Πολυενίσχυση υψηλής ποιότητας...

exp4nder

Banned
18 January 2009
1,390
Αθήνα
Θέτω το θέμα εδώ για συζήτηση και προβληματισμό, να πάρω και ιδέες...
Το θέμα έχει ως εξής...βασικά με έχει πιάσει μια μ@λ@κία και θέλω να χαλάσω τα ελάχιστα που με περισσεύουν, αυτό είναι το ένα...το δεύτερο είναι ότι ως κάτοχος των ορίων, θέλω να δω που μπορούν να φτάσουν!
Μέχρι στιγμής έχω κάνει αρκετές βελτιώσεις σε σχέση με όταν τα πρωτοέφτιαξα :
Στη πηγή (βουβάλι), με εισαγωγή σάλας τροφοδοτικών, καλύτερων πυκνωτών εξόδου, καλωδίωσης μέσα κλπ.
Στο κρος, αφενός ενσωματώνοντας τις επεμβάσεις της version 3.3.1 (ενώ το είχα ως τώρα στην 3.2.1) καθώς και με dual mono τροφοδοσία σάλας και με αλλαγή κάποιων τελεστικών σε καλύτερους σε κάποια στάδια του κλπ.
Στο τρόπο σύνδεσης πηγής-κρος με εισαγωγή line level μετ/των μέσα στο κρος και τρέξιμο μπάλανς από βουβάλι.
Στα καλώδια ηχείου, ουσιαστικά καταργώντας τα και τοποθετώντας τα 4καναλα μονομπλοκ κολλητα σχεδόν στις μπορνες των ηχείων.

Όλα αυτά, έχουν προσθέσει το κατιτίς τους...και νιώθω πως εκεί που υστερώ ουσιαστικά πλέον, είναι στα ίδια τα ενισχυτικά. Η επιλογή τους τότε είχε γίνει με βάση το κόστος σε σχέση με την απόδοση και είχε γίνει μια επιλογή τάξης ΑΒ, ενός σχετικά καλού κυκλώματος, γελοίου κόστους/κανάλι που όντως παίζει μια χαρά.
Όμως, πώς θα μπορούσαν να παίξουν τα ορίων με πραγματικά καλούς ενισχυτές?
Ο καλύτερος ενισχυτής που έχω ακούσει μέχρι τώρα εγώ προσωπικά ήταν του pass. Εξ ου και έχω σχεδόν αποφασίσει να παίξω με pass τα μεσσαία και υψηλά (4 κανάλια) και με hypex (2 κανάλια) τα χαμηλά, για ευνόητους λόγους. Έχω βρει πλακέτες λοιπόν από τον τσάγια του diyaudio, του F5 και είμαι έτοιμος να παραγγείλω...όμως είπα να κάνω ένα...γκάλοπ να το πω...

Τί θα προτείνατε λοιπόν για ενεργή ενίσχυση μεσσαίων-υψηλών, υψηλής ποιότητας και προφανώς diy?

Οι μονάδες είναι αυτές:
http://www.seas.no/index.php?option=com_content&task=view&id=55&Itemid=79 (2 μονάδες συνδεδεμένες παράλληλα, άρα min αντίσταση 2,5Ω)
και
http://www.seas.no/index.php?option=com_content&task=view&id=71&Itemid=95

Δεν χρειάζομαι πάνω από 25-30W ισχύ για μεσσαία-υψηλά. Ιδανικά θα ήθελα το κέρδος των ενισχυτών να είναι γύρω στο 20-26, αλλά εντάξει θα το τακτοποιήσω αυτό (λογικά θα ρίξω των hypex στα 16 που είναι οι F5 και θα φτιάξω και προ αναγκαστικά για λίγο κέρδος ακόμα, αν ακολουθήσω το σχέδιό μου).
 
Υπάρχει συγκεκριμένος λόγος που δεν προτείνεις τον φ5 εκτός των χαμηλών? Στα χαμηλά δεν νομίζω πάντως να παίξω με τάξη Α...
 
Άντε πάλι..........το μικρόβιο της αναβάθμισης ξαναχτυπά.

Εγώ σου προτείνω για τα μεσαία και τα πρίμα Gainclone LM3886, αυτό που χρησιμοποιεί και ο Linkwitz δηλαδή.

Συμπτωματικά είχα σκοπό να σε καλούσα για καφέ, προκειμένου να ακούσεις κάτι ηχεία που έχω φτιάξει...δεν λέω παραπάνω, τα οποία παίζω με ενεργή δυενίσχυση με ένα 4 - κάναλο gainclone.

Οπότε αν θες, έρχεσαι, ακούς και φεύγοντας παίρνεις και τον ενισχυτή προκειμένου να τον δοκιμάσεις με τα ORION.
 
Υπάρχει συγκεκριμένος λόγος που δεν προτείνεις τον φ5 εκτός των χαμηλών? Στα χαμηλά δεν νομίζω πάντως να παίξω με τάξη Α...
Γούστα μάλλον!
Χρησιμοποίησα τον F5 και τον J2 σε ανοικτή μπάφλα (υψηλές από compresion driver...) ο F5 μου φάνηκε λίγο σκληρός για πολύωρες ακροάσεις (με τα toshiba στην έξοδο) Τα ηχεία μου βέβαια είναι λίγο σκληρά...

Ο J2 δε σε εντυπωσιάζει όπως ο F5 αλλά σε πολύωρες ακροάσεις σου χαϊδεύει τα αυτιά σαν να γίνεται η μουσική ένα με το χώρο... Ίσως τα ηχεία σου να είναι οκ με τον F5.
Τον M2 στον πρότεινα χωρίς να τον έχω ακούσει αλλά είναι δυνατός και για χαμηλό-ωμα ηχεία. (ευκαιρία να ακούσουμε εντυπώσεις και από αυτόν!)
Εδώ έχει ένα review για J2 και λίγα λόγια για M2 http://www.tonepublications.com/MAGPDF/TA_034.pdf (επίσης review & 6moons)


Και τροφοδοτικά CLC...!!!
 
Last edited:
Xάρη ευχαρίστως φίλε, στείλε μου όποτε θες πμ.

Για τον Μ2: "When the choice had to be made between sound and reliability into low impedance loads, I chose sound. For this reason please take care not to operate the amplifier into a short circuit or loads generally rated below 4 ohms.", άρα δεν θα τον επέλεγα μάλλον για τα tweeter μου...

Επίσης ο J2 βγάζει όλα κι όλα 13W/4Ω και λογικά πιο κάτω στα 2,5Ω που είναι παραλληλισμένα τα τουήτερ...να μου πεις, τουήτερ είναι...αλλά...
Εντάξει το μιντ δεν πέφτει κάτω από 6Ω.
 
καλημέρα,

πολύ ενδιαφέρον

Μου αρέσει η επιλογή των hypex για τα χαμηλά, μάλλον γιατί θα πάω και εγώ προς αυτή την κατέυθυνση. θα περιμένω να δω τις επιλογές σας για μιντ και τουίτερ.

Μπορείς σε παρακαλώ να δώσεις πληροφορίες για το κρος που χρησιμοποιείς? Έχεις δει το DLCP της Hypex?

ευχαριστώ
 
Xάρη ευχαρίστως φίλε, στείλε μου όποτε θες πμ.

Για τον Μ2: "When the choice had to be made between sound and reliability into low impedance loads, I chose sound. For this reason please take care not to operate the amplifier into a short circuit or loads generally rated below 4 ohms.", άρα δεν θα τον επέλεγα μάλλον για τα tweeter μου...

Επίσης ο J2 βγάζει όλα κι όλα 13W/4Ω και λογικά πιο κάτω στα 2,5Ω που είναι παραλληλισμένα τα τουήτερ...να μου πεις, τουήτερ είναι...αλλά...
Εντάξει το μιντ δεν πέφτει κάτω από 6Ω.

Είναι ένα θέμα 2,5ohm με τον F5 δεν θα έχεις σίγουρα θέμα!!
Όλοι οι Firstwatt χρησιμοποιούν την ίδια τροφοδοσία οπότε ανα πάσα στιγμή εύκολα ένας F5 γίνεται J2>>M2>>Aleph j>> F6 και άλλους πολλούς
Οπότε σου προτείνω να ξεκινήσεις με τους F5 και στη συνέχεια δοκιμάζεις και άλλους... Πάντως ο F5 αν σου κάτσει με το ηχείο σου θα μείνεις υπέρευχαριστημένος σε όλα ανάλυση - δυναμικές .... Για τις μεσο-υψηλές όπως σου έγραψα σίγουρα CLC τροφοδοσία...
Λεπτομέρειες κατασκευής και υλικά όποτε θέλεις στείλε πμ! Για φετ και μοσφετ η καλύτερη λύση και φθηνότερη αυτή τη στιγμή (δεν ξέρω για πόσο ακόμα) είναι εδώ τα παίρνεις έτοιμα ματσαρισμένα http://www.fetaudio.com/store (πάρε και diodes MUR3020...απο τον ίδιο!)


hypex για τις χαμηλές και είσαι κομπλέ μιας και από ευαισθησία είσαι λίγο χαμηλά!
 
εαν θες να πας σε πραγματικά υψηλά επίπεδα θα πρέπει να εισαι πολύ προσεκτικός με το πάντρεμα των ενισχυτών. ο hypex δεν νομίζω οτι θα ταιριάξει με κατι άλλο γενικά πόσο μάλλον με Αταξιο.
στο δικό μου πχ που ειναι τρίδρομο και το γουφερ παίζει κάτω απο τους 50 δεν κατάφερα να βάλω τίποτα αλλο παρά μονο ίδιους ενισχυτές και στους 3 δρόμους . μπορεί λοιπόν οτι κερδίσεις απο ενα καλύτερο ενισχυτή να το χάσεις απο την ανομοιομορφία.
αυτο που θα σου πρότεινα εγω ειναι να πάρεις παραμάσχαλα τον ενισχυτή σου και να τον κάνεις καμιά γύρα να τον ακούσεις σε σχεση με κανα αλλο σαν δυκαναλο. ετσι για να δείς τι παίζει γιατι εχω μια αμυδρή εντύπωση οτι θα εκπλαγείς ευχάριστα.
 
Να κάνω και γω μια όχι-και-τόσο-σχετική ερώτηση, μιας και είμαι άσχετος. Ας πούμε πως φτιάχνω έναν 5.1 ενισχυτή, έστω με μοντούλια της hypex. Πως μπορώ να έχω και αποκωδικοποίηση Dolby και τα παρακλάδια της; Αν η πηγή είναι ένα λάπτοπ και τραβήξω τον ήχο από την έξοδο ακουστικών θα γίνει η δουλειά, με την προυπόθεση πως το πρόγραμμα αναπαραγωγής μπορεί να διαβάσει dolby;
 
Αυτό σκεφτόμουν πριν Κώστα και μάλιστα λέω αύριο να πάω σε 1-2 φίλους να δοκιμάσω αυτό ακριβώς που λες...αν όντως δω ότι δεν συντρέχει λόγος αναβάθμισης, δεν θα την κάνω, εννοείται...
 
Να κάνω και γω μια όχι-και-τόσο-σχετική ερώτηση, μιας και είμαι άσχετος. Ας πούμε πως φτιάχνω έναν 5.1 ενισχυτή, έστω με μοντούλια της hypex. Πως μπορώ να έχω και αποκωδικοποίηση Dolby και τα παρακλάδια της; Αν η πηγή είναι ένα λάπτοπ και τραβήξω τον ήχο από την έξοδο ακουστικών θα γίνει η δουλειά, με την προυπόθεση πως το πρόγραμμα αναπαραγωγής μπορεί να διαβάσει dolby;

οχι οδυσσεα δεν γινεται.πρεπει να βαλης μια εξωτερικη καρτα με 5.1 εξοδους και τραβηξης καλωδια.5 καναλια θελεις καθως το .1 ειναι το sub που συνηθως εχει τον ενισχυτη του μεσα.
 
Πάντως να σας πω την αλήθεια, δεν μπορώ να καταλάβω αυτό σχετικά με τους διαφορετικούς ενισχυτές και το ταίριασμά τους...ας πούμε οι χαυπεξ για εμένα έχουν πάρα πολύ καλό χαμηλό και σε πολύ βατό κόστος, μια καλή λάμπα ή ένας παςς έχει πολύ καλά μεσσαία και υψηλά, γιατί λοιπόν να μην μπορείς να τα συνδυάσεις και να πάρεις το καλύτερο από τους 2 κόσμους χωρίς να σπασεις τον κουμπαρά? Γιατί άλλο 4 κανάλια φ5 ή λάμπα και άλλο 8...κι από θέμα κόστους και κατανάλωσης, αλλά και χρειαζόμενης ισχύς για τα γούφερ.
Τί είναι αυτό που αποτρέπει το ταίριασμα δηλαδή? Mε δεδομένο ότι τα γούφερ εμένα κροσάρονται στα 120Hz. Τί εντόπισες δηλαδή ακουστικά εσύ Κώστα με διαφορετικούς ενισχυτές χαμηλά, αν υποθέσουμε φυσικά ότι έχουν όλοι το ίδιο κέρδος?
Για παράδειγμα παλιά είχα διαβάσει ή εδώ ή δίπλα, για ένα ενεργό σύστημα με εξωτερικό κρος όπως και το δικό μου, με κόρνες όμως, που έπαιζε με hiraga ψηλά, κάτι set στα μεσσαία και κάτι άλλο χαμηλά, αλλά δεν θυμάμαι τι...και όσοι το είχαν ακούσει έλεγαν τα καλύτερα...
 
Last edited:
Πάντως να σας πω την αλήθεια, δεν μπορώ να καταλάβω αυτό σχετικά με τους διαφορετικούς ενισχυτές και το ταίριασμά τους...ας πούμε οι χαυπεξ για εμένα έχουν πάρα πολύ καλό χαμηλό και σε πολύ βατό κόστος, μια καλή λάμπα ή ένας παςς έχει πολύ καλά μεσσαία και υψηλά, γιατί λοιπόν να μην μπορείς να τα συνδυάσεις και να πάρεις το καλύτερο από τους 2 κόσμους χωρίς να σπασεις τον κουμπαρά? Γιατί άλλο 4 κανάλια φ5 ή λάμπα και άλλο 8...κι από θέμα κόστους και κατανάλωσης, αλλά και χρειαζόμενης ισχύς για τα γούφερ.
Τί είναι αυτό που αποτρέπει το ταίριασμα δηλαδή? Mε δεδομένο ότι τα γούφερ εμένα κροσάρονται στα 120Hz. Τί εντόπισες δηλαδή ακουστικά εσύ Κώστα με διαφορετικούς ενισχυτές χαμηλά, αν υποθέσουμε φυσικά ότι έχουν όλοι το ίδιο κέρδος?
Για παράδειγμα παλιά είχα διαβάσει ή εδώ ή δίπλα, για ένα ενεργό σύστημα με εξωτερικό κρος όπως και το δικό μου, με κόρνες όμως, που έπαιζε με hiraga ψηλά, κάτι set στα μεσσαία και κάτι άλλο χαμηλά, αλλά δεν θυμάμαι τι...και όσοι το είχαν ακούσει έλεγαν τα καλύτερα...


αλεξανδρε συνηθως γινεται.το εχω κανη στα ηχεια και παλιοτερα και τωρα.για τα ncore σου ειπα γιατι παιζουν παντου καλα.μαλιστα η infinty επαιζε πολλα μοντελα με λαμπα ψηλα και τρανζιστορ χαμηλα.
 
Last edited:
εντάξει ο καθε κατασκευαστής κανει οτι μπορεί με τα δεδομένα που εχει. και το βασικότερο ειναι το χαμηλό κόστος. μπορω να σου αναφέρω πολλά παραδείγματα. ενα τελευταίο-φιλος με μποουζακ που τα έχουμε κανει ενεργά δούλευε λαμπα μεσαία λαμπα ψηλά και διάφορους χαμηλα απο χαφλερ πας θηρίο επαγγελματικό μοσφετ κλπ παντα κατι μας χάλαγε μολις μπήκαν πανω λαμπατοι και στα χαμηλά τελος ήρθαν ολα. οι λαμπατοι αυτοι ειναι αρκετα χειρότεροι απο κάποιους απο τους άλλους εαν τους ακουσεις σε δυκαναλο αλλα εκει έδεσαν. δεν συζητάμε για τις δοκιμες που εχω κανει στα δικά μου και σε αλλα ίδιας φιλοσοφίας εκει θα φαμε βδομάδες. αυτο που λες εχει λογική αλλα και αυτο που σου λεω έχει γιατι πρέπει να αντιμετωπίζεις μια νότα σαν νότα. οταν μια νοτα ειναι μπασα τοτε το αρμονικό περιεχόμενο της ειναι ψηλά αρα....
απο εκει και περα μην πιάσουμε τα θέματα ντιλει διαφορετικών παραμορφώσεων κλπ γιατί εχει πολύ κουβέντα.
μην σου πω για το αλλο με τον φίλο που ειχε σαμιτ ασε.....εκει να δεις πάντρεμα του ψηφιακού με οτι άλλο θες του κουτρούλη ο γάμος.
 
εντάξει ο καθε κατασκευαστής κανει οτι μπορεί με τα δεδομένα που εχει. και το βασικότερο ειναι το χαμηλό κόστος. μπορω να σου αναφέρω πολλά παραδείγματα. ενα τελευταίο-φιλος με μποουζακ που τα έχουμε κανει ενεργά δούλευε λαμπα μεσαία λαμπα ψηλά και διάφορους χαμηλα απο χαφλερ πας θηρίο επαγγελματικό μοσφετ κλπ παντα κατι μας χάλαγε μολις μπήκαν πανω λαμπατοι και στα χαμηλά τελος ήρθαν ολα. οι λαμπατοι αυτοι ειναι αρκετα χειρότεροι απο κάποιους απο τους άλλους εαν τους ακουσεις σε δυκαναλο αλλα εκει έδεσαν. δεν συζητάμε για τις δοκιμες που εχω κανει στα δικά μου και σε αλλα ίδιας φιλοσοφίας εκει θα φαμε βδομάδες. αυτο που λες εχει λογική αλλα και αυτο που σου λεω έχει γιατι πρέπει να αντιμετωπίζεις μια νότα σαν νότα. οταν μια νοτα ειναι μπασα τοτε το αρμονικό περιεχόμενο της ειναι ψηλά αρα....
απο εκει και περα μην πιάσουμε τα θέματα ντιλει διαφορετικών παραμορφώσεων κλπ γιατί εχει πολύ κουβέντα.
μην σου πω για το αλλο με τον φίλο που ειχε σαμιτ ασε.....εκει να δεις πάντρεμα του ψηφιακού με οτι άλλο θες του κουτρούλη ο γάμος.

δεν εχω δοκιμαση με λαμπες αλλα με τρανζιστορ δυο φορες εχω κανη διενισχυση στα ηχεια μου με διαφορετικους ενισχυτες και τις δυο εκατσε. τη δευτερη μαλιστα class D με ΑΒ.οσο για τη μια νοτα εχεις βεβαια δικιο οτι μια μποτια μπορη να εχει αρμονικες ψηλα ομως δεν ειναι αυτος ο λογος που καποια παντρεματα δεν καθονται.οι διαφορες που εχουν τα δυο η τρια μεγαφωνα ειναι χαωδης μπροστα στις διαφορες που εχουν οποιαδηποτε ενισχυτικα μεταξυ τους.
 
δεν ειχα ιδιους για να δοκιμασω ομως σε μια περιπτωση που ο ενας ειχε καλα μπασσα και ο αλλος καλα μεσουψηλα αυτο εγινε και στη διενισχυση(ναι δυο ηταν οχι 4)και το τελικο αποτελεσμα ηταν καλυτερο απο αν ενας οδηγουσε ολο το ηχειο παρολο που ειχε αρκετη ισχυ για αυτο.