Πορτοκαλί ουρανοί
Love -
Da Capo (Νοέμβριος 1966, Elektra)

Τραγούδια: A1 Stephanie Knows Who (Arthur Lee) - 2:33, A2 Orange Skies (Maclean) - 2:49, A3 ¡Que Vida! (Arthur Lee) - 3:37, A4 Seven & Seven Is (Arthur Lee) - 2:15, A5 The Castle (Arthur Lee) - 3:00, A6 She Comes In Colors (Arthur Lee) - 2:43, B Revelation (Arthur Lee, Maclean, Echols, Forssi) - 18:57
Μουσικοί: Arthur Lee (κύρια φωνητικά, φυσαρμόνικα, κιθάρα, ντραμς, κρουστά), Bryan MacLean (ρυθμική κιθάρα, φωνητικά), Johnny Echols (ληντ κιθάρα), Ken Forssi (μπάσο), Alban "Snoopy" Pfisterer (όργανο, αρπίχορδο, ντραμς: A4), Michael Stuart (ντραμς, κρουστά), Tjay Cantrelli (σαξόφωνο, φλάουτο, κρουστά)
Παραγωγή / Μηχανικοί: Paul Rothchild, Jac Holzman (υπεύθυνος) / Bruce Botnick, Dave Hassinger
Ηχογραφήθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου μέχρι 2 Οκτωβρίου 1966, στα
RCA Studios, Χόλιγουντ

(Α->Δ) Οι
Ken Forssi (μπάσο),
Bryan MacLean (κιθάρα, φωνητικά),
Michael Stuart (ντραμς),
Alban "Snoopy" Pfisterer (κρουστά, όργανο),
Arthur Lee (φωνητικά),
Tjay Cantrelli (πνευστά) και ο
Johnny Echols (κιθάρα) σε ζωντανή εμφάνιση το 1967, στο
Whisky A Go Go στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνια (φωτο
Michael Ochs)
Όταν ο ιδρυτής της
Elektra,
Jac Holzman, πήγε να δει τους
Love να παίζουν στο Λος Άντζελες, έφτασε αρκετά νωρίς προλαβαίνοντας το γκρουπ που άνοιγε την παράσταση, τους
Doors. Το γεγονός αυτό, πιθανότατα σφράγισε τη μοίρα των
Love σαν καλτ αξιοθέατο, αντί για μέινστριμ μπάντα, αν και 40 χρόνια μετά, ο ηγέτης τους,
Arthur Lee, δεν ήταν ποτέ πιο δημοφιλής κάνοντας περιοδείες περισσότερο από τους αρχικούς
Love.
Το
Da Capo, υπήρξε το δεύτερο άλμπουμ του γκρουπ και η χρήση ενός κομματιού που καταλάμβανε ολόκληρη τη δεύτερη πλευρά του
LP θεωρήθηκε τολμηρή εκείνη την εποχή. Το δεκαεννιάλεπτο αμφιλεγόμενο, αποδιοργανωμένο τζαμάρισμα "
Revelation", το οποίο είχε αρχικά τον τίτλο "
John Lee Hooker", διαρκεί περισσότερο από όλα τα άλλα κομμάτια μαζί, και παρότι υπάρχουν σ' αυτό διάσπαρτες καλές στιγμές, συχνά λόγω έλλειψης συνοχής αποφεύγεται στις επαναλαμβανόμενες ακροάσεις, του κατά τα άλλα εξαίσιου δίσκου.
Ωστόσο, τα έξι πραγματικά υπέροχα απολαυστικά κομμάτια της πρώτης πλευράς είναι κάτι παραπάνω από επαρκής αποζημίωση, δημιουργώντας μια τέλεια σουίτα που προαναγγέλλει το
Forever Changes, με τις λεπτομερείς, ευαίσθητες ενορχηστρώσεις της. Ξεχωρίζουν όλα, το συναρπαστικό με μεταβαλλόμενο τέμπο, οδηγούμενο από αρπίχορδο "
Stephanie Knows Who", το περίτεχνο, «
παράξενο και αγαπημένο» "
Orange Skies" του αείμνηστου
Bryan Maclean (κάποτε ήταν τεχνικός περιοδειών για τους
Byrds, εδώ όμως φλερτάρει περισσότερο το θέατρο Μπρόντγουεϊ), μας φέρνει τον ταξιδιάρικο στίχο «
Πορτοκαλί ουρανοί, καρναβάλι και μαλλί της γριάς και εσύ...» και το "
¡Que Vida!" συνεχίζει στο κλίμα, με ένα όργανο
Β3 να υποβόσκει.
Το τραγανό προ-πανκ ροκ, "
Seven And Seven Is", χρειάστηκε περισσότερες από πενήντα λήψεις για να ολοκληρωθεί, με τους
Lee και
"Snoopy" Pfisterer να παίζουν εναλλάξ στα ντραμς αφού το κομμάτι ήταν τόσο μέσα στην ενέργεια, δίνοντας στους
Love ένα επιτυχημένο σινγκλ στις ΗΠΑ. Ακολουθεί η απαλή εισαγωγή ακουστικής κιθάρας στο "
The Castle", και η πρώτη πλευρά κλείνει με μια από τις καλύτερες συνθέσεις του
Lee, το γοητευτικό μπαροκ-ποπ με τις ονειρικές εικόνες, "
She Comes in Color", που φέρεται ότι ενέπνευσε το "
She's a Rainbow" των
Rolling Stones. «
Η αγάπη μου έρχεται σε χρώματα», τραγουδά ο Lee ξανά και ξανά, «
Πες της το, από τα ρούχα που φοράει...».
Η αντίθεση μεταξύ της λεπτής ομορφιάς της πρώτης πλευράς και των υπερβολών του "
Revelation" καθιστούν το
Da Capo ένα από τα πιο "ιδιαίτερα" άλμπουμ που κυκλοφόρησαν ποτέ. Το κολάζ των ήχων του και το τρελό συνονθύλευμα επιρροών του υλικού, ήταν σαφώς μπροστά από την εποχή του, αντιπροσωπεύοντας νέες κατευθύνσεις για τους
Love και το ροκ.
(****1/2, πηγές: εξώφυλλο, John Tobler, psychedelicsight.com)

(Α->Δ)
John Echols, Bryan Maclean, Ken Forssi, Arthur Lee και
Alban Pfisterer