Με αφορμή την τελευταία προσφορά του Πλαισίου και τον θόρυβο που δημιουργήθηκε από αυτήν (περιμένω και εγώ μέσα στην εβδομάδα που έρχεται την P50G20 από αυτήν την προσφορά, χωρίς να είμαι σίγουρος την στιγμή που γράφω αν θα την παραλάβω) θα ήθελα να εκθέσω κάποιες σκέψεις που έχω εδώ και καιρό. Επειδή αφορούν γενικότερα την λειτουργία αυτών των μαγαζιών ανοίγω ξεχωριστό thread. Αν κάποιος administrator έχει διαφορετική άποψη ας το μεταφέρει εκεί που θεωρεί πιο σωστό. Ακόμα αν θεωρεί ότι η κουβέντα δεν εμπίπτει στους σκοπούς αυτού του forum τότε ζητάω εκ των προτέρων συγνώμη.
Τα μαγαζιά αυτά και η προέκτασή τους που είναι τα internetικά δουλεύουν σύμφωνα με τους επιχειρηματικούς κανόνες του σωστού logistics. Σύμφωνα δηλαδή με την επιτυχημένη διαχείριση της αποθήκης τους και του stock. Σε δεύτερο επίπεδο χειρίζονται τις προσφορές και τα διάφορα rebates των προμηθευτών για να πετύχουν καλύτερες τιμές. Τρίτο προσπαθούν να χειραγωγήσουν την αγορά είτε με προσφορές κάτω του κόστους με μόνο στόχο την εξόντωση του ανταγωνισμού και το brand name του καλού και φτηνού είτε με πρακτικές που κινούνται στα όρια της νομιμότητας (και τα δοκιμάζουν πολλές φορές) με στόχο να φέρουν τον πελάτη μέσα όπως λέμε. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι διαφημίσεις τους οι οποίες υπενθυμίζουν την ποιότητα με τις απίστευτες τιμές.
Με αυτά και την βοήθεια των sites τύπου skroutz τα τελευταία χρόνια έχει εκπαιδευτεί ο καταναλωτής να ψάχνει την απολύτως χαμηλότερη τιμή αψηφώντας εντελώς ή σχεδόν παραμέτρους της αγοράς όπως εξυπηρέτηση, γνώσεις πωλητή, διαθεσιμότητα, προέλευση εισαγωγής, υποστήριξη μετά την πώληση. Όλες δηλαδή τις παραμέτρους οι οποίες αυξάνουν το κόστος του καταστήματος άρα δεν του επιτρέπουν να δίνει τις super προσφορές. Έχουμε έτσι το 50% των πελατών που τα έχουν ισοπεδώσει όλα, το 30% που ενημερώνεται και προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ του κόστους και των παραπάνω παραμέτρων και το 20% οι οποίοι πάνε στα σοβαρά καταστήματα προσπαθούν να μάθουν από ένα ενημερωμένο υπάλληλο, σχηματίζουν άποψη, βγαίνουν από την τύφλα τους ουσιαστικά κλέβοντας γνώση χωρίς να ανταποδίδουν τίποτα και μετά μπαίνουν στο skroutz.
Είναι όμως πάντα οι τακτικές αυτών των καταστημάτων "παράνομες"? Ο καταναλωτής τελικά είναι πάντα το θύμα χωρίς καμία ευθύνη?
Δυστυχώς η απάντηση δεν νομίζω οτι χωράει σε κανόνες. Η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και απλώς ισχύουν κάποιες γενικεύσεις. Για να πιάσουμε την συγκεκριμένη περίπτωση που προκάλεσε και την φασαρία θα ήθελα να δούμε τα παρακάτω (με το δεδομένο ότι δεν έγινε λάθος από το Πλαίσιο, όπως πιστεύω εγώ, πράγμα όμως που δεν προκύπτει από τα λεγόμενα αυτών που μίλησαν μαζί τους)
1. Το Πλαίσιο βγάζει μία εκπληκτική προσφορά σε ένα είδος στο οποίο υπήρχαν 4 μόνο κομμάτια πράγμα όμως που δεν φαινόταν στο site.
2. Πέφτουμε όλοι πάνω και παραγγέλνουμε και δέχονται τις παραγγελίες. Εδώ κάτι έγινε γιατί τουλάχιστον στην δική μου περίπτωση ο πωλητής πριν προχωρήσει είδε διαθεσιμότητες και αφού το σύστημα το επιβεβαίωσε τότε μου το ανακοίνωσε. Στους υπόλοιπους φίλους που τους ανακοινώθηκε μετά μέσω τηλεφώνου ότι δεν υπάρχει δεν έγινε αυτός ο έλεγχος?
3. Παίρνουν τηλέφωνο και ρωτάνε και τους λένε ότι δεν υπάρχει η G20 και αν θέλετε πάρτε την S20 που είναι ίδια και η G20 σταματάει και διάφορα τέτοια. Το απόγευμα της ίδιας μέρας ξαναπήγα στο Πλαίσιο και ρώτησα των πωλητή μου τι έγινε και μου είπε απλά ότι το σύστημα του βγάζει ότι τελείωσαν τα κομμάτια, δεν ξέρει αν θα ξαναφέρουν και σε τι τιμή και ότι δεν πιστεύει ότι έγινε λάθος απλώς όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε και πολλές φορές το τηλεφωνικό κέντρο έχει κάποιες εύκολες απαντήσεις για να κόβει τα πολλά πολλά. Φυσικά και τον πιστεύω γιατί όταν έχεις εκπαιδεύσει την αγέλη να ψάχνει την απολύτως χαμηλότερη τιμή ακόμα και στο Ευρώ σαφώς και δεν περιμένεις ότι θα ξέρει την διαφορά της S20 από την G20 και αν η G20 είναι καινούργιο μοντέλο. Για τους περισσότερους μία 50" 600 είναι καλύτερη από μία 50" των 1500 αφού ίδια δουλειά κάνουν και είναι και φτηνότερη.
Για να κλείσω αυτή την πρώτη απόπειρα καταγραφής θα ήθελα να πω ότι κατά την γνώμη μου το Πλαίσιο θα ήταν εντάξει αν είχε ανακοινώσει στο site ότι η προσφορά ισχύει για λίγα διαθέσιμα κομμάτια και αν την ώρα της παραγγελίας το σύστημα του εμφάνιζε μηδενική αποθήκη να έλεγαν συγνώμη έληξε. Οι μετέπειτα αστείες δικαιολογίες μόνο κακό κάνουν και μόνο προβληματική εταιρική πρακτική είναι. Από εκεί και πέρα μην βλέπουμε παντού συνομωσίες και προσπάθειες εξαπάτησης. Πολλές φορές η αλήθεια είναι τόσο απλή όσο η βλακεία ενός υπαλλήλου. Άλλωστε πίσω από τα marketing πάλι ο άνθρωπος υπάρχει.
Σταματάω εδώ και θα επανέρθω αν πιστεύεται ότι το θέμα είναι ενδιαφέρον για συζήτηση (μην μιλάω και μόνος μου :BDGBDGB53
.
Τα μαγαζιά αυτά και η προέκτασή τους που είναι τα internetικά δουλεύουν σύμφωνα με τους επιχειρηματικούς κανόνες του σωστού logistics. Σύμφωνα δηλαδή με την επιτυχημένη διαχείριση της αποθήκης τους και του stock. Σε δεύτερο επίπεδο χειρίζονται τις προσφορές και τα διάφορα rebates των προμηθευτών για να πετύχουν καλύτερες τιμές. Τρίτο προσπαθούν να χειραγωγήσουν την αγορά είτε με προσφορές κάτω του κόστους με μόνο στόχο την εξόντωση του ανταγωνισμού και το brand name του καλού και φτηνού είτε με πρακτικές που κινούνται στα όρια της νομιμότητας (και τα δοκιμάζουν πολλές φορές) με στόχο να φέρουν τον πελάτη μέσα όπως λέμε. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι διαφημίσεις τους οι οποίες υπενθυμίζουν την ποιότητα με τις απίστευτες τιμές.
Με αυτά και την βοήθεια των sites τύπου skroutz τα τελευταία χρόνια έχει εκπαιδευτεί ο καταναλωτής να ψάχνει την απολύτως χαμηλότερη τιμή αψηφώντας εντελώς ή σχεδόν παραμέτρους της αγοράς όπως εξυπηρέτηση, γνώσεις πωλητή, διαθεσιμότητα, προέλευση εισαγωγής, υποστήριξη μετά την πώληση. Όλες δηλαδή τις παραμέτρους οι οποίες αυξάνουν το κόστος του καταστήματος άρα δεν του επιτρέπουν να δίνει τις super προσφορές. Έχουμε έτσι το 50% των πελατών που τα έχουν ισοπεδώσει όλα, το 30% που ενημερώνεται και προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ του κόστους και των παραπάνω παραμέτρων και το 20% οι οποίοι πάνε στα σοβαρά καταστήματα προσπαθούν να μάθουν από ένα ενημερωμένο υπάλληλο, σχηματίζουν άποψη, βγαίνουν από την τύφλα τους ουσιαστικά κλέβοντας γνώση χωρίς να ανταποδίδουν τίποτα και μετά μπαίνουν στο skroutz.
Είναι όμως πάντα οι τακτικές αυτών των καταστημάτων "παράνομες"? Ο καταναλωτής τελικά είναι πάντα το θύμα χωρίς καμία ευθύνη?
Δυστυχώς η απάντηση δεν νομίζω οτι χωράει σε κανόνες. Η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και απλώς ισχύουν κάποιες γενικεύσεις. Για να πιάσουμε την συγκεκριμένη περίπτωση που προκάλεσε και την φασαρία θα ήθελα να δούμε τα παρακάτω (με το δεδομένο ότι δεν έγινε λάθος από το Πλαίσιο, όπως πιστεύω εγώ, πράγμα όμως που δεν προκύπτει από τα λεγόμενα αυτών που μίλησαν μαζί τους)
1. Το Πλαίσιο βγάζει μία εκπληκτική προσφορά σε ένα είδος στο οποίο υπήρχαν 4 μόνο κομμάτια πράγμα όμως που δεν φαινόταν στο site.
2. Πέφτουμε όλοι πάνω και παραγγέλνουμε και δέχονται τις παραγγελίες. Εδώ κάτι έγινε γιατί τουλάχιστον στην δική μου περίπτωση ο πωλητής πριν προχωρήσει είδε διαθεσιμότητες και αφού το σύστημα το επιβεβαίωσε τότε μου το ανακοίνωσε. Στους υπόλοιπους φίλους που τους ανακοινώθηκε μετά μέσω τηλεφώνου ότι δεν υπάρχει δεν έγινε αυτός ο έλεγχος?
3. Παίρνουν τηλέφωνο και ρωτάνε και τους λένε ότι δεν υπάρχει η G20 και αν θέλετε πάρτε την S20 που είναι ίδια και η G20 σταματάει και διάφορα τέτοια. Το απόγευμα της ίδιας μέρας ξαναπήγα στο Πλαίσιο και ρώτησα των πωλητή μου τι έγινε και μου είπε απλά ότι το σύστημα του βγάζει ότι τελείωσαν τα κομμάτια, δεν ξέρει αν θα ξαναφέρουν και σε τι τιμή και ότι δεν πιστεύει ότι έγινε λάθος απλώς όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε και πολλές φορές το τηλεφωνικό κέντρο έχει κάποιες εύκολες απαντήσεις για να κόβει τα πολλά πολλά. Φυσικά και τον πιστεύω γιατί όταν έχεις εκπαιδεύσει την αγέλη να ψάχνει την απολύτως χαμηλότερη τιμή ακόμα και στο Ευρώ σαφώς και δεν περιμένεις ότι θα ξέρει την διαφορά της S20 από την G20 και αν η G20 είναι καινούργιο μοντέλο. Για τους περισσότερους μία 50" 600 είναι καλύτερη από μία 50" των 1500 αφού ίδια δουλειά κάνουν και είναι και φτηνότερη.
Για να κλείσω αυτή την πρώτη απόπειρα καταγραφής θα ήθελα να πω ότι κατά την γνώμη μου το Πλαίσιο θα ήταν εντάξει αν είχε ανακοινώσει στο site ότι η προσφορά ισχύει για λίγα διαθέσιμα κομμάτια και αν την ώρα της παραγγελίας το σύστημα του εμφάνιζε μηδενική αποθήκη να έλεγαν συγνώμη έληξε. Οι μετέπειτα αστείες δικαιολογίες μόνο κακό κάνουν και μόνο προβληματική εταιρική πρακτική είναι. Από εκεί και πέρα μην βλέπουμε παντού συνομωσίες και προσπάθειες εξαπάτησης. Πολλές φορές η αλήθεια είναι τόσο απλή όσο η βλακεία ενός υπαλλήλου. Άλλωστε πίσω από τα marketing πάλι ο άνθρωπος υπάρχει.
Σταματάω εδώ και θα επανέρθω αν πιστεύεται ότι το θέμα είναι ενδιαφέρον για συζήτηση (μην μιλάω και μόνος μου :BDGBDGB53