Renderers...κλπ

Sotiris

Supreme Member
18 June 2006
5,540
Όπως έχω διαβάσει στο forum και ακούγεται γενικά, ο EVR θεωρείται ο καλύτερος renderer για όσους έχουν vista ή windows 7.
Προσπάθησα λοιπόν να κάνω μία σύγκριση (οπτικη πάντα με ότι αυτό συνεπάγεται) μεταξύ του EVR, VMR9 και Haali.
Χρησιμοποίησα τον mpc-hc με EVR και τον kmplayer πότε με VMR9 και πότε με τον Haali.
Ως codec είχα τον ffdshow.
Δυστυχώς δεν κατάφερα να βρω κάποια διαφορά μεταξύ τους.
Τουλάχιστον όσο με βοηθούσε η οπτική μνημη μου.
Αλλά αν ήταν κάποια τρελή διαφορά θα το καταλάβαινα πιστεύω.
Άρα από που έχει βγει το συμπέρασμα ότι ο EVR είναι ο καλύτερος;
 
Περίεργο αυτό που λες...

Χωρίς να γνωρίζω αν υπάρχει άλλος τρόπος σύγκρισης, τουλάχιστον από όσο έχω δοκιμάσει σε θέμα ποιότητας εικόνας, ο EVR τους ''καθαρίζει'' όλους στεγνά. Τις δοκιμές τις έχω κάνει με τον ΚΜ που σου δίνει αμέσως τη δυνατότητα να κάνεις σύγκριση μιας και, ενώ παίζει το έργο, μπορείς να αλλάξεις renderers.
 
Και βλέπεις δηλαδή μακράν διαφορά;
Έχει πιο καθαρή εικόνα, χρώματα;
Δεν το έχω δοκιμάσει μόνο στο δικο μου setup, μηπως και φταίει αυτό, αλλά και σε άλλους.
 
Και βλέπεις δηλαδή μακράν διαφορά;
Έχει πιο καθαρή εικόνα, χρώματα;
Δεν το έχω δοκιμάσει μόνο στο δικο μου setup, μηπως και φταίει αυτό, αλλά και σε άλλους.

Και πιο καθαρή εικόνα και τα χρώματα πιο έντονα και το μαύρο πιο σκούρο. Δοκίμασέ το την ώρα που παίζει η ταινία. Παίξε με EVR και πάτα Overlay....δεξί κλικ video advanced----video renderer (μιλάω για τον ΚΜ).
 
Το έχω κάνει και αυτό στο ένα pc γιατί στο άλλο όπως έχω αναφέρει σε άλλο νήμα, δεν παίζει ο km με τον evr και δεν ξέρω τον λόγο.
Πάντως είσαι καλοδεχούμενος όποτε θέλεις να περάσεις από το σπίτι μου (Γαλάτσι μένω) γιατί έχω κολλήσει τώρα αν μου λες ότι υπάρχουν τόσες διαφορες.
 
Το έχω κάνει και αυτό στο ένα pc γιατί στο άλλο όπως έχω αναφέρει σε άλλο νήμα, δεν παίζει ο km με τον evr και δεν ξέρω τον λόγο.
Πάντως είσαι καλοδεχούμενος όποτε θέλεις να περάσεις από το σπίτι μου (Γαλάτσι μένω) γιατί έχω κολλήσει τώρα αν μου λες ότι υπάρχουν τόσες διαφορες.

Ευχαριστώ, Σωτήρη, για την πρόσκληση, αλλά, δεν μένω στην Αθήνα...-bye--bye-
 
Με τα λίγα που'χω διαβάσει και ξέρω εμπειρικά...

Το απλό Overlay όπως το γνωρίζουμε, χρησιμοποιεί μόνο το Hardware Overlay που προσφέρει η κάρτα γραφικών (παλιός τρόπος προβολής δισδιάστατης εικόνας) και έτσι είναι περιορισμένο
μόνο σε αυτή την επιφάνεια / overlay. Τι σημαίνει αυτό; Το Overlay Mixer επιτρέπει μεν color keying και alpha blending (έτσι πέρνουμε subs) αλλά δεν εμπεριέχει εκει μέσα τον Window Manager
οπότε χρησιμοποιεί άλλο ένα φίλτρο, το λεγόμενο Video Renderer ώστε να διαχειριζόμαστε το Overlay. Όλη αυτή η διαδικασία μοιράζεται μεταξύ του επεξεργαστή και της κάρτας γραφικών.
(αν δεν κάνω λάθος η χρήση του Overlay απενεργοποιεί στα νέα συστήματα (win7/vista) το aero)

Το VMR χρησιμοποιεί καθαρά την κάρτα γραφικών μέσω dx7 ή dx9 (VMR7/VMR9) οπότε η απόδοση του Mixing/Blending είναι καθαρά θέμα της κάρτας γραφικών και όχι του Η/Υ. ( ίσως driver = ποιότητα; )

Το EVR τώρα μπορεί να θεωρηθεί και ως μετεξέλιξη του VMR, καθώς χρησιμοποιεί πάλι καθαρά την κάρτα γραφικών αυτή την φορά νομίζω μόνο μέσω οδηγιών Direct3D, δηλαδή με πιο στοχευμένες εντολές για βίντεο αλλά υποστηρίζει και DXVA Acceleration. Δεν εννοώ στην αποκωδικοποίηση του βίντεο όμως. Το DXVA προσφέρει εδώ και επεξεργαστική ισχύ στην μίξη του βίντεο και την προβολή του. Πάλι η απόδοση είναι θέμα της κάρτας γραφικών.

Όπως καταλαβαίνετε περάσαμε από το πιο παλιό και πολύπλοκο σε πιο καινούργιο και απλό (όσο γίνεται γιατί απλά όλα ενώθηκαν) , και όπως όλοι μας γνωρίζουμε όσα λιγότερα πράγματα ενδιάμεσα σε πηγή και προβολή... τόσο το καλύτερο. Οπότε το EVR το κρίνω ως καλύτερο όλων. ;)

Τώρα το θέμα με το πως φαίνεται η εικόνα όταν διαλέγουμε ένα από τα παραπάνω (σκοτεινή/φωτεινή/άχρωμη κτλπ) δεν έχει να κάνει πιστεύω με την επιλογή του Renderer , απλά με τις ρυθμίσεις μας σε καθένα
από αυτούς. Τι σημαίνει αυτό; Όλοι τους μπορούν να ρυθμιστούν σωστά...απλά οι αρχικές τους ρυθμίσεις είναι ότι νά'ναι. Από όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά που έχω διαβάσει όλοι τους είναι ικανοί για σωστή προβολή βίντεο. Ίσως το απλό overlay να έχει ένα ζήτημα στην καλή προβολή υποτίτλων. (εμπειρικά αυτό... δεν είμαι σίγουρος- είναι το μόνο που δεν έχω ψάξει στο h/w overlay)


Το μόνο πράγμα που ουσιαστικά επηρεάζεται από το τι renderer χρησιμοποιείτε είναι η απόδοση του συστήματος, όπου στις περισσότερες φορές είναι αμελητέα.

Οι πραγματικές διαφορές στην απεικόνιση δεν πιστεύω ότι είναι εμφανής στο μάτι. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά μιλάνε πάντα ;)
 
Last edited:
Από όσο γνωρίζω, οι διαφορετικοί renderers (ουσιαστικά Overlay vs. VMR/EVR) κάνουν πολύ διαφορετικό scaling. Αυτή είναι η ουσιαστική διαφορά τους.

Εφόσον έχουν ρυθμιστεί σωστά τα levels / brightness & contrast η εικόνα που δίνουν σε 1080p υλικό και μέσο πρέπει να είναι η ίδια.
 
Τώρα εξηγήτε γιατί δεν έχω διαφορές στην εικόνα. Τουλάχιστον που δεν είναι εμφανής στο μάτι.
 
Μόλις έκανα μια δοκιμή και αναφέρω:

Η διαφορά του Overlay από τον EVR στον KM, βγάζει κυριολεκτικά μάτια. Ομοίως και με τους VMR9 και Direct3D. Ο μόνος που στέκεται με αξιώσεις πλάι, αν και νομίζω ότι είναι ένα κλικ χειρότερος, είναι ο Haali.

Ποιά είναι αυτή η διαφορά?

Με τους άλλους είναι σαν έχεις πειράξει το gamma δυο και τρεις φορές πάνω προς το φωτεινότερο με αποτέλεσμα πεπλάτη εικόνα και απώλεια κόντραστ. Δεν έχω κάνει καμμία άλλη επιμέρους ρύθμιση στους renderers. Παίζω ακριβώς όπως τους έχει ρυθμισμένους ο ΚΜ.
 
Τότε θα έχει να κάνει με το setup που έχει καθένας στο pc του.
Δεν εξηγείται αλλλιώς.
(τώρα το έγραψα σωστά γιατί προηγουμένως το σκότωσα :D)
 
Τότε θα έχει να κάνει με το setup που έχει καθένας στο pc του.
Δεν εξηγείται αλλλιώς.
(τώρα το έγραψα σωστά γιατί προηγουμένως το σκότωσα :D)

Σωτήρη μου, ειλικρινά δεν ξέρω.....δεν προσπαθώ να την ''πω'' σε κανέναν. Αυτό που βλέπω λέω!!!-bye--bye-
 
Γιάννη όπως είπα , τα defaults δεν είναι απαραίτητα σωστά. Η φωτεινότητα κτλπ, είναι τελείως αντικειμενικά και ρυθμίζονται πλήρως σε όλα.

Όπως λέει πολύ σωστά και ο Δημήτρης,
Εφόσον έχουν ρυθμιστεί σωστά τα levels / brightness & contrast η εικόνα που δίνουν σε 1080p υλικό και μέσο πρέπει να είναι η ίδια.

Δημήτρη σε ευχαριστώ για την προσθήκη του Scaling! Το είχα αφήσει τελείως απέξω έχοντας στο νου μου το playback ;) Εννοείται ότι το Scaling αλλάζει κάπως- πόσο και πως δυστυχώς δε ξέρω...
 
Απάντηση: Re: Renderers...κλπ

Γιάννη όπως είπα , τα defaults δεν είναι απαραίτητα σωστά. Η φωτεινότητα κτλπ, είναι τελείως αντικειμενικά και ρυθμίζονται πλήρως σε όλα.

Όπως λέει πολύ σωστά και ο Δημήτρης,

Μα έγραψα ότι δεν έχω βάλει καθόλου ''χέρι'' στις ρυθμίσεις των renderers. Από ''μαμά'' παίζουν έτσι. Θέλεις να πεις ότι στην κατάσταση default η απόδοση του EVR είναι καλή έτσι όπως είναι, ενώ των υπολοίπων είναι λάθος και αν πειραχτούν θα έρθουν στα ίδια??:nounder:
 
Σε μένα πάντως ακόμα και οι ρυθμίσεις brightness & contrast τσεκαρισμένες με hd patterns είναι ίδιες.
 
Re: Απάντηση: Re: Renderers...κλπ

Μα έγραψα ότι δεν έχω βάλει καθόλου ''χέρι'' στις ρυθμίσεις των renderers. Από ''μαμά'' παίζουν έτσι. Θέλεις να πεις ότι στην κατάσταση default η απόδοση του EVR είναι καλή έτσι όπως είναι, ενώ των υπολοίπων είναι λάθος και αν πειραχτούν θα έρθουν στα ίδια??:nounder:

Ναι! Δεν ξέρω γιατί από μαμά δεν είναι σωστές... μου'χει τύχει σε διάφορα συστήματα να είναι και να μην είναι , ίσως είναι θέμα driver / συστήματος απλά συνήθως ο EVR ηταν κοντά σε αυτό που ήθελα σχεδον παντα.
 
Αυτά τα patterns προσπαθούν να δείξουν διαφορές σε chroma upsampling & upscaling μεταξύ των διαφόρων renderers. Φυσικά και υπάρχουν εκεί διαφορές. Επίσης το ffdshow φαίνεται να τα κάνει λίγο σαλάτα στο grayscale (μάλλον κάποιο bug με τα levels).

Απλά αποδεικνύεται για άλλη μια φορά η ορθότητα της γνωστής πρακτικής:
Πρώτα επιλέγεις renderer, μετά ρυθμίζεις προβολέα / tv. Παίρνεις image από το σύστημα και δεν πειράζεις ποτέ ξανά τίποτα. :D