Παίρνω αφορμή το ποστ#859 του φίλου ilias απο το νήμα Πού πάει η χώρα στην Επι Παντός και την πολύ σωστή του τοποθέτηση στο θέμα της προβολής της Ελλάδας στις διάφορες τουριστικές εκθέσεις.
Επειδή τυγχάνει λόγω ιδιότητας να έχω επισκεφθεί και να έχω λάβει μέρος σε ανάλογες εκθέσεις όπως το Τουριστικό Πανόραμα που γίνεται κάθε Άνοιξη στην Αθήνα, οι εντυπώσεις που έχω αποκομίσει τις περισσότερες φορές είναι ότι απο άποψη αισθητικής είμαστε πολύ κάτω του μέτριου.
Και εξηγούμαι:
Η πλειονότητα των διαφημιστικών εντύπων και δή ξενοδοχειακών μονάδων που κυκλοφορούν είναι κάκιστα.
Πολύ κακές φωτογραφίες, έλλειψη φαντασίας, ειρμού και πειθούς στα κείμενα και πολύ κακό στήσιμο (layout)
Οι λόγοι προφανείς. Δυστυχώς η διάθεση για σωστή προβολή του προϊόντος τους που με τόσο κόπο και έξοδα έστησαν, λείπει.
Και λείπει λόγω νοοτροπίας "φτηνοί στα λάχανα" δηλαδή. Αναθέτουν το όλο concept είτε σε ερασιτέχνες είτε ξεκινούν από λάθος δρόμο.
Συμβαίνει να έχω συναντήσει τέτοιους επιχειρηματίες οι οποίοι περήφανα μου λένε ότι με την canon/nikon που έχουν βγαίνουν εκπληκτικές φωτογραφίες, ή ο ξάδερφος/ανηψιός με την nikocanon που έφερε απο Αμερική και σημειωτέον δέν υπάρχει στην Ελλάδα
κάνει θαύματα!!
Και αντ αυτού αντικρύζω πολύ κακή δουλειά, το έντυπο το έχει στήσει ο πιτσιρικάς γιός του που ξέρει απο computer
και άλλα τραγελαφικά παραδείγματα.
Όλα αυτά γίνονται γιατί συνήθως ξεκινούν απο λάθος σημείο. Ένα διαφημιστικό έντυπο ξεκινάει πάντα απο τον γραφίστα. Έναν καλό γραφίστα! Με αυτόν πρέπει να έχει την πρώτη κουβέντα ο ενδιαφερόμενος. Ακολουθεί ο φωτογράφος, ο κειμενογράφος και τέλος ο τυπογράφος.
Όλοι πρέπει να είναι καλοί στη δουλειά τους για να βγεί σωστό αποτέλεσμα
Δέν είναι λίγες οι φορές που κάποιοι ξεκινούν απο το τέλος, απο τον τυπογράφο δηλαδή και εδώ είναι το λάθος.
Βέβαια τα παραπάνω που γράφω χαρακτηρίζουν την πλειοψηφφία των τουριστικών εντύπων, γιατί υπάρχουν κάποια -λίγα όμως-πραγματικά διαμάντια, τόσο όμορφα και καλοστημένα που θές να τα βάλεις στον τοίχο.
Σε αυτό το νήμα άς παραθέσουμε τις δικές μας προτάσεις/απόψεις/παρατηρήσεις για το πώς πρέπει το διαφημιστικό έντυπο να λειτουργεί και βέβαια να σχολιάσουμε αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο στην κατηγορία μας, την τουριστική(?) φωτογραφία.
Επειδή τυγχάνει λόγω ιδιότητας να έχω επισκεφθεί και να έχω λάβει μέρος σε ανάλογες εκθέσεις όπως το Τουριστικό Πανόραμα που γίνεται κάθε Άνοιξη στην Αθήνα, οι εντυπώσεις που έχω αποκομίσει τις περισσότερες φορές είναι ότι απο άποψη αισθητικής είμαστε πολύ κάτω του μέτριου.
Και εξηγούμαι:
Η πλειονότητα των διαφημιστικών εντύπων και δή ξενοδοχειακών μονάδων που κυκλοφορούν είναι κάκιστα.
Πολύ κακές φωτογραφίες, έλλειψη φαντασίας, ειρμού και πειθούς στα κείμενα και πολύ κακό στήσιμο (layout)
Οι λόγοι προφανείς. Δυστυχώς η διάθεση για σωστή προβολή του προϊόντος τους που με τόσο κόπο και έξοδα έστησαν, λείπει.
Και λείπει λόγω νοοτροπίας "φτηνοί στα λάχανα" δηλαδή. Αναθέτουν το όλο concept είτε σε ερασιτέχνες είτε ξεκινούν από λάθος δρόμο.
Συμβαίνει να έχω συναντήσει τέτοιους επιχειρηματίες οι οποίοι περήφανα μου λένε ότι με την canon/nikon που έχουν βγαίνουν εκπληκτικές φωτογραφίες, ή ο ξάδερφος/ανηψιός με την nikocanon που έφερε απο Αμερική και σημειωτέον δέν υπάρχει στην Ελλάδα
Και αντ αυτού αντικρύζω πολύ κακή δουλειά, το έντυπο το έχει στήσει ο πιτσιρικάς γιός του που ξέρει απο computer
Όλα αυτά γίνονται γιατί συνήθως ξεκινούν απο λάθος σημείο. Ένα διαφημιστικό έντυπο ξεκινάει πάντα απο τον γραφίστα. Έναν καλό γραφίστα! Με αυτόν πρέπει να έχει την πρώτη κουβέντα ο ενδιαφερόμενος. Ακολουθεί ο φωτογράφος, ο κειμενογράφος και τέλος ο τυπογράφος.
Όλοι πρέπει να είναι καλοί στη δουλειά τους για να βγεί σωστό αποτέλεσμα
Δέν είναι λίγες οι φορές που κάποιοι ξεκινούν απο το τέλος, απο τον τυπογράφο δηλαδή και εδώ είναι το λάθος.
Βέβαια τα παραπάνω που γράφω χαρακτηρίζουν την πλειοψηφφία των τουριστικών εντύπων, γιατί υπάρχουν κάποια -λίγα όμως-πραγματικά διαμάντια, τόσο όμορφα και καλοστημένα που θές να τα βάλεις στον τοίχο.
Σε αυτό το νήμα άς παραθέσουμε τις δικές μας προτάσεις/απόψεις/παρατηρήσεις για το πώς πρέπει το διαφημιστικό έντυπο να λειτουργεί και βέβαια να σχολιάσουμε αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο στην κατηγορία μας, την τουριστική(?) φωτογραφία.