- 21 January 2007
- 21,629
Πλέξη - Απόπλεξη 3D περιεχομένου
Πολλές οι αφορμές για την παρακάτω κουβέντα, καθώς το 3D φέτος είναι trendy
To INQ σήμερα γράφει σε σχετικό άρθρο τα παρακάτω:
http://www.theinquirer.net/inquirer/feature/1597331/maybe-won-3d-format-war
Από τα παραπάνω εντύπωση μου έκανε το φορμά που στην ουσία πλέκει τα δυο frames σε ένα frame 1080p - καθώς δεν είχα αντιληφτεί ότι είναι μια από τις πιθανές λύσεις που προτείνονται.
Κατά τύχη λίγη ώρα μετά διάβασα και το Post του JL_
Χμμμ... δεύτερη φορά που συνάντησα μπροστά μου την λύση αυτή την ίδια μέρα.
Την προηγούμενη εβδομάδα μέσω συζήτησης στο Insomnia.gr έμαθα την ύπαρξη scripts που επιτρέπουν σε nVidia χρήστες με σχετική υποδομή να χρησιμοποιούν το παρακάτω script για μετατροπή 2D->ψευδο3D.
Συγκεκριμένα αναφέρομαι στο http://3dvision-blog.com/2d-to-3d-realtime-video-conversion-script-for-avisynth-v0-3/ που είναι script για το avisynth.
Παρόλο που ΙΜΗΟ θεωρητικά το παραπάνω crop&resize θα έχει τραγικά αποτελέσματα, το άξιο προσοχής είναι οι επιλογές για πλέξη των frames.
Από τα παραπάνω καταλήγω ότι θα δούμε διάφορες 'πακετοποιήσεις' της 3D video πληροφορίας με διάφορες μορφές πλέξης (και μακάρι όπως σημειώνει το INQ να είναι συμβατές με όλα τα εναλλακτικά συστήματα προβολής).
Δυνητικά μπορούμε να έχουμε άρα:
α] Πλέξη των δύο καρέ σε ένα καρέ 1080p (1920 x 1080) (από όσο καταλαβαίνω δε συζητάμε για πλέξη τύπου Interlaced αλλά για δύο καρέ με το μισό πλάτος του ενός)
β] Οριζόντια στοίχιση δυο καρέ σε 1080p (2x1980 x 1080) [είδη υποστηρίζετε στο nVidia 3D Vision]
γ] Κάθετη στοίχιση δύο καρέ σε 1080p (1980 x 2x1080)
δ] Interleave όπου δημιουργούμε ζευγάρια ανεξάρτητων frames.
ε] Interlaced όπου δημιουργόυμε ζευγάρια flames (πάλι interleaved) [είδη υποστηρίζετε στο Zalman Trimon, Acer Aspire 3D etc.]
(αφήνω απέξω τα όσα Red Blue / Red Green etc.)
Και φυσικά θα μπορούσε να προκύψει και μια πληθώρα άλλων επιλογών.
Δε ξέρω τι θα δούμε στο μέλλον, αλλά έχω την εντύπωση ότι θα μπλέξουμε τα μπούτια μας με τα παραπάνω φορμά. Ακόμα και εάν τελικά μπορούν να παίξουν σε όλα τα συστήματα προβολής θα χρειάζεται κάποια παραμετροποίηση από την πλευρά του χρήστη. Ενώ και στο όποιο Transcoding θα έχουμε θέμα.
Θεωρώ ότι οι HTPC είναι η πιο ετοιμοπόλεμη κατηγορία καθώς τα pcs παίζουν πρωτεύων ρόλο στην παραγωγή περιεχομένου. Δε ξέρω μάλιστα εάν λ.χ το adobe premiere υποστηρίζει τα παραπάνω. Και δε ξέρω και ευκολότερο προφανή τρόπο πλέξης από το παραπάνω απλό script του avisynth.
Ελπίζω να μην παραπληροφορώ με τα παραπάνω καθώς σίγουρα δεν έχω εμπειρία, αλλά θα ήθελα να με διορθώσετε (βαράτε ελεύθερα) εάν τα έχω κατανοήσει λάθος ή και να συζητήσουμε το τί άλλο μπορεί να μας προκύψει
Πολλές οι αφορμές για την παρακάτω κουβέντα, καθώς το 3D φέτος είναι trendy

To INQ σήμερα γράφει σε σχετικό άρθρο τα παρακάτω:
http://www.theinquirer.net/inquirer/feature/1597331/maybe-won-3d-format-war
Maybe there won't be a 3D format war
FORMAT WARS have been a staple part of audiovisual progress since the second film was made, but this time round it looks like the whole mess might be avoided.
While we all remember Blu-ray versus HD-DVD and most of can recall VHS versus Betamax and a handful might have been around when Cinemaxcope was battling against a wide variety of competitors, it seems that the current move towards 3D isn't going to fall into the same trap, despite the various emerging standards.
According to Bill Foster, an analyst at Future Source, although 3D cinematography has been around for over 100 years already, this time it's set to take off, predominately thanks to the present level of available technology.
While Foster predicts that there will be something of a content gap over the next year or so, his company predicts that 3D is set to take off and penetration of 3D capable TVs will grow to as much as two thirds of the market in the US and nearly a third across Europe by 2015.
While many might still contend whether this latest trend toward 3D will amount to anything significant, especially beyond the theatre, initial findings show that in the cinema takings are 70 per cent higher for a 3D version of a movie where it is playing side by side with a 2D rendition of the same title, which suggests that the appetite is there, or at least that the novelty attraction exists.
As to why 3D could well avoid a format war, Foster explained that there are two principle formats being adopted today, the first is frame sequential and the second is side-by-side. There are other formats floating around, but these are the two that seem to be picking up the most steam and both have various pros and cons.
In a nutshell, sequential sends out two full resolution images at 24 frames per second each, for a total of 48 frames per second and the glasses are used to ensure that each eye sees the left or right frame accordingly. This allows for a full resolution 3D image, but requires the hardware to do it and double the bandwidth. This is format included in the 3D Blu-ray specification.
On the other hand side-by-side puts both left and right images into each single 1080p frame, sent at 24 frames per second, which is split into two and stretched out by the display, effectively halving the resolution, but keeping the bandwidth requirements the same as a normal HD stream. This is the format favoured by broadcasters looking into transmitting 3D and has the added advantage that a lot of existing set-top-boxes can handle it with nothing more than a firmware update.
The advantage here, Foster explained, is that displays capable of displaying a frame sequential 3D input can also display a side-by-side feed, meaning that you won't need separate TV's or special set-top box converters to watch a 3D Blu-ray or a 3D transmission over the likes of DirecTV - basically if your TV is 3D capable, it can handle both formats.
There are some other issues around the devices, including the use of circular polarized and active shutter glass systems, as well as the type of display used, with some manufacturers opting for a reltively small increase in the production cost of the TV, but which need expensive active shutter glasses, and others going the route of applying an expensive 3D optical filter to the TV, which need glasses that cost just pennies to produce.
But while the devices sold by different manufacturers might be incompatible - that is, you may not be able to use glasses from vendor A with a TV from vendor B - the content should be able to work no matter what display mechanism you're using.
Regardless of whether 3D is indeed here to stay or just a flash in the pan, if Foster is right, and even he admits that nothing is set in stone yet and it could all change, it seems that the media industry has learnt at least one lesson in the many decades it's been around. µ
Από τα παραπάνω εντύπωση μου έκανε το φορμά που στην ουσία πλέκει τα δυο frames σε ένα frame 1080p - καθώς δεν είχα αντιληφτεί ότι είναι μια από τις πιθανές λύσεις που προτείνονται.
Κατά τύχη λίγη ώρα μετά διάβασα και το Post του JL_
Εκτός από τον τρόπο μετάδοσης (φημολογείται πως εν τέλει και το HDMI 1.3 θα μπορεί να στείλει πληροφορία 3D, αλλά στη μισή ανάλυση), υπάρχει και το θέμα της αποκωδικοποίησης της παλμοσειράς 3D από τον δίσκο.
Εδώ, ένα μηχάνημα γενικού hardware, όπως είναι το PS3 ή ένας υπολογιστής, εφόσον διαθέτει το απαιτούμενο γκάζι, μπορεί να κάνει αυτή τη δουλειά απλώς με καινούριο software.
Μία συσκευή που χρησιμοποιεί όμως απολύτως εξειδικευμένο hardware για πολύ συγκεκριμένα πράγματα, όπως είναι ένα player, δεν είναι δυνατόν να "μάθει" να κάνει καινούρια πράγματα, χωρίς καινούριο hardware.
@fragoulisnaval: Αν βρισκόταν κάποιος να αναπτύξει ένα καινούριο media box, ίσως να μπορούσαν να εξυπηρετηθούν κάποιες από τις προδιαγραφές του 3D. Είναι όμως ένα μεγάλο "αν" και ένα επίσης μεγάλο "ίσως"...
Χμμμ... δεύτερη φορά που συνάντησα μπροστά μου την λύση αυτή την ίδια μέρα.
Την προηγούμενη εβδομάδα μέσω συζήτησης στο Insomnia.gr έμαθα την ύπαρξη scripts που επιτρέπουν σε nVidia χρήστες με σχετική υποδομή να χρησιμοποιούν το παρακάτω script για μετατροπή 2D->ψευδο3D.
Συγκεκριμένα αναφέρομαι στο http://3dvision-blog.com/2d-to-3d-realtime-video-conversion-script-for-avisynth-v0-3/ που είναι script για το avisynth.
Code:
## 2D to 3D Realtime Video Conversion Avisynth script v0.3b
## Made by Anton Belev at 3D Vision Blog
## http://www.3dvision-blog.com
## Additionally extended by Martin Haverland at audiomh.de for quality resize
## and different output modes including interlaced format for use in non-3d specific players e.g. windows media player.
## Open the video file for conversion, change the video file name
video2d = DirectShowSource("Avatar_Trailer_HD.avi")
## Increase video brightnes on dark videos, good for 3D Vision owners
# video2d = video2d.Tweak(Bright=10)
## Convert to RGB32 to avoid the width restrictions
video2d = ConvertToRGB32(video2d)
## Optional aspect ratio maintaining quality resize for 3d monitor target resolution.
## Very cpu intensive, may be for offline use only, e.g. in virtualdubmod.
## 2x 3.0ghz cpu may give you a framerate of 16fps while running the whole script in virtualdubmod including xvid compression in HDTV quality saving setting.
## Offers great quality in the result video for fullscreen playback in every .avs capable player later.
## Also reduces ghosting if the original file resolution is smaller than the target resolution.
# videoW = width(video2d)
# videoH = height(video2d)
## For 19" Zalman use 1280, for 22" Zalman Trimon it is 1680 etc.
# hzTargetSize = 1280
# video2d = Lanczos4Resize(video2d, hzTargetsize, hzTargetsize * videoH / videoW)
## Commenting out the above resizing maintains realtime capability!
## Get video width/height and set the frame stretch factor
## Lower the value 100 to increase frame stretch, may introduce ghosting
videoW = width(video2d)
videoH = height(video2d)
ResW = videoW + (videoW / 100)
CropW = (ResW - videoW) / 2
## Create variables for left and right frame with one frame difference
## This is the Plufrich-like simulation that creates illusion of depth from movement
f1 = video2d
f2 = DeleteFrame(video2d, 0)
## Stretch the right frame to further the depth effect
f1 = LanczosResize(f1, ResW, videoH)
f1 = Crop(f1, 0, 0, videoW, videoH)
## Stretch the left frame to further the depth effect
f2 = LanczosResize(f2, ResW, videoH)
f2 = Crop(f2, CropW, 0, videoW, videoH)
## Output the two video frames in a side-by-side / parallel format
## Use this as a default for playing back on 3D Vision (Side by Side L/R)
StackHorizontal(f2, f1)
## Output the two video frames in a Above/Below format (like Sony?)
# StackVertical(f2,f1)
## Output the two video frames in a page flipping format for shutter glasses etc.
## The Tweak as proposed by eslave is for brighter image, modify the value 30
# f1 = f1.ConvertToYV12.Tweak(Bright=30)
# f2 = f2.ConvertToYV12.Tweak(Bright=30)
# Interleave(f2,f1)
## Output the two video frames in anaglyph red-cyan as proposed by eslave
# MergeRGB(f2.ShowRed, f1.ShowGreen, f1.ShowBlue)
## For reversed anaglyph i.e. cyan-red
# MergeRGB(f1.ShowRed, f2.ShowGreen, f2.ShowBlue)
## Output the two video frames in anaglyph yellow-blue as proposed by eslave (untested)
# f1 = f1.ConvertToYV12(matrix="PC.601").tweak(bright=12.5, sat=1.25, coring=false)
# f1 = f1.ConvertToRGB32
# f1 = f1.Levels(0, 1.05, 255, 0, 255, coring=false)
# MergeRGB(f2.ShowRed, f1.ShowGreen, f1.ShowBlue)
## Output the two video frames in anaglyph blue-Yellow as proposed by eslave (untested)
# f2 = f2.ConvertToYV12(matrix="PC.601").tweak(bright=12.5, sat=1.25, coring=false)
# f2 = f2.ConvertToRGB32
# f2 = f2.Levels(0, 1.05, 255, 0, 255, coring=false)
# MergeRGB(f1.ShowRed, f2.ShowGreen, f2.ShowBlue)
## Output two video frames in Interlaced mode
## Ueed for Zalman Trimon, Acer Aspire 3D etc.
# f1 = SeparateFields(f1)
# f1 = SelectEven(f1)
# f2 = SeparateFields(f2)
# f2 = SelectOdd(f2)
# interleave(f2,f1)
# AssumeFieldBased()
# weave()
Από τα παραπάνω καταλήγω ότι θα δούμε διάφορες 'πακετοποιήσεις' της 3D video πληροφορίας με διάφορες μορφές πλέξης (και μακάρι όπως σημειώνει το INQ να είναι συμβατές με όλα τα εναλλακτικά συστήματα προβολής).
Δυνητικά μπορούμε να έχουμε άρα:
α] Πλέξη των δύο καρέ σε ένα καρέ 1080p (1920 x 1080) (από όσο καταλαβαίνω δε συζητάμε για πλέξη τύπου Interlaced αλλά για δύο καρέ με το μισό πλάτος του ενός)
β] Οριζόντια στοίχιση δυο καρέ σε 1080p (2x1980 x 1080) [είδη υποστηρίζετε στο nVidia 3D Vision]
γ] Κάθετη στοίχιση δύο καρέ σε 1080p (1980 x 2x1080)
δ] Interleave όπου δημιουργούμε ζευγάρια ανεξάρτητων frames.
ε] Interlaced όπου δημιουργόυμε ζευγάρια flames (πάλι interleaved) [είδη υποστηρίζετε στο Zalman Trimon, Acer Aspire 3D etc.]
(αφήνω απέξω τα όσα Red Blue / Red Green etc.)
Και φυσικά θα μπορούσε να προκύψει και μια πληθώρα άλλων επιλογών.
Δε ξέρω τι θα δούμε στο μέλλον, αλλά έχω την εντύπωση ότι θα μπλέξουμε τα μπούτια μας με τα παραπάνω φορμά. Ακόμα και εάν τελικά μπορούν να παίξουν σε όλα τα συστήματα προβολής θα χρειάζεται κάποια παραμετροποίηση από την πλευρά του χρήστη. Ενώ και στο όποιο Transcoding θα έχουμε θέμα.
Θεωρώ ότι οι HTPC είναι η πιο ετοιμοπόλεμη κατηγορία καθώς τα pcs παίζουν πρωτεύων ρόλο στην παραγωγή περιεχομένου. Δε ξέρω μάλιστα εάν λ.χ το adobe premiere υποστηρίζει τα παραπάνω. Και δε ξέρω και ευκολότερο προφανή τρόπο πλέξης από το παραπάνω απλό script του avisynth.
Ελπίζω να μην παραπληροφορώ με τα παραπάνω καθώς σίγουρα δεν έχω εμπειρία, αλλά θα ήθελα να με διορθώσετε (βαράτε ελεύθερα) εάν τα έχω κατανοήσει λάθος ή και να συζητήσουμε το τί άλλο μπορεί να μας προκύψει

Last edited: