να μην μένουν κενά ....

1. Ο αισθητήρας MF είναι σε μέγεθος 2Χ FF και επομένως δίνει ενα ολόκληρο στοπ (όχι παίξε γέλασε) πλεονέκτημα διότι μπορεί να συλλάβει-μετατρέψει διπλάσια φωτόνια σε ηλεκτρόνια. Και φυσικά αν στο FF είναι εφικτά τα 30Μπιξελ, στο MF είναι εφικτά (και υπαρκτά) τα 60μεγαπιξελ.

2. Τα 14 ή 16 bit δεν τα επιλέγουν οι κατασκευαστές απλά για να βρίσκονται αλλά σε αντιστοιχία με τις δυνατότητες (χωρητικότητα σε ηλεκτρόνια/θόρυβος) του αισθητήρα. Με τα τελευταία δεδομένα οι καλύτεροι FF αισθητήρες ισα που χρειάζονται 13+ bit. Ενας ίδιας τεχνολογίας MF επειδή είναι διπλάσιος σε χωρητiκότητα χρειάζεται ενα επιπλέον bit. και για να υπάρχει και headroom επιλέγονται 16.

3. Το antialias φίλτο είναι απαραίτητο σε όλους σχεδον τους αισθητήρες για την αποφυγή moire. Ομως η έλλειψή του γίνεται πιό υποφερτή α) όσο περισσότερα γίνονται τα πίξελ (σημεία δειγματισμού) β) όσο λιγότερο οξείς είναι οι φακοί (σε Lp/mm). Φαίνεται λοιπόν οτι στο MF συντρέχουν τέτοιοι λόγοι και το μικρό πρόβλημα που απομένει αντιμετωπίζεται αποτελεσματικα με σόφτγουερ. Κάτι που δεν είναι εφικτό να γίνει στο FF format.
To κέρδος είναι οτι δεν μειώνεται η διακριτική ικανότητα του αισθητήρα MF κάτω απο την ονομαστική (των 33-48-60 μεγαπίξελ) ενω του FF λόγω υποχρεωτικού ΑΑ μειώνεται αισθητά (π.χ. τα 24 ονομαστικά ισοδυναμούν με 20 πραγματικά).
 
Last edited: